Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je erg grote handen hebt misschien. Ik zou voor deze gaan, MS levert wat betere afwerking dan Logitech. Dit is de Intellimouse Explorer en kost ca 40 euro.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat er gewoon om dat laser geen voordelen heeft boven infraroodlicht en dat het gewoon alleen marketing is. Een beetje optische muis heeft een resolutie van 800 dpi (MX518 en Diamondback zelfs 1600 dpi). Dat is meer dan je ooit, in welke denkbare applicatie dan ook, nodig zult hebben. Laser biedt op dat punt geen voordelen. De kwaliteit van de tracking is namelijk voor een nog groter deel afhankelijk van de gebruikte chip en de mate waarin die in staat is grote en snelle veranderingen in het oppervlak te registreren, en niet zozeer van het gebruikte licht. Bovendien is het wel weer typerend dat als Logitech laser gedacht heeft voor de top van de markt, die absolute precisie wil (daar adverteren ze immers mee), ze dan tóch kiezen voor de draadloze vorm, die zoals bekend inferieur is voor games vanwege de latency die in de transmissie zit en het feit dat hij batterijen gebruikt. Waarom denkt men dat de MX518/Diamondback snoermuizen zijn? Juist, omdat dat voor games gewoon onovertroffen is. Het is dus pure marketing, vooral bedoeld voor mensen die denken dat ze met een 'echte lasermuis' een geweldig stuk techniek in handen hebben, terwijl ze in feite betalen voor alleen een illusie. Maar goed, ik sta dan ook nogal skeptisch tegenover technische ontwikkelingen waarvan nogal duidelijk is dat het geen 'echte' vooruitgang is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Duidelijk is wel dat bij de nieuwste generatie muizen, de Logitech MX1000, draadloos steeds dichter bij bedraad gaat zitten qua gamer-fitness. Latency zou nog een klein probleem kunnen zijn, en het feit dat draadloze muizen een stuk zwaarder zijn. Boven alles denk ik dat het inderdaad een sterk persoonlijke keuze is, het hangt ook af hoe je hand gevormd is en wat je lekker in de hand vindt liggen. Ik heb een Logitech MX500 en MX510 en ben daar helemaal weg van, en ik speel aardig games. ![]() Zoals altijd: stap eens een winkel binnen met een collectie muizen en ga zelf eens proberen en voelen. Koop iig nooit een goedkope draadloze muis dat is echt zonde.
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het grote Weerwolfspel #47 Spelleider | 500 | 16-05-2008 11:53 | |
Software & Hardware |
[advies gevraagd] USB-muis Daantje_0705 | 21 | 29-04-2007 14:38 | |