Oud 16-01-2005, 16:16
skeleton
skeleton is offline
Nog meer mensen die deze game spelen ?

En wat vinden we ervan ?

Ik speel het zelf nu 2 daagjes en vind het best een vermakelijk spel ( alleen op gang komen in het begin is ietwat moeizaam als je nog geen geld hebt )

Voor de mensen die Project Entropia nog niet kennen, hier kun je deze gratis MMPORG downloaden
Oud 16-01-2005, 18:47
Ymir
Ymir is offline
Dat was toch dat spel waarin je met echt geld speelde?

heb er paar jaar geleden eens naar gekeken, maar nooit meer wat mee gedaan.
Oud 16-01-2005, 21:29
skeleton
skeleton is offline
ja klopt, PE heeft een eigen economie waarmee je geld kunt uitwisselen tussen de wereld in PE en hier

[edit] je hoeft niet te betalen om te kunnen spelen en geld is absoluut niet verplicht, het is alleen gemakkelijker om te starten als je al wat ingelegd hebt, ikzelf doe dat echter niet en speel gewoon zonder geld in te leggen [/edit]
Oud 16-01-2005, 22:23
Smobbo
Smobbo is offline
en kan je het geld wat je ingame verdient ook ff cashen ?
Oud 16-01-2005, 22:33
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 16-01-2005 @ 23:23 :
en kan je het geld wat je ingame verdient ook ff cashen ?
Jup
Oud 16-01-2005, 23:35
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
skeleton schreef op 16-01-2005 @ 23:33 :
Jup
Wat voor comp specs heb je nodig? heb je een creditcard nodig?
Oud 17-01-2005, 08:51
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
skeleton schreef op 16-01-2005 @ 23:33 :
Jup
OMG! dus als ik een cheapo wapen vindt van een mob die ik kill en die verkoop en er zeg 5 $ voor krijg kan ik dat dus ook ff op mn rekening bijschrijven?
Oud 17-01-2005, 09:21
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 17-01-2005 @ 00:35 :

Hmm windows 2000 of XP, kut 98
en een 1 ghz intel heb ik ook al niet, ik heb nog een 800.
dat wordt dus geen Entropia voor mij

Skeleton, verdien jij een beetje cash met dit spel?
Oud 17-01-2005, 11:21
Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb het 9 maanden terug gespeeld ofzo.

Ook zonder geld, ik kreeg een gun van een gast maar geen kogels

En het werkt niet dat ingame $ hetzelfde zijn als echt $, ik geloof dat het 100 entropia $ in het echt 1$ is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 14:30
Smobbo
Smobbo is offline
nou tijd om een miljoen entropia$ te gaan verdienen.
Oud 17-01-2005, 14:55
Verwijderd
Heb het een tijdje gespeeld, vond het redelijk laggy, en kon in-game cash niet omzetten in RL cash *zoekt creditcard*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 15:54
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 17-01-2005 @ 09:51 :
OMG! dus als ik een cheapo wapen vindt van een mob die ik kill en die verkoop en er zeg 5 $ voor krijg kan ik dat dus ook ff op mn rekening bijschrijven?
neej, net zoals allochtony zei

10 PED ( Planet Entropia Dollars ) = 1 USD ( United States Dollar )
Oud 17-01-2005, 15:54
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 17-01-2005 @ 10:21 :
Hmm windows 2000 of XP, kut 98
en een 1 ghz intel heb ik ook al niet, ik heb nog een 800.
dat wordt dus geen Entropia voor mij

Skeleton, verdien jij een beetje cash met dit spel?
Ik verdien nog geen cash aangezien ik het pas speel een eerst PED's moet gaan verzamelen
Oud 17-01-2005, 15:56
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
superduck schreef op 17-01-2005 @ 15:55 :
Heb het een tijdje gespeeld, vond het redelijk laggy, en kon in-game cash niet omzetten in RL cash *zoekt creditcard*
Af en toe een beetje laggy ja, btw je kunt ook zonder creditcard geld over en weer cashen, moet je dat PDFje van 63 pagina's maar es lezen wat bij Entropia zit als je de game geinstalled hebt
Oud 17-01-2005, 16:00
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 17-01-2005 @ 00:35 :
System Requirements
Windows 98SE/ME/2000/XP DirectX 9.0b 1 GHz Intel / AMD CPU 512 Mb RAM Direct3D compatible video card with 32 Mb RAM* DirectX compatible sound device 1,5 GB free hard drive space Broadband Internet connection (ADSL or better)

Tip: Install es wat anders als Win98, aangezien win98 er toch langzaam "uit aan het gaan is"
Oud 17-01-2005, 17:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
skeleton schreef op 17-01-2005 @ 16:54 :
neej, net zoals allochtony zei

10 PED ( Planet Entropia Dollars ) = 1 USD ( United States Dollar )
Blijft dat gelijk beide richtingen op? Oftewel ik kan voor 1 dollar, 10 PED's kopen, en voor 10 PED's krijg ik mijn dollar terug?

Ik heb de screenshots bekeken en ik vond 't om eerlijk te zijn een beetje .. uhh. . steriel .. eruit zien .. Is 't nou echt leuk? Wat doe je allemaal in 't spel enzo?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:39
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-01-2005 @ 18:15 :
Blijft dat gelijk beide richtingen op? Oftewel ik kan voor 1 dollar, 10 PED's kopen, en voor 10 PED's krijg ik mijn dollar terug?

Ik heb de screenshots bekeken en ik vond 't om eerlijk te zijn een beetje .. uhh. . steriel .. eruit zien .. Is 't nou echt leuk? Wat doe je allemaal in 't spel enzo?
Ik heb zelf nog niet met het betaal systeem gewerkt maar zoals ik de manual kan lezen hoort het wel zo te zijn dat je voor 10 PED 1 dollar dient terug te krijgen ja

Citaat:
"The virtual currency is called Project Entropia Dollars (PED) and Project Entropia Cents (PEC). This virtual currency may at any time be transfarred back to your real-world bank account at the rate of 10 PED = 1 US Dollar."
BTW ik heb zelf nog geen geld ingelegd maar ga een klein beginnetje maken met sweat verkopen als ik dat genoeg heb

dus in het begin is het vooral zoveel mogelijk sweat verzamelen als je een niet betalende speler bent.

En verder kun je verschillende professions doen om aan je PED te komen zoals: Hunting, Mining enz enz.

Ik vind het iig een leuk spelletje, weer es wat anders

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 23:00
Marcade
Marcade is offline
Dus ff kijken .. een average day bestaat voor jou nu uit ... opstaan; ontbijten en douchen, dan ga je werken of school doen, dan kom je thuis, dan ga je virtueel nog meer werken, en dan naar bed?

Nee dat klinkt aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 00:07
skeleton
skeleton is offline
gewoon wat entropia voor de fun, met vrienden op skype ouwehoere enz tijdens het gamen, het is wel geinig, en zo veel speel ik het ook weer niet
Oud 19-01-2005, 00:27
Paperz
Paperz is offline
maar hoe zit het nou met 't cashen?
want ik had gehoord dat iemand voor 25000 dollar een eiland in die wereld had gekocht...
das natuurlijk een mooie inbreng, maar in hoeverre kan er geld uitkomen...
als je speelt en je heb 10 PED, dan lijkt dat me toch niet dat je direct kan cashen?
als iedereen die gratis speelt dat doet verliezen ze toch alleen geld?
of zit er een soort reclame systeem in?
Oud 19-01-2005, 17:12
skeleton
skeleton is offline
zover ik weet geen reclame oid in, dus weet ook niet wat de gedachte van mindmark erachter is met deze gratis mmporg

voor verdere info check maar es: www.project-entropia.com

verder zit er bij de game ook een pdf waar alles over cashen en de PED waarde in dollars enz staat uitgelegd
Oud 19-01-2005, 17:16
Q
Q is offline
Ok, ik speel het nu ook, gewoon omdat ik zo'n virtuele wereld wel cool vind en het gratis is. Maar het duurt een paar dagen voordat je eindelijk genoeg bijelkaar hebt voor een wapen heb ik gemerkt. Ik heb nu na 2 of 3 uur spelen 0.18 PED verdiend en een wapen kost ongeveer 15 PED
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:23
skeleton
skeleton is offline
Ja idd Q, in het begin is het echt ff flink doorsweaten en als je genoeg sweat hebt kun je eindelijk eens es wat gaan kopen, ben zelf momenteel ook nog aan het sparen ( zit nu op de 1,2 k sweat maar nog niet genoeg om lekker mee van start te gaan )

btw ik denk dat je het beste een bijl kunt kopen, jesterguns zijn niet echt effectief..
Oud 19-01-2005, 17:33
Q
Q is offline
Citaat:
skeleton schreef op 19-01-2005 @ 18:23 :
Ja idd Q, in het begin is het echt ff flink doorsweaten en als je genoeg sweat hebt kun je eindelijk eens es wat gaan kopen, ben zelf momenteel ook nog aan het sparen ( zit nu op de 1,2 k sweat maar nog niet genoeg om lekker mee van start te gaan )

btw ik denk dat je het beste een bijl kunt kopen, jesterguns zijn niet echt effectief..
En waar kun je een bijl kopen? Heb je nog sweatgathering tips? Ik vind het persoonlijk nogal moeilijk aangezien die beesten je aanvallen als je in de buurt komt en niet genoeg tijd hebt om wat te doen. Dus 95% van de tijd ben ik aan het wegrennen van de beesten, of terug rennen omdat ik dood ben gegaan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:40
skeleton
skeleton is offline
Ik stel voor dat je de PE guide ( dat PDF-je ) dat erbij zit opent en daar naar de pagina gaat met de kaart van Calypso ( de wereld van PE dus ) ..

zoek daar de plaats "Zychion" , daar moet je zijn als je goed wilt kunnen sweaten. Hier liggen namelijk wrakken van ruimteschepen en als je creatures daar naartoe lokt en eronder door loopt zullen grotere creatures er niet onderdoor kunnen en ervoor blijven staan, gevolg, ze kunnen niet verder en je kunt ze sweaten ( ook handig is het sweaten als je een autoclicker voor je muis hebt gedownload, hoef je niet steeds op je muis te blijven klikken aangezien je in het totaal zo'n 25 minuten bezig bent met sweaten totdat een creature nix meer heeft
Oud 19-01-2005, 22:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Volgens mij vind ik dit geen leuk spel
Oud 20-01-2005, 02:55
Q
Q is offline
Citaat:
skeleton schreef op 19-01-2005 @ 21:40 :
Ik stel voor dat je de PE guide ( dat PDF-je ) dat erbij zit opent en daar naar de pagina gaat met de kaart van Calypso ( de wereld van PE dus ) ..

zoek daar de plaats "Zychion" , daar moet je zijn als je goed wilt kunnen sweaten. Hier liggen namelijk wrakken van ruimteschepen en als je creatures daar naartoe lokt en eronder door loopt zullen grotere creatures er niet onderdoor kunnen en ervoor blijven staan, gevolg, ze kunnen niet verder en je kunt ze sweaten ( ook handig is het sweaten als je een autoclicker voor je muis hebt gedownload, hoef je niet steeds op je muis te blijven klikken aangezien je in het totaal zo'n 25 minuten bezig bent met sweaten totdat een creature nix meer heeft
waar kun je die downloaden?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:57
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Q schreef op 20-01-2005 @ 03:55 :
waar kun je die downloaden?
kijk es in program files en dan in je Project Entropia map, daar staat die guide
Oud 20-01-2005, 17:44
Q
Q is offline
Citaat:
skeleton schreef op 20-01-2005 @ 16:57 :
kijk es in program files en dan in je Project Entropia map, daar staat die guide
Ja maar dat weet ik wel, ik had dat kaartje ook al uitgeprint. Maar zo'n muis klik programma

goh na 2 dagen heb ik 2.48 PED!!! Feest! je kunt er alleen niks voor kopen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 18:27
Arox
Arox is offline
Ik ben hem nu aan het downloaden.
Ben er wel benieuwd naar.
Oud 20-01-2005, 18:36
Arox
Arox is offline
Ik ben alleen wel huiverig over het invullen van mijn adres/tel.nummer enzovoorts.
Oud 20-01-2005, 19:04
Q
Q is offline
Citaat:
Arox schreef op 20-01-2005 @ 19:36 :
Ik ben alleen wel huiverig over het invullen van mijn adres/tel.nummer enzovoorts.
Stiekem wordt het doorgemaild naar aliens die je snachts dan zullen bezoeken, maar dat geeft toch niet?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:17
Arox
Arox is offline
Citaat:
Q schreef op 20-01-2005 @ 20:04 :
Stiekem wordt het doorgemaild naar aliens die je snachts dan zullen bezoeken, maar dat geeft toch niet?
Mwah ik vind het normaal niet erg, maar dan is het alleen postcode en land ofzo. Nu is het echt alles.
Oud 20-01-2005, 21:15
skeleton
skeleton is offline
Die gegevens hebben ze denk ik nodig wanneer je bijv cash wil transferren met je creditcard
Oud 20-01-2005, 22:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Helaas kan mijn pc dat niet helemaal aan
Oud 21-01-2005, 07:52
Arox
Arox is offline
Bah, ik heb hem gedownload en hij zegt dat ik niet genoeg MB ram heb
Oud 21-01-2005, 14:39
Q
Q is offline
Hm na 3 dagen spelen begin ik het wel saai te vinden. De autoclicker werkt erg goed nogmaals dank daarvoor. Maar het spel zelf geeft een beetje een rotgevoel, het gevoel dat je een boer in ontwikkelingsland bent dat moet ploeteren voor een paar centen. Het is niet zoals andere rpg's dat je een wapen kan kopen en dan steeds beter worden, het spul gaat ook weer heel snel kapot, mensen proberen je op elke hoek van het spel te naaien en echt spannend is het niet. Het is wel grappig om een keer te zien, om een keer in rond te rennen misschien maar ik denk dat Warcraft toch echt een stuk leuker is (waarschijnlijk omdat er niet met echt geld gespeeld wordt).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:37
skeleton
skeleton is offline
het begin vind ik zelf ook wat eentonig maar ik verwacht dat het leuker word als ik dadelijk eenmaal genoeg PED heb om te kunnen gaan hunten

sommige spelers zijn idd leechers als je bijv aan het sweaten bent dat ze mee komen sweaten of zelfs je creature gaan killen zodat ze het kunnen looten, vind ik zelf ook niet echt netjes nee
Oud 23-01-2005, 11:20
skeleton
skeleton is offline
btw q, ik heb nu een plaats gevonden waar ik kan "autosweaten"...

ik kan daar gewoon mijn avatar neer en laat hem daar sweaten met die autoclicker ( had dat gisternacht ook gedaan, toch weer 300 sweat verdient zonder dat ik het toetsenbord maar met 1 vinger verder hoefde aan te raken )
Oud 23-01-2005, 11:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
skeleton schreef op 23-01-2005 @ 12:20 :

ik kan daar gewoon mijn avatar neer en laat hem daar sweaten met die autoclicker ( had dat gisternacht ook gedaan, toch weer 300 sweat verdient zonder dat ik het toetsenbord maar met 1 vinger verder hoefde aan te raken )
Heu .. no offense maar waarom probeer je niet wat andere MMORPG's waar je wat minder moeite hoeft te doen om geld bij elkaar te krijgen?

Denk je echt dat 't veel beter word als je eenmaal kan gaan hunten?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:51
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Marcade schreef op 23-01-2005 @ 12:27 :
Heu .. no offense maar waarom probeer je niet wat andere MMORPG's waar je wat minder moeite hoeft te doen om geld bij elkaar te krijgen?

Denk je echt dat 't veel beter word als je eenmaal kan gaan hunten?
als je gaat hunten skill je veel hoor , je moet groeien in de game net als bij veel andere MMPORG's. Ik ga over een paar dagen het sweat proberen te verkopen en dan kan ik idd gaan hunten, waarbij je zo nu en dan leuke loots kunt krijgen die soms best wat PED's kunnen opleveren .

Ik ben in deze game gerold via een paar vrienden dus spelen we het samen en verder gewoon wat slap ouwehoeren op skype tegen elkaar tijdens het spelen e.d. maken dit een best leuke game voor me .
Oud 23-01-2005, 14:37
Q
Q is offline
Citaat:
skeleton schreef op 23-01-2005 @ 12:20 :

je moet toch beeste trappen eerst en die zijn toch na 30 min leeg?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 16:24
Moehaha
Moehaha is offline
euhm wat ik me afvraag, waar komt het geld dan vandaan?

als je begitn moet je dan 0 PEDs krijgen, want anders moet het project dat betalen..
Oud 23-01-2005, 17:30
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Q schreef op 23-01-2005 @ 15:37 :
je moet toch beeste trappen eerst en die zijn toch na 30 min leeg?
ja I know, dat kun je dus op die plaats ook, maar aangezien er steeds nieuwe beesten daar worden gehaald waarvan gesweat word hoef je dus verder nix te doen.

Je moet maar es naar het zuiden lopen vanuit camp phoenix, vervolgens zul je na een stukje aan je linkerhand een gecrashed spaceship vinden
Oud 23-01-2005, 17:31
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Moehaha schreef op 23-01-2005 @ 17:24 :
euhm wat ik me afvraag, waar komt het geld dan vandaan?

als je begitn moet je dan 0 PEDs krijgen, want anders moet het project dat betalen..
sweat halen uit beesten, dat vervolgens verkopen
Oud 23-01-2005, 20:20
Q
Q is offline
Citaat:
skeleton schreef op 23-01-2005 @ 18:31 :
sweat halen uit beesten, dat vervolgens verkopen
En toevoeging: Sweat verkoop je aan spelers, waarvan veel van die spelers geld hebben overgemaakt om wapens te kopen en armor enzo. Voor de rest wordt denk ik de hele economie door de bevolking in stand gehouden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 15:35
skeleton
skeleton is offline
Zijn er nog mensen die deze game actief spelen btw ?

Ik zit eraan te denken om zelf ook weer eens wat PE te gaan doen ( Als ik accountinfo terug weet te vinden of anders desnoods een niew account aanmaak ).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten