Advertentie | |
|
![]() |
|
ja, moet worden afgeschaft.
In ieder geval zeker wel veranderd: het idee dat je overal maar verslagen voor moet maken moet iig weg en ook al die handelingsdelen, daar blijven echt zóveel mensen op zitten! Dat moet toch niet de bedoeling zijn? En bij bepaalde profielen moeten ook vakken kunnen worden gekozen die nou niet mogelijk zijn (bij ons iig). En ANW en CKV... ARGHH, daar begin ik niet eens meer over!!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
![]() |
|
![]() |
CKV moet inderdaad afgeschaft worden. Je leert er niks en het is nutteloos. ANW mag blijven, wel een zinvol vak. Maar de inhoud mag wel wat aangepast worden.
En je moet ook heel veel dingen doen waarvoor je geen cijfer krijgt... en als je dan eens een keer een slecht cijfer haal voor een toets heb je problemen. De werkdruk is trouwens te hoog, maar dat kan ook aan mij liggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Van mij moeten nutteloze vakken afgeschaft worden met name CKV. Wat ik zo belachelijk vind dat ik voor een periode 4 verslagen moet maken. Ik kan die tijd veel en veel beter besteden aan vakken waar ik moeite mee heb en die ook nog meetellen voor het examen. CKV is NUTTELOOS! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet zozeer afschaffen, maar het niveau mag van mij wel een heel eind omhoog.
Het verschilt natuurlijk wel per school, maar ik vond het echt zó makkelijk dat het gewoon belachelijk was. Ik bedoel met "niveau omhoog" bijvoorbeeld dat mensen die het oude systeem hebben gehad veel meer inzicht hebben in grafieken enzo. Tweede Fase leerlingen pakken gewoon de GR erbij en hoppa. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar je kan tegenwoordig een VWO diploma krijgen zonder dat je eigenlijk veel van natuurkunde/wiskunde weet. (Bij N&G dan). Ik vind het echt onterecht dat ik m'n VWO diploma heb, want ik weet bijna NIX!! En dan overdrijf ik echt niet. ![]() Laatst gewijzigd op 05-11-2002 om 20:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb bijvoorbeeld N&G gedaan, met scheikunde 2 erbij en alleen in de vierde economie1 (=40 slu's). Dat is alles. Dat is nooit genoeg studielast uur, daarom konden we zogenaamde "modules" doen. Je moest werk maken, dat kon verrijking zijn of juist extra oefening voor vakken waar je slecht in was. Nou ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n module heb gedaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
|
![]() |
|
![]() |
Nee ik vind niet dat die moet worden afgeschaft, wel een beetje aangepast idd. Van die herkansingen is echt heel erg raar ja, toevallig zit ik op een school waar erg veel herkanst mag worden. Wij hebben makkelijk schoolexamens maar das niet echt relax het examen wordt dan echt zo moeilijk.
2e fase heeft ook wel voordelen, zoals je hoeft echt veel minder boeken te lezen, en als ik ergens een hekel aan heb is het wel boekenlezen. Niet afschaffen, wel aanpassen...
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoeveel herkansingen vinden jullie per jaar redelijk? Bij ons op school hebben we dit jaar een herkansing per toetsweek, en dat is dus 5 herkansingen in het jaar (vorig jaar 10!). We kunnen dit aantal niet opsparen voor de volgende wat ik zelf belachelijk vind, aangezien het aantal pw's nogal extreem per toetsweek verschillen: eerste 5 pw's, tweede 14 pw's bv.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
BORED NOW...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Twee jaar geleden hadden wij er 2 per jaar, en je mocht er maar 1 voor 1 vak gebruiken en geen PO's en alleen als je lager dan een 5,5 had gehaald en van opsparen is geen sprake. Nu is dat gelukkig veranderd. Nog steeds 2 en slechts 1 per vak, wat alleen veranderd is dat je zelf mag bepalen wanneer je herkanst ongeacht een onvoldoende of niet. Dat vind ik logisch want voor sommige hele goeden kan een 7 ook onvoldoende zijn. Deze regeling vind ik prima, in het latere leven krijg je ook niet alles kado. |
![]() |
||
Citaat:
Wij hebben overigens geen toetsweken, wat vaak inhoudt dat je al moet beslissen of je iets wilt herkansen als je enorm veel cijfers nog niet terug hebt omdat je die de week erop moet maken, dat is wel minder... ![]() Heel veel toetsen zijn bij ons ook niet herkansbaar. Je raakt trouwens al heel snel herkansingen kwijt, want een handelingsdeel of PO een dag te laat in leveren betekent al dat je een herkansing minder hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Dat dan weer wel.
|
![]() |
|
Ik vind dat ze eerst de regels een beetje recht moeten trekken, elke school heeft zijn eigen regels en dat is echt niet eerlijk! Zo is het op de ene school veel makkelijker dan op de andere school. Ik weet dat dit altijd al wel zo geweest is maar dingen als herkansingen enzo, daar kunnen toch wel regels aan verbonden worden? Want de ene school mag na elke toetsweek al herkansen, wij pas aan het eind van het schooljaar. En dan nog beperkt. Kijk, laten we eerst zorgen dat dat een beetje goed gaat lopen en dan daarna kunnen we pas zeggen of het hele systeem wel of niet deugt.
__________________
I like to say what I want to say
|
![]() |
|
ik denk dat ik hier wel goed over mee kan praten, ik heb eerst mn mavo gedaan en ben nu bezig met havo, ik ervaar de havo als meer werk op een hoger niveau, met 2efase vakken erbij zoals anw en ckv, anw stelt niet veel voor, maar ckv kost je ontzettend veel tijd voor iets wat je toch weer vergeet en waarschijnlijk niets aan hebt als je profiel NG hebt....
|
![]() |
|
Ja, nouja het is voor de helft eigenlijk nooit ingevoerd. Maar toch maar afschaffen. Beter nieuw systheem bedenken en dat dan eens volledig invoeren. Of alsnog volledig invoeren, maar dat werkt niet meer denk ik en een nieuw systheem bedenken is veel te duur. Terug naar het oude zijn ze te trots voor. Je zult het er dus nog wel een tijdje mee moeten doen.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Afschaffen? Nee, absoluut niet, ik vond het echt super
![]() Ik hou niet van klaslokalen waar iedereen zit de ouwehoeren en niemand werkt, daarom was het zo fijn dat je dan gewoon buiten het lokaal kon werken. Het enige waar ik niet tevreden over ben zijn de boeken. Veel boeken zijn gewoon niet duidelijk genoeg om echt zelfstandig uit te werken (voorbeeld: Percent voor Economie en M&O, echt hendig onduidelijk!!). |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
2de fase moet stoppen!! BrunetJuh | 233 | 24-01-2006 16:05 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen? Verwijderd | 48 | 23-05-2003 09:13 | |
Algemene schoolzaken |
moet de 2e fase worden afgeschaft? Marjolein146 | 1 | 04-11-2002 13:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
moet de 2e fase worden afgeschaft? Marjolein146 | 1 | 04-11-2002 10:26 | |
Algemene schoolzaken |
goed nieuws: de inspectie vindt de tweede fase te zwaar daphne14 | 34 | 27-11-2001 14:28 |