Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben het wel met barones eens.
Je hebt soms komma's op plaatsen staan waar ze overbodig zijn en op sommige plaatsen waar juist wel een komma hoort niet. Dit is wel storend op sommige momenten. Af en toe zitten er ook wat fouten in je verhaal. Maar over het algemeen vind ik het ook niet zo goed. Maar als je echt van schrijven houdt kun je natuurlijk altijd verbeteren. ![]() |
![]() |
|
Jeej, ik had het nog goed ook. Wat zoeken al niet op kan leveren.
![]()
||||
Bij 'hou het leuk' krijg ik al de neiging flink vals te gaan doen, maar aangezien ik de rotste niet ben, zal ik me inhouden.
Het loopt niet soepel, lange zinnen, houterige constructies. Probeer je zinnen soepeler te maken. Dat kun je doen door overbodige dingen weg te laten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo heb ik al een paar lelijke zinnen uit je verhaaltje gehaald, maar er zitten er nog veel meer in. Lees het eens hardop voor, en kijk dan waar je nog dingen kunt verbeteren. Probeer met alinea's te werken en kijk naar de doelgroep waarvoor je schrijft (n.a.v. 'eet maar lekker op') Begin niet elke zin met "Ik vond dit" en "Ik deed dat" (Jemig, volgens mij staat dat bij praktisch alle kritieken die ik schrijf! Wat is er gebeurd met de variatie?!) dat leest namelijk heel vervelend en verandert je verhaal al snel in een eindeloze opsomming. Kritiek is nooit echt leuk, of gezellig. Als je alleen maar leuk en gezellig wil, moet je hier niet wezen.
|
Ik vind het wel aardig.
Is het een vervolgverhaal? Als dat zo is wil ik zeker meer lezen. Ik ga verder niet zeiken over spelfouten en zo want daar heb ik zelf ook altijd zo'n schurfthekel aan. Ik quote mezelf: Zulke taal-miereneukers zouden eigenlijk tien zweepslagen moeten kijgen voor elke taalfout die ze zelf maken ![]()
||
![]() |
Citaat:
Verder ben ik het eens met de bovenstaande kritiekpunten. Het leest niet soepel.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
haj ja het zou inderdaad kunen dat ik het al eerder gepost had maar dat wistik dus niet zeker...
dat van die stomme taalfouten weet ik... ik ben nu bezig met iets anders..en probeer zoveel mogelijk te letten op hoe ik schrijf.. als ik iets verder ben daarmee post ik het wel!!! X
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Mbt wel/geen komma in combinatie met en: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467/ en
http://www.onzetaal.nl/advies/kommaen.html |
![]() |
|||||||||
Oké, eerst een aantal dingen voordat ik begin met mijn commentaar op het verhaal zelf:
Citaat:
Citaat:
Roosje dacht al dat ze het herkende en dan komen we tot de ontdekking dat je PRECIES hetzelfde verhaal hebt gepost, maar dan met drie regels meer tekst. Je hebt volgens mij ook niet echt naar het commentaar van de vorige keer gekeken, en er dus ook niks mee gedaan. Waarom wil je dan commentaar? Het verhaal: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het lijkt net of je het stukje van de verscheurde foto als belangrijkste bedoeld. de kern van je verhaal. Dat kán ook wel maar probeer het dan uit te werken. Het lijkt nu of er geen kern is. Ik vind het einde niet zo sterk. Ineens is het paard opgedoken in je stukje en het sluit er ook gelijk mee af. Je kan van zo’n verhaal best iets moois creëren, je moet er alleen iets op oefenen en kijken of je iets met het commentaar kan doen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het gebruik van leestekens is... [zelfcensuur uit naam van het gezellig houden]
Verder: "Het enige dat ik nog heb" Als dit bedoeld is als een soort overpeinzing dan komt het in ieder geval niet echt goed over door de schrijfstijl.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
schaam je je er soms voor? |
Advertentie |
|
![]() |
|
neej dat niet... maar was vergeten dat ik het had geschreven ...
het stata namleijk al zo 2 jaar op de pc... en toen dacht ik laat ik het mag hier posten!!!!!
||
![]() |
Citaat:
of je was vergeten dat je het überhaupt geschreven had? |
![]() |
||
Citaat:
en wist dus niet meer dta ik het geschreven had enzoo... ik was me pC aanet opruimen en kwam het tegen... ik dacht leuk voor scholieren.com!!! snapjee
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
een adoptiemoeder die de foto van de biologische moeder van haar pleegkind verscheurd vind ik erg onwaarschijnlijk. Best een dramatische gebeurtenis lijkt me. En je raast er in het verhaal er zo over één als of het niets is. Je had dat stukje een beter kunnen uitdiepen met emoties. Het had wat DRAMATISCHER gekund
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Wat vinden jullie van: Het Kartel - Derek Fee? lachis | 0 | 06-02-2011 14:18 | |
Verhalen & Gedichten |
un verhaaltje... grazygirliej | 4 | 09-04-2004 17:37 | |
Lifestyle |
wat vinden jullie hiervan....???? lorrdof | 30 | 31-03-2004 23:09 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie nog kunnen in het openbaar? Lady Penelope | 55 | 06-10-2003 18:40 | |
Verhalen & Gedichten |
wat vinden jullie? Verwijderd | 4 | 13-05-2003 17:07 | |
Algemene schoolzaken |
Wat vinden jullie belangrijk aan een agenda? pluk | 49 | 02-08-2002 12:09 |