Oud 24-08-2002, 19:31
whizzer
whizzer is offline
Er zullen hier ongetwijfeld al 100 topics over zijn geweest, alleen kan ik ze niet vinden.

Maar ik heb dus eeen uit de hand gelopen vakantieliefde zegmaar, zij woont in Rome en ik in nl. WE bellen en smsen heel veel, maar dat is niet genoeg. ZE komt wel hier in september waarschijnlijk, maar we kunnen mekaar maximaal 5 keer per jaar zie denk ik. Nou vraag ik me af of het mogelijk is zo'n relatie in stand te houden, of eigenlijk meer naar de ervaringen van de forummers hier. We missen mekaar onwijs en weten ook wel dat we echt op elkaar verliefd zijn en dat het niet voor eventjes was zegmaar.

Heeft iemand ook nog tips bij zo'n relatie, ik bedoel, een relatie hebben is vooral samenzijn en dat gaat dus zo moeilijk.........
Oud 24-08-2002, 19:39
Verwijderd
Sja, lange-afstandsrelaties binnen Nederland kunnen wel, als je tenminste in staat bent het ook levendig te houden...dwz dat één van de twee een auto of OV-studentenkaart heeft, zodat het niet onmogelijk of vreselijk duur is de ander te zien...een 'relatie' waarbij je elkaar ééns per drie maanden of langer ziet, vind ik geen volwaardige relatie.

En als we het hebben over lange-afstandsrelaties in het buitenland: dat kan echt niet, helemaal niet als je zo jong bent als jij...dat wordt wachten tot je haar weer ziet als je ouders weer op vakantie gaan...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 19:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k weet het niet, ik denk niet dat ik het zou volhouden... maar ik denk wel dat er mensen zijn die dit wél kunnen... kijk gewoon hoe lang je het volhoudt, je merkt vanzelf wel wanneer je er geen zin meer in hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 19:46
tampaszta
tampaszta is offline
Met iemand in het buitenland is een relatie ook goed vol te houden. Makkelijk is het niet altijd, maar je moet voor jezelf uitvinden wat je wilt. Je kunt wat je wilt.
Oud 24-08-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
tampaszta schreef:
Je kunt wat je wilt.
De heerlijke geruststellende warmte van uitgekauwde clichés
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 20:58
Dark Angel
Dark Angel is offline
*haalt schouders op*

Ik heb nu iets met iemand in Newcastle...

Ik denk dat het eraan ligt of JULLIE het vol kunnen houden. Ben jij in staat om je leven hier draaiende te houden terwijl je eigenlijk het liefste bij haar wilt zijn? Of ga je je school verknallen omdat je alleen maar op je mailbox kunt letten?

En zij?

En is er in de toekomst enige hoop op samen-zijn? Op jou leeftijd denk ik niet...

En natuurlijk is het in het algemeen mogelijk om een relatie te hebben met iemand in het buitenland - ikzelf, en duizenden anderen kunnen het tenslotte ook.

De vraag is of het a) realistisch is, en b) je dit wel werkelijk ervoor over hebt. Want makkelijk is het niet.
Oud 24-08-2002, 22:05
whizzer
whizzer is offline
Ik weet het niet, ik heb het er wel voor over, dat is het hem niet, denk ook niet dat ik vreemd zal gaan of iets in die trend als ik het niet meer volhoud, maar of het realistisch is weet ik dus niet.

Ik denk dat ik er maar gewoon van ga genieten zo lang het duurt, als het over is kan ik wel weer gewoon verder gaan, en zo lang het aan is ben ik niet zo bezeten dat mn sociale leven of school eronder gaat lijden.

Iemand trouwes die hetzelfde had op mijn leeftijd maar waarmee het wel goed is gekomen? Niet zeker
Oud 24-08-2002, 22:28
Verwijderd
nou ehm... stefan en ik zijn nog allebei in ned. dus dat gaat wel.. want dan kan je elkaar eens in de maand of 2 maanden zien...

dat is te overleven.. maar 'k weet niet hoe lang jij zonder je lief moet doen... het is lastig... maar zoals je zei, gewoon van genieten zolang het jullie lukt...

en het lukt wel

liefde overwint elke afstand
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:49
whizzer
whizzer is offline
mis dr wel wreed veel, maar ik vraag me af, is dat niet misschien wel een beetj egoed? ik bedoel, je houdt de spanning erin, wordt niet moe van mekaar, en je bent in principe vrij om te doen wat je wil zonder rekening te houden met iemand.............., alhoewel dat niet opweegt tegen de nadelen he......
Oud 25-08-2002, 07:29
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik denk dat het eraan ligt of JULLIE het vol kunnen houden.
Amen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 13:50
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat het aan jezelf is of het wel of niet mogelijk is. Het is niet aan anderen om te bepalen of het een volwaardige relatie is of niet, en of jouw relatie werkt of niet. Mensen laten hun beslissingen en hun gedrag veel te veel afhangen van de mening van buitenstaanders. Als je maar vaak genoeg hoort: 'Dat werkt nooit' dan ga je je daar ook naar gedragen en dan loopt het ook niet meer - een selffulfilling prophecy. Leef je eigen leven, maar wees wel eerlijk tegenover jezelf. Er zijn wel degelijk relaties die begonnen zijn als lange afstandsrelatie die goed zijn verlopen.

Dus als je dit wil proberen, doe het gewoon en trek je niet te veel aan van wat anderen vinden. Als zoiets mislukt dan is de negatieve houding van buitenstaanders die jou zou kunnen beïnvloeden daar vaak mede de oorzaak van.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:14
Fleurop
Fleurop is offline
Mijn broer woont vlakbij Enschede en zijn vriendin in Utrecht, maar ze hebben nu 1,5 jaar iets met elkaar en het gaat harstikke goed. In de vakanties zien ze elkaar, en zo'n paar keer in de maand in het weekend.

Mjah.. ik denk dat het voor iedereen verschillend is
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:54
tampaszta
tampaszta is offline
Citaat:
nare man schreef:

De heerlijke geruststellende warmte van uitgekauwde clichés
Precies
Oud 25-08-2002, 18:04
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Pfff, rome dat is wel erg ver inderdaad... ik weet niet, je kan het proberen, maar mij zou het niet lukken denk ik. Ik heb zelf een jongen leren kennen op vakantie. Hij woont ongeveer een uurtje rijden (met de auto) van mij vandaan. Das opzich niet zo ver en LIJKT dus ook niet echt ver ofzo, maar zo voelt het wel. We hebben allbei geen rijbewijs of OV ofzo en tsja dan voel je je nogal machteloos...

Maar toch denk ik dat ik genoeg doorzettingsvermogen heb om te wachten tot ik wel rijbewijs heb en hem tot die tijd wat minder te zien. Hij is het waard, dus...

Maargoed, ff ontopic: Rome lijkt mij erg ver en ik zou het niet kunnen, 5 x in het jaar is zooo weinig! Ik ben altijd erg op mijn vrijheid gesteld, maar dat is wel erg weinig. Maar je kunt het iig proberen, misschien lukt het jullie wel....
Oud 25-08-2002, 19:49
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
water willowglo schreef:
Mijn broer woont vlakbij Enschede en zijn vriendin in Utrecht
Darling, 1 uur en 40 minuten met de trein telt NIET als lange-afstands relatie...
Oud 25-08-2002, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:
Darling, 1 uur en 40 minuten met de trein telt NIET als lange-afstands relatie...
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 19:59
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
******** schreef:
Waarom niet?
Omdat we het hier hebben over 'relatie met iemand in een ander land', en omdat een relatie waarin je elkaar elk weekend kan zien (en op je vrije middag ook nog, als je dat per se wilt) wat mij betreft gewoon niet telt als 'lange afstand'.
Oud 25-08-2002, 20:02
whizzer
whizzer is offline
ok, voor sommigen is dat een lange-afstandsrelatie, maar voor mij is dat gewoon een afstandsrelatie Ik bedoel, ik kan niet ff weekendje naar Rome ofzow, en bellen moeten we ook beperken want dat is best duur enzow, je hebt veel meer beperkingen bij een relatie over half-europa
Oud 26-08-2002, 18:19
DeadHearT
DeadHearT is offline
kheb al een jaar een vriendin in drenthe...kom zelf uit den haag...gaat zeer goed..

allebei geen auto of ov....gewoon iedere week treinen....kost een hoop geld...maar ja...moet kunnen
Oud 27-08-2002, 08:17
Cerberus
Cerberus is offline
het ligt er helemaal aan of jullie het er voor over hebben...een goede vriend van mij had een vriendin in groningen en hij woont in hengelo. omdat hij elk weekend in groningen zat had hij helemaal geen tijd meer voor zijn vrienden...dat werd hem dus te veel en hij heeft het uitgemaakt.
een ander voorbeeld: een buurman van mij had een vriendin in polen (!!!) en die zijn nu 5 jaar gelukkig saampjes...
it's up to you.
Oud 27-08-2002, 08:21
moenbase
moenbase is offline
Hm... nee, dat gaat (nog) niet werken. Jammer he?
Oud 27-08-2002, 11:11
whizzer
whizzer is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Hm... nee, dat gaat (nog) niet werken. Jammer he?
bedankt voor je peptalk......
Oud 27-08-2002, 11:54
PardonMe
PardonMe is offline
Toen ik las lange-afstand relatie dacht ik eigenlijk meer aan een relatie binnen Nederland.. maar tis dus in het buitenland...

Mij lijkt het echt heel moeilijk hoor.. Want je ziet haar waarschijnlijk niet zo snel weer.. Dus je kunt haar niet eens vasthouden, zoenen, knuffelen enz... Jullie kunnen ook nooit samen iets leuks gaan doen.. Want ik neem aan dat je niet snel weer naar Italie zult gaan; zelf heb je daar denk ik het geld (en de tijd?) niet voor, en ik kan me voorstellen dat je ouders echt niet van plan zijn dat allemaal voor je te betalen.. telkens een reisje op en neer naar Rome..
Jullie relatie zal dan eigenlijk alleen bestaan uit brieven/e-mails en telefoontjes naar elkaar...
Ik weet niet of jullie daar allebei genoegen mee kunnen nemen, ik zou dat niet kunnen, ik zou iemand vast willen houden en knuffelen en zoenen...

Je leert snel genoeg allemaal leuke meiden kennen bij je in de buurt als je uitgaat... en zij ook zat jongens in Rome..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten