Oud 26-06-2005, 21:14
Sketch
Sketch is offline
Ja mensen: het nostalgietopic. DoP heeft 100.000 posts en we hebben heel wat beleefd in deze tijd. Hoe kijk jij terug op jouw carrière op DoP? Wat waren voor jou de hoogtepunten; de dieptepunten? Wat is jouw all-time favoriete topic; met (om) welke DoP’er heb je het meest gelachen; wie mis je? Weet je nog die keer dat die ene Dopper die dubieuze opmerking maakte, of die keer dat zij dat vage zei over dat ene?
Kortom: een topic om herinneringen boven te halen, van indrukken en gedachten tot dubieuze uitspraken en andere vermakelijke quotes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2005, 21:43
CSN
CSN is offline
Mijn DoPcarrière begon september vorig jaar met een gedicht getiteld 'de oneindige trap'. Daarna postte ik nog een aantal gedichten, en de positieve, opbouwende reacties hierop hebben mij gestimuleerd verder te gaan met dichten, en met het plaatsen van berichten op Dansen op Papier. Als ik dat eerste gedicht vergelijk met de manier waarop ik nu schrijf, zie ik dat ik op veel gebieden vooruit ben gegaan, en ik weet zeker dat dansen op papier hier een groot aandeel in heeft gehad.

Naast het feit dat DoP me veel geleerd heeft, heb ik natuurlijk ook ontzettend gelachen, in de topics, maar ook bijvoorbeeld in de chat (fantastisch initiatief, vind ik nog steeds!).

Mijn hoogtepunt is waarschijlijk toch wel het maken van de 100.000ste post topics samen met Sketch. Ik heb zo! hard gelachen en ik moet zeggen dat ik vanavond ontzettend zenuwachtig was . Behalve dat waren er nog de wedstrijden, het lezen van een aantal meesterlijke gedichten en uiteraard het dichten zelf, waar ik ondertussen verliefd op ben geworden, om het maar eens lekker overdreven en dramatisch te formuleren.

Omdat er sinds mijn komst niet veel DoP'ers weg zijn gegaan (ik impliceer trouwens niet dat het één met het ander te maken heeft ), kan ik niet zeggen welke persoon ik het meest mis, maar ik weet wel dat ik DoP ga missen als ik over een paar weken op vakantie ga.

Ik zal later nog naar leuke uitspraken zoeken en herinneringen op gaan halen (die zijn er in overvloed). Nu ben ik een beetje bibberig.

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:44
Sketch
Sketch is offline
Ach, DoP, wat een forum. Sinds december 2004 ben ik hier pas, of eigenlijk, al. Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel. DoP zat toen nog in de 80000 posts geloof ik. En wat hebben we beleefd. Nostalgie...

Ik weet nog mijn eerste gedicht hier. Doodsbang was ik. Na meer dan een dag te hebben getwijfeld heb ik uiteindelijk besloten het toch maar wel te posten. De opluchting toen ik zag dat ik niet de grond in werd geboord, er nog vrij positief werd geoordeeld, onvergetelijk. Mijn beste herinnering toch wel.

Oh en Halogeen, ik weet nog dat ik daar wel eens mee in discussie ging over een gedicht. Dat was leuk ^^
En DoD, die eerst nog Klein konijntje heette, verschrikkelijk...

Oh, en aan deze topic heb ik ook veel plezier beleefd:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1115727

Ach, en nog zo veel meer.

Edit: Oh ja, natuurlijk. Post 100.000 Een groots gebeuren in mijn geschiedenis van DoP. Wat een zenuwen gingen daar aan vooraf. Ik had 'm nog bijna gemist, omdat ik vrijwel de hele dag weg was. Ja, post 100.000 is het absolute hoogtepunt tot nu toe. ^^

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:14
Verwijderd
Zo nostalgisch kan ik over DoP niet denken hoor, ik ben hier pas veel te kort. Ben ook benieuwd naar reacties van mensen die hier al een tijd niets meer posten of zo. Gewoon om te horen hoe het vroeger was, want daar gaat het nu helemaal niet over, en dat hoort ook bij nostalgie, toch?

Ik kwam hier ergens in december (of stiekem wat eerder, onder een andere nick even) aanwaaien, door Not for Sale die mij er zo'n beetje heengetrokken had. En ik ben nooit meer weggegaan.
Ik begon dichten opeens leuk te vinden en ik begon ook vooral koppig op zoveel mogelijk topics te reageren, omdat ik vond dat dat wel eens wat vaker mocht gebeuren (wat Sketch - die twee weken later kwam- deed denken dat ik een vaste Dopper was, hihi).
En ja, ik ben een vervelende bemoeial soms en vaak weet ik ook niet zo veel nuttigs te reageren, maar ik blijf het toch lekker koppig volhouden. Al lees ik ook lang niet meer alles tegenwoordig.
Oh, en niet te vergeten heb ik van DoP ook een hoop over (ge)dichten geleerd, en vooral heel veel ideeen opgedaan, en dat is altijd hartstikke leuk.
DoP deed mij blijven dichten.

Mijn all-time favoriete topic weet ik even niet, maar een voor de Kettingreactie, omdat die zo lekker eeuwig doorgaat.
Verder vond ik alle topics waarin een beetje gechat kon worden leuk, gewoon omdat je iedereen dan een beetje leert kennen (xineof met haar bodhran hihi), en ik vond de DoPchat ook een erg leuk initiatief, anders was dit topic er waarschijnlijk ook nooit geweest Oh, en de dichtwedstijden, omdat iedereen dan ineens veel beter kan dichten (lijkt het), en omdat je dan niet weet wie wat geschreven heeft, en merkt dat je gedichten normaal behoorlijk subjectief beoordeelt.

Over dubieuze opmerkingen zal ik nog even nadenken, maar die mogen hier helemaal niet herhaald worden

Oh, en ik 'mis' tacidus omdat ik die nog nooit heb zien posten terwijl hij wel zo vaak genoemd wordt, ik mis dreamerfly die ook een beetje verdwenen leek te zijn, ik mis Re3m die zo lekker regelmatig postte. (al is ze nu geloof ik weer terug).

Verder kan ik wel zeggen wie DoP leuk voor mij maken maar dat weten zij zelf heel goed. Punt.

En deze post is chaotisch maar dat is dan maar jammer.

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 09:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn eerste post op DoP is van 5 november 2002. Volgens mij was ik toen nog maar net aangemeld

Ach, ik heb de eerste paar jaar niet eens zo heel veel op DoP gepost. Soms zette ik hier een gedicht neer en dan reageerde ik ook wat op andere gedichten zodat men ook op de mijne wilde reageren, maar daar bleef het meestal bij. Pas sinds een aantal maanden ben ik hier echt actief, maar ik heb daar geen moment spijt van!

Het leukste.. Het leukste is de chat, denk ik Daar heb ik soms echt wel gelachen.. En om die stupide strip van csn natuurlijk

Mijn favoriete topics zijn natuurlijk de topics met mijn gedichten waar positief in werd gereageerd
Oud 27-06-2005, 10:51
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik ga me ook niet nostalgisch gedragen, ik ben namelijk pas lid sinds 27-10-2004. Mijn eerste post dateert van 01-11-2004. Vier dagen later dus, hehe. Toen postte ik een reactie op CSN's gedicht 'Het weer is mooi, ik ben dat niet.'

Mijn eerste gedicht postte ik op twee november, 'Stervend op een verendeken', voor alle mensen die nu gaan zoeken, kijk dan ook even naar DoD's (toen nog Klein Konijntje ) reactie

Daar was ik toch best wel trots op, en zo ben ik meer gaan posten.

Ik vind het leuk dat DoP toch behoorlijk veranderd is, meer wedstrijden, de eretopics, de chat.. Maar natuurlijk boven alles, nog leuker en drukker en leuker en drukker!
Ga zo door, DoP, dan schrijf ik over tien jaar (als ik dan nog leef) een écht nostalgisch bericht, terwijl ik in een dichtbundel blader, getiteld 'Voor eeuwig Dansend op Papier, een verzamelbundel van alle vaste DoP'ers', met tranen in mijn ogen.

Moge het zover komen! We zijn in ieder geval met onze 100000 posts al goed op weg!

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 11:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Limaon schreef op 27-06-2005 @ 11:51 :
Ik ga me ook niet nostalgisch gedragen, ik ben namelijk pas lid sinds 27-10-2004. Mijn eerste post dateert van 01-11-2004. Vier dagen later dus, hehe. Toen postte ik een reactie op CSN's gedicht 'Het weer is mooi, ik ben dat niet.'
Ik poste op DoP meteen de eerste dag dat ik lid was, zie ik nu

Overigens vind ik dat ik, als je mijn vroegere gedichten bekijkt, erg vooruit ben gegaan. Dat is zeker aan jullie te danken, dus bedankt!
Oud 27-06-2005, 13:13
Anoniem
Ik weet bij god niet wanneer ik voor het eerste een post deed, en wat het ook was. Ik geloof dat dat vorig jaar was ofzo? Anyway, ik vind het de laatste tijd veeeeeeul gezelliger op Dop, mede door de chat, en ik vind jullie Doppers stuk voor stuk een eigen, mooie stijl hebben.
Even kort over de Dopperwtjes:
Halogeen: oppermachtig, opperbaas en slimme pinda
Sketch: mede pinda, heel aparte mooie gedichten
Csn: Napoleon natuurlijk, en ja
Vogelvrij: heel bijzonder en lief meisje, met mooie gedichten.
Zut Alors: tja.. zutalorssssssss vind ik een beetje eng met zijn messen in mensen snijden enzo
Re3m: toen ik voor het eerst postte, vond ik jouw gedichten altijd supermooi, nu nogsteeds, en ik hoop dat je wat vaker post!
DoD: grappige padvinder, met rare gedichten
mocht ik mensen vergeten zijn, sorry!!! Maar met deze Doppers heb ik nou eenmaal wat
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:33
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
mijn eerste post die ik kan vinden stamt van 22-06-04 @ 15:57, terwijl ik sinds 22-06-04 lid was. volgens mij is deze post op anno 1986's gedicht niet echt de eerste, ik circuleerde hier al veel langer geleden onder andere nicks. toen duurde het wel een heeel tijdje voor ik dop ontdekt had, want ik had er nooit iets te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:34
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
in totaal heb ik 5 gedichten gepost, maar wel bijna alle gedichten van andere gelezen (muv de laatste tijd). bij tijden reageerde ik steevast op al die gedichten, zeker niet altijd zinnig, maar ik ervaar het als een positieve verplichting.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:34
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik geloof nou eenmaal wel in kleine vuurtjes en als 1 op de 30 mensen iets wat hij of zij voorheen niet zag, maar nu wel, dan zou ik al heel blij zijn. ik denk ook dat veel mensen het wel kunnen waarderen dat er een (simpele) reactie (met min- en pluspunten) komt, daarom dus.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:35
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
omdat ik nog niet zo lang hier ben, kan ik het moeilijk hebben over lang vervlogen tijden, maar volgens mij is de sfeer de laatste tijd toch stukken vooruit gegaan.

en stiekem, zij het met ups en downs, heeft dop toch wel iets verslavends. ik zou wel zonder dop kunnen, maar leren doe je er zeker iets van!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:36
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
edit: sorry voor mijn uberirritante postgedrag, maar ik kan op de een of andere manier geen langere posts zenden. als iemand weet wat het is, meld het dan graag even .
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 19:21
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Post even op m&m ofzo (of die andere, weet niet precies welke daarvoor bestemt is eigenlijk). Ik moet nu trouwens steeds aan een Tikkel denken als ik je naam zie .

Ach, vroeger, toen was alles nog goed... toen was ik nog een iritant, hardnekkig, bijdehand, verkloot kut jong die zich nergens iets van aan trok en dacht dat hij kon dichten. Nu ik daar weer is op terug kijk, wat een beschamende periode . Nee, last van nostalgiesche trekken heb ik zeker niet, ik ben in het heden en leef voor de toekomst.
Hoogtepunten, behalve de omslagpunten waar ik tot mijn grote schrik tot de ontdekking kwam dat ik een iritant, hardnekking, enz. jong ben (niet dat ik dat nu niet meer ben) is het enige noemenswaardige hoogtepunt in mijn 'carrière' toen ik het modernere dichten ontdekten, het ging aanbidden en het zelf ging proberen (gedichten zoals vol -ledig- leeg, ed.).
Ik mis Lovetear, en Riven.
Met Sketch heb ik toch wel de grootste lol gehad, eerst in elke topic wat we vonden (en vol spammde), vooral het fototopic, en daarna naar DoPchat. De chat is echt een hoogtepunt in de geschiedenis van DoP, via chat heb ik mensen beter leren kennen, heb ik zo veel gelachen, zeer interesante discussies gehad (vooral theoligische, zelfs ook een keer of de aarde wel rond was en of we niet aan de binnenkant leefden, geweldig!).
Uitspraken van anderen, tja die onthou ik allemaal niet, ik heb al moeite om mijn eigen leeftijd te onthouden (letterlijk ). Dat laat ik maar aan jullie over.
Oud 27-06-2005, 19:31
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Hmm ik zit al op het scholierenforum van 28 mei 2000, als ik dus de zoekfunctie gebruik, kan ik mijn hele puberteitpuzzel vervolledigen. Ik was zo'n schaamtelijke 13jarige die op de Klaagmuur postte en op onzin (om ter eerst 1000 posts!) EN ik heb er ooit eens voor gezorgd dat de forumbazen het aparte forumbazenforum openden voor publiek (dit bleek dan een heel erg vervormde en grappige versie van het forumbazenforum te zijn, en zeker niet de echte versie ). Ik zat mee in de strijd tegen de verandering van de Klaagmuur naar de Kantine enzo. Als ik nu op het forum zit, zit ik enkel nog hier, en ook erg weinig eigenlijk . Om supergoeie momenten beleefd te hebben ken ik jullie te weinig, ik heb hier eigenlijk feitenlijk geen vrienden Ach.
Oud 27-06-2005, 19:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hé Flower, ik wist helemaal niet dat jij hier ook al zo lang was, nog een heel stuk langer dan ik zelfs! Ik heb de Klaagmuur nooit meegemaakt

Volgens mij komt het trouwens voornamelijk door Thoughtful dat ik hier zo actief ben begonnen laatst, dus die wil ik bij deze even bedanken. Verder vind ik de wedstrijden ook altijd wel hoogtepunten, dieptepunten heb ik niet echt... Ja, van die mensen die gedichten op DoP zetten die gewoon van té laag niveau zijn en zich daar ook bewust van zijn.
Oud 27-06-2005, 21:07
Miss_Bella
Miss_Bella is offline
tsja... het absolute hoogtepunt hier op Dop vind ik toch wel dat het hier altijd ontzettend gezellig is iedereen is vriendelijk tegen elkaar en je word altijd geholpen d.m.v. kritiek of complimenten op je gedichten. Echt super
Oud 28-06-2005, 21:15
Reem
Reem is offline
Hé, ik heb even tijd. Ik heb het sinds vorige week woensdag druk met mijn schoolexamens en ja, na donderdag ben ik ein-de-lijk klaar en is het vakantie en heb ik weer alle tijd, want ik merk gewoon écht dat ik het mis, vooral nu ik toch tijd vrijgemaakt heb om heel even rond te snuffelen.
Ik begon Dansen op Papier regelmatig te bezoeken vanaf het einde van de zomervakantie vorig jaar. Daarvoor had ik geloof ik wel al eens een gedicht gepost, maar daar kreeg ik zulke harde kritiek op dat ik even niet meer durfde.
Tjee, wat heb ik hier veel geleerd zeg. En het is hier gewoon leuk, dat moet ik echt zeggen. Aanvankelijk was het nog wat onpersoonlijk, maar dat is wel totaal veranderd: de sfeer die hier hangt vind ik echt geweldig. Mijn excuses dat ik me nog stééds niet op de DoPchat heb vertoond, maar dat komt nog. Reden was dat het gewoon niet ging op de computer waar ik normaal op zit (nu zit ik toevallig op de andere), maar ik ga het nog eens goed proberen. Sketch probeerde me nog wel te helpen... tevergeefs.
Herinneringen: nou ja, wat ik wel altijd grappig vond is dat Ave en ik zoveel met elkaar werden vergeleken altijd. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar toen ik de DoPstrip zag moest ik er weer aan denken. Verder kan ik me nog heel goed herinneren de ellenlange kritiek van Halogeen op mijn dichtstijl in het algemeen, want dat kon ik wel waarderen. Ik denk dat ik daar ook veel van geleerd heb. DoD blijft altijd de meest enthousiaste van ons allen, gewoon heel erg leuk. En CSN is gewoon heel erg lollig, waar nog bij komt dat ik respect heb voor haar dichtstijl. Eigenlijk heb ik voor iedereen heel veel respect hier. Ik hoop dat het zo gezellig blijft.
Sketch en CSN, ik vind het geweldig wat jullie gepresteerd hebben.
Oud 28-06-2005, 21:17
Reem
Reem is offline
Hm, misschien moeten we eens een
'Ode aan de DoPerwtjes' schrijven.
Oud 29-06-2005, 18:37
Diary of Dreams
Citaat:
Re3m schreef op 28-06-2005 @ 22:17 :
Hm, misschien moeten we eens een
'Ode aan de DoPerwtjes' schrijven.
Ik kwam gister op het idee om met z'n allen een sonnettenkrans te gaan schrijven, maar ik denk niet dat daar zoveel animo voor zal zijn?
Oud 29-06-2005, 18:38
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 29-06-2005 @ 19:37 :
Ik kwam gister op het idee om met z'n allen een sonnettenkrans te gaan schrijven, maar ik denk niet dat daar zoveel animo voor zal zijn?
Wat is een sonnettenkrans?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:41
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sketch schreef op 29-06-2005 @ 19:38 :
dat kun je op vele manieren opvatten. bedankt, dod, mooi woord.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:48
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 29-06-2005 @ 19:38 :
Dat is een berg van 15 sonnetten over ongeveer hetzelfde onderwerp waarbij het volgens mij ook nog een beetje hoort dat de begin- of eindregels de laatste strofe vormen (van de eerste 14 sonneten dus). Volgens mij maakt het niet uit of je Italiaanse of Shakespeare sonnetten gebruikt, dat scheelt al een beetje.

Klinkt best zwaar ja, maar mij lijkt het wel gaaf als ons dat lukt . Ik open er wel een nieuw topic voor, of zal ik daar even mee wachten totdat deze wat gezakt zijn? Anders hebben we 5 bla bla 100.000 bla topics, een kleine gedichten topic, een fototopic en kettinggedichten topic en dan ook nog dat geval.
Oud 29-06-2005, 18:50
Sketch
Sketch is offline
Open maar gewoon, maar wel met een duidelijkere uitleg. En zet in je titel ook "(Ter gelegenheid van de 100.000ste post)."
En dan hopen we dat er een fb aanwezig is om 'm bij het maintopic te zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:53
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 29-06-2005 @ 19:50 :
Open maar gewoon, maar wel met een duidelijkere uitleg. En zet in je titel ook "(Ter gelegenheid van de 100.000ste post)."
En dan hopen we dat er een fb aanwezig is om 'm bij het maintopic te zetten.
Ok, ik open het straks/zometeen, ligteraan hoe snel ik een duidelijke uitleg kan schrijven ^^.
Advertentie
Oud 01-07-2005, 15:29
Porcelain
Porcelain is offline
Als ik denk aan nostalgie en ik relateer dat aan DoP, dan denk ik meteen aan een avondje oude kindernetliedjes luisteren met Sketch&Co op DoPChat. Dat is vast niet wat hier bedoeld wordt, toch noem ik het even, want ik vond het een leuk DoPchatmoment.

Mijn eerste gedicht op DoP. Het heette geloof ik 'Zomers Gedicht'. Na heel veel treuzelen toch maar die muisknop ingedrukt en daarna constant kijken of er al reactie was. Ik zweette peentjes want ik wist haast zeker dat men het vreselijk zou vinden en af zou kraken (bleek erg mee te vallen).

Hoogtepuntjes, es denken, ik vind de feestelijkheid hier wel leuk nu, vooral het raad-de-dopper-topic. Het handschriftentopic vond ik ook fijn.

Zoiezo petje af voor DoP want ik vind het gezellig, mensen posten er niet alleen voor zichzelf maar ook voor anderen, en ik zou nog wel even door willen slijmen maar ik geloof dat het men ook zonder mijn prachtige omschrijving ook wel duidelijk is dat ik trots ben op DoP. En dan op het moment vooral op CSN en Sketch.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:10
xineof
xineof is offline
Goed, dus, mijn DoPnostalgie. Daar komtie dan. Zo'n 4 a 5 jaar geleden kwam ik denk ik voor het eerst op DoP. Ik kwam DoP niet binnen via het forum, ik kwam het forum binnen via DoP. Ik had namelijk een paar vriendinnen en die hadden het wel eens over dit forum, zo ben ik er beland. Toen onder een andere nick natuurlijk, en érg onwetend.

Op een gegeven moment was dat genoeg - het was toen het tijdperk van ratsja, Genesis, enzovoorts - en kwam ik terug als xineof. Toen is mijn DoPcarriere pas echt begonnen. Fb's als leonoor, anne, just johan, dreamerfly, lovetear zijn de reveu inmiddels gepasseerd. Ik kan wel zeggen dat het hier nu leuker is dan ooit. Natuurlijk vind ik het soms jammer dat posters als tacidvs er niet meer zijn, omdat die leven in de brouwerij brachten, maar de gezelligheid kent zijn weerga niet ^^. Het niveau van de reacties is gigantisch omhoog gegaan, de kwantiteit ervan, de verscheidenheid aan onderwerpen, het dichtniveau en de aardigheidsgraad. Oftewel, een forum om trots op te zijn. Halogeen en Mutant hebben tevens gezorgd voor nieuwe dingen op dit forum, .

Op naar de 200.000 .
Oud 02-07-2005, 12:34
Verwijderd
Bij deze claim ik mijn recht als momenteel-inactieve-maar-al-jaren-aanwezige DOP'per..

Als ik zo mijn DOP-carrière bezie, begon het eigenlijk al lang voor het ontstaan van DOP. Ik herinner me nog vaag hoe een inactieve forumbaas, genaamd Camiel, het Stukjes & Beetjes forum probeerde bij te houden.
Kwade blikken waren ook een feit op het moment dat intern besloten werd de naam van het forum te veranderen, maar uiteindelijk hebben velen Dansen Op Papier toch omarmt. (Ik meen me zelfs nog vaag te herinneren dat het ook nog een tijdje Verhalen & Gedichten heeft geheten.. maar mijn geheugen kan me op dit punt in de steek laten)

Wanneer het allemaal begon, weet ik niet precies meer. In de tijd 2001-2003 was ik het meest actief van mijn 5 jaren dat ik nu al lid ben op scholieren.com, dus toen zullen ook mijn hoogtijdagen als lid van DOP wel zijn geweest.

Met het verstrijken van de jaren is mijn dichttalent (haha..) duidelijk verbetert, maar tegelijkertijd is het het afgelopen jaar tot een dramatisch dieptepunt gekomen: Ik dicht niet meer. Sommigen zouden het een writer's block noemen, maar ik heb momenteel eenvoudigweg geen zin of inspiratie om mijn creatieve dichterlijke uitspattingen aan het papier toe te vertrouwen. En dus lees ik zo nu en dan, post ik bij vlagen een semi-zinnige reactie en hoop ik op een dag weer volledig actief me bij jullie te voegen.

*kuch*
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:44
Hannibal
Hannibal is offline
Ik denk dat de hele hetse rond Art Choq toch wel een van de hoogtepunten van dit forum is geweest.
Oud 02-07-2005, 13:08
xineof
xineof is offline
Hm ja dat was wel totale chaos ja.
Oud 02-07-2005, 13:12
Sketch
Sketch is offline
Wat was dat dan?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 15:31
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 02-07-2005 @ 14:12 :
Wat was dat dan?
Art shoq
Oud 04-07-2005, 20:37
Reem
Reem is offline
Deze search bestaat niet (meer).

Maar ik word nu toch wel nieuwsgierig.
Oud 04-07-2005, 20:39
Diary of Dreams
Citaat:
Re3m schreef op 04-07-2005 @ 21:37 :
Deze search bestaat niet (meer).

Maar ik word nu toch wel nieuwsgierig.
Gewoon even zoeken naar art shoq
Oud 04-07-2005, 21:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Helaas - we hebben niks gevonden. Probeer het nog eens met andere trefwoorden.

http://forum.scholieren.com/showthre...light=art+shoq

mwa.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 01:25
Reynaert
Reynaert is offline
Op 6 maart 2001 registreerde ik me bij scholieren.com. Erg actief ben ik toen nooit geweest, mijn interesse was beperkt tot het gamesforum en het onzinforum waar een vriend van mij indertijd actief was. Bovendien had ik toen thuis geen internet en niet veel na mijn registratie werd het forum van scholieren.com op school permanent geblokkeerd. Pas veel later heb ik dankzij het vernuft van mijn broer een draadloze verbinding weten te leggen met de overbuurman waardoor we internet kregen, uiteraard sterk tegen de wil van mijn moeder in. Waarschijnlijk ben ik toen wat meer vertrouwd geraakt met scholieren.com, maar nog steeds kende ik DoP niet.
Nog een tijd later profileerde ik me als een arrogante zak op Letteren. Dat heeft niet lang geduurd.
In mijn examenjaar kreeg ik een keuzeopdracht voor Nederlands. Ik mocht kiezen uit negen betoog/beschouwing opdrachten en één literaire opdracht. Ik koos de laatste. Ik besloot een verhaal te schrijven, dit kun je hier nalezen. Er kwam ook een gedicht in het verhaal voor. Ik begon wat rond te neuzen en besloot het toen op DoP te plaatsen. De reacties waren gematigd positief.
In april vorig jaar gebeurde er iets heftigs in mijn leven waardoor ik opeens twaalf korte 'gedichten' schreef. Ook die plaatste ik omdat ik toch benieuwd was naar de kwaliteit ervan. Er kwamen behoorlijke positieve reacties met genoeg commentaar waar ik van kon leren. Sindsdien dicht ik.
Hoogtepunten waren voor mij de soms overweldigende reacties die ik kreeg, de paar pareltjes die ik hier las waarvan ik dacht 'ja, zo moet het' of die me zelfs sprakeloos achterlieten. Ik wil ook even van de gelegenheid gebruik maken om wat mensen in het zonnetje te zetten (gruwelijke uitdrukking, maar beter dan 'in de spotlights').

CSN - Zij schrijft de jongste gedichten.
Xineof - Uitgebreide, aardige edoch eerlijke reacties. Vaak gedichten waar ik plaatsvervangend tevreden over kan zijn.
Thoughtful - Eerlijke en doeltreffende reacties sinds 2004.
Halogeen - Omdat hij goed de verlichting kan uithangen.

Echt veel gelachen heb ik niet op dit forum, maar dat komt denk ik doordat ik er vrij serieus mee om ben gegaan en me niet erg actief opgesteld heb in het becommentariëren van anderen. Soms moest ik wel heel hard brullen en mijzelf op de knieën slaan vanwege hypocriete mensen die het alleen wat kan schelen wat je van hun gedicht vindt als het positief is. En soms ben ik zelf om je te bescheuren. Dan ben ik een baliekluiver, dagdief, lanterfant, lapzwans, leegloper, niksnut, non-valeur, slampamper of voddenvent.

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 01:39.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 18:10
Diary of Dreams
Citaat:
Reynaert schreef op 05-07-2005 @ 02:25 :
En soms ben ik zelf om je te bescheuren. Dan ben ik een baliekluiver, dagdief, lanterfant, lapzwans, leegloper, niksnut, non-valeur, slampamper of voddenvent.
Wat was dat ook alweer, nietsnut?
Oud 08-07-2005, 12:49
Verwijderd
Ik heb me 21 april 2003 geregistreerd en mijn 3e post was al op DOP: http://forum.scholieren.com/showthre...2#post5140692.
Een dikke maand later was ik al fb van Mystiek. Ik weet nog dat de commentaar over de potentiële fbs toen nog niet verwijderd werd en het commentaar van Anneee op mij was: Ik ken haar niet echt maar ze post dacht ik wel goed op dop.
Dat heb ik ook even volgehouden, maar uiteindelijk ergerde ik me rot aan het niveau en de stomme commentaar, verder kregen mijn gedichten ook veel te weinig reactie en ben ik er weggebleven. Maar uiteindelijk hou ik van dichten en toen Leonoor stopte, wilde ik het wel als fb proberen, alleen niemand heeft die reactie ooit gezien, dus dat werd Dreamerfly.
Pas een hele tijd later, net toen ik Dop weer eens een kans wou geven en een beetje aan het posten was, stopte Dreamerfly en wou ik mijn kans wagen:
* 28 augustus 2004: Dreamerfly stopt met forumbazen. Ze wordt op DoP vervangen door Mutant.
Dat was toen mijn 6e forum.

Intussen is mijn fb-bestand wat gewijzigd en ben ik ook + geworden, maar dop geef ik niet meer af. Ik vind dat we in korte tijd ontzettend veel bereikt hebben, er wordt regelmatig gepost, er zijn nauwelijks gedichten die zonder reactie blijven, zowat iedereen motiveert zijn/haar mening. Als ik terugblader moet ik soms kokhalzen, ik kan er niets aan doen ^^.
Sinterklaasgedichtjes hebben we bijna niet meer en niemand wordt de grond in geboord (tenminste niet meer zonder gegronde reden ).

Wie ik mis...
tadicvs. Al postte ik zelf toen niet bepaald regelmatig, zijn mening en commentaar was van verfrissende aard, kijk maar naar het topic op M&M dat in het 100000 posts-topic wordt aangehaald. ik vraag me af wat hij nu van Dop zou vinden.
Wilco1984. Ik kan er niets aan doen, maar het blijft schitterend om terug te lezen . De discussies die er zijn geweest...

Ons Klein konijn blijkt uiteindelijk ook opgegroeid en ook Sjoerd wordt nog eens een echte dichter. Opmerkelijk om te zien hoeveel men in korte tijd kan leren en dat ook heeft gedaan. En Lampje en xin zijn natuurlijk mijn favorieten al komen ze niet op mijn verjaardag (Lamp, je hebt nix laten weten!!!).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 14:56
indigo
indigo is offline
Nostalgie? Carrière? Nog niet...
Mijn eerste post, ruim een jaar geleden (22-04-2004) was een heel oud gedicht van mij. Ik geloof dat ik hier terecht kwam via het examenforum. Daarna postte (en vooral: las) ik wel een tijdje regelmatig op DoP, daarna verschoven mijn posts naar een grote variatie aan andere deelforums (ik postte vooral als ik behoefte aan had iets te delen met anderen, zonder eigenlijk nuttige dingen te zeggen). De laatste tijd lees ik vrijwel elke dag op DoP en ik probeer ook regelmatig te reageren op andere gedichten. Verder vond ik het Handschriftentopic erg leuk.
Oh, meer weet ik niet, en ik moet verjaardag vieren.
Oud 10-07-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 26-06-2005 @ 22:14 :
...tot dubieuze uitspraken en andere vermakelijke quotes.
Stiekem wacht ik daar op
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:41
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 10-07-2005 @ 17:26 :
Stiekem wacht ik daar op
Je kan ook zelf naar quotes gaan zoeken...

Ok, eentje van DoD, toentertijd nog Klein Konijntje, en zijn gevoel voor spelling

Edit: zijn uitspraak heeft betrekking op de regels
"en jij…
bent meer dan ik
zal zijn"
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 27-06-2004 @ 13:06 :
hmm
tja
sjonge
ach
hums

dat dacht ik toen ik het las, ik hou hier ook niet echt van en kvind de inhoud ook niet echt zo denderend (die van mezelf ook niet hor ) tis gewoon niet mijn stijl en smaak
'bent meer dan ik
zal zijn '
daar moet 'bent' zonder t, dat leest lekkerder vind ik

Edit: Sorry DoD, ik wilde een quote van TF doen, maar ik kon er geen vinden

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 17:31.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:50
Diary of Dreams
Oud 11-07-2005, 12:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 10-07-2005 @ 17:50 :
*knuf*

Gelukkig dat iedereen vindt dat je verbeterd bent en zo

Ik ga straks ook maar eens een goede quote zoeken, denk ik