Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2006, 18:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Van de zomer ga ik met een aantal vrienden naar Rhodos met vakantie. Hierdoor begin ik dus een topic waar mensen die er al zijn geweest kunnen vertellen over dit mooie eiland. We willen natuurlijk veel leuke en mooi plekken van dit eiland bezoeken en een aantal dingen ondernemen. Maja, ook zullen er luierdagen op het strand erbij zitten. Verder willen we daar ook wel een paar avondjes op stap.

Dus een aantal vragen:
- Wat zijn plaatsen / dingen / gebouwen die je gezien móét hebben (behalve Rhodos-Stad, want dat schijnt heel mooi te zijn)? Wat bevelen jullie aan?
- Welke uitgaansgelegenheden heb je op het eiland (en dan vooral in Rhodos-Stad)? Waar zijn vooral de Nederlandse toeristen te vinden? Uit welke landen komen de meeste toeristen die in de zomer een bezoek aan Rhodos brengen?
- Hoe zit het met afstanden tussen bepaalde plaatsen op het eiland en de vervoersmiddelen om daar te komen? (Bijvoorbeeld afstand Rhodos-Stad - strand, zijn er goede busverbindingen, hoe duur is een taxi daar etc.)

Wij verblijven in hotel Kalithea Sun, dus als mensen ook ervaringen met dit hotel hebben (service, klantvriendelijkheid, het eten), dan zijn die van harte welkom.

Ik zie de reacties wel verschijnen he.
Oud 03-05-2006, 01:54
Guissie
Guissie is offline
Ik ben een flinke tijd terug 2x op Rhodos geweest. Ik zal ff kijken of ik nog een paar dingen kan bedenken die de moeite waard zijn enzo..

- Ga een keer naar Lindos, een plaats ligt wat in het zuiden, groot fort met daaromheen de stad..
- Bungeejumpen in Faliraki (als het er nog is)
- Huur gewoon 1 dag of een paar dagen een auto en verken het eiland! altijd een leuke/goede manier
- Tja, Rhodos-stad, de oude binnenstad en haven enzo..
- Uitgaansgelegenheden heb ik geen idee van omdat het zolang geleden is.. Maar die zijn er waarschijnlijk zat aangezien Rhodos erg toeristisch is.
- Tja, de afstand vanaf Rhodos-stad naar het strand hangt een beetje vanaf waar je in Rhodos-stad zit, het is betrekkelijk groot en ik geloof niet dat er heel veel strand omheen zit..
- Je kunt een dagtripje naar Turkije maken (er is een bootverbinding naar Kusidasi dacht ik)
- Bussen zijn in Griekenland meestel wel redelijk geregeld, taxi is goedkoper dan Nederland (wel afdingen vooraf!)
- Nederlandse toeristen zullen er veel zijn, evenals Duitsers, Engelsen en als je wat later in de zomer gaat ook Scandinaviers..

iig fijne vakantie!
Oud 09-05-2006, 18:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
In 1 week slechts 1 reactie, er moet meer bij.
Oud 09-05-2006, 20:07
Neiu
Neiu is offline
Er zijn in ieder geval veel scandinaviers en britten op rhodos in de zomer. Daarbij onderschrijf ik Guissie's tip om naar Lindos te gaan, dat is een mooi stadje achter een enorm fort, mooi en cultureel verantwoord ter compensatie van strandhangen en je schijnt er (zelf dus niet gedaan) op ezels rond te kunnen cruisen.
Verder loopt er een weg van oost naar west (of andersom, hoe je het maar wilt zien) met een aantal dorpjes eraan waarvan een aantal best leuk zijn om te zien + ze maken hun eigen wijn die ze graag met je willen delen. Je kunt daarvoor trouwens beter zelf een auto huren.
Tot zover deze nuttige bijdrage...
Oud 24-05-2006, 18:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Een paar goede bijdragen aan dit topic tot nu toe. Ook via PM. Maar toch up ik 'm nog maar eens een keer...
Oud 24-05-2006, 19:11
Glósóli
Glósóli is offline
Ik ben vorig jaar geweest in september en het was mooi, fijn en warm.
Aan het hotel was het strand wel vies en het lag langs een drukke weg, maar misschien ligt jou hotel ergens in een andere buurt dus daar kan ik niet veel over zeggen.

wat je zeker nmoet doen:
- lindos: zoals iedereen hier al zegt, het is echt de moeite
- rhodos: de oude stad dan is ook heel mooi
- auto huren: zeker doen omdat je dan zelf kunt bepalen waar je naar toe wilt en de toeristische plekjes kunt vermijden. als je twee dagen een auto huurt heb je heel het eiland gezien.
- uw studentekaart meepakken, dan kan je voor alle bezienswaardigheden gratis binnen!!
- verder was er ook een heel mooi klooster op een berg, maar ik ben de naam vergeten. (ik zal het posten als ik het terug weet)

minder de moeite:
- de vlindervallei (Petaloudes): een vallei waar het vol zit met vlinder, wel leuk om te zien maar is zeker niet noodzakelijk
- Epta Piges (zeven bronnen): viel dik tegen, je zag ze niet eens liggen en ze waren aangegeven met pijltjes.
- ikzelf vind de bus en taxi duur dus we hebben of gestapt of gelift

wij hebben een paar dagen een auto gehuurd en voor de rest alles gelift (werden heel snel meegnomen maar we waren meisjes en dat hielp duidelijk)
oké, dit was het zowat. Als je nog vragen hebt stel ze maar.
tip ook eens rhodos in op google, daar vind je foto's en info en dan kan je kijken wat je zelf de moeite vind.
Oud 01-06-2006, 13:04
Roadrunner
Roadrunner is offline
ga niet naar die vlindervallei, ze beloven veel moois maar het zijn allemaal dezelfde vlinders en zo mooi zijn ze niet en je wordt er alleen n beetje gestoord van
Oud 04-06-2006, 11:39
Boogie
Boogie is offline
Als je van dingen uit de Griekse oudheid houdt, kan ik je Kamiros (een ruďnestad) aanraden. Verder is het klooster van Filérimos (Vlakbij Ialyssos) de moeite waard. Zeker het uitzicht over zee naar de Turkse kust. Lindos is ook leuk, erg bijzonder om te zien. Als je van uitgaan houdt, kan je in Rhodos stad terecht en vooral in Faliraki. Dat is meer het 'zuipgedeelte' van het eiland. Overdag heb je daar de typische zomervakantieactiviteiten en 's avonds vind je daar de drukkere discotheken en cafés. Het strand bestaat aan de westkant vooral uit kiezelstenen, wat natuurlijk niet zo prettig is aan je voeten. Aan de oostkant heb je meer zandstranden, onder andere in Faliraki. Een echte aanrader is het strand bij Tsambika. Dit is een idyllisch strand tussen hoge rotsen. Heel mooi.

Wat betreft het vervoer: taxis hebben en vaste prijs die je wel kunt opvragen. Als je met een paar man bent, is dat zeker betaalbaar. Ook het huren van een auto is niet zo duur. Zo'n 20-30 euro per dag. Daarmee kom je wel het makkelijkst op de plekken waar je wilt zijn. Bussen rijden wel over het eiland, maar dan heb je uiteraard wel beperkingen. Richting Rhodos stad is het goed te doen, maar als je in andere plaatsen wil zijn, wordt het wat minder. Je kan natuurlijk ook (een) schooter(s) huren, maar de wegen zijn over het algemeen wel vrij druk en op sommige stukken wordt hard gereden.

Op Rhodos tref je vooral Engelsen en Duitsers aan en je hebt hier en daar wat Nederlandse kolonies. Een daarvan is Ixia, in het noordwesten.

Citaat:
Roadrunner schreef op 01-06-2006 @ 14:04 :
ga niet naar die vlindervallei, ze beloven veel moois maar het zijn allemaal dezelfde vlinders en zo mooi zijn ze niet en je wordt er alleen n beetje gestoord van
Och, het park was best mooi.
Oud 04-06-2006, 21:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Bedankt voor de reacties. Hier hebben we zeker iets aan.
Oud 04-07-2006, 20:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nog 1 maand voordat ik ga. Dus bij deze up ik 'm voor de laatste keer nog eens.
Oud 09-07-2006, 15:01
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een vriend van mij zit er nou en komt over 7 dagen terug, ik zal wel wat tips vragen.
Oud 14-07-2006, 21:43
Verwijderd
Het meeste staat hierboven al zie ik. Maar ik weet dat de taxi's daar helemaal niet zo duur waren. Ik weet niet met hoeveel mensen je gaat, maar als je met z'n vieren (oké een beetje proppen in de warmte) een taxi neemt ben je een stuk sneller en een stuk goedkoper uit dan wanneer je de bus naar bijv. Lindos neemt.
Veel plezier!
Oud 14-07-2006, 21:53
MH
MH is offline
Citaat:
Guissie schreef op 03-05-2006 @ 02:54 :
- Je kunt een dagtripje naar Turkije maken (er is een bootverbinding naar Kusidasi dacht ik)
Ik mag hopen dat je Marmaris bedoelt. Kusadasi ligt op plm een uur vliegen, dus kun je nagaan hoe ver dat per boot is. Dat wordt dan geen dagtochtje...
Oud 14-07-2006, 22:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 14-07-2006 @ 22:43 :
Het meeste staat hierboven al zie ik. Maar ik weet dat de taxi's daar helemaal niet zo duur waren. Ik weet niet met hoeveel mensen je gaat, maar als je met z'n vieren (oké een beetje proppen in de warmte) een taxi neemt ben je een stuk sneller en een stuk goedkoper uit dan wanneer je de bus naar bijv. Lindos neemt.
Veel plezier!
Wij gaan met zijn zessen, dus in dat geval worden het twee taxi's denk ik.
Oud 16-07-2006, 09:17
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ga 24 augustus voor 11 dagen naar rhodos! Ik ben me al een beetje aan het orienteren en bovenstaande tips heb ik ook al van anderen idd al gehoord.

Mensen ervaringen met Hotel Majestic?
Oud 16-08-2006, 17:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben al weer een aantal dagen terug van mijn vakantie en het was echt super! Even een kort verslagje, handig voor mensen die er misschien nog heen gaan of zitten te denken om er heen te gaan:

Tja, het was echt te gek, ik zou zo teruggaan in plaats van hier in het regenachtige Nederland zitten. In Griekenland kennen ze kennelijk geen regen want wij hebben constant 35 graden of meer gehad. De eerste dagen waren dan wel vooral wennen, zeker ook met eten en drinken. Ik heb bijvoorbeeld de eerste dagen echt slecht gegeten, kreeg geen hap door mijn keel. Het eten in het hotel zelf was ook ontzettend eenzijdig. Een aangezien we vaak laat in bed belandden sloegen we het ontbijt over en was het eerste dat we vaak aten pasta of friet met de lunch (ja, we hadden all inclusive).

Achteraf hebben we toch iets minder dingen bezocht dan ik van tevoren wilde (vooral omdat we veel gaan stappen, je dus laat in bed beland, met een gare kop wakker wordt en dan ook nog eens "in de dag moet komen" en eten etc., dan is het al weer 2 uur 's middags voordat je iets gaat doen), maar de Oude Stad is wel supermooi! Je raakt er niet uitgekeken, allemaal mooie kleine straatjes, een vesting, en de haven is ook heel mooi. We hebben ook Lindos bezocht (jammer dat ik mijn fototoestel toen niet bij me had) en dat is ook schitterend. Het zou zwaar zijn om naar boven te lopen, maar dat viel wel mee. Het plaatsje Faliraki hebben we ook bezocht, vol met winkeltjes en een mooi zandstrand. Aangename watertemperatuur, in ieder geval niet te koud. Ook hebben we nog veel gewandeld en op de rotsen geklouterd langs het strand.

In Faliraki zijn we ook 1 avond op stap gegaan. Een overvloed aan Engelsen (ik vroeg me af of ik nog in Griekenland zat ), die wel weten wat ruig feesten is. Jammer dat alles al stopte rond 1 uur. De rest van de vakantie zijn we wezen stappen in de barstreet in Rhodos-stad, erg gezellig. Niet zo massaal als Kreta, maar dat hoeft voor mij ook niet. Aanraders zijn Down Under en de Orange Spot.

Ik heb ook gelachen met het verkeer in Griekenland. Een grote choas, ze rijden als gekken. De bussen reden niet altijd (alleen als ze er volgens mij zin in hebben ). dus wij hebben alles met taxi's gedaan (alleen naar Lindos met de bus), dat was echt goedkoop, 6 tot 10 euro per rit, dus je betaalt om de beurt of voor elke rit leg je ieder 2 euro of zo bij elkaar. Ik vond de prijzen voor het eten ook erg meevallen. Drinken was verschillend in prijs.

Wat nationaliteiten betreft ben ik veel Nederlanders, Engelsen en Zweden tegengekomen. Engelsen vooral in Faliraki, maar als je op vakantie wil gaan met redelijk wat Nederlanders zitten (en om dus snel contacten te leggen) was ons hotel wel aan te raden (in Kalithea, plaatsje tussen Faliraki en Rhodos Stad). Het hotel was wel goed onderhouden, alleen het eten was dus erg eenzijdig.

Samenvattend: Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Rhodos is een eiland met voldoende bezienswaardigheden maar ook een eiland waarop je veel plezier kunt maken. Voor mensen die zoeken naar een mix van deze twee dingen (cultuur-stappen), is Rhodos zeker een aanrader!
Oud 18-08-2006, 20:32
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik vertrek komende donderdag pas, dus dit is leuk om te lezen!
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten