Oud 07-07-2005, 09:15
WolterB
WolterB is offline
In de zomer vinden er op verschillende plekken in het land toneelvoorstellingen in de open lucht plaats.

Wat zijn jouw ervaringen met voorstellingen in de open lucht en, mocht je nog nooit naar zo'n voorstelling gewest zijn, hoe lijkt het je om naar zo'n voorstelling te gaan?

Mijn ervagring ermee:
Vorige zomer ben ik in Diever naar het Shakespearetheater geweest. Hier speelt de lokale toneelvereniging elk jaar een andere voorstelling van Shakespeare. Elk jaar komen er honderden bezoekers naar de voorstellingen kijken, die ongeveer de hele zomer door gaan en praktisch altijd uitverkocht zijn. Het niveau ligt ook elk jaar hoger schijnt.
De sfeer is echt geweldig. Ze beginnen in de schemering, zo rond half 9 en bij elk bedrijf zie je het donderkder worden, tot uiteindelijk de sterren boven de bomen in het bos stralen. Dat heeft een hele bijzondere sfeer, echt iets om ooit meegemaakt te hebben. Paraplu's zijn verboden om mee te nemen, dus je moet wel geluk hebben met het weer, maar dat heeft, vind ik, ook wel zijn charme.
Dit jaar ga ik er weer heen en spelen ze de Driekoningenavond. Ben heel erg benieuwd of het droog is en de voorstelling weer van een goed niveau is.
Oud 09-07-2005, 15:55
Ostentation
Ostentation is offline
ik ga vanavond
Oud 09-07-2005, 17:42
Roos
Roos is offline
Ik ben 2 jaar geleden naar een voorstelling op het strand geweest, waarin een vriendinnetje van me speelde.
Was superleuk, die sfeer hielp echt bij aan het stuk
Oud 12-07-2005, 15:51
Verwijderd
Ik ben in juni naar een voorstelling van Gajes geweest, een variatie op Alice in Wonderland. Echt geweldig, op een open veldje, de spelers op stelten. Het leuke eraan was dat er niet een podium was zeg maar, iedereen stond her en der op het veld, de spelers liepen er zo tussendoor. Mooi weer, half in het donker, leuke spelers en een fantastisch stuk. Gajes gaat het land door geloof ik, een echte aanrader!
Oud 14-07-2005, 22:05
Jones
Ik werd een uur geleden gebeld door m'n pa om te vragen of ik ook zin had om mee te gaan naar Diever. Dus daar zal ik deze zomer vast wel een xtje zitten
Oud 28-07-2005, 18:17
Verwijderd
In Hoorn hebben we de Karavaan. een week lang ofzo in de stad overal open lucht theater, van muziek tot een toneelstuk. Dit jaar heb ik er zelf aan meegedaan (in een orkest gezeten wat een voorstelling ondersteunde). ik vind het zelf altijd wel wat hebben. als de omgeving bij het stuk past, tenminste. en zolang het droog is, vind ik het geweldig. ik hou van die sfeer.
Oud 29-07-2005, 08:40
WolterB
WolterB is offline
Twee weken geleden ben ik naar de Voorstelling in Diever geweest en het was weer top (en droog).
Hele sfeer en ambience was geweldig en ik vind dit specialer dan in een 'gewoon' overdekt theater.
Oud 30-07-2005, 10:49
Verwijderd
Een vriendin van mij is naar een openlucht voorstelling van klassiek ballet geweest in Parijs en het was maar kut want ze zaten op plastic camping stoelen .
Oud 31-07-2005, 23:31
Balance
Balance is offline
Ik heb zelf wel eens opgetreden in de open lucht. Erg leuk, maar ook wel erg onpraktisch, aangezien je geen invloed hebt op de omstandigheden. Zo waaide m'n pruik af door de harde wind en kwam er een orkest langs, waardoor een groot deel van onze tekst niet te verstaan was

Om er zelf naar te kijken heb ik eigenlijk weinig ervaring. Lijkt me eigenlijk wel leuk
Oud 01-08-2005, 06:28
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 01-08-2005 @ 00:31 :
Ik heb zelf wel eens opgetreden in de open lucht. Erg leuk, maar ook wel erg onpraktisch, aangezien je geen invloed hebt op de omstandigheden. Zo waaide m'n pruik af door de harde wind en kwam er een orkest langs, waardoor een groot deel van onze tekst niet te verstaan was

Om er zelf naar te kijken heb ik eigenlijk weinig ervaring. Lijkt me eigenlijk wel leuk
omg ja, wat je daar verteld zal alle artiesten in de buitenlucht wel eens zijn overkomen.

Wij zelf moesten op een marktplein de West Side Story spelen, en tijdens de "rumble" begon het te onweren.....
Oud 04-08-2005, 23:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 01-08-2005 @ 07:28 :
omg ja, wat je daar verteld zal alle artiesten in de buitenlucht wel eens zijn overkomen.

Wij zelf moesten op een marktplein de West Side Story spelen, en tijdens de "rumble" begon het te onweren.....
hehe, op dat moment kon ik er echt niet om lachen. Ik was invaller en had de avond van te voren de tekst gekregen (van de hoofdrol!) die ik snel even uit m'n hoofd moest leren en in de auto erheen werd ik snel even bijgepraat over hoe de dansjes gingen en waar ik moest staan enzo. Dat was wel erg veel te onthouden in één keer, dus ik was behoorlijk zenuwachtig. En dan gaat d'r dus zoveel mis.. Och, dan baal je wel. Maar achteraf kan ik er om lachen

Wat een timing
Oud 05-08-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 05-08-2005 @ 00:26 :
hehe, op dat moment kon ik er echt niet om lachen. Ik was invaller en had de avond van te voren de tekst gekregen (van de hoofdrol!) die ik snel even uit m'n hoofd moest leren en in de auto erheen werd ik snel even bijgepraat over hoe de dansjes gingen en waar ik moest staan enzo. Dat was wel erg veel te onthouden in één keer, dus ik was behoorlijk zenuwachtig. En dan gaat d'r dus zoveel mis.. Och, dan baal je wel. Maar achteraf kan ik er om lachen

Wat een timing
nee dat soort dingen zijn altijd achteraf pas geestig.

zoals die keer dat ik mijn mondstuk vergat, en daar pas achter kwam toen ik wilde beginnen, moest ik met een boei terug de kleedkamer in...
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten