Oud 04-11-2002, 10:07
Marjolein146
Marjolein146 is offline
Wat vinden jullie van de tweede fase? moet hij worden afgeschaft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2002, 10:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Niet heel actueel, dus past beter op school.
Oud 04-11-2002, 10:31
Tox
Tox is offline
Citaat:
Marjolein146 schreef:
damm is discussie niet al heel vaak gevoerd.

Volgens mij moet de 2e fase blijven
Oud 04-11-2002, 18:12
Mattaba
Mattaba is offline
Bepaalde vakken die echt nutteloos zijn maar je wel veel tijd kosten zoals CKV1
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:31
mar87
mar87 is offline
k vind de 2e fase tot nu toe best wel meevallen, zoveel hoef ik niet eens te doen. Alleen ckv en anw mogen afgeschaft worden, want dat vindik zuuuuuuulke STOMME vakken, de rest is best wel makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:24
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Marjolein146 schreef:
1 Het gaat wel.
2 Nee.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:58
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Niet zozeer afschaffen... drastische veranderingen zijn de juiste woorden. Hoe het gaat: niet goed en niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 13:28
Balance
Balance is offline
ja, moet worden afgeschaft.

In ieder geval zeker wel veranderd: het idee dat je overal maar verslagen voor moet maken moet iig weg en ook al die handelingsdelen, daar blijven echt zóveel mensen op zitten! Dat moet toch niet de bedoeling zijn?

En bij bepaalde profielen moeten ook vakken kunnen worden gekozen die nou niet mogelijk zijn (bij ons iig).
En ANW en CKV... ARGHH, daar begin ik niet eens meer over!!
Oud 05-11-2002, 15:04
Ieke
Ieke is offline
Alleen aanpassen. Nutteloze vakken als CKV eruit. Alleen heeft het voor mij geen effect meer.
Oud 05-11-2002, 19:06
Miss Helena
Miss Helena is offline
2e fase mag blijven. Zit r zelf ook aan vast, zie ook niet altijd de voordelen, maar t helpt bij t 'zelfstandig zijn.'
Oud 05-11-2002, 19:34
Severus
Severus is offline
Nee, niet afschaffen! Tweede Fase moet blijven!

Ripper
Oud 05-11-2002, 19:51
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
CKV moet inderdaad afgeschaft worden. Je leert er niks en het is nutteloos. ANW mag blijven, wel een zinvol vak. Maar de inhoud mag wel wat aangepast worden.

En je moet ook heel veel dingen doen waarvoor je geen cijfer krijgt... en als je dan eens een keer een slecht cijfer haal voor een toets heb je problemen.

De werkdruk is trouwens te hoog, maar dat kan ook aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:27
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:

De werkdruk is trouwens te hoog, maar dat kan ook aan mij liggen.
Tis een kwestie van plannen

Van mij moeten nutteloze vakken afgeschaft worden met name CKV. Wat ik zo belachelijk vind dat ik voor een periode 4 verslagen moet maken. Ik kan die tijd veel en veel beter besteden aan vakken waar ik moeite mee heb en die ook nog meetellen voor het examen. CKV is NUTTELOOS!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:41
Verwijderd
Niet zozeer afschaffen, maar het niveau mag van mij wel een heel eind omhoog.
Het verschilt natuurlijk wel per school, maar ik vond het echt zó makkelijk dat het gewoon belachelijk was.

Ik bedoel met "niveau omhoog" bijvoorbeeld dat mensen die het oude systeem hebben gehad veel meer inzicht hebben in grafieken enzo. Tweede Fase leerlingen pakken gewoon de GR erbij en hoppa. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar je kan tegenwoordig een VWO diploma krijgen zonder dat je eigenlijk veel van natuurkunde/wiskunde weet. (Bij N&G dan). Ik vind het echt onterecht dat ik m'n VWO diploma heb, want ik weet bijna NIX!! En dan overdrijf ik echt niet.

Laatst gewijzigd op 05-11-2002 om 20:44.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:44
Miess
Miess is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik vind dat er meer eenheid in dat soort zaken moeten komen. Op de ene school maken ze de SE's bijv. zo makkelijk dat je het wel MOET halen met je eindexamen erbij, op de andere school maken ze de SE's onwijs moeilijk zodat je een goed eindexamenresultaat behaald. Ook in zaken als herkansingregelingen moet eenheid komen: het kan simpelweg gewoon niet zo zijn dat je op de ene school 6 herkansingen in de gehele tweede fase krijgt terwijl je op de andere school 6 herkansingen per jaar krijgt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef:
Ik vind dat er meer eenheid in dat soort zaken moeten komen. Op de ene school maken ze de SE's bijv. zo makkelijk dat je het wel MOET halen met je eindexamen erbij, op de andere school maken ze de SE's onwijs moeilijk zodat je een goed eindexamenresultaat behaald. Ook in zaken als herkansingregelingen moet eenheid komen: het kan simpelweg gewoon niet zo zijn dat je op de ene school 6 herkansingen in de gehele tweede fase krijgt terwijl je op de andere school 6 herkansingen per jaar krijgt.
Ja, ook dat.

Ik heb bijvoorbeeld N&G gedaan, met scheikunde 2 erbij en alleen in de vierde economie1 (=40 slu's).
Dat is alles. Dat is nooit genoeg studielast uur, daarom konden we zogenaamde "modules" doen. Je moest werk maken, dat kon verrijking zijn of juist extra oefening voor vakken waar je slecht in was.

Nou ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n module heb gedaan
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:48
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miess schreef:
idd. Het is belachelijk dat dat op alle scholen anders is.
Oud 07-11-2002, 18:04
20marianne12
20marianne12 is offline
Nee ik vind niet dat die moet worden afgeschaft, wel een beetje aangepast idd. Van die herkansingen is echt heel erg raar ja, toevallig zit ik op een school waar erg veel herkanst mag worden. Wij hebben makkelijk schoolexamens maar das niet echt relax het examen wordt dan echt zo moeilijk.

2e fase heeft ook wel voordelen, zoals je hoeft echt veel minder boeken te lezen, en als ik ergens een hekel aan heb is het wel boekenlezen.

Niet afschaffen, wel aanpassen...
Oud 07-11-2002, 18:26
Verwijderd
Hoeveel herkansingen vinden jullie per jaar redelijk? Bij ons op school hebben we dit jaar een herkansing per toetsweek, en dat is dus 5 herkansingen in het jaar (vorig jaar 10!). We kunnen dit aantal niet opsparen voor de volgende wat ik zelf belachelijk vind, aangezien het aantal pw's nogal extreem per toetsweek verschillen: eerste 5 pw's, tweede 14 pw's bv.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:05
DarkRaven
DarkRaven is offline
CKV1 is echt nutteloos en zonde van mijn tijd en mag van mij dus weg
ANW is wel handig, maar het is veel te veel en moet idd aangepast worden aan de inhoud
Kheb nu ook zo'n toetsweek en wij krijgen maar 1 herkansing
Ik zou 2 of 3 herkansingen per periode wel een goed aantal vinden
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 19:33
Verwijderd
Absoluut niet afschaffen maar flink aanpassen hier en daar.
Niet alleen havo en vwo moet het aankunnen en ze moeten pas iets doorvoeren als ze echt weten wat ze willen ipv doorvoeren en dan pas kijken of het wel goed was.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 12:16
Winner
Winner is offline
Citaat:
Sookie schreef:
Hoeveel herkansingen vinden jullie per jaar redelijk? Bij ons op school hebben we dit jaar een herkansing per toetsweek, en dat is dus 5 herkansingen in het jaar (vorig jaar 10!). We kunnen dit aantal niet opsparen voor de volgende wat ik zelf belachelijk vind, aangezien het aantal pw's nogal extreem per toetsweek verschillen: eerste 5 pw's, tweede 14 pw's bv.
Nou nou niet zo zeuren, bij ons op school hebben we nog geen 10 herkansingen in totaal over de hele tweede fase (3 jaar dus) verspreidt. Dat is echt weinig volgens mij in vergelijking met andere scholen, Het waren er eerst geloof ik maar 3 voor het eindexamenjaar, en we hebben er hard voor moeten vechten dat we er nu 5 hebben dat laatste jaar. In de vierde en vijfde hadden we allebei 2 herkansingen.
Oud 09-11-2002, 18:09
xx_sanne
xx_sanne is offline
ckv en anw zijn domme zinloze vakken! moete echt afgeschaft worde hr!! enne bij ons op school heb je per toetsweek 2 herkansinge! t maakt nie uit of je iedere toetsweek weer t zelfde vak herkanst, dat maakt helemaal nix uit.....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Sookie schreef:
Zoveel herkansingen per jaar? zijn ze wel goed wijs bij jullie, dat vind ik echt zwaar belachelijk.
Twee jaar geleden hadden wij er 2 per jaar, en je mocht er maar 1 voor 1 vak gebruiken en geen PO's en alleen als je lager dan een 5,5 had gehaald en van opsparen is geen sprake.
Nu is dat gelukkig veranderd. Nog steeds 2 en slechts 1 per vak, wat alleen veranderd is dat je zelf mag bepalen wanneer je herkanst ongeacht een onvoldoende of niet. Dat vind ik logisch want voor sommige hele goeden kan een 7 ook onvoldoende zijn. Deze regeling vind ik prima, in het latere leven krijg je ook niet alles kado.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 18:28
Erbenda
Erbenda is offline
De 2e fase: het zijn allemaal mooie en goede plannen, en je zult er best zelfstandig van worden, maar het werkt niet.
Oud 10-11-2002, 21:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sookie schreef:
Hoeveel herkansingen vinden jullie per jaar redelijk?
Wij hebben 5 herkansingen per jaar, maar die zijn zowel voor je voortgangcijfers als je dossiercijfers. Je mag er maximaal 2 per termijn gebruiken.
Wij hebben overigens geen toetsweken, wat vaak inhoudt dat je al moet beslissen of je iets wilt herkansen als je enorm veel cijfers nog niet terug hebt omdat je die de week erop moet maken, dat is wel minder...
Heel veel toetsen zijn bij ons ook niet herkansbaar.
Je raakt trouwens al heel snel herkansingen kwijt, want een handelingsdeel of PO een dag te laat in leveren betekent al dat je een herkansing minder hebt.
Oud 11-11-2002, 18:50
Mattaba
Mattaba is offline
Wij hebben per toetsperiode een herkansing, ik weet nie precies hoeveel toetsperiodes we per jaar hebben (4 denk ik).
We hebben ook nog met geschiedenis 1 en 2 dat we 4 examens per jaar hebben en dat de hoogste 3 tellen.

Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:58
angel_girl
angel_girl is offline
Ik vind de tweede fase wel relaxt hoor maar wel irritant dat je zo veel zelf moet regelen als je bv iets niet snapt..
Oud 16-11-2002, 11:13
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Het verschilt natuurlijk wel per school, maar ik vond het echt zó makkelijk dat het gewoon belachelijk was.

Ik bedoel met "niveau omhoog" bijvoorbeeld dat mensen die het oude systeem hebben gehad veel meer inzicht hebben in grafieken enzo. Tweede Fase leerlingen pakken gewoon de GR erbij en hoppa. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar je kan tegenwoordig een VWO diploma krijgen zonder dat je eigenlijk veel van natuurkunde/wiskunde weet. (Bij N&G dan). Ik vind het echt onterecht dat ik m'n VWO diploma heb, want ik weet bijna NIX!! En dan overdrijf ik echt niet.
GA M WEER TERUGBRENGEN DAN
Oud 16-11-2002, 12:11
mar87
mar87 is offline
wij mogen per periode 2 toetsen herkansen, als die lager dan een 6 zijn, en als ze herkansbaar zijn, sommige toetsen mag je helemaal niet herkansen, ook al heb je een 2 ofzow. Staat in 't PTA.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 15:53
alpha
alpha is offline
Ik vind dat ze eerst de regels een beetje recht moeten trekken, elke school heeft zijn eigen regels en dat is echt niet eerlijk! Zo is het op de ene school veel makkelijker dan op de andere school. Ik weet dat dit altijd al wel zo geweest is maar dingen als herkansingen enzo, daar kunnen toch wel regels aan verbonden worden? Want de ene school mag na elke toetsweek al herkansen, wij pas aan het eind van het schooljaar. En dan nog beperkt. Kijk, laten we eerst zorgen dat dat een beetje goed gaat lopen en dan daarna kunnen we pas zeggen of het hele systeem wel of niet deugt.
Oud 16-11-2002, 17:42
RaVenof
RaVenof is offline
ik denk dat ik hier wel goed over mee kan praten, ik heb eerst mn mavo gedaan en ben nu bezig met havo, ik ervaar de havo als meer werk op een hoger niveau, met 2efase vakken erbij zoals anw en ckv, anw stelt niet veel voor, maar ckv kost je ontzettend veel tijd voor iets wat je toch weer vergeet en waarschijnlijk niets aan hebt als je profiel NG hebt....
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:39
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ja, nouja het is voor de helft eigenlijk nooit ingevoerd. Maar toch maar afschaffen. Beter nieuw systheem bedenken en dat dan eens volledig invoeren. Of alsnog volledig invoeren, maar dat werkt niet meer denk ik en een nieuw systheem bedenken is veel te duur. Terug naar het oude zijn ze te trots voor. Je zult het er dus nog wel een tijdje mee moeten doen.
Oud 19-11-2002, 10:42
Verwijderd
Afschaffen? Nee, absoluut niet, ik vond het echt super Mijn school deed er dan misschien wat meer aan, vooral in het laatste jaar, was echt heel goed.
Ik hou niet van klaslokalen waar iedereen zit de ouwehoeren en niemand werkt, daarom was het zo fijn dat je dan gewoon buiten het lokaal kon werken.

Het enige waar ik niet tevreden over ben zijn de boeken. Veel boeken zijn gewoon niet duidelijk genoeg om echt zelfstandig uit te werken (voorbeeld: Percent voor Economie en M&O, echt hendig onduidelijk!!).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten