Oud 08-04-2007, 07:59
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Hij is er al bijna weer

Link

Weinig si-fi
veel fantasy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2007, 11:19
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 08-04-2007 @ 08:59 :

Weinig si-fi
veel fantasy
Mooi zo
Heb er zin in
Oud 14-04-2007, 14:50
Anonymous John
Anonymous John is offline
BUMP

Op mijn lijst (onder voorbehoud):

-Interview Terry Gilliam
-Paprika
-Scandinavisch symposium
-Black Sheep
-The Tripper
-Surprisefilm

Heeft iemand een vermoeden wat dat laatste zal worden?
Oud 17-04-2007, 00:08
Verwijderd
Hahahaha! Die youtube-fragmenten in het andere topic, geniaal

Ik ga niet naar de NoT want kan niet zo goed tegen gore, maar wil verder wel heel veel zien. Natuurlijk The Fountain en de European Shorts-compilaties. Kan niet wachten!!

edit:

Ik ga ook naar Silk, Paprika, misschien White Noise 2, 12 Monkeys, Brazil, The Girl Who Leaped Through Time, Day Watch, Fourth Dimension en Angel-A.. meer heb ik nog niet uitgezocht.

Laatst gewijzigd op 17-04-2007 om 00:12.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 00:51
Verwijderd
Die Night of Terror van vorig jaar was ge-wel-dig.

Zou Paprika iig wel willen zien. Jammer dat ik om 18:00 pas net klaar ben met werken :\
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 07:42
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Als ik doorwerk haal ik Kuifje: Raket naar de Maan nog
Hopen trouwens dat brazil niet is uitverkocht, maar ik hou niet van kaartjes van tevoren kopen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 08:43
DanielC
DanielC is offline
Brazil! Die wil ook wel eens in de bioscoop zien! Wanneer is dat, marloes.
Oud 17-04-2007, 10:40
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
DanielC schreef op 17-04-2007 @ 09:43 :
Brazil! Die wil ook wel eens in de bioscoop zien! Wanneer is dat, marloes.
zaterdag 17.40
xxx marloes
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 11:32
Anonymous John
BTW, ik kan Crank aan iedereen aanbevelen.

Via www.city-ticket.nl is het trouwens heel makkelijk om te reserveren (per voorstelling krijg je een apart nummer), dus dan hoef je niet perse alles van tevoren te kopen.
Oud 17-04-2007, 12:00
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 17-04-2007 @ 11:40 :
zaterdag 17.40
xxx marloes
:') bedankt!
Oud 17-04-2007, 12:02
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 17-04-2007 @ 08:42 :
Als ik doorwerk haal ik Kuifje: Raket naar de Maan nog
Hopen trouwens dat brazil niet is uitverkocht, maar ik hou niet van kaartjes van tevoren kopen
Als je medewerker bent kun je pas een half uur van tevoren een kaartje kopen, en voor de 'grote' dingen vijf minuten .

Daan, kom je nog? Ralph kan niet.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:38
DanielC
DanielC is offline
Hm. Ik zal het nog eens overdenken.
Oud 18-04-2007, 10:34
Verwijderd
Geen night of terror mensen hier?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 15:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Skincorps schreef op 18-04-2007 @ 11:34 :
Geen night of terror mensen hier?
Ik zou gaan als ik niet in Parijs naar een tentoonstelling van John Singer Sargent aan het kijken was. Het ene hoge cultuur event is toch iets belangrijker dan het andere. Volgend jaar maar weer, want de vorige keer was echt leuk.
Oud 18-04-2007, 23:07
Verwijderd
Ik zit er nog over te denken. Na die Youtube filmpjes begon het weer even te kriebelen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 19:46
Verwijderd
Hm, ik heb net afgesproken met iemand dat we zondag waarsch. Black Sheep en Paprika aandoen. Geen Night of Terror dus, maar wel één van de films.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 23:48
Verwijderd
Ik ga misschien toch nog naar de NoT, aangezien iemand een kaartje over heeft... dan denk ik wel alleen naar Black Sheep ofzo.

Vandaag gezien:

Silk
Horror uit Taipei over een stel onderzoekers dat een middel heeft gevonden om een geest op te sluiten en waar te nemen. Natuurlijk willen ze weten wie het jongetje is, en om dat uit te vinden laten ze hem los in de echte wereld wat eigenlijk alleen maar mis kan gaan. 3/5

European Fantastic Shorts 1
Geweldig verzamelprogramma van Europese korte fantasie-filmpjes met o.a. de voor een Oscar genomineerde short Maestro, iets Saw-achtigs en een afgrijselijk filmpje over een meisje met een soort blender in haar vagijn. Aanrader! 5/5

White Noise 2
Kan het slechter?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 10:51
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 20-04-2007 @ 00:48 :
Ik ga misschien toch nog naar de NoT, aangezien iemand een kaartje over heeft... dan denk ik wel alleen naar Black Sheep ofzo.

Vandaag gezien:

Silk
Horror uit Taipei over een stel onderzoekers dat een middel heeft gevonden om een geest op te sluiten en waar te nemen. Natuurlijk willen ze weten wie het jongetje is, en om dat uit te vinden laten ze hem los in de echte wereld wat eigenlijk alleen maar mis kan gaan. 3/5

European Fantastic Shorts 1
Geweldig verzamelprogramma van Europese korte fantasie-filmpjes met o.a. de voor een Oscar genomineerde short Maestro, iets Saw-achtigs en een afgrijselijk filmpje over een meisje met een soort blender in haar vagijn. Aanrader! 5/5

White Noise 2
Kan het slechter?
Gamerz
Leuke film over Role Playing Games, wel een beetje kinderachtig, maar leuke humor. 3/5

The Ungodly
Erg donkere thriller/horror over een documentaire maker die een deal sluit met een seriemoordenaar om zijn werk te filmen. Niet heel bijzonder, bij vlagen spannend, maar dan ook echt heel erg spannend. 3/5

How to get rid of the others
Lees zelf maar http://moviemeter.nl/film/41960
Erg, erg leuk. Een bizar gegeven en heerlijke zwarte humor. 4/5

Mad Cowgirl
Over een chick die gek wordt na het eten van met BSE besmet vlees. Een leuk gegeven maar dit is troep van de bovenste plank, we hebben hem dan ook niet uitgekeken. 1.5/5
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 11:04
Anonymous John
Allejezus, wat een toestand bij de kassa. Erg irritant dat je alleen je reserveringen kon afhalen voor voorstellingen die zo zouden beginnen, en daardoor steeds weer in de rij moest staan.

Interview met Terry Gilliam was gaaf. De man was een goede spreker en kwam grappig en intelligent over. Na afloop signeersessie, maar het was de ene rij of het ander voor me (oftewel, terug naar de verdomde kassa ).

Daarna Paprika gezien. Heb ik als een trip ervaren. Mooie kleuren, verhaal heeft zijn ups en downs, maar nog net de moeite waard. 7/10.

Zondag en Maandag weer!
Oud 20-04-2007, 11:54
Verwijderd
Kassagekte is inderdaad zeer vervelend. Ik mag als medewerker maar een uur van tevoren een kaartje halen, maar de films die ik wil zien overlappen elkaar steeds bijna, en om dan een half uur of langer in de rij te gaan staan voor een kaartje? Thanks, but no thanks...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 12:04
Verwijderd
Ik had dat probleem ook, maar met mijn perspas kon ik bij de meeste plekken ook zonder kaartje naar binnen, gewoon even zeggen dat er een tering rij staat en dat je anders de film mist.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 11:03
Verwijderd
Gisteren:

12 Monkeys
Geweldig! Ik had deze film heel lang geleden al eens gezien en hij is verplicht in het eerste jaar media en cultuur, maar toen ben ik niet naar de viewing gegaan. Ik snap niet dat mensen zich kunnen storen aan die decors. Het is Gilliam, neem het voor lief.

The Fountain
Enorme teleurstelling is de eerste gedachte. Alles is zo heftig over de top en, nu quote ik even iemand anders, het probeert zo hard mooi te zijn dat het daar niet in slaagt. Er zitten prachtige beelden in en de drie verhaallijnen zijn leuk geprobeerd maar echt werken doet het niet. Jackman en Weisz acteren heftig over the top en er wordt ontzettend veel in gehuild... vanavond huil ik mezelf in slaap ...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 07:00
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Kassa was idd lame, wel blij dat ik naar voren werd geroepen omdat de film bijna begon

Mad cowgirl gemist(altijd maar klagen dat er na 00.00 nooit films in de bios draaien, draait er een keer eentje, ben ik te moe ), maar als ik het zo lees niet veel gemist.

Gister brazil gezien, je moet er van houden, maar al met al een zeer boeiend geheel, al is de mix van 'genres' soms wat uit balans.

Zo naar kuifje, vanavond waarschijnlijk firefly. Maandag dan nog naar adam's apples en dinsdag Bothersome Man. Kijk er naar uit

Wel een leuke verassing primer trouwens bij het dvd stalletje tegen te komen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 08:16
Verwijderd
Tering The Night of Terror was ook echt TERROR!
Black sheep, heerlijke film over bezeten schapen.
The hills have eyes 2, kut meer hoef ik niet te zeggen.
Feast niet heel slecht en niet heel goed.
Poultrygeist, 1 woord: TROMA!!!

Hierbij wil ik mijn excuses aanbieden aan het leuke meisje met het Lucky 13 shirtje, voor het baldadige gedrag dat ik en een van mijn vrienden vertoond hebben. De hele avond "LUCKY 13!!!!!!!!!!" naar je hoofd gegooid krijgen kan best op de zenuwen werken, maar we bedoelden het goed en waren smachtend op zoek naar die ene blik. Het was allemaal met een knipoog. (ik weet zeker dat iemand haar hier wel zal kennen, GEEF HET DOOR!)

Volgend jaar weer, maar nu eerst even pitten!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 11:51
EvilConduct
EvilConduct is offline
LUCKY 13!

En verder een hoop ge-hoer, ge-homo en zo nog het een en ander.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2007, 12:24
Verwijderd
Ik ben gisteren naar Brazil geweest, vond die erg goed. Daarna even naar huis om uit te rusten en te eten (hele dag enquêtes afnemen is geen pretje). Ik heb 's middags ook nog een stukje van Re-Cycle gezien, maar het geluid liep niet gelijk met de beelden dus hij werd uiteindelijk gecanceld.
's avonds toch maar naar de NoT gegaan waar ik alleen Black Sheep gezien heb... vond het erg leuk en grappig maar ben erna toch naar huis gegaan om te slapen, moet vandaag weer werken namelijk... zzz.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 13:16
Verwijderd
Wat is dat voor gedoe bij de kassa, mis je dus praktisch altijd het begin van de (tweede?) film omdat er zo'n ernorme rij staat? Kun je echt niet eerder van tevoren je kaartje halen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 15:53
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 22-04-2007 @ 14:16 :
Wat is dat voor gedoe bij de kassa, mis je dus praktisch altijd het begin van de (tweede?) film omdat er zo'n ernorme rij staat? Kun je echt niet eerder van tevoren je kaartje halen?
Eigenlijk min of meer wel ja. Ben je ook geweest? Gelukkig is er wel een alternatieve oplossing, maar die is niet voor iedereen voorhanden.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 22:04
Anonymous John
Black Sheep was echt lachen. Goede mix van splatter en komedie. Q&A na afloop was niet echt boeiend, maar de regisseur kwam wel sympathiek over.

En wonder boven wonder: er waren vandaag geen rijen bij de kassa!
Oud 22-04-2007, 22:30
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 22-04-2007 @ 16:53 :
Eigenlijk min of meer wel ja. Ben je ook geweest? Gelukkig is er wel een alternatieve oplossing, maar die is niet voor iedereen voorhanden.
Niet naar Night of Terror geweest. Wel vanavond naar Black Sheep en Paprika geweest En wat Anonymous zegt: totaal geen rij. We hadden de kaartjes ruim een uur vantevoren opgehaald.

Black Sheep was wel lachen om de slechtheid , Q&A vrij suf (halve zaal ging vóór het interview gauw weg) maar de regisseur kwam idd wel sympathiek over.

Paprika was gewoon gruwelijk gaaf. Lekker handig in dezelfde zaal ook.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 23:46
Verwijderd
dubbelpost:

The Backwoods
einde gemist omdat ik bij het einde weer bij Black Sheep moet zijn, maar: goed, spannend en een beetje beklemmend. Twee stellen gaan in een afgelegen huisje in Spanje vakantie vieren. Meer moet ik eigenlijk niet vertellen...

Paprika
Vage mindfuck zoals N00dles al schreef... ik moest de hele tijd weer opstaan voor laatkomers en heb m niet volledig begrepen geloof ik. Wel enjoyable.

The Abandoned
Spannende horrorfilm over broer en zus die in het oude, vervallen huis van hun ouders in Rusland zichzelf steeds tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 10:28
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 23-04-2007 @ 00:46 :
dubbelpost:

The Backwoods
einde gemist omdat ik bij het einde weer bij Black Sheep moet zijn, maar: goed, spannend en een beetje beklemmend. Twee stellen gaan in een afgelegen huisje in Spanje vakantie vieren. Meer moet ik eigenlijk niet vertellen...

Paprika
Vage mindfuck zoals N00dles al schreef... ik moest de hele tijd weer opstaan voor laatkomers en heb m niet volledig begrepen geloof ik. Wel enjoyable.

The Abandoned
Spannende horrorfilm over broer en zus die in het oude, vervallen huis van hun ouders in Rusland zichzelf steeds tegenkomen.
The abandoned was ok, tot iets over de helft spannend, maar raakte daarna in het treurige dal dat 'te langdoor gaan' heet. Wel erg sfeervol en mooi gemaakt, deze regiseur komt er wel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 12:05
Verwijderd
Iemand die mij het einde van The Backwoods kan vertellen?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 19:02
Verwijderd
Inmiddels weet ik het al.

Ik heb vandaag Day Watch gezien, die ik best goed vond! Heftige sfx, harde muziek en het verhaal laat eigenlijk ook niet te wensen over. Hij duurt wel lang en zwenkt af en toe wat vreemd uit maar al met al een waardig vervolg
Spoiler
.

Verder heb ik nog een stukje van The Host gezien, maar had m al gezien op het IFFR eerder dit jaar.

Ik kan niet naar de verrassingsfilm, wat was het?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 23:46
Verwijderd
Verrasingsfilm was de kutste die ik gezien heb, net zo kut als Mad Cowgirl. Het was The Invisible, ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken, gewoon troep.

Verder The Host gezien, ook niet super, maar wel mooie CGI. En vanavond afgesloten met Them, geen gore, geen sfx, pure suggestie. Door het lage budget is het allemaal net nog iets rauwer en grauwer wat de film alleen maar goed doet. Als je zin hebt in suspense horror, ga dit kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 07:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Mensen die uit de verrasingsfilm kwamen keken ook niet al te blij

En met die kaartjes valt volgens mij makkelijk te ontwijken door je kaartje 30 min voor dat er weer een blok van 3 films begint op te halen. Kun je ook meteen een leuk babbeltje maken met die gasten dan de boekjes en dvd's, leken ook wel blij iets te doen te hebben.

Wel raar trouwens, zat ik bij kuifje tussen kiddo's van een jaartje of 9/10 die zakjes chips kregen bij de ingang en hun moeders (was trouwens wel super het in de bios te zien )

Firefly vond ik super, natuurlijk is er heel wat aan te merken op die film, maar het eind is zo goed geschreven dat je dit spontaan vergeet.

Adams Æbler
Het zag er naar uit dat deze film de publieksprijs in de wacht ging slepen toen ik een paar dagen geleden de tussenstand zag, en dat zou niet meer dan terecht zijn, wat een film
En Ulrich Thomsen en Mads Mikkelsen, hoe goed wil je het hebben?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 09:49
Anonymous John
Vooraan de rij van de verrassingsfilm stond zo'n 12 jarig jochie die met zijn keurige ouders vrijkaartjes had gewonnen, en totaal uit de toon van de gemiddelde bezoeker vielen. Heel zielig, maar wel grappig.

Vader: Ik hoor dat er criminaliteit in deze film voor zal komen?
Kindje: Papa, het zal een film voor 12 jaar en ouder worden.
Ik (in mezelf): WTF?
Kindje: Ik hoop dat het Ghost Rider zal zijn!
Zaalwacht: Nee, die film is al in premiere geweest.
Kindje: Het gaat Ghost Rider worden!

Vervolgens gaat de zaaldeur open, en moet het kind gillend wegrennen om niet geplet te worden tussen de deur en de muur.

Ohja, en toen kwam dat gezin naast mij zitten in de zaal, en was de verontwaardiging groot toen bleek dat het niet Ghost Rider was.

Citaat:
Skincorps schreef op 23-04-2007 @ 18:46 :
Verrasingsfilm was de kutste die ik gezien heb, net zo kut als Mad Cowgirl. Het was The Invisible, ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken, gewoon troep.
Groot gelijk heb je. Eerste half uur viel nog mee, maar daarna... . Wel leuk, was dat een stel bezoekers achter mij tijdens het einde van The Invisible, de Night of Terror horde na begonnen te doen door lekker naar de film te schreeuwen. Maakte het nog enigzins goed.

Ook The Tripper gezien. Aardig, maar niet echt spannend of memorabel.
Als afsluiter Ils (Them). Serieus, dat was eng. En gruwelijk goed gefilmd. Gaat dat zien.

AFFF zit er voor mij op, blij dat ik er dit jaar bij was!

Laatst gewijzigd op 24-04-2007 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 11:07
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 24-04-2007 @ 10:49 :

Kindje:
en wat vond ie nou van de film die ie wel te zien kreeg?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 11:51
Verwijderd
Ik heb al meer hele kleine kinderen gezien bij enge films. Volgens mij zag ik zelfs een heel klein kind bij The Fountain.

Morgen ben ik de hele avond in City 1, maar sneak denk ik weg naar Disturbia en Them...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 16:10
Anonymous John
Citaat:
metroidminded schreef op 24-04-2007 @ 06:07 :
en wat vond ie nou van de film die ie wel te zien kreeg?
Heb ik helaas niet kunnen ontdekken. Het gezin verliet zwijgend de zaal.
Oud 25-04-2007, 10:53
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 24-04-2007 @ 17:10 :
Het gezin verliet zwijgend de zaal.

The Bothersome Man was mijn laatste film deze afff, en wat voor 1 genoten van begin tot eind
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 23:15
Verwijderd
Het zit erop. Me so tired . Heb nog naar Them gekeken (ongelofelijk spannend, ik vloog een paar keer bijna uit mijn stoel) en stukjes van Disturbia en Xxxholic gezien. Oh wel... volgend jaar weer
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 03:16
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 26-04-2007 @ 00:15 :
Het zit erop. Me so tired . Heb nog naar Them gekeken (ongelofelijk spannend, ik vloog een paar keer bijna uit mijn stoel) en stukjes van Disturbia en Xxxholic gezien. Oh wel... volgend jaar weer
Them is zonder twijfel de beste en engste film van het festival. Wel grappig, we hebben een paar keer in de zelfde zaal gezeten. Disturbia was boven verwachting leuk, gewoon goed vermaak, niets meer en niets minder.

Idd volgend jaar weer.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 13:16
Anonymous John
Citaat:
Skincorps schreef op 25-04-2007 @ 22:16 :
Them is zonder twijfel de beste en engste film van het festival.
Kreeg de Silveren Melies.

De andere winnaars (Adam's Apples en Bothersome Man) heb ik helaas gemist. Maar er waren zat goede films op het festival, dus ik ben er niet rouwig onder.

En de festival directeur heeft zich op het officiële forum verontschuldigd voor The Invisible.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten