Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Hier staat dat bekend is sinds i.i.g. 1962, dus veertig jaar minstens, dat roken dodelijke gevolgen kan hebben. (Bij mijn weten is dat al langer bekend, maar goed, ik zal de heer in de tekst geloven.)
Dat was de tijd waarin de betreffende mevrouw begon te roken, of iets erna. Stel dat bijv. tien jaar later pas daadwerkelijk bij 'iedereen' bekend is dat roken longkanker tot gevolg kan hebben, dan heeft ze dus dertig jaar gehad, ervanuitgaand dat ze nu nog rookt en dat zal ongetwijfeld, om er van af te komen. Ik persoonlijk ken niemand die dat niet zou kunnen en betwijfel of mevrouw het ook niet zou kunnen. Hypocriet gebeuren. Dat 28 miljard dollar absurd is, staat natuurlijk buiten kijf. Wat mij betreft mag mevrouw, en dat is niet persoonlijk bedoeld, snel doodgaan en die 28 miljard terug naar de tabaksindustrie. |
![]() |
|
Ik vind het echt gewoon te belachelijk voor woorden.. meen kom op.. 28 miljard!!!
![]() ![]() Ze is nooit gedwongen.. wist tijdens dat ze rookte dat het nit goed was, dan had ze maar moeten stoppen... die company heeft niets fout gedaan... ronduit stom en debiel dus!
|
![]() |
Typisch de VS. Jackpot! Wat gaat ze met dat geld doen?
Wat Gatara bedoeld, denk ik, is de nicotine. En dat dat PM eerst niet goed vermeld. Er zat veel meer nicotine in dan vermeld stond op hetpakje. Daar zijn ze voorberecht een paar jaar geleden.
||
Citaat:
-Desecrator
|
Beseffen die idioten wel dat ze in 1 keer bijna net zo rijk is als Bill Gates?
Hoe kan een mens dat ook maar enigzins bij zijn verstand is nou zo'n enorm bedrag toekennen?? Offtopic: En dat volk van idioten moeten wij een oorlog in volgen? Zoiezo vind ik dat alle rokers hun leven in eigen hand hebben. Van mij mag je roken, maar je bent wel dieptriest als je dan de fabrikant aanklaagt voor de kanker die je krijgt. Deze schadevergoedingen zijn IMHO altijd belachelijk. En ja, nu natuurlijk helemaal.....
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het onzinnig dat deze mevrouw geld krijgt van de fabrikant. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je rookt of niet. Als je het doet moet je de mogelijke gevolgen er van accepteren.
Maar goed, deze mevrouw heeft nu dit vermogen al gekregen. Hopelijk schenkt ze het aan de gezondheidszorg of doet ze er iets anders nuttigs mee. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het is gewoon belachelijk, want ze kan mij niet wijs maken dat ze niet geweten zou hebben dat het schadelijk is. zij is tenslotte zelf verantwoordelijk voor of ze rookt of niet?
De fabrikant is hier totaal niet aansprakelijk voor, want het is al lang bekend dat roken ongezond is. wat is de volgende stap? Gaat iemand binnenkort Heineken aanklagen voor leverklachten door overmatig zuipen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Over de grond van de eis (namelijk het causale verband tussen het roken en de dodelijke longkanker) valt niet te twisten. Over de mate waarin de eiser schuld treft wel. Mijns inziens is het de eigen stomme schuld van deze mevrouw dat ze door heeft gerookt. Tegen de tijd dat zij begon, en zéker enkele jaren daarna, was bekend dat roken dodelijk kan zijn. Ze had kunnen stoppen. Verslaving is daarbij geen excuus, net zoals een alcoholverslaving geen excuus is om delicten te gaan plegen onder invloed van alcohol.
En over de hoogte van de schadevergoeding zullen we het maar niet eens hebben. We kunnen volstaan met de opmerking: Amerika, land van de onbegrensde mogelijkheden. *braak* |
![]() |
|
Ach ja, de VS...
![]() als je rookt weet je dat dat slecht voor je is, klaar. (als ik mezelf met een honkbalknuppel voor m'n kaak sla, ga ik toch ook niet de fabrikant van die honkbalknuppels aanklagen?)
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
hey,
dit is echt belachelijk!!!!!!! en trouwens wat moet je met 28 miljard of hoeveel was het? en het is toch haar eigen schuld? zij is gaan roken ze is niet gedwongen!!! als ze dat geld echt krijgt kan iedereen dit dus gaan doen? beetje raar vind ik ![]() KuzZzZz.......
|
wat een onzin, maarja het blijft amerika he
daar hebben ze vaker van die rare rechtzaken Macdonalds aanklagen omdat de koffie te het was en iemand zijn mond eraan brande Een vrouw die haar poedel in de magetron stopte, de hond overleed hier ![]() of amerikanen zijn zo stom of ze zijn juist weer zo slim
||
Citaat:
Ik hoorde vanochtend nog dat die staking in California dagelijks al 1 miljard kost, en da's erger. REIE
||
Citaat:
Ze kan het beter geven aan mensen die het beter nodig hebben dan zij. Ja heel hard maar als je longkanker heeft dan heeft ze ook niet veel meer aan dat geld.
||
Citaat:
Zo was er een vrouw in amerika die haar hond even wilde opwarmen in de magnetron en heeft na dat incident ook een flinke bak geld ontvangen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ken nog wel meer voorbeelden... maar 't komt er eigenlijk gewoon op neer dat common sense in de gebruiksaanwijzing moet staan, anders kan je als bedrijf aangeklaagt worden.
|
Verwijderd
|
www.dumbwarnins.com
Welcome to Dumb Warnings, where you may see the consequences of numerous pointless lawsuits. |
![]() |
|
![]() |
Het is bewezen dat je van meeroken ook kanker kan krijgen, mogen wij dan straks ook 28 milj. gaan eisen van alle mensen in onze omgeving die roken??????
Ik vind het echt belachelijk, niet zozeer omdat ze de tabaksindustrie verantwoordelijk stellen, maar ook omdat er meer mensen zijn met kanker, door andere oorzaken, het schijnt zelfs te kunnen komen van een virusachtig iets dat rond vliegt in de lucht.... volgende stap: regering aanklagen omdat de lucht niet schoon genoeg is en ze daar maatregelen tegen hadden moeten nemen??????
|
ik ben het er niet mee eens hoor met die vrouw.
Maar ik denk dat dat hoge bedrag een manier is om bedrijven te controleren. Nu kunnen bedrijven niet zomaar hun gangetje gaan, want ze weten dat als er wat gebeurd een hoge eis boven hun hoofd hangt.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|