Oud 30-09-2002, 12:05
Verwijderd
Ik heb vanmorgen in de trein iets heel engs meegemaakt.

Ik stond in het portaaltje met een heleboel andere mensen. Op een gegeven moment kreeg ik het heel erg warm, en begon te zweten. En toen werd het heel langzaam aan steeds zwarter voor m'n ogen. Ik had ook het idee dat m'n ademhaling heel zwaar was, en dat m'n oren dicht klapten. Ik hoorde bijna niks meer.
Ik keek door het raam naar buiten, in de hoop dat ik weer normaal zou gaan zien. Maar dat gebeurde niet.
Toen ik de deuren van de terin open hoorde gaan, zag ik totaal niets meer! Het was echt helemaal pikzwart voor m'n ogen.
Ik zei tegen m'n vriendin dat ik niks meer zag. Dus zij zet me meteen op zo'n klapstoeltje in het portaaltje, en vraagt aan iemand wat ze moet doen. Een man zei dat ik m'n hoofd tussen m'n knieen moest doen, en dan weer heel langzaam omhoog moest komen met m'n hoofd, terwijl m'n vriendin juist heel zachtjes m'n hoofd terug naar beneden moest duwen.
Toen begon ik weer heel langzaam aan te zien.

We zijn meteen weer in de trein gestapt, en m'n vriendin heeft me naar huis gebracht. Nu gaat het wel weer goed met me. Ik heb alleen een beetje hoofdpijn, en een raar gevoel.

Maar ik ben zo ontzettend geschrokken! En m'n vriendin ook...
Ze zei dat ik heel strak voor me uit keek, dat m'n pupillen enorm groot waren, en m'n gezicht er geel uitzag.

Heeft iemand dit misschien ook weleens meegemaakt?
Of weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 12:09
Verwijderd
Ik heb wel eens gehad dat het langzaam zwart werd voor m'n ogen...ik dacht toen dat ik flauw ging vallen. Dat kan door zoveel komen, te weinig (of niet) gegeten, te warm, enz. Wanneer je het niet vertrouwd of wanneer het vaker gebeurd zou ik ff langs de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 12:10
sofie3
sofie3 is offline
Geen twijfel mogelijk, dit is wat ze noemen "primaire migraine". Het is een soort van aanval. De bloedvaten in je hersenen gaan gek doen, waardoor ze de informatie uit je ogen niet meer goed kunnen decoderen. Je krijgt dan vlekken voor de ogen, net zoals je naar de zon hebt gekeken. De vlekken bewegen ook vaak en nemen toe tot je bijna niks meer kan zien. Er hoort vaak ook een misselijk gevoel bij, en je staat slap op je benen. Daarna gaat het geheel over in sterke hoofdpijn.

Migraine heeft vaak een "trigger". Iets dus dat alles opwekt. Soms is het chocolade, of een bepaalde geur of zelfs stress. Maar in veel gevallen is het gewoon niet te achterhalen en is het een kwestie van zo snel mogelijk een pijnstiller te nemen en in het donker rustig af te wachten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 12:12
Verwijderd
'Een beetje hoofdpijn' is geen 'sterke hoofdpijn'. 't hoeft volgens mij geen migraine te zijn. Dat is het btw pas wanneer het 5 keer of vaker voor is gekomen, als ik me niet ergis. En een dokter is de enige die die diagnose met zekerheid kan stellen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 12:17
Verwijderd
Ik heb inderdaad geen sterke hoofpijn...

Het is me al wel een paar keer overkomen dat ik het heel erg warm kreeg, en begon te zweten. Maar nog nooit dat ik helemaal niks meer kon zien.

Aan te weinig eten kan het niet liggen, ik heb vanmorgen gewoon normaal ontbeten.

Maar ik ga toch maar eens een afspraakje maken bij de dokter. Hij kan me uiteraard meer vertellen...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 12:27
Verwijderd
Dat heb ik meerdere malen gehad, op geheel verschillende momenten. Het ene moment stond ik onder de douche en hoorde ik eerst vrijwel niets meer, vervolgens begin alles heel wazig voor mijn ogen te worden tot het echt helemaal zwart was. Tegelijkertijd voelde ik mijn gezicht heel... gevoelloos worden, zo'n gevoel alsof je voet slaapt, alleen dan in mijn wangen etc. Mijn ademhaling ging echt moeilijk, ik moest echt enorm happen om lucht te krijgen.
Natuurlijk ben ik toen meteen onder de douche vandaan gestapt, op de wc gaan zitten om te rustig met m'n hoofd tussen m'n knieën. Pas na een tijdje, toen ik weer zag, kon ik me wat bewegen, heel raar en doood eng.

En andere keer was op een feestje van een vriedinnentje en mij, ik kwam net binnen en ging op de grond zitten, toen ineens álles zwart werd voor m'n ogen en weer een gevoelloos gezicht, geheel doof etc. Toen ik weer 'bij kwam' voelde ik me nog zeker een paar uur heel... moe en duizelig.

En ook een keer in de supermarkt, toen mijn moeder erbij was. Ik weet nog dat ze tegen me aan het praten was, ik haar niet meer hoorde en zei:'Ik zie niets meer... Ik hoor je niet..' Vervolgens moest ik op de grond zitten en kreeg ik van alle kanten water, pfff...

Ook een keer op Werchter, dat was echt verrot en duurde ook heel lang. Ik heb de hele tijd voor pampus in het gras gelegen (nee, ik had niets van alcohol gedronken) en zag of hoorde niets, mijn vriend had de EHBO er nog bij gehaald, maar van hen kreeg ik alleen een pijnstiller & ijsklontjes in een bekertje...

Mja, ook verschilt de tijd die er tussen zit heel erg.

Overigens merk ik het meestal eerst aan mijn armen, die voelen heel zwaar en vrijwel gevoelloos... dan trekt het naar mijn hoofd en voel ik mijn oren dichtklappen etc etc.. Ik ben nog nooit flauwgevallen, en heb er naderhand ook niet echt hoofdpijn van gekregen.... Maar het was in ieder geval doood eng en als ik het nog een keer heb, ga ik echt naar mijn huisarts....
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 19:38
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ja... dat verhaal van Andijvie komt me heel erg bekend voor ja... heb ik dus ook wel vaak gehad .... Ik heb helaas geen idee wat het is en wat je er aan kan doen... Ik zelf had het gevoel dat het was als ik oververmoeid was... Maar ik moest dan ook altijd overgeven er bij... Maar helaas ik zou ook niet weten wat het is...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 15:32
nogmaals
nogmaals is offline
ja ik heb dat een keer mee gemaakt toen had was ik gevallen met de fiets en een minnie wondje op mijn hand . Mijn vader ging er een plijster op doen en ik zag het grijzig worden en ...toen..was ik een beetje van de wereld denkik...--> flauw gevallen haha ja heel eng.... maar volges mij stond je op het punt om flauw te vallen joh....mja..lucht wel op denkik...

bij een vriendin van mij werkt het om te gaan huilen of lachen.. dan gaat het weer goed
Oud 02-10-2002, 15:38
Verwijderd
Ik heb het wel eens gehad, toen had ik gedronken dus misschien dat het daarvan kwam (maar niet veel, en ik was ook niet bijzonder aangeschoten of zo, misschien viel het gewoon verkeerd).

Ik werd alleen eerst heel misselijk, alles werd zwart en draaide een beetje, ik ben toen accuut op de grond gaan zitten, tegen de muur aan (we waren buiten naast de bibliotheek na het uitgaan *legt verder maar niks uit*) en toen trok het langzaam weg...

Weenie wat het was, maar zal wel niet al te erg zijn. Heb iig verder nooit iets gemerkt (dit was een paar maand geleden).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
sofie3 schreef:
Geen twijfel mogelijk, dit is wat ze noemen "primaire migraine". Het is een soort van aanval. De bloedvaten in je hersenen gaan gek doen, waardoor ze de informatie uit je ogen niet meer goed kunnen decoderen. Je krijgt dan vlekken voor de ogen, net zoals je naar de zon hebt gekeken. De vlekken bewegen ook vaak en nemen toe tot je bijna niks meer kan zien. Er hoort vaak ook een misselijk gevoel bij, en je staat slap op je benen. Daarna gaat het geheel over in sterke hoofdpijn.

Migraine heeft vaak een "trigger". Iets dus dat alles opwekt. Soms is het chocolade, of een bepaalde geur of zelfs stress. Maar in veel gevallen is het gewoon niet te achterhalen en is het een kwestie van zo snel mogelijk een pijnstiller te nemen en in het donker rustig af te wachten.

Maar dat kan dus eenmalig zijn? *denkt terug* Ik had daarna ook geen erge hoofdpijn, alleen maar een beetje...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 16:16
notorious ikke
notorious ikke is offline
afgelopen zondag

ik stond onder de doesj bij mn vriend, zelfde probleem...
nix meer kunnen zien, nix horen...
ben op de grond van de doesjkabine gaan zitten met me kop naar beneden
toen gint over
maar daarna nog wel een aantal dagen een beetjuh hoofdpijn gehad
alleen bij mij ging dit samen met ontstoken voorhoofdsholten...

duuuuzzzzzzzzzzz...
Oud 02-10-2002, 16:28
bloffan
bloffan is offline
Ik heb zoiets ook heel vaak, de ene keer erger dan de andere keer. Ik heb het altijd als ik nogal moe ben en/of te weinig heb gegeten (lage bloedsuikerspiegel) en dan vanuit liggende positie of zelfs zittend opsta.
Dit is gewoon een zuurstoftekort in de hersenen, waardoor je nogal zwart gaat zien, en zelfs kunt vallen (heb ik wel 's gehad). Het gaat als het goed is heel snel weer over en dan is er niets meer aan de hand.
Als dit het is, dan zou ik me niet zo'n zorgen erom maken. Ikzelf vind het zelfs best lachen als ik weer zo lekker duizelig word, het werkt gewoon verdovend, net als een of andere drug...
Bij mij wordt m'n gehoor dan ook een stuk slechter, alsof ik door een donkere tunnel ga ofzo...

edit: ipv heel vaak kan ik beter zeggen soms; zo vaak is het nou ook weer niet. En meestal is het maar een beetje, dan blijf ik nog wel zien, alleen gaat het nogal suizen in m'n oren en ben ik heel duizelig. Maar een paar keer is me dus overkomen dat ik echt gewoon viel, ook al wist ik dat ik me staande moest proberen te houden, en ook al kon ik met m'n hand tegen de muur steunen.
En als je het niet al te vaak hebt en ook dat je niet erg lang niks ziet, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken, maar als je het erg vaak hebt en het zijn echt heftige aanvallen, dan zou ik naar de dokter gaan. Ook als je denkt dat het ergens anders mee samenhangt.

Laatst gewijzigd op 02-10-2002 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:24
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
a, toen ik teveel had geblowt werd ik op de fiets ineens doof en blind, en toen viel ik op de grond, en toen ging ik op een bankje ruste, liggen, en toen ging het weer goed
Oud 03-10-2002, 21:54
silla02
silla02 is offline
ik heb het pas ook gehad!!! op een gegeven moment zag ik helemaal zwart en alles tintelde...toen viel ik op de grond, want ik kon nie meer op me benen staan.. en toen ben ik tegen de bank aan gaan zitte..en na 10 minuten ofzo ging het wel weer.
Maar het was echt zooo eng want er was niemand in de buurt. En daarna voelde ik me echt slap..net alsof alle kracht uit me lijf weg was..

Maar volgens mij hoeft dit nix met migraine te maken te hebben hoor! Ik heb zelf ook migraine en daar zijn hele andere verschijnselen bij..
Ik zou gewoon een keer naar de dokter gaan, kan ten slotte nooit kwaad, zeker niet als je het steeds vaker krijgt!
Nog suc6 verder!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 08:45
Verwijderd
Citaat:
silla02 schreef:
ik heb het pas ook gehad!!! op een gegeven moment zag ik helemaal zwart en alles tintelde...toen viel ik op de grond, want ik kon nie meer op me benen staan.. en toen ben ik tegen de bank aan gaan zitte..en na 10 minuten ofzo ging het wel weer.
Maar het was echt zooo eng want er was niemand in de buurt. En daarna voelde ik me echt slap..net alsof alle kracht uit me lijf weg was..
Ik had het een keer onder de douche, en ik dacht echt dat ik flauw zou gaan vallen.. ik had de deur op slot gedaan, mijn ouders waren beneden en ik kreeg hem niet open (kon niet opstaan).. Was zooo bang toen.. Heb met een koud washandje tegen mijn hoofd gezeten, dat hielp wel...
Toen mijn moeder of vriend er bij was, vond ik het minder eng... vooral omdat ik zelf alleen hoef te zitten en iemand anders water kan pakken etc, ook als er iets gebeurd.. ben je iig rustiger en heb ik het idee dat het sneller over is.

Overigens voel ik van te voren al een beetje dat het gaat gebeuren, mijn armen en/of benen voelen heel.. zwaar en moe aan, alsof ze niet van mij zijn. Niet veel later gaat mijn gezicht tintelen, zie ik niets meer en hoor ik alles heel bedompt....
Mja, hoofdpijn heb ik erna niet echt, wel heel slap en moe...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 16:09
notorious ikke
notorious ikke is offline
Citaat:
notorious ikke schreef:
afgelopen zondag

ik stond onder de doesj bij mn vriend, zelfde probleem...
nix meer kunnen zien, nix horen...
ben op de grond van de doesjkabine gaan zitten met me kop naar beneden
toen gint over
maar daarna nog wel een aantal dagen een beetjuh hoofdpijn gehad
alleen bij mij ging dit samen met ontstoken voorhoofdsholten...

duuuuzzzzzzzzzzz...
gisteraaf weer....
en dat was weer bij mn vriend onder de doesj
Oud 05-10-2002, 16:21
Verwijderd
mja, wel vaker gehad.is gewoon als jee een beetje zwak bent... te weinig gegeten, slaaptekort dat soort dingen. gebeurt idd vaak bij douchen door de warmte of bij snel opstaan ofzo. als je het echt elke week een paar keer hebt moet je es naar de dokter gaan en je bloeddruk ff laten testen ofzo. alsje zoiets gehad hebt kun je het beste wat zoetigs eten en dan kom je de rest van de dag wel weer door.
misschien een teken dat je wat meer moet slapen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 18:14
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Hyperventilatie?

Het lijkt tenminste exact op wat ik heb als ik hyperventileer...
Oud 05-10-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Diddl'tje schreef:
Hyperventilatie?

Het lijkt tenminste exact op wat ik heb als ik hyperventileer...
tekort aan koolstofdioxide krijg je dan he? ... zal best kunnen eigenlijk, heb van mijn oom gehoord dat - wanneer ik het weer heb - ik in een zakje moet ademen...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 22:14
Martin
Martin is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
tekort aan koolstofdioxide krijg je dan he? ... zal best kunnen eigenlijk, heb van mijn oom gehoord dat - wanneer ik het weer heb - ik in een zakje moet ademen...
`t is toch nou juist een overschot aan zuurstof waardoor je een soort zuurstofvergiftiging krijgt?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
chatfreak schreef:
`t is toch nou juist een overschot aan zuurstof waardoor je een soort zuurstofvergiftiging krijgt?
'k heb bij biologie geleerd dat je juist in een zakje moet ademen om zo je tekort aan koolstofdioxide weer op peil te krijgen....
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
'k heb bij biologie geleerd dat je juist in een zakje moet ademen om zo je tekort aan koolstofdioxide weer op peil te krijgen....
dan ehb je een tekort aan koolstofdioxide en teveel aan zuurstof. dus jullie hebben allebei gelijk
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:49
Snufje
Snufje is offline
Dit heb ik ook gehad toen ik flauw viel. Eerst werd alles zwart voor m'n ogen, ik wilde weglopen, maar kon dus echt niets meer zien en viel dus daarna flauw. Ik denk dat je net op tijd zat, maar dat je anders ook was flauwgevallen..

In principe hoef je hier niet mee naar de dokter, maar toch kan je even langs gaan als je het toch niet vertrouwd of als het vaker voorkomt.. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 09:59
Verwijderd
En gisteren was het zo ver:
Ik had het weer, maar deze keer viel ik echt flauw. Op de badkamer, alleen thuis. Ik heb uitgerekend dat ik er ongeveer tien minuten heb gelegen... meteen dokter gebeld natuurlijk... Ik moet ijzersuplementjes slikken (gewoon, van de kruidvat). Schijnt dat dat goed helpt...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 19:48
Droyd
Droyd is offline
Ik heb dit ook...en vindt het eigenlijk best leuk...alleen achteraf is dit fucking vreemd...

Gisteren, Ik begon te hoesten en stikte bijna (ja een hele erge verkoudheid) tot ik plots in de hoeken van mijn ogen fel wit begon de zien en het werd steeds erger...Ik heb toen snel naar het licht gegrepen (het was stikkedonker) en afgewacht tot het voorbij was...kvinnet zo een rush krijgen...ik voel me eigenlijk rustig op het moment ik zoiets heb
Oud 16-05-2015, 20:33
Cmope
Cmope is offline
Ik heb ook zo iets een paar keer per dag.
Voor mij gebeurt het alleen bij thuis en dan kan ik niets meer zien omdat alles wit wordt en ik ervaar dan lichte hoofdpijn,duurt meestal 20 seconden.Een keer ging ik automatisch rondjes draaien ik kon het niet stoppen totdat ik weer kon zien.Ik vind het allemaal nogal raar.
Dit was mijn verhaal.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook zo iets een paar keer per dag.
Voor mij gebeurt het alleen bij thuis en dan kan ik niets meer zien omdat alles wit wordt en ik ervaar dan lichte hoofdpijn,duurt meestal 20 seconden.Een keer ging ik automatisch rondjes draaien ik kon het niet stoppen totdat ik weer kon zien.Ik vind het allemaal nogal raar.
Dit was mijn verhaal.
Laatste post is van 13 jaar geleden :/
Met citaat reageren
Oud 17-05-2015, 00:09
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Laatste post is van 13 jaar geleden :/
Ach, als iemand het er weer over wil hebben inclusief de oude ervaringen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic