Oud 05-10-2002, 21:25
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Vandaag op het nieuws gezien.
Een Amerikaanse eist van de sigarettenproducent Philip Morisson 28 miljard dollar schadevergoeding omdat ze door het roken van hun sigaretten longkanker heeft gekregen.
De rechtbank had haar gelijk gegeven en de sigarettenfabrikant gaat nu in hoger beroep.

Belachelijk toch? 28 miljard schadevergoeding voor het krijgen van longkanker door roken.

Dat is ze toch zelf schuld.
Oud 05-10-2002, 21:27
Ninnoc
Ninnoc is offline
tja de VS he, nee ik vind t ronduit achterlijk
Oud 05-10-2002, 21:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Vandaag op het nieuws gezien.
Een Amerikaanse eist van de sigarettenproducent Philip Morisson 28 miljard dollar schadevergoeding omdat ze door het roken van hun sigaretten longkanker heeft gekregen.
De rechtbank had haar gelijk gegeven en de sigarettenfabrikant gaat nu in hoger beroep.

Belachelijk toch? 28 miljard schadevergoeding voor het krijgen van longkanker door roken.

Dat is ze toch zelf schuld.
Ze is nu zo'n 65 jaar, toch?
Toen was het heel vroeger nog niet zo bekend dat roken tot longkanker kan leiden?

En op zich zou je ze wel aansprakelijk kunnen stellen voor het feit dat ze je verslaafd hebben gemaakt.

Mm.. is misschien nog eens ideetje voor heroine verslaafden.... klaag je dealer aan en eis miljoenen schadevergoeding!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 21:36
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ze is nu zo'n 65 jaar, toch?
Toen was het heel vroeger nog niet zo bekend dat roken tot longkanker kan leiden?
Dan kon ze wel stoppen of minderen op het tijdstip dat het wel bekend werd.

Citaat:

En op zich zou je ze wel aansprakelijk kunnen stellen voor het feit dat ze je verslaafd hebben gemaakt.
Nou nee. Ze dwingen er niet toe. Dat heb in eigen hand. Net zo als andere soorten drugs.
Oud 05-10-2002, 21:46
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Hier staat dat bekend is sinds i.i.g. 1962, dus veertig jaar minstens, dat roken dodelijke gevolgen kan hebben. (Bij mijn weten is dat al langer bekend, maar goed, ik zal de heer in de tekst geloven.)
Dat was de tijd waarin de betreffende mevrouw begon te roken, of iets erna. Stel dat bijv. tien jaar later pas daadwerkelijk bij 'iedereen' bekend is dat roken longkanker tot gevolg kan hebben, dan heeft ze dus dertig jaar gehad, ervanuitgaand dat ze nu nog rookt en dat zal ongetwijfeld, om er van af te komen.
Ik persoonlijk ken niemand die dat niet zou kunnen en betwijfel of mevrouw het ook niet zou kunnen. Hypocriet gebeuren.

Dat 28 miljard dollar absurd is, staat natuurlijk buiten kijf. Wat mij betreft mag mevrouw, en dat is niet persoonlijk bedoeld, snel doodgaan en die 28 miljard terug naar de tabaksindustrie.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 22:26
Narrator
Narrator is offline
Die 28 miljard eisen is al insane, maar dan die rechtzaak nog winnen ook!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 22:36
gizmo
gizmo is offline
Ik vind het echt gewoon te belachelijk voor woorden.. meen kom op.. 28 miljard!!!

Ze is nooit gedwongen.. wist tijdens dat ze rookte dat het nit goed was, dan had ze maar moeten stoppen... die company heeft niets fout gedaan...

ronduit stom en debiel dus!
Oud 05-10-2002, 22:47
dystopia
dystopia is offline
Typisch de VS. Jackpot! Wat gaat ze met dat geld doen?

Wat Gatara bedoeld, denk ik, is de nicotine. En dat dat PM eerst niet goed vermeld. Er zat veel meer nicotine in dan vermeld stond op hetpakje. Daar zijn ze voorberecht een paar jaar geleden.
Oud 05-10-2002, 22:51
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:
omdat ze door het roken van hun sigaretten longkanker heeft gekregen.
Knappe jongen die bewijst dat ze van het roken kanker heeft gekregen. Ik snap dan ook niet dat de jury uberhaupt een schade vergoeding heeft toegekend.

-Desecrator
Oud 05-10-2002, 23:43
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Beseffen die idioten wel dat ze in 1 keer bijna net zo rijk is als Bill Gates?
Hoe kan een mens dat ook maar enigzins bij zijn verstand is nou zo'n enorm bedrag toekennen??

Offtopic:
En dat volk van idioten moeten wij een oorlog in volgen?

Zoiezo vind ik dat alle rokers hun leven in eigen hand hebben. Van mij mag je roken, maar je bent wel dieptriest als je dan de fabrikant aanklaagt voor de kanker die je krijgt. Deze schadevergoedingen zijn IMHO altijd belachelijk. En ja, nu natuurlijk helemaal.....
Oud 05-10-2002, 23:57
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Misschien is dit heel erg dom van mij gedacht, maar heeft een bedrijf als Philip Morris zoveel in kas of op korte termijn te verkrijgen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 00:00
greven
greven is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Misschien is dit heel erg dom van mij gedacht, maar heeft een bedrijf als Philip Morris zoveel in kas of op korte termijn te verkrijgen?
Nou over de totale omzet van de rookindustrie hoef je je geen zorgen te maken, ik geloof dat deze eis 1/3 van de totale jaaromzet van philip morris is. Maar het blijft natuurlijk belachelijk
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 02:30
Rhinus
Rhinus is offline
Ik denk dat ik binnenkort ook eens ga roken..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 08:45
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik denk dat ik binnenkort ook eens ga roken..
Dan wel in de VS gaan wonen he
Oud 06-10-2002, 09:36
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:
greven schreef:
Nou over de totale omzet van de rookindustrie hoef je je geen zorgen te maken, ik geloof dat deze eis 1/3 van de totale jaaromzet van philip morris is. Maar het blijft natuurlijk belachelijk
Ik bedoel wat moet zo'n mens met 28 miljard? Is ze dan ineens beter ofzo?
Oud 06-10-2002, 10:05
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Och, leuk voor je kinderen
Oud 06-10-2002, 10:25
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
tja de VS he, nee ik vind t ronduit achterlijk
Oud 06-10-2002, 10:42
Verwijderd
echt debiel, schandalig en diep triest dit. Maar mijn vraag: waarom moet philip morris dit betalen en niet een ander sigarettenmerk. Hoe wil zij ooit bewijzen dat ze longkanker heeft gekregen door het roken van Philip Morris??
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:07
NN
NN is offline
Ik vind het onzinnig dat deze mevrouw geld krijgt van de fabrikant. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je rookt of niet. Als je het doet moet je de mogelijke gevolgen er van accepteren.

Maar goed, deze mevrouw heeft nu dit vermogen al gekregen. Hopelijk schenkt ze het aan de gezondheidszorg of doet ze er iets anders nuttigs mee.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:12
UnknoWn EntiTy
Citaat:
NN schreef:
Maar goed, deze mevrouw heeft nu dit vermogen al gekregen. Hopelijk schenkt ze het aan de gezondheidszorg of doet ze er iets anders nuttigs mee.
Nee, ze heeft het nog niet. Morris gaat eerst in hoger beroep etc etc, en zal de uitbetaling waarschijnlijk nog erg lang weten te rekken. Die vrouw is hoogstwaarschijnlijk al overleden tegen de tijd dat de fabrikant betaald.
Oud 06-10-2002, 18:03
Razzle
Razzle is offline
Het IS en BLIJFT Amerika... 28 miljard maakt niets goed en is ronduit een schandalig hoog bedrag!
Oud 06-10-2002, 18:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Razzle schreef:
Het IS en BLIJFT Amerika... 28 miljard maakt niets goed en is ronduit een schandalig hoog bedrag!
met 26 miljard per jaar kan iedereen die AIDS heeft ook aidsremmers krijgen...
Oud 06-10-2002, 18:53
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Joostje schreef:
met 26 miljard per jaar kan iedereen die AIDS heeft ook aidsremmers krijgen...
Precies.. echt belachelijk.. War gaat het heen met de wereld?
Oud 06-10-2002, 19:26
Verwijderd
Het is gewoon belachelijk, want ze kan mij niet wijs maken dat ze niet geweten zou hebben dat het schadelijk is. zij is tenslotte zelf verantwoordelijk voor of ze rookt of niet?
De fabrikant is hier totaal niet aansprakelijk voor, want het is al lang bekend dat roken ongezond is.
wat is de volgende stap? Gaat iemand binnenkort Heineken aanklagen voor leverklachten door overmatig zuipen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:06
Manus J. van Alles
Citaat:
FlorisvdB schreef:
wat is de volgende stap? Gaat iemand binnenkort Heineken aanklagen voor leverklachten door overmatig zuipen?
Ik meen me te herinneren dat zoiets ook al eens is gebeurd (uiteraard in Amerika en niet tegen Heineken, maar toch).
Oud 06-10-2002, 20:15
Bor
Bor is offline
van mij mogen ze al die fabrikanten tot de grond toe afkleden en het roken de wereld uitbannen..

maar subjectief gezien is t wel erg veel

gaat ze nu een groot filter koper?
Oud 06-10-2002, 21:12
Verwijderd
Over de grond van de eis (namelijk het causale verband tussen het roken en de dodelijke longkanker) valt niet te twisten. Over de mate waarin de eiser schuld treft wel. Mijns inziens is het de eigen stomme schuld van deze mevrouw dat ze door heeft gerookt. Tegen de tijd dat zij begon, en zéker enkele jaren daarna, was bekend dat roken dodelijk kan zijn. Ze had kunnen stoppen. Verslaving is daarbij geen excuus, net zoals een alcoholverslaving geen excuus is om delicten te gaan plegen onder invloed van alcohol.

En over de hoogte van de schadevergoeding zullen we het maar niet eens hebben. We kunnen volstaan met de opmerking: Amerika, land van de onbegrensde mogelijkheden.

*braak*
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 23:07
cha0s
cha0s is offline
Ach ja, de VS...

als je rookt weet je dat dat slecht voor je is, klaar.
(als ik mezelf met een honkbalknuppel voor m'n kaak sla, ga ik toch ook niet de fabrikant van die honkbalknuppels aanklagen?)
Oud 07-10-2002, 00:03
twiety
twiety is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Ach ja, de VS...

(als ik mezelf met een honkbalknuppel voor m'n kaak sla, ga ik toch ook niet de fabrikant van die honkbalknuppels aanklagen?)
Inderdaad, de VS...waar uit angst voor aanklachten in de gebruiksaanwijzing van een magnetron verteld wordt dat je je huisdier er niet in moet stoppen.
Oud 07-10-2002, 07:49
UnknoWn EntiTy
Citaat:
cHa0s schreef:
Ach ja, de VS...

Verschil is natuurlijk wel dat je de honkbalknuppel op dat moment niet gebruikt waarvoor hij bedoelt is
Oud 07-10-2002, 10:36
Manus J. van Alles
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Verschil is natuurlijk wel dat je de honkbalknuppel op dat moment niet gebruikt waarvoor hij bedoelt is
Nee?
Oud 07-10-2002, 10:51
Blisz
Blisz is offline
hey,

dit is echt belachelijk!!!!!!!
en trouwens wat moet je met 28 miljard of hoeveel was het?
en het is toch haar eigen schuld? zij is gaan roken ze is niet gedwongen!!!
als ze dat geld echt krijgt kan iedereen dit dus gaan doen? beetje raar vind ik maarja......

KuzZzZz.......
Oud 07-10-2002, 10:53
Maurice
Maurice is offline
berekening:
als ze vandaag begint met 2 miljoen dollar per dag uit te geven en ze wordt honderd (lijkt me schier onmogelijk) dan sterft ze nog als miljonair.

conclusie: mijn naam = morris
*steekt er nog eentje op*
Oud 07-10-2002, 11:00
AirRaid
AirRaid is offline
wat een onzin, maarja het blijft amerika he

daar hebben ze vaker van die rare rechtzaken

Macdonalds aanklagen omdat de koffie te het was en iemand zijn mond eraan brande

Een vrouw die haar poedel in de magetron stopte, de hond overleed hier , en de vrouw klaagde de fabrikant aan omdat er niet in de gebruiksaanwijzing stond dat dit niet kon

of amerikanen zijn zo stom of ze zijn juist weer zo slim
Oud 07-10-2002, 17:18
the 6th gate
the 6th gate is offline
BELACHELIJK
komop zeg, dit is toch te dom voor woorden
Oud 08-10-2002, 13:29
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
AirRaid schreef:
Een vrouw die haar poedel in de magetron stopte, de hond overleed hier , en de vrouw klaagde de fabrikant aan omdat er niet in de gebruiksaanwijzing stond dat dit niet kon
haha

KuzZzZz...........
Oud 08-10-2002, 15:49
tacidvs
tacidvs is offline
Maar... Dat geld wordt niet uitgekeerd Was even in een flits, maar de enige die ooit poen gevangen heeft (enige persoon) is een man met €100 000
Oud 08-10-2002, 16:31
Cat
Cat is offline
Dat zou hetzelfde zijn als je de gargage van je automerk aanklaagt omdat je een verkeersongeluk hebt gehad
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 14:42
REIE
REIE is offline
Citaat:
Razzle schreef:
Helemaal mee eens. Maar toen vroeg ik mij af, hebben ze daar nog nooit van jurisprudentie gehoord? de één eist een miljoen, de ander nog meer, en uiteindelijk slaagt een vrouw erin 28 miljard los te peuteren! Da's toch een enorm verlies voor de economie, want geld moet rollen, en niet op de bank staan...
Ik hoorde vanochtend nog dat die staking in California dagelijks al 1 miljard kost, en da's erger.

REIE
Oud 17-10-2002, 16:56
REIE
REIE is offline
Vandaag gehoord: "Heeft ze haar hele leven genoten van het roken, gaat ze nu ook nog eens geld eisen..."

REIE (sorry dat ik 'm up)
Oud 17-10-2002, 18:53
marlies
marlies is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Die 28 miljard eisen is al insane, maar dan die rechtzaak nog winnen ook!
Zoveel geld inderdaad!
Ze kan het beter geven aan mensen die het beter nodig hebben dan zij. Ja heel hard maar als je longkanker heeft dan heeft ze ook niet veel meer aan dat geld.
Oud 17-10-2002, 23:36
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Ik bedoel wat moet zo'n mens met 28 miljard? Is ze dan ineens beter ofzo?
Daar kan ze nieuwe longen van kopen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 03:05
Roger
Roger is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Ach ja, de VS...

Maar als dat dus niet op de knuppel staat heb je een grote kans dat je minimaal een miljoentje binnenhaalt.
Zo was er een vrouw in amerika die haar hond even wilde opwarmen in de magnetron en heeft na dat incident ook een flinke bak geld ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 14:19
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Razzle schreef:
Mijn mening is in de afgelopen 2 weken niet veranderd!
Oud 18-10-2002, 14:56
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Roger schreef:
Maar als dat dus niet op de knuppel staat heb je een grote kans dat je minimaal een miljoentje binnenhaalt.
Zo was er een vrouw in amerika die haar hond even wilde opwarmen in de magnetron en heeft na dat incident ook een flinke bak geld ontvangen.
tja, zo is amerika...
ken nog wel meer voorbeelden... maar 't komt er eigenlijk gewoon op neer dat common sense in de gebruiksaanwijzing moet staan, anders kan je als bedrijf aangeklaagt worden.
Oud 21-10-2002, 18:46
Verwijderd
www.dumbwarnins.com

Welcome to Dumb Warnings, where you may see the consequences of numerous pointless lawsuits.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 12:18
faith666
faith666 is offline
Het is bewezen dat je van meeroken ook kanker kan krijgen, mogen wij dan straks ook 28 milj. gaan eisen van alle mensen in onze omgeving die roken??????

Ik vind het echt belachelijk, niet zozeer omdat ze de tabaksindustrie verantwoordelijk stellen, maar ook omdat er meer mensen zijn met kanker, door andere oorzaken, het schijnt zelfs te kunnen komen van een virusachtig iets dat rond vliegt in de lucht....
volgende stap: regering aanklagen omdat de lucht niet schoon genoeg is en ze daar maatregelen tegen hadden moeten nemen??????
Oud 27-10-2002, 15:49
`CrazY G
`CrazY G is offline
ik ben het er niet mee eens hoor met die vrouw.
Maar ik denk dat dat hoge bedrag een manier is om bedrijven te controleren. Nu kunnen bedrijven niet zomaar hun gangetje gaan, want ze weten dat als er wat gebeurd een hoge eis boven hun hoofd hangt.
Oud 01-11-2002, 08:46
a new noise
a new noise is offline
ik ben benieuwd naar de redenatie van die rechtbank
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten