Advertentie | |
|
![]() |
|||||||
Ten eerste, hier mijn recensie:
http://fun.scholieren.com/films/ Verder is hier een handige database voor mensen die de boeken niet zo goed kennen of de appendices niet bij hand hebben: http://www.glyphweb.com/arda/ *DE REST VAN MIJN POST HEEFT HIER EN DAAR KLEINE SPOILERS. MAAR ALS JE DAAROM ZOU GEVEN ZOU JE DEZE THREAD HELEMAAL NOG NIET MOETEN LEZEN* Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-12-2002 om 01:46. |
![]() |
|||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar wat vond je nou van de film in 'n geheel? ![]()
|
Nog wat discussiepunten:
De Balrog. Sommigen waren teleurgesteld met zijn uiterlijk vorig jaar. Nu is er wat meer te zien. Jammer, of juist niet? Oliphaunts. Hot or not? Gollum oscarkandidaat? Als het aan New Line ligt wel. Legolas en z'n board. WTF? De manier waarop hij op een gegeven moment z'n paard bestijgt is iig ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Scene top3: 1) Legolas springt bij Gimli op zn paard (bij die aanval van de wargs) 2) Smeagol/Gollem discussie (snachts ) 3) Ongeveer alle scens met eowyn... Zij is knap ![]()
|
![]() |
Heb de film gezien en was uiteraard weer diep onder de indruk. Toch heb ik er een paar gemengde gevoelens over.
De mate waarin er van Tolkien was afgeweken vond ik net iets te ver. Sommige dingen die afweken, die hier voor het grootste deel al zijn verteld, vond ik het verhaal zeker ten goede komen: Gimli de clown, elven die meevechten, wargs, Arwen die naar de Havens wordt gestuurd, Eomer verbannen, Ents die eerst besluiten om niet aan te vallen, etc: geen enkel probleem mee. De dingen waar ik meer problemen mee had: -Aragorn flikkert van een rots, droomt, wordt door z'n paard gevonden, en komt terug. Ben het met Rollo Tomassi eens dat het een omslachtige manier was om zijn liefde te benadrukken en ik vond het verder absoluut niets toevoegen. De tijd had van mij aan mooiere dingen besteed mogen worden. -Faramir. Eens met de mening van Dark Angel. Faramir was een van mijn favoriete personages, en daarom vond ik het spijtig dat zijn scherpzinnigheid, zijn grote verschil met Boromir en bovenal zijn begrip voor Frodo's situatie zo slecht tot uiting was gekomen. -Frodo die 'gedwongen' door de Ring om hem aan de vliegende Nazgul te overhandigen. Dit was het punt waar ik het meeste problemen mee had en ik kijk er dan ook van op dat dat hier nog niet genoemd is. De Ringwraiths waren in boek 1 afgesloten en zouden de Ring daarna nooit meer te zien krijgen. Ik vond het bij het lezen van het boek altijd leuk om de situatie vanuit het perspectief van Sauron te zien en vond de manier waarop hij in het boek zo listig misleid prachtig. *Kleine spoiler van boek 3:* In het boek kwam Sauron er pas achter wat de bedoeling van zijn vijanden was toen het al te laat was. Hij had altijd gedacht (zeer waarschijnlijk) dat een van de Groteren uiteindelijk de Ring zou opeisen, naar Gondor zou gaan, en hem zou gebruiken tegen hem, op de manier waarop Boromir het zo graag wilde. Constant probeerden Gandalf en Aragorn deze illusie vast te houden. *Einde spoiler* Wat er nu in de film gebeurde brengt een flinke deuk in deze kwestie. De Nazgul, dus Sauron, weet nu precies waar de Ring is, niet in Minas Tirith maar nog dichter bij huis: in Osgiliath. Wat nog belangrijker is: de Ring wordt nog steeds door dezelfde halfling gedragen, niet bepaald de geschikte persoon die Sauron ermee omver te kunnen werpen. Wat moet Sauron hier nu in godsnaam van denken? Wtf doet mijn Lieveling daar? Waarom is er nog niemand die hem heeft opgeëist? Wat zijn mijn vijanden ermee van plan? Kennelijk kan het niet in zijn hoofd opkomen dat men van plan is om zijn meesterwerk te vernietigen, maar ik vraag me af hoe hij de situatie wél precies zou moeten zien. Deze actie maakt de situatie er nu niet precies makkelijker op. Heel misschien zien we in film 3 hier meer over, maar ik reken er niet op. Verder dient gezegd te worden dat de rest geniaal was gedaan. De manier waarop Gollem was uitgebeeld, evenals de Ents, Balrog, de Oliphaunts, Helmsdeep, etc. zijn ongeëvenaard. Ook de personages leken allemaal even prachtig. Nu maar weer een heel jaar wachten... |
![]() |
||
Citaat:
|
Goden! Wat heeft iedereen toch met Gollum?!
Als er iemand een comic relief in de film was, dan was hij het wel. Ik kan je wel vertellen, in het boek moest ik geen één keer om hem lachen. In de zaal lag iedereen constant plat. Om Gollum. Zijn scenes waren het lauwst van allemaal, totaal niet in de sfeer van de film. Ik weet ook wel dat het klopt met het verhaal van Tolkien, en wat dat betreft hebben ze zich er goed aan gehouden, maar dat had toch ook anders gekund? Gollum's stem bijvoorbeeld, vooral als hij Sméagol is, is gewoon vet klote. Hij heeft 500 jaar in een grot lopen rotten! Besides, Frodo was dan wel zijn 'master', maar ook in het boek ging Gollum niet cheery door de moerassen des doods rondhuppelen. Wat hij hier wel deed. Nee, Gollum was verschrikkelijk. Ik vond 'm veel leuker toen er nog vanalles over hem te raden bleef. Een geanimeerd karakter, hoe goed ook, moet je niet zoveel in beeld zetten. Op een gegeven moment past 'ie gewoon echt niet meer in de film. Een Jar-Jar Binks kloon, als je het mij vraagt. Faramir viel me ook tegen. Ik vond 'm een goed personage in het boek; krachtig, niet corrupt als Boromir. In de film was hij een zwak mannetje zonder eigen wil die alleen z'n vader blij wilde maken, koste wat kost. Verder vond ik het min of meer een versimpelde Aragorn; hetzelfde uiterlijk, niets nieuws onder de zon. Gimli was geweldig. Hij was inderdaad constant de grappenmaker, maar dat was hij in het boek ook. Dat zijn de dwergen zoals Tolkien ze bedoelt heeft, als je het mij vraagt. En verder is de acteur die Gimli speelt gewoon erg goed, een stuk beter dan een geanimeerd poppetje. Gimli is leuk om naar te kijken, en brengt 't prachtig. Mijn favoriet, in elk geval. De Enten... De Enten hebben mij ook zeker niet teleurgesteld, al vond ik ze soms een beetje fragiel overkomen; in Isengard maakten ze het meer dan goed. Geweldige scene. Wel jammer dat hij nog niet helemaal af is gemaakt in the Two Towers. Nou, wat nog meer... Elrond vind ik geen goede (half)elf, maar dat vond ik in deel 1 ook al niet... De scenes over Aragorn & Arwen zijn af en toe wat onduidelijk getimed... Eowyn is een goede actrice maar komt een beetje burgerlijk over af en toe.. Veel kritiek, maar ik vond het een geweldige film. Misschien beter dan deel 1, misschien niet. Maar in geval 1 was ik verblind door hoge verwachtingen en overrompeld door hoe mooi het allemaal was.. Nu kreeg ik het van te voren al 3 uur naar m'n hoofd geslingerd (marathon) dus keek ik wat helderder naar deel 2. Hij is zeker de moeite waard. En ik kan niet wachten tot deel 3, zoals gewoonlijk.
|
De Balrog vond ik overigens prima, niet geweldig, maar goed zat.
Legolas en zijn board (wat een schild was van een of andere dode Orc) vond ik een beetje té, maar het stoorde me niet lang. Legolas heeft overigens wel meer scenes die een beetje twijfelachtig zijn, maar dat is natuurlijk allemaal opzet. Iemand moet laten zien hoe goed die elven zijn hè... De Oliphaunts waren zeer indrukwekkend; maakten helaas niet veel klaar. Dat Gollum op een gegeven moment Frodo red uit het moeras vind ik een beetje vreemd. Ik denk dat dat Sam had moeten wezen. Gollum is veel te aanwezig hier.. Maar dat had ik al gezegd hè?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ach, ik heb hem niet gezien, maar volgens mij het is gewoon een goede FILM
Peter Jackson heeft zelf gezegd dat hij met TTT de meeste "vrijheden" heeft genomen kwa wijzingen....zn eerste cut voor de bios versie was ook 4 uur....met moeite teruggebracht naar 3 (vooral scenes met Merijn en Pepijn hebben het onderspit gedolven)...er komt natuurlijk een DVD versie van weer pak-em-beet 3 uur 30 (en nu hopelijk zonder 10 minuten fanclub credits)
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() [jodysweetin]How rude![/jodysweetin] Maar goed, ik heb weer genoeg genitpicked voor vandaag. Citaat:
Ben ik niet met je eens. Hij was precies zoals ik me had voorgesteld. Maar dat terzijde.
|
![]() |
Echt weer een weergaloze film
![]() Voor mij stalen de Enten, Gimli en Gollum de show... De Enten, sja die waren gewoon meesterlijk in hun aanval op Isengard... Gimli, omdat ie me af en toe goed aan t lachen kreeg ![]() En Gollum, omdat ik op een gegeven moment echt medelijden kreeg en het volgende moment weer minachting...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ben net terug ervan, mijn gedachten (for those who care):
Meesterlijke effecten, Gandalf versus Balrog was gewledig, de Ents waren volkomen overtuigend, en laat ik niet over Gollum/Smeagol beginnen; BESTE. CGI. CREATIE. OOIT. Ik ben ook meerdere malen klaargekomen tijdens bepaalde scènes met hem. Wel erg verschillend van het boek. Ik was niet onder de indruk van de veranderingen van Faramir's personage (Ik ben dan ook niet de enige die dit denkt) en teveel aandacht werdt besteed aan Arwen, Elrond en Galadriel. Merry en Pippin kregen ook te weinig screentime. Echt een grote purist ben ik niet dus zo'n ramp is het allemaal ook weer niet, maar deze film schreeuwt gewoon Special Extended DVD Edition. Wel een mooie voorschaduwing over Shelob voor ROTK...ik was dan ook wel tevreden met het einde. Het moet eigenlijk nog allemaal inzinken maar duidelijk is wel dat ik hem geweldig vond. Nog een paar opmerkingen/vragen: -De Suicide-Bomber Orc die leek alsof hij de Olympische toorts naar binnen bracht was hilarisch. -Aragorn en Gimli komen naar buiten via een zijdeurtje, en geen enkele Uruk-Hai die dit eerder heeft gezien? -Legolas die achterstevoren springt op een paard; prachtig! -€10 entree is veel te veel, ondanks dat het een goede film was. Maar excuseert mij zich nu, ik moet die plakkerige substansie uit mijn broek verwijderen...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Keppem gisteravond gezien! Oh wat hou ik van dat verhaal !!
![]() En vanmiddag enkele hoofdstukken uit the two towers herlezen.. Kzal beginnen met wat minpuntjes (die waren er wel ; het kwam brak op gang , net als deel 1) Wat doen ze Gimli aan, dat was wel minder. :-S Ze dachten, de meisjes vinden Aragorn&Legolas leuk, maar Gimli, daar kunnen we mee gooien, die laten we van rotsen afvallen, struikelen, van zijn paard vallen... ![]() Van de Enten had ik meer verwacht, maar ik verwachtte denk ik het onmogelijke. De Huorns! Waar waren die? Trouwens, Boombaard is wel hun leider. Boombaard is Fangorn. Wat doet Haldir in Rohan? En nog een beetje gaan sterven ook... Nou ja, dat hadden jullie al opgemerkt. Positief is natuurlijk in de eerste plaats Gollem. Dat vrolijke en grappige gespring? Staat wel in het boek.. Geen zin om het op te zoeken, maar net nog gelezen, er wordt gezegd dat hij 'opgetogen was' en 'bokkesprongen maakte'. Zo zou ik het wel omschrijven wat hij deed, bokkesprongen. Over dat zijdeurtje in het fort in Helms Deep... Dat liep naar een plateautje, een onbereikbaar balkonnetje. De weg naar de poort liep lager. Je kan wel van dat balkon naar de weg springen, niet andersom.
||
Verwijderd
|
Veel te lang geleden dat ik het boek heb gelezen dus echt vergelijkingen maken kan ik niet. Zijn idd wat dingen die niet in het boek voorkwamen (voor zover ik me dan kan herinneren) maar uhm....mja, kan er niet echt over oordelen als ik het niet allemaal meer weet.
![]() Prachtige special fx, smeagol/gollum is echt indrukwekkend. Vond het stuk waarin telkens gewisseld werd met camera's tijdens z'n eerste echte schizofrene 'gesprek' nogal overdreven, duurde iets te lang en werd nogal belachelijk. Dat 'vrolijke' gedrag van Gollum meen ik me idd nog te herinneren van het boek, dus daar stoorde ik me ook niet echt aan. Voor de rest als je 'm wel gewoon schizofreen ziet doen zonder die wisselingen van camera vind ik het erg goed overkomen. [nitpickus extremus] Special fx van treebeard met merry en pippin vond ik nogal neppig overkomen op momenten. Nou kon je in de close-ups bij Treebeard echt duidelijk details zien, maar bij shots met een afstand lijkt het alsof ze een veel minder gedetailleerde Treebeard hebben gebruikt, de texturen zagen er nogal slordig uit. Ook kon je duidelijk zien dat het licht, bij de close-up op Merry en Pippin in de open lucht toen treebeard door het bos liep naar isengard, van een artificiele lichtbron kwam. *pleit voor bluescreenopnames die BUITEN worden opgenomen*[/nitpickus extremus] Af en toe wat opmerkingen van Gimli waren wel leuk, maar vrijwel de gehele film (op wat doden in helm's deep na) werd hij belachelijk gemaakt. ![]() De film kwam net als bij FOTR nogal tot een plotseling eind, maar hier begonnen ze ook nogal van de hak op de tak. Een echte mening vormen kan je dus nog steeds pas nadat ROTK is uitgekomen. Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb m net gezien, was n gave film vond ik.
alleen verschilt t wel erg v t boek, maarja, toch vond ik t leuk om te kijken. Legolas op dat schild van de trap vond ik erg cool ![]() ![]() ![]() Gollum vond ik echt fantastisch! Die gesprekken met zichzelf, echt vet gaaf! en die ogen v m ![]() merijn en pepijn kwam niet zoveel in beeld, dat vond ik wel jammer. Ik heb wel *schaam* die scene gemist dat legolas achterstevoren op zn paard springt ![]() ![]()
|
Afgelopen woesndag gezien
![]() AHA! Dus nog iemand die zich heeft geergerd aan dat rare zij deurtje gedoe. Massale aanval, geram op de poort, suicide ork attack, maar NIEMAND VAN DIE 10.000 MAN die dat stomme deurtje ziet!?!? ![]() EN ook Legolas op zijn board vond ik een beetje ´overdone´. Ook heel mooi vond ik de scene waarin je ziet hoe ze de kinderen wapens in de handen geven en als de vrouwen&kinderen in de grotten zitten terwijl de Orks ze een beetje lopen te intimideren ![]() Was mooier geweest als ze de angst van de mensen iets meer benadrukt hadden, maar goed je kan niet alles hebben. En Gollem was SUPER ![]() Al met al een meesterlijke film
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|