Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
2. Mijn naam is Joël, en niet Johel. Mattheüs: 3:17; 16:16-18; 17:5; 26:63,64; 27:54. Marcus: 1:1 (in NBG verkeerd vertaald, maar in het grieks staat er duidelijk `uios theou; Zoon Gods); 1:11; 3:11; 5:7; 9:7; 15:39. Lucas: 1:35; 3:22; 8:28; 4:41; 9:35; 22:70. 3. ROT ALSJEBLIEFT EEN EIND WEG VAN DIT FORUM ALS JE TOCH ALLEEN MAAR UIT JE SLAPPE NEK LULT. 4. Waarom heb je nog steeds geen antwoord gegeven op een aantal simpele vragen in de volgende topics? http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003151-2.html http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003185.html
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Jij bent hier nog altijd degene die niet inhoudelijk in gaat op mijn tegenargumenten en ook niet op een paar doodsimpele vragen, en die allerlei beweringen doet die je vervolgens niet kan onderbouwen.
||
![]() |
Citaat:
Despite the contradictions, the two Davidic genealogies did their job for a while. But rather soon it was not enough to prove that Jesus had been the Messiah -- especially since his career had been such a fizzle. It became necessary to prove that Jesus had been a god. This required the addition of extra miracles, fulfilled prophecies, and legends to the basic story told by Mark and the first editions of Matthew and Luke. Some problems had to be solved, however. In the ancient world, anybody who was anybody -- even mortals -- supposedly had been born of a virgin. Not only the Egyptian Horus, the Greek Dionysus, Buddha, and the Persian sun-god Mithra -- so popular in the Roman Empire at the time of the evangelists -- had been born of virgins; even Alexander the Great and Julius Caesar were believed to have lacked human paternity! So a virgin-birth story was made up for Jesus. The only problem, however, was the fact that a virginal birth of Jesus vitiated the genealogies which had previously been concocted. For the genealogies to have force, Jesus had to be the biological son of Joseph, the biological son of Jacob (or Heli, take your pick!), and so on back to David. But if Jesus had been born of a virgin, since both of the genealogies in the New Testament (NT) are genealogies of Joseph, it follows that the genealogies could no longer prove the Davidic descent of Jesus, if Jesus were not the son of Joseph. What to do? The smartest thing to have done would have been to remove the genealogies. But there were too many copies floating around to be able to get away with that. In fact, the oldest Greek and Syriac manuscripts we have of Matthew say plainly that Joseph begat Jesus. So the mythologists had to content themselves with rewording the genealogies at the critical points to imply a virginal origin of Jesus, and hope that no one would notice that the remainders of the genealogies were now "inoperative" - to borrow a term from Richard Nixon. Thus, verse 16 in Chapter 1 of Matthew reads, in one of the oldest surviving manuscripts (the Codex Sinaiticus Syriacus), "Jacob [was the father] of Joseph, and Joseph, to whom Mary, a virgin, was betrothed, was the father of Jesus." This was later changed in a number of different ways, but the most commonly used Greek manuscript reads, "Jacob [was the father] of Joseph, the husband of Mary, who gave birth to Jesus called Messiah." So it was that Jesus came to possess the distinction needed in order to receive the Good Universe-Keeping Seal of Approval: a virgin birth. That the Josephan genealogies are wholly irrelevant if Jesus is not the biological son of Joseph seems to be noticed only by heretics." Copy-past ja ![]() FF kijken of het eruit ziet. Lees het goed overigens. [Dit bericht is aangepast door Strange Dude (03-12-2001).] |
![]() |
|
Als we het Grieks erbij halen, staat er letterlijk dit:
![]() Oftewel: Jacob verwekte Jozef, de man van Maria, uit wie werd geboren Jezus, die genoemd werd Christus. (Mattheüs 1:16) (Lijkt verdacht veel op MBG vertaling ![]() Variantjes zijn d'r wel, maar d'r staat nergens letterlijk dat Jozef de biologische vader van Jezus was ofzo... ![]() ![]() [Dit bericht is aangepast door Joël (03-12-2001).]
||
![]() |
Citaat:
"Thus, verse 16 in Chapter 1 of Matthew reads, in one of the oldest surviving manuscripts (the Codex Sinaiticus Syriacus), "Jacob [was the father] of Joseph, and Joseph, to whom Mary, a virgin, was betrothed, was the father of Jesus." This was later changed in a number of different ways, but the most commonly used Greek manuscript reads, "Jacob [was the father] of Joseph, the husband of Mary, who gave birth to Jesus called Messiah." " |
![]() |
||
Citaat:
1: Jezus zei dat hij de zoon van God was, en dat was hij ook. 2: Jezus was een gek. 3: Jezus was een bedrieger, hij kreeg zijn krachten van de duivel, en genas daarmee mensen. 4: Jezus was een goed mens, maar niet de zoon van God. 5: Jezus heeft helemaal niet bestaan. Stelling 5 is zowiezo niet waar. Er zijn genoeg bewijzen voor dat hij bestaan heeft. Stelling 4 hoor ik vaak, maar is zeker niet waar: Hij zij dat Hij de zoon van God was, maar als hij een goed mens was, dan bedroog hij wel iedereen. Dat noem ik niet goed. Stelling 3 is ook onwerkelijk: waarom zou de duivel Jezus krachten geven om mensen te genezen; hij wilde iedereen de verdoemenis in helpen. Stelling 2 is ook helemaal onwerkelijk, waar haalde hij zijn krachten dan vandaan om mensen te genezen? Dus dan blijft alleen stelling 1 over. greetzzz
||
![]() |
Citaat:
Aangenomen dat hij wel bestond is 4 ten minste bespreekbaar want liegen is niet per definitie slecht. Daarbij is het niet zeker of hij dat heeft gezegd. 3 is ook te overwegen, aangezien Christenen nou niet altijd het toonbeeld van goed gedrag zijn geweest (kruistochten bv). Indirect 2000 jaar lang schade toebrengen, geen slecht plan. Als je slecht wil doen. 2 geef ik je ff cadeau, want als de verhalen kloppen (als ze dat niet doen gaat 5 op) dan was hij idd niet gek. Maar er blijft meer dan 1 over iig. |
![]() |
|
Ik heb geen regilieus geloof en geloof ook niet.
Ik geloof wel dat er iemand is geweest zoals Jezus, een goed gewonn persoon, maar ik geloof niet dat er een Jezus is geweest die over water kan lopen enzo, dus dat het het kind van God is. Ik geloof ook niet in god.
||
Citaat:
Heb ff na gevraagd over de "Codex Sinaiticus Syriacus", dat is een Syrische vertaling, dus het is niet eens een Griekse tekst. Je kunt natuurlijk niet gaan zitten zeiken over een vertaalfout, daar kan die arme Mattheüs natuurlijk ook niets aan doen. Dan kun je net zo goed allerlei van dit soort leuke foutjes uit onze Nederlandse vertalingen gaan halen, net zo makkelijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
1: Jezus zei dat hij de zoon van God was, en dat was hij ook. volgens de Bijbel wel, het probleem is echter. Ik geloof niet volledig in de Bijbel. 2: Jezus was een gek. Nee, jezus was niet gek, jezus was een profeet van God en handelde volgens zijn adviezen 3: Jezus was een bedrieger, hij kreeg zijn krachten van de duivel, en genas daarmee mensen. Oneens, zie antwoord op 2 4: Jezus was een goed mens, maar niet de zoon van God. Jezus was een profeet en een goed mens, voor meer, zie antwoord op 2 5: Jezus heeft helemaal niet bestaan. Oneens, volgens de Koran bestaat Jezus, ik geloof in de Koran ![]() Stelling 5 is zowiezo niet waar. Er zijn genoeg bewijzen voor dat hij bestaan heeft. Stelling 4 hoor ik vaak, maar is zeker niet waar: Hij zij dat Hij de zoon van God was, maar als hij een goed mens was, dan bedroog hij wel iedereen. Dat noem ik niet goed. Stelling 3 is ook onwerkelijk: waarom zou de duivel Jezus krachten geven om mensen te genezen; hij wilde iedereen de verdoemenis in helpen. Stelling 2 is ook helemaal onwerkelijk, waar haalde hij zijn krachten dan vandaan om mensen te genezen? Okay... Dus dan blijft alleen stelling 1 over. en ook die is onjuist, mijn stelling: Jezus was een profeet van God en openbaarde een geloof in één God, de almachtige en alwetende (enz.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
|
![]() |
Ik kan zo 30 passages uit de Bijbel halen, waarin de profeet Jezus de EENHEID van God predikt. En nog een aantal waaruit blijkt dat Jezus zichzelf als een profeet zag en niet als de zoon van God.( Het is alleen jammer dat ik op dit moment geen Bijbel bij de hand heb)
[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (04-12-2001).]
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, whatever. Kom maar op met je 30 passages! ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (04-12-2001).] |
![]() |
|||
Citaat:
Op welke vraag van jou heb ik geen antwoord gegeven? Je mag me d'r namelijk best op wijzen als ik een vraag van je heb laten liggen. Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Joël (04-12-2001).]
||
Citaat:
Daarbij zegt Jezus (volgens mij) ook dat God uit drie bestond: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jezus was één van de vele mensen die de verlichting gevonden had en alles dus als manipuleerbare ilusie te bekijken. Mensen die op dat moment nog in die 'illusie' leven weten niet wat ze met zo een wijs persoon aanmoesten dus verwierpen ze hem of gooiden zich aan zijn voeten, wat naar mijn intepretaties precies het tegenovergestelde was van wat hij bereiken wilde. Maar als je toch alles zo letterlijk neemt: waarom ben je dan niet ook boeddhist? Volgens de verhalen heeft boeddha nog wel wonderlijkere dingen gedaan dus waarom onderwerp je je niet aan hem?
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Quote: "Onderzoek alles, en behoud het goede."
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Verdiep je erin als het je interesseert zou ik zeggen.
||
![]() |
Citaat:
je begrijpt me nog niet helemaal dit heeft hij volgens de bijbel gezegd ik geloof echter niet (volledig) in de bijbel |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
[QUOTE]Mugshot schreef:
Nee als je de bijbel moet geloven heeft jezus nooit direct gezegd dat hij de zoon van god was, hij heeft zelfs meerdere malen ontkend de letterlijke zoon van god te zijn. mag ik hiervoor bewijs zien?? Mensen die op dat moment nog in die 'illusie' leven weten niet wat ze met zo een wijs persoon aanmoesten dus verwierpen ze hem of gooiden zich aan zijn voeten, wat naar mijn intepretaties precies het tegenovergestelde was van wat hij bereiken wilde. Ja ja eehh bewijs?? Maar als je toch alles zo letterlijk neemt: waarom ben je dan niet ook boeddhist? Volgens de verhalen heeft boeddha nog wel wonderlijkere dingen gedaan dus waarom onderwerp je je niet aan hem? Simpele redenen dat wonderen niets voorstellen. Iedereen kan wonderen. Ik onderwerp me all1 aan de schepper en vader. Niet aan iemand met wel heel mooie theoriën enzo maar verder niet Zij willen bereiken dat ze niets willen bereiken meer ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Geef mij één bijbelpassage waarin jezus letterlijk zegt dat hij de letterlijke zoon van god is. Citaat:
Dat is een puur psychologische kwestie. Alleen beschouw ik het leven in dit geval als illusie. Citaat:
Dat doe je omdat het je pet te boven gaat. Jezus verkondigte dat iedere mens gelijk is, hij verkondigte zelfs de eenheid en jij onderwerpt je vervolgens aan hem.
||||
![]() |
Citaat:
vs 1: Dit sprak jezus (...) VADER, de ure is gekomen, verheerlijk uw ZOON vs 5 Verheerlijk Mij gelijk de herlijkheid die ik had voor de wereld was vs 10 Al het mijne is et uwe en al het uwe is het mijne vs 14 Gelijk ik niet van de wereld ben vs 21: ONS als hij het tegen de vader heeft Lucas 3: 22 (in het hebreeuws staat Goddelijke ) Stem uit de hemel sprak: Gij zijt mijn Zoon Zo noemt hij heel vaak God als zijn vader ![]() Dus ik geloof niet dat hij verlicht was. Citaat:
![]() Citaat:
2 mattheus 14:33 De discipelen aanbaden hem en hij voorkwam het niet. ![]() Ik dank u voor de aand8, mag ik nu de argumenten horen waarom hij all1 maar verlicht was??
||
![]() |
Citaat:
|||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij zegt daarmee net zo goed dat die andere mensen ook de kinderen van god zijn, zie jij dat dat jij een kind van god bent als symbolisch en dat dat hij een kind van god is als letterlijk? Snap de logica niet. Citaat:
Citaat:
Ik zeg nog steeds dat jezus éénheid en liefde predikte, hij zag iedereen, zichzelf en "god" ingesloten als één, staat er niet in de bijbel dat hij zei dat iedereen aan elkaar verwant is? Joël had trouwens gelijk, de bijbel is niet veranderd, hij is sinds het moment dat hij geschreven is gemisintepreteerd. 1 Jezus verkondigt het volk israël als het bijzonderste en uitverkoren volk. De heidenen worden als honden afgeschilderd en het volk israël als de kinderen van God (In het verhaal van de heidense vrouw die geholpen wilde worden) (matt 15:26)[/b][/quote] Dat zijn de intepretaties van een profeet. De psychologische kwestie waarover ik sprak, een wijs en verlicht persoon dat tegen onverlichte, onwetende personen spreekt wordt altijd fout gemisintepreteerd. Als jezus zei dat het volk dat hij les wou geven, waar hij zijn wijsheid mee besloot te delen het joodse volk was, concludeerden de anderen daaruit dat de anderen minder waard waren, noemden ze zelfs daarom honden. Citaat:
![]() Jezus liet de mensen in hun rol. Als zij hem wouden aanbidden dan liet hij ze dat doen, als zij hulp van hem wouden hielp hij ze en als zij van hem wouden leren gaf hij les. Hij ws er echter wel tegen dat mensen zich minder gingen voelen als hem of god, dit was waar hij juist tegen was, christenen hebben de clue van de woorden sinds het moment dat ze uit zijn mond kwamen niet begrepen. Citaat:
Ik heb die psychologische kwestie dat jezus zijn theorien jou boven je pet uitgaan al uitgelegd, als iemand iets fout intepreteerd snapt diegene het niet. Citaat:
Jezus predikte éénheid, hij zag iedere mens, zichzelf en god als één. Dit is een theorie die ik ook al had, ik ben god, jij bent god, de duivel (bestaat niet maar goed) is god, er bestaat niets anders als ik. Maar weer terug naar jezus. Waarom zou hij zichzelf als hoger persoon zien, iemand die letterlijk door god gestuurd is als hij tergelijkertijd de mensen als één zag?
|
![]() |
ok toch maar ff wel
mugshot schreef: Dit kan hij ook symbolisch bedoeld hebben, met letterlijk bedoel ik "ik ben de zoon van god en god heeft mij bewust hierheen gestuurd om voor jullie zonden te sterven". zou kunnen. Niet echt wat overeenstemt met de rest maar goed we laten het in het midden Wat wil je hiermee zeggen? dat hij voor de scheppping van de wereld bij god was Nogmaals: wat wil je hiermee zeggen, dit zou mij theorie dat jezus liefde en eenheid predigte alleen maar bevestigen. hij beschouwd alles wat van god de vader is als het zijne en andersom. Waarom verheft hij zijn ogen als god in iedereen is?? Een x-files fan zou hieruit concluderen dat jezus een alien was.. een wel nadenkend mens haalt hieruit dat hij niet van de gewone aarde is. maar iets bijzonders Ja... Hij zegt daarmee net zo goed dat die andere mensen ook de kinderen van god zijn, zie jij dat dat jij een kind van god bent als symbolisch en dat dat hij een kind van god is als letterlijk? Snap de logica niet. Opdat de mensen in ONS 1 zijn. Je snapt het nu vast wel Ik zeg nog steeds dat jezus éénheid en liefde predikte, hij zag iedereen, zichzelf en "god" ingesloten als één, staat er niet in de bijbel dat hij zei dat iedereen aan elkaar verwant is? Nooit van gehoord iig zijn wij 1 in het feit dat we door god geschapen zijn Joël had trouwens gelijk, de bijbel is niet veranderd, hij is sinds het moment dat hij geschreven is gemisintepreteerd. ok en jij met 14 jaren en roepen ergens staat dit en dat weet wel de bijbel ff goed te interpeterten LOL Ik geef maar aan dat de bijbel niet zo doorzichtig is dat je het ff snapt Dat zijn de intepretaties van een profeet. De psychologische kwestie waarover ik sprak, een wijs en verlicht persoon dat tegen onverlichte, onwetende personen spreekt wordt altijd fout gemisintepreteerd. Als jezus zei dat het volk dat hij les wou geven, waar hij zijn wijsheid mee besloot te delen het joodse volk was, concludeerden de anderen daaruit dat de anderen minder waard waren, noemden ze zelfs daarom honden. nee God wou zijn liefde delen met israël en Jezus was gestuurd eerst voor israël daarna voor de heidenen Hij ws er echter wel tegen dat mensen zich minder gingen voelen als hem of god, dit was waar hij juist tegen was, christenen hebben de clue van de woorden sinds het moment dat ze uit zijn mond kwamen niet begrepen. bijbeltekst?? Hij wou niet dat ze zich minder voelden maar liet zich wel aanbidden?? Vertel mij wat er zo grappig is, ik wil ook lachen. Ik heb die psychologische kwestie dat jezus zijn theorien jou boven je pet uitgaan al uitgelegd, als iemand iets fout intepreteerd snapt diegene het niet. je vervalt in de oude fout om mensen die het niet met je eens zijn gelijk dom te noemen dat was grappig. Nu helemaal naar wat jezus predikte. Jezus predikte éénheid, hij zag iedere mens, zichzelf en god als één. Dit is een theorie die ik ook al had, ik ben god, jij bent god, de duivel (bestaat niet maar goed) is god, er bestaat niets anders als ik. Maar weer terug naar jezus. Waarom zou hij zichzelf als hoger persoon zien, iemand die letterlijk door god gestuurd is als hij tergelijkertijd de mensen als één zag? mag ik bijbelteksten zien?? Kortom vage argumenten en uitvluchten en geen enkele bijbeltekst
|
Verwijderd
|
"En het geschiedde in de dagen van Job, dat de koe brak, en het touw wegliep. En god zag dat het goed was"
Dit is het enige dat ik van de bijbel wil weten omdat het wel een leuk citaat is. Ik denk dat Jezus trouwens een soort van Jomanda/Rasti Rostelli maar dan in de oudheid laa maar zeggen. Maar al die onzin dingen die erin staan!! Dat geloof je toch niet!!! Als je dan toch ergens achteraan wil huppelen kan je nog beter boeddhist worden want daar zit nog enigzins een wijze les in. Maar dat is mijn mening maar hoor. En wie ben ik in deze wereld... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Hoeft niet, zal door een aantal wel gedacht zijn maar gek is een groot woord. misschien was ie Autistisch en leefde hij in zijn eigen wereldje en beeldde hij zich allerlei dingen in. 3. Jezus was wel een bedrieger, maar krachten van de duivel lijkt me een beetje onzinnig want god bestaat niet dus de duivel ook niet. Immers, er is ook geen wit als je geen zwart kent. 4. Dit lijkt me wel een aardige. Alleen dat ze het zo'n opgeblazen verhaal bij hebben bedacht. 5. Dit kan het wel eens zijn. Want volgens mij zijn er geen botten ofzo gevonden. Er zijn volgens mij helemaal geen bewijzen voor dat hij bestaan heeft. Het kan wel in de bijbel staan maar dan lijkt me het verhaal wat in de Koran staat logischer. Dat het gewoon een zootje mensen van de "verlichting" in die tijd waren. [Dit bericht is aangepast door Mr. Chaos (06-12-2001).] |
![]() |
||||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben god. Ik ben jij. Ik ben jezus. Ik ben hitler. Enzovoorts. Dit is geen godslastering, ik ga ervan uit dat er niets anders bestaat als ik, ik ben het hele universum, dit is geen arrogantie, dit is de theorie van éénheid waar jezus het ook over had. Mensen die de verlichting gevonden hebben realiseren dit volkomen en willen daarom niemand schade of pijn berokkenen, zien dit als een reden alles met iedereen te delen omdat iedereen één is. Als jij zegt dat jezus naar boven keek als jhij tegen god praate is die alien theorie helemaal zo gek nog niet. Citaat:
En wat maakt jezus bijzonderder als boeddha, die nog wel wonderlijkere dingen deed, die nog liefdevollere wijsheden bezat? Citaat:
Wat laat jou dan denken dat jezus bijzonderder is als boeddha? Citaat:
Citaat:
Als jij niets te zeggen hebt ga dan niet over mijn leeftijd beginnen want dat vind ik uiterst triest. Ik heb meer redenen om op jou neer te kijken als jij op mij, maar ik doe het niet. Ik denk niet dat ik jezus zijn boodschappen goed geintepreteerd heb, ik weet het zeker, tijd is relatief dus hou je kop over mijn leeftijd. Als ik naar de rest van de wereld kijk, die zichzelf als het uitverkorene volk zien, de anderen als honden, fabeltjes over hemel, hel en de duivel geloven, dan weet ik zeker dat zij jezus zijn boodschappen allemaal fout geintepreteerd hebben. Het is de psychologische kwestie waar ik over sprak, mensen die 'nog in de illusie leven' weten niet hoe ze tegen mensen die 'eruit gestapt zijn' aan moeten kijken, jezus wou dat zijn wijsheden met andere mensen gedeeld moesten worden als die erom vroegen, zijn volgelingen bekeerden volkeren met geweld, jezus zij dat iedereen gelijk was, zijn volgelingen keken op 'ongelovigen' neer. Citaat:
![]() Citaat:
Beter lezen en hersenen heb je om na te denken, niet om op te kauwen. Citaat:
Mensen die de boodschap van een duidelijk wijzer persoon fout intepreteren doen dat omdat het hun pet te boven gaat, omdat ze zich niet kunnen voorstellen hoe ze dit zouden moeten intepreteren, ik noem jou niet dom. Citaat:
Ik weet zeker dat er in de bijbel staat dat jezus zei dat iedereen verwant is en iedereen gelijk is, ik weet ook zeker dat hij éénheid verkondigte (wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat dan ook bij een ander niet), jij weet ook dat er zulke dingen in de bijbel staan en je hebt geen een tegenargument meer op "mag ik bijbeltexten zien ?" na, als je een beetje ruimdenkender was zou je de bijbel vanuit mijn perspectief proberen te zien. Ik ga de bijbel niet zitten uitpluizen omdat bijna alles behalve de woorden die direct uit jezus zijn mond kwamen fout geintepreteerd is, ik zie de bijbel niet als bewijsstuk, ik vind het belachelijk genoeg dat andere mensen dit wel doen. Jouw neerbuigendheid staat me absoluut niet aan en ik heb geen zin meer in deze discussie, probeer het eens vanuit mijn perspectief te zien voordat je met slappen argumenten komt.
|
![]() |
ik vind van wel want er staat in de bijbel:
maria zijn moeder was verloofd met jozef, maar voordat ze getrouwd waren, bleek dat ze in verwachting was door toedoen van de Heilige Geest QUOTE DOOR Mugshot <B>Aha.. 1:En wat maakt jezus bijzonderder als boeddha, die nog wel wonderlijkere dingen deed, die nog liefdevollere wijsheden bezat? 2:Wat laat jou dan denken dat jezus bijzonderder is als boeddha? 3:Ik geloof dat wij onszelf geschapen hebben. </B> 1 ![]() 2: dat krijg je door je geloof in god 3: dus jij gelooft in jezelf. dus jij zei toen je er nog niet wat tegen je moeder mama maak mij en je kwam na negen maanden?? het is nog steeds zo volgesn MIj dat jij hier bent door god
||
![]() |
Citaat:
In de beginregels maakt de schrijver van dit evangelie de opmerking, dat het goddelijke Logos, het Woord en de Rede van God, dat de wereld geschapen heeft, is geincarneerd in Jezus. Het evangelie van Johannes is in of dichtbij Epheze geschreven tussen de jaren 110 en 115 van het christelijkelijke tijdperk door een onbekende schrijver, die anti-semitisch was, en geneigde was de joden als de vijanden van Jezus Christus te defenieren. Geen enkele onafhankelijke geleerde ziet dit evangelie als het werk van Johannes, de zoon van Zebedeus, die volgens R.H. Charles, Alfred Loisy , Robert Eisler en andere geleerden door Agrippa de Eerste in het jaar 44 na Chr. onthoofd werd, lang voordat het vierde Evangelie geschreven werd. De moderne bijbelgeleerden twijfelen niet alleen aan de echtheid van de visie van de schrijvers die in het Evangelie is uitgedrukt, maar ook de woorden die hij in de mond van Jezus Christus heeft gelegd. C.J Cadoux, die professor in kerkgeschiedenis was, zegt het volgende in zijn boek '' the life of Jesus'': '' De toespraken in het vierde evangelie ( zelfs in de vroege messiaanse bewering ) zijn zo anders dan de rest van de Sypnotische Evangelien en lijken zo op de commentatoren van de vierde Evangelist zelf, dat beide geen betrouwbare getuigenis geven van wat Jezus heeft gezegd. In de oudheid was het voor de literaire geloofwaardigheid namelijk niet verboden,zoals het tegenwoordig wel het geval is, om historische personen een fictieve toespraak te laten doen. De beste antieke geschiedschrijvers maakten gebruik van het samenstellen van dergelijke speeches.'' De Evangenelien van Marcus, Mattheus en Lucas woorden de Synoptische Evangelien genoemd, omdat zij op hetzelfde verloren document zijn gebaseerd en veel overeenkomsten met elkaar hebben. Het Evangelie van Johannes wijkt hier veel van af. [Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (07-12-2001).]
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Je krijgt het door het geloof in de bijbel en zijn profeten. Citaat:
Wij mensen zijn god. Wij mensen zijn één. Wij mensen zijn één met het universum. Wij zijn de scheppers en hebben het hele universum geschapen. Wij zijn onsterfelijk, de dood bestaat niet. God schept ons niet, wij scheppen hem. Een beetje buiten de doos denken voordat je met zulke letterlijke antwoorden komt.
||
Citaat:
En wij zijn een met het universum? Een beetje een vage uitspraak als we nog nauwelijks weten wat t universum eigenlijk is... En 'wij mensen' zijn al helemaal niet één.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ga er gewoon vanuit ik het enige ben wat er is, ik kan helemaal niet bewijzen dat er andere mensen zijn, ik weet bijna niet eens zeker of ik er ben. In ieder geval weet ik niet zeker of ik ben wat ik ben. Het hele leven is een soort van illusie, de dood ook. Als jij dat onzin vindt is dat jouw mening ik kan niet bewijzen dat ik gelijk heb en jij kan niet bewijzen dat ik ongelijk heb.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
Over Jezus. Verwijderd | 18 | 04-04-2004 21:52 | |
Help onze kerk gelooft niet dat Jezus de zoon van God is!! Rensketje | 44 | 28-02-2004 22:08 | |
Christelijke propaganda gericht op kinderen Rabbi Daniel | 154 | 29-11-2003 22:27 | |
Beleidszaken |
(F&L) Geen Christendomthreads meer? Vince_007 | 57 | 02-08-2003 10:35 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |