Oud 25-08-2005, 10:18
nivava
nivava is offline
Afgelopen weekend kun je deze film op lowlands al bekijken.
Helaas heb ik dat niet gedaan...

maar nu staat er vandaag een artikel in de Volkskrant over deze film...en het eindigt zo met....dat deze film in 7 zalen draait ....

euhm...weten jullie hier misschien meer over?

en voor de mensen die hem al gezien hebben...hoe vond je 'm?
Oud 25-08-2005, 10:53
Verwijderd
http://www.belbios.nl/

Kies een Film... -> Last Days
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 11:02
nivava
nivava is offline
Citaat:
cyc schreef op 25-08-2005 @ 11:53 :
http://www.belbios.nl/

Kies een Film... -> Last Days

nergens bij mij in de buurt
Oud 25-08-2005, 17:43
legatus
legatus is offline
Citaat:
nivava schreef op 25-08-2005 @ 11:18 :
dat deze film in 7 zalen draait ....
Omdat 90% van de bioscoopbezoekers voor dom vermaak gaat en een distributeur niet direct failliet wil gaan, worden dergelijke films kleiner uitgebracht. Je moet niet vergeten dat een 35mm filmprint een paar duizend euro kost om te drukken. Per stuk. En dan hebben we het nog niets een over de vertaling en de marketing. Hoewel een film van Gus van Sant vaak bij voorbaat al publiciteit krijgt.
Oud 01-09-2005, 21:11
nivava
nivava is offline
Citaat:
legatus schreef op 25-08-2005 @ 18:43 :
Omdat 90% van de bioscoopbezoekers voor dom vermaak gaat en een distributeur niet direct failliet wil gaan, worden dergelijke films kleiner uitgebracht. Je moet niet vergeten dat een 35mm filmprint een paar duizend euro kost om te drukken. Per stuk. En dan hebben we het nog niets een over de vertaling en de marketing. Hoewel een film van Gus van Sant vaak bij voorbaat al publiciteit krijgt.

daar zul je ongetwijfeld gelijk in hebben..
maar dan nog vind ik het wel ontzettend jammer!
hopelijk komt die film ooit op dvd uit...ga namelijk over 19 dagen voor 3 maand naar curacao...denk niet dat ik die film voor die tijd nog ga zien...
Oud 02-09-2005, 10:42
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik ben er wel naartoe gegaan op lowlands.
Maar hoe geïnteresseerd ik ook ben in Kurt Cobain en Nirvana, deze film kon mijn aandacht niet vasthouden.

Ik heb ruim een uur zitten kijken naar een man die wat weg had van Kurt Cobain, die door het bos strompelde, in een huis wat op de grond lag, en voor zich uit mompelde. Op een gegeven moment loopt hij in het bos het beeld uit, en de camera blijft nog 2 minuten(!!) gericht staan op een steen en een boom, verder gebeurt er niks. Het enige sterke en vermakelijke moment was de scene waarin de hoofdpersoon in een jurkje een gesprek voert met een vertegenwoordiger van de telefoongids.

Het kan er aan liggen dat ik ongemakkelijk zat, moe was en het koud had toen ik aan het kijken was, maar ik vond hem écht zwaar tegenvallen.

(En normaalgesproken ga ik niet voor "dom vermaak" naar de film)
Oud 02-09-2005, 11:22
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
mee eens met not for sale
my fucking god, ik viel echt in slaap
Oud 02-09-2005, 17:43
nivava
nivava is offline
ik hoop dat ik ook gauw mijn mening kan geven
Oud 02-09-2005, 17:54
Breg
Breg is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 02-09-2005 @ 11:42 :
Op een gegeven moment loopt hij in het bos het beeld uit, en de camera blijft nog 2 minuten(!!) gericht staan op een steen en een boom, verder gebeurt er niks.
en een bosje planten. Het zal vast heel kunstzinnig bedoelt zijn, maar dat was gewoon echt saai.

Verder: tja, had overal slechte reviews gelezen dus toen viel het nog wel mee. Maar de film is langzaam, er gebeurt bijna niks. Je hoeft er in ieder geval niet heen als Kurt Cobain fan in de hoop een goede film over hem te zien. Als je andere films van Gus van Sant zoals Elephant kan waarderen, dan zal Last Days waarschijnlijk nog steeds tegenvallen, maar weet je meer wat je kan verwachten.
Oud 03-09-2005, 09:37
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Erg tegengevallen, heb m ook niet afgekeken.
Oud 04-09-2005, 01:39
Verwijderd
Ik vond hem wel indrukwekkend maar ook slaapverwekkend af en toe ja.

Ik kan me heel goed voorstellen dat-ie je op Lowlands niet erg boeit.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 10:27
Verwijderd
Ik heb op Lowlands een stuk gekeken maar ik viel ook echt in slaap. Wat een saaie film
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 12:23
Redhair
Redhair is offline
Het is een typische Gus van Sant film. Ga Gerrie maar eens kijken. Er gebeurt werkelijk geen flikker. In de hele film word misschien 5 a 10 minuten gepraat, veder zie je alleen 2 mannen lopen. Ik heb hem op LL niet afgekeken omdat mijn vrienden weggingen, maar wil hem zeker nog afzien.
Oud 05-09-2005, 11:50
Verwijderd
Ik heb de film ook op Lowlands gezien, maar ik vond hem wel heel erg mooi.
Je moet hem niet kijken als je gezellig een leuke film wilt zien, dus op Lowlands was het niet zo'n goed moment, maar ik vond hem wel heel kunstig
Het deed me wel veel denken aan elephant, qua shots 'n all.

Ja, ik vind het een mooie film.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:30
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd vol te houden. Ik ben op een gegeven moment maar op de tribunes gaan zitten toen iedereen weg begon te lopen (om niet in slaap te vallen). Ik waardeer kunstig gemaakte films, en dan zou je denken dat je bij Gus goed zit. Maar mijn God, wat is deze film traag en niet boeiend.

Ik snap wel dat Gus de sfeer zodanig probeert over te brengen dat je Michael Pitt gaat zien als een fucked up mannetje, maar het kan nooit de bedoeling zijn geweest dat bijna alle Nirvana-fans wegliepen van een film over zijn held.

En het ergste was, dat Sin City hierdoor kwam te vervallen !
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:58
fall-out-girl
fall-out-girl is offline
Ik heb Elephant een stuk of 10 keer gezien, en dat is een film die ik heel erg kan waarderen. De stukken waarin je iemand 5 minuten achter elkaar zag lopen konden me toch wel boeien op de een of andere manier, en ik vond het echt een goede film.
Ik keek op Lowlands ook erg uit naar Last days maar ik ben na drie kwartier letterlijk in slaap gevallen. In de drie kwartier die ik gezien heb was het leukste nog het interview in het jurkje, en dat werd na een tijdje toch ook wel vervelend.

Ik kan hem je niet aanraden.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten