Oud 12-06-2002, 19:21
MI$$Y_ME
MI$$Y_ME is offline
vind je dat als je verliefd bent op je beste vriend/vriendin.
dat je dan je vriendschap riskeert?
en zou je voor de vriendschap gaan..of zou je proberen meer te krijgen?
Oud 12-06-2002, 19:43
Cinamon
Cinamon is offline
Natuurlijk,
ik bedoel je riskeert op die manier altijd de vriendschap
en in de meeste gevallen gaat die vriendschap na een eventuele relatie meteen over...
Maar het komt vaker voor dat vrienden verliefd worden denk ik, omdat je toch wel wat van die persoon af weet en hem/haar kent
En zo toch op den duur meer wilt dan alleen de vriendschap
Ikzelf heb dat ook gehad...
Ik spreek voor mezelf nu, maar na dat ik dat aan hem heb verteld, ging de vriendschap steeds meer de verkeerde kant op...
Dus dat heb ik er wel weer van geleerd...
Maar hij vertelde dat hij ooit ook meer had gewild of wilde
dus dat gaf mij natuurlijk toen weer hoop
Ik heb dat hoofdstuk trouwens nu bijna weer afgesloten (althans voor mijn hoofd... Mijn hart is een ander verhaal)
Maar voordat ik hier mijn hele persoonlijke leven ga vertellen
Ja Ik vind dat je daarmee je vriendschap in gevaar brengt en soms zelfs om de zeep helpt... Het is natuurlijk niet vreemd dat je meer wilt van een vriend/vriendin van je maar ik raad het je ten zeerste af... Tenminste als je die vriendschap wilt behouden.
Oud 13-06-2002, 12:39
Neon_girl
Neon_girl is offline
De vriendschap hoeft er niet kapot door te gaan maar de mogelijkheid dat het gebeurt is wel vrij groot denk ik. Als je allebel echt meer met elkaar wil dan vriendschap en ook echt denkt dat het iets kan worden, dan is het het wel waard om te proberen. Maar als het uit is, is die vriendschap weg, of bijna zeker wel veranderd.
Maar als het gevoel van meer dan vrienden van maar 1 kant komt kan je daar beter geen vriendschap voor op het spel zetten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:02
Xahe
Xahe is offline
Citaat:
Neon_girl schreef:

Maar als het gevoel van meer dan vrienden van maar 1 kant komt kan je daar beter geen vriendschap voor op het spel zetten.
Tja maar als hij daar achter wil komen zal hij er toch voor uit moeten komen

Ik zit nu in hetelfde bootje en ben wel van plan om duidelijkheid te halen. Als we echt zulke goede vrienden zijn dat ik denk dat we zijn zal het niet de vriendschap om zeep helpen. Maby zelfs versterken....

Sterkte

Xahe
Oud 13-06-2002, 14:10
Neon_girl
Neon_girl is offline
Citaat:
Xahe schreef:

Tja maar als hij daar achter wil komen zal hij er toch voor uit moeten komen

Xahe
Ja, das waar. Maar ik bedoel ook niet echt dat diegene er niet voor uit moet komen. Maar dat als je al weet dat diegene jou niet leuk vind en andersom wel dat je dan niet toch diegene voor je wil proberen te winnen zeg maar. Ok, dit was ook weer niet helemaal wat ik bedoel...
laat maar
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:36
Tofke_H
Tofke_H is offline
Yep, die mogelijkheid zit erin. Maar het moet natuurlijk niet daarom.

De stap van Vriendschap naar Relatie is gemakkelijker dan andersom. Er zijn er niet veel die na een relatie nog een vriendschapsrelatie hebben.

En het ligt bij mij van geval (Hmmz, slechte woordkeuze misschien) tot geval, of ik zou gaan voor meer, of het bij het huidige hou.
Oud 13-06-2002, 14:52
TefnachT
TefnachT is offline
Bij mij wel
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:42
PiNoW
PiNoW is offline
het hoeft niet, maar het kan..
vaak gaat het kapot omdat de een meer wil als de ander.
bij mij is het wel gebeurd, hij werd verliefd op mij, we hadden 7 maanden een soort van relatie, en ik maakte het uit.
iets minder als een half jaar hebben we elkaar niet aangekeken en niet met elkaar gepraat.
maar nu gaat alles weer goed tussen ons, hij heeft een neiuwe vriendin, ik een nieuwe vriend en alles gaat prima
Oud 13-06-2002, 17:01
ABrules
ABrules is offline
Ik had een goede vriendin en ze was ook een collega, maar goed ik werd verliefd en toen hebben we elkaar nooit meer normaal gesproken. Nu is er weer zo een vriendin in me leven en ik weet wel wat ik doe. Niets zegggen!!!!!!!!!!

Heb me lesje geleerd en wil niet nog een vriendin verliezen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:38
Psychoot
Psychoot is offline
Tjah das idd een moeilijke keuze.
Ik zat ook in een moeilijk schuitje, ik ken een meisje al iets meer dan een jaar via het werk. Ik werk dus met haar samen in de zaak van haar ouders. Zij mag geen vriend maar werd toch verliefd op haar. Ik koos ook eerst om niks te vertellen. Maar na een klein jaar gingen we veel sms'en enzo. Na een tijdje heb ik er toch voor gekozen om het haar te vertellen en zij voelde hetzelfde en nu hebben we samen iets zonder dat de ouders het weten. Je kunt het beter alleen vertellen als je bijna zeker weet dat zij ook verliefd op jou is.
Oud 13-06-2002, 19:05
Verwijderd
ik ben anderhalf jaar *keigoed* bevriend geweest met iemand die ik kende van 't school. hij was m'n grote broer, ik zag 'm énorrrmmmmmmm graag, en hij mij, en op een bepaald moment is daar gewoon meer van gekomen. we zaten op café, wij met z'n tweetjes, en we waren over vanalles bezig, en op 'n bepaald moment zegt hij dat het ongelooflijk is, maar dat iedereen maar vraagt en blijft vragen of wij twee eigenlijk een koppel zijn (die vraag had ik ook al zo'n honderd keer gehoord ), zo close waren wij. en toen ineens all of a sudden vraagt hij of dat misschien niet een goed idee zou kunnen zijn. of we het misschien eens zouden kunnen proberen, wij met z'n tweeën. en toen zijn we vier maanden samen geweest. door omstandigheden is het toen uitgeraakt, maar da's een làng verhaal, komen derden in voor (zijn ex die kwam stoken enzo, jaddah jaddah jaddah ).
in ieder geval, da's nu anderhalf jaar geleden, en we zijn nog altijd (of terug, maar die ambras kwam door een misverstand owv die ex, geen zin om 't allemaal uit te leggen) de beste vrienden die ge u kunt inbeelden! hij is terug m'n grote broer nu
vriendschap hoeft niet op te houden als een liefdesrelatie beëindigd wordt... give it a try, zou ik zo zeggen.
stel nu dat er 'n relatie van komt, misschien blijf je wel altijd samen, worden jullie samen oud... zou je het jezelf vergeven als je het niet eens probeert? (of voorstelt in dit geval)
je moet risico's durven nemen... ga ervoor meid!

*blue*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Psychoot schreef:
Tjah das idd een moeilijke keuze.
Ik zat ook in een moeilijk schuitje, ik ken een meisje al iets meer dan een jaar via het werk. Ik werk dus met haar samen in de zaak van haar ouders. Zij mag geen vriend maar werd toch verliefd op haar. Ik koos ook eerst om niks te vertellen. Maar na een klein jaar gingen we veel sms'en enzo. Na een tijdje heb ik er toch voor gekozen om het haar te vertellen en zij voelde hetzelfde en nu hebben we samen iets zonder dat de ouders het weten. Je kunt het beter alleen vertellen als je bijna zeker weet dat zij ook verliefd op jou is.
de ouders van m'n beste vrienden leerden mekaar ook zo kennen
zij waren wel nog veel jonger dan jullie, ze waren veertien toen ze mekaar leerden kennen en nog altijd happily married *zucht* het leven kan toch mooi zijn...

*blue*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:44
Yule
Yule is offline
Eindelijk een onderwerp waar mij ervaring mee heeft....(alleen of ik er blij mee moet zijn is weer wat anders... )

maja, ik heb 2x dezelfde situatie meegemaakt. 2x vond ik een goeie vriendin van me leuk, maar beide keren kreeg ze wat met m`n beste vriend (die achteraf een kl**tz*k bleek te zijn, maar mag hier nie schelden )

tog hebben beide meiden hem al na korte tijd gedumpt, ik heb ze ook beide verteld dat ik ze leuk vond toen, en beide zijn nu hele goeie vriendinnen van me, en die gast spreekt ze nie meer, en mij ook nie meer, dus die`s in feite iedereen kwijt....

Et nadeel is alleen dat geen van beide mij ooit leuk heeft gevonden en nooit zullen, dus ja...zo dichtbij en tog zo ver weg...lol
Oud 14-06-2002, 14:46
seven
seven is offline
ik ben ook iets begonnen met mijn beste vriend. we hebben er heel lang overgedaan voordat we uiteindelijk echt iets kregen al leek het voor de buiten wereld allang zo.

ik was ook erg bang dat het zo misschien verknald zal worden maar tot nu toe houden we het nog best goed vol; 1 jaar en een maandje. dus tja misschien moet je het gewoon z'n loop laten gaan. kijken wat er gebeurd.

xs
Oud 14-06-2002, 16:27
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
same here

ben ook bitje veel verliefd op me beste vriend, hij ook op mij, maar meer op zn liefje...... we zijn wel heel close enzo en ik ben er zeker van dat als het tusse hen 2 ooit uitraakt, we binne de paar weekjes samen zouden zijn. net zoals in vorige reacties hebbe we al heeel vaak de vraag gekrege of we nu n koppel zijn of niet!! mijn vriendinne zitte me steeds te vrage 'of hij ook nog wel samen is met dat andere meisje'!!

hij heeft het aan mij toegegeven via zo'n vragelijst via e-mail, stond er zo'n vraag in : heb je ooit iets voor mij gevoeld? en toen had hij ja geantwoord, en derna heeft ie t ook nog ns in een berichtje gezegd, dat ie me heeel leuk en knap en lief enz... vindt!!

dus ik heb hoop!!!
maar ik ben er zeker van dat als we samen zouden zijn en het loopt mis, dat we er later ns goed mee zulle kunnen lache en best friends 4-ever zulle blijven!!

kuzzje,
xELSx(die het je zeker aanraadt het toe te geven!! (ik durfde eerst ook niet, maar nu ben ik des te gelukkiger dat ik weet dat hij ook iets voor mij voelt!!))
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 18:50
Psychoot
Psychoot is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:

de ouders van m'n beste vrienden leerden mekaar ook zo kennen
zij waren wel nog veel jonger dan jullie, ze waren veertien toen ze mekaar leerden kennen en nog altijd happily married *zucht* het leven kan toch mooi zijn...

*blue*
Tjah zij is 15 en ik 18, wie weet he
Oud 14-06-2002, 23:22
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
ik ben anderhalf jaar *keigoed* bevriend geweest met iemand die ik kende van 't school. hij was m'n grote broer, ik zag 'm énorrrmmmmmmm graag, en hij mij, en op een bepaald moment is daar gewoon meer van gekomen. we zaten op café, wij met z'n tweetjes, en we waren over vanalles bezig, en op 'n bepaald moment zegt hij dat het ongelooflijk is, maar dat iedereen maar vraagt en blijft vragen of wij twee eigenlijk een koppel zijn (die vraag had ik ook al zo'n honderd keer gehoord ), zo close waren wij. en toen ineens all of a sudden vraagt hij of dat misschien niet een goed idee zou kunnen zijn. of we het misschien eens zouden kunnen proberen, wij met z'n tweeën. en toen zijn we vier maanden samen geweest. door omstandigheden is het toen uitgeraakt, maar da's een làng verhaal, komen derden in voor (zijn ex die kwam stoken enzo, jaddah jaddah jaddah ).
in ieder geval, da's nu anderhalf jaar geleden, en we zijn nog altijd (of terug, maar die ambras kwam door een misverstand owv die ex, geen zin om 't allemaal uit te leggen) de beste vrienden die ge u kunt inbeelden! hij is terug m'n grote broer nu
vriendschap hoeft niet op te houden als een liefdesrelatie beëindigd wordt... give it a try, zou ik zo zeggen.
stel nu dat er 'n relatie van komt, misschien blijf je wel altijd samen, worden jullie samen oud... zou je het jezelf vergeven als je het niet eens probeert? (of voorstelt in dit geval)
je moet risico's durven nemen... ga ervoor meid!

*blue*
Het is eerder voor mij de vraag of k het mezelf zal vergeven als ik het niet probeer. Maar ik weet dat je gelijk hebt, alleen de angst om haar te verliezen ofzo is groter. dus...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:32
MI$$Y_ME
MI$$Y_ME is offline
iedereen bedankt voor zijn "levensverhaal"...
jullie hebben me duidelijk gemaakt dat ik t m moet vertellen..
en dat heb ik nu ook gedaan..
alleen wat zijn echte reactie is..
moet ik nu afwachten..
anywayz... thnx voor jullie advies..
xie tenminste dat ik niet de enige ben die daar mee zit..

xxx M!$$Y M3
Oud 19-06-2002, 15:19
Tox
Tox is offline
Als je echt verliefd bent moet je je vriendschap denk het wel inzetten. Want tja liefde is liefde en als je dan er nie voor gaat is het verraadt voor jezelf.

Maar ja als het mis loopt heb je een grote kans dat je vriendschap er aan gaat (eigen ervaring).
Oud 07-07-2002, 17:35
gizmo
gizmo is offline
hmm.. nou hij was niet mijn beste vriend... maar wel een hele goede..

en ehmzz beide verliefd op elkaar.. en nou gaan we alweer zo ong 2 mndjes

Ben idd wel bang dat als het uitgaat het evt misloopt met onze vriendschap.. en dat zou ik ech kut vinden.. maarja..
Oud 07-07-2002, 19:17
PardonMe
PardonMe is offline
ja, het is best wel een risico wat je neemt..
Er komt een grote druk op de vriendschap te staan als de een verliefd wordt op de ander, en het wordt een stuk lastiger om met elkaar om te gaan, bijvoorbeeld als de andere niet verliefd is..
je gaat je dan toch anders tegenover die persoon opstellen en dat hoeft natuurlijk niet altijd gunstig uit te pakken..

En als er uiteindelijk wel een relatie uit voortvloeid, de gevoelens wederzijds zijn, dan kan het natuurlijk goed gaan. Misschien dat je vriendschap wel anders wordt, jullie zijn niet langer alleen vrienden, maar nu hebben jullie ook een relatie enzo..
En als het uitgaat sta je toch anders tegenover elkaar, ongeacht hoe goed jullie vriendschap ervoor was.. Denk dat je er wel een hoop kapot mee kunt maken ja..
imho..

maar bedenk ook goed of je wel echt verliefd bent, of dat je gewoon heel veel om die persoon geeft en die gevoelens 'verward' met verliefd zijn..
Dit kan een goede vriendschap misschien behouden..
Oud 08-07-2002, 11:02
ABrules
ABrules is offline
PardonME heeft gelijk je riskeert je vriendschap wel, maar om even terug te komen op mijn laatste post bij dit topic.

Ik ben wel van mening dat je het eerlijk moet kunnen zeggen tegen je beste vriend(in) en als de vriendschap dan verkeerd loopt is die niet zo goed als je dacht dat ie was, vind ik dan he.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 11:28
GUESS what?!
GUESS what?! is offline
Ik heb daar echt slechte ervaringen mee. Mijn beste vriend werd verliefd op mij. Je probeert daar zo goed mogelijk mee om te gaan maar ik wilde hem geen hoop geven. Ik voelde niks voor hem dus dan neem je automatisch toch afstand van elkaar. Onze vriendschap is er zeker wel door veranderd maar misschien als zijn gevoelens over zijn dat we langzaam onze vriendschap weer kunnen opbouwen. I hope so want het was altijd lachuh met hem!!!
Oud 08-07-2002, 11:59
lieve
lieve is offline
Ey,
het hoeft niet persé fout te gaan hé?!
Ik was een tijdje verliefd op mijn beste vriend, ... we hebben het uitgepraat en we hebben onze vriendschap gewoon verder gezet. Een jaar later had hij gevoelens voor mij ... so, gewoon weer uitgepraat ... en we zijn nu nog steeds de beste vrienden.
Dus het moet nie persé fout gaan. We doen nog steeds dezelfde dingen ... en zelfs als zijn vriendin erbij is, of mijn vriend. Die weten dat wij KEIGOE met elkaar overeen komen, en die vinden het niet erg ... zelfs als we zitten te 'vechten' in't gras. Hoewel,mijn vriend het daar in't begin moeilijk mee had, maar heb hem alles 'bonne' uitgelegt en nu is er echt niets om me zorgen over te maken.
Oud 09-07-2002, 22:31
Tsoenami
Tsoenami is offline
bij mij is dat dus wel danig foutgelopen, we waren echt heel goede vrienden en jah we voelden al'n tijdje iets voor elkaar (eigenlijk had iedereen dat al lang door, de meeste zelfs al voor we het zelf wisten ) En jah, op een dag was ik bij hem en we waren wat aan het zeveren tegen elkaar, over wie het eerst initiatief zou nemen, ik of hij, en na een tijdje had ik zoiets van "ow, dit is niet meer om onnozel te doen, we zijn hier serieus bezig" en jah toen heeft ie me gekust. We hebben enkele dagen onze relatie volgehouden maar niemand wist dat, omdat we het eerst zelf wouden uitzoeken en jah toen maar beslist om gewoon vrienden te blijven. En op het moment we dat beslisten was onze vriendschap eigenlijk gedoemd...
we zijn elkaar beginnen mijden enzo en uiteindelijk hadden we amper nog contact met elkaar
had er erg veel spijt van, want was niet alleen m'n vriendje kwijt (ik zag hem echt wel graag), maar ook mijn beste vriend...
Ondertussen komen we toch weer wat beter overeen, maar zoals vroeger zal't toch niet meer worden
én we hebben nu allebei een andere vriend/in dus dat zit wel goed
Oud 10-07-2002, 01:22
Verwijderd
Oh, het kan wel goed gaan hoor. Ik ben heel lange tijd verliefd geweest op m'n beste vriendin, dat was enige tijd ook wederzijds en heeft tot één en ander geleid. Nu heeft ze overigens een vriend, maar de bijzondere band is gebleven...

Ik berust in de gedachte dat ik haar altijd zal hebben (en dat we ooit samenkomen )
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 07:36
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik ben al jaren verliefd op mijn beste vriendin, en dat gaat prima. Ik heb het haar al lang geleden verteld, maar ze was en is niet verliefd op mij. Wat we nu hebben is ook al best wel close, en bijzonder. Njah, ook ik hoop dat het ooit nog wat wordt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten