![]() |
|
![]() |
Zie hier voor het artikel:
http://www.theinquirer.net/?article=7059 http://www.tweakers.net/nieuws/24987 zie mijn signature voor Nederlandse uitleg en de leden van het TCPA. Wat vinden jullie van deze ontwikkeling?
|
![]() |
||||
Citaat:
http://www.acl.lanl.gov/linuxbios/index.html *FLASH* :> Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 19:22. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Als ze het handig spelen stagneren ze nu de markt waarna ze vol op verbeteringen gaan uitbrengen icm. Fritz. Citaat:
![]() Nog iets, uit de TCPA/Palladium FAQ: Je zou CD's kunnen krijgen die slechts een derde kosten maar die je slechts 3x kan afspelen, en die je door de rest ook te betalen pas echt kan gebruiken. Misschien dat het toegestaan wordt om een kopie van de muziek uit te lenen aan een vriend, maar je eigen backup ervan zal dan niet meer afspeelbaar zijn tot je de muziek hebt teruggekregen. De muziekindustrie gaat ook meedoen. Dat houdt dus in geen mp3 meer, opensource of niet. Zeker met het DMCA dat ook in Europa erdoorgedramt probeert te worden.
Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 19:46. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ernstige ontwikkeling inderdaad. Hoewel ik aanvankelijk niet dacht dat 't serieus wat zou gaan worden.
Ik schrok wel toen ik die header op T.net las van AMI :/ -- Je kunt alleen maar bidden dat een Intel niet op een gegeven moment hun Intel-chipsetlicentie gaat verstrekken louter MET Palladium/Fritz -- want dan zullen veel moederbordbakkers ook overstag gaan vrees ik. Daar komt bij dat de cluelesse consument 't allemaal wel best zal vinden en inderdaad zal trappen in de marketingblaat van Intel (en Microsoft). |
![]() |
|
*zoekt panisch voor x86 hardware*
Nope Ik heb 'r geen last van. En zowiezo , Who the fuck needs the latest and greatest now with added with PALLADIUM !! Thrusted Computing ! (of zo een enge ranzige reclame roep) Door dit soort actie's komt er nogaltijd geen Palladium in bv. de Duron van mijn Vader (nee , nee , dit gaat niet automagisch in je computer zitten ;-) zoals het word overgehyped ofzo :/ ) En dan nog , ik kan zo een 2e hands SGI/DEC/SUN machinetje kopen voor de prijs van een Fully specced PC wat een *behoorlijke snelheid* zal bezitten. Dus *IK* (let op het *IK* gedeelte) zit niet zo met het probleem. Het probleem ligt bij het overtuigen van andere lui om non-x86 hardware te gebruiken. (en ehm , HP zal IIRC alleen Palladium gebruiken op hun htk PC's , en nu op hun PARISC en Alpha machines)
|
![]() |
Dude je kunt wel stoer met andere archs komen maar op den duur is dat geen oplossing als die ook mee gaan doen of out of date raken. Bovendien hoe wil jij je mp3/divx krijgen als het maken & afspelen daarvan onmogelijk gemaakt wordt. Muziek en filmindustrie is ook constant in beweging...
HP is bezig met Linux geschikt voor Palladium te maken afaik.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-01-2003 om 16:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Worst-case scenario: er worden grotendeels alleen Palladium-enabled pc's verkocht en bijna alle software wordt er voor ontwikkeld. Je kunt dan wel zeggen dat je lekker je huidige systeem houdt, maar dát is imho nogal naïef, omdat het vroeg (of laat) outdated raakt. Het is gewoon onvermijdelijk.
Aan de andere kant: ik denk dat, ook al snapt het gros helemaal geen flikker van Palladium, als ze in 1 keer geen KaZaA meer kunnen gebruiken om hun favo mp3'tjes te downloaden op hun nieuwe pc, ze serieus naar een alternatief zullen gaan zoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Ik zie de Apple-reclames al voor me:
New Apple iMac. For al your MP3's and DivX's. ![]() Citaat:
In het begin sta ik en mijn vrienden nog te springen van blijdschap dat wij een non-intel/AMD/windows/linux systeem hebben, maar als na 6 maanden het aantal beschikbare MP3tjes/Films opeens gehalveerd is, en er na 12 maanden nix meer te vinden is, zitten ook wij met de gebakken peren... Laten we het beste hopen. ík ben de verkoper. ík ben de persoon die mensen nieuwe computers aansmeert. Dus ík zal de klant moeten waarschuwen voor dit onheil... (en dat zal ik doen ook! ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Ik ben gewoon heel simpel in dat soort zaken. Als je mij met een probleem opzadelt, dan maak ik van mijn probleem jou probleem. Dat ik dadelijk een nieuw spel met super graphics niet kan spelen, is niet mijn probleem. Ik geniet net zoveel van oude spellen met naar huidige begrippen ranzige graphics zolang de gameplay maar goed is. Dat ik geen MP3's meer kan luisteren van nieuwe CD's, dat is wederom niet mijn probleem. Zonder MP3 leer ik minder nieuwe artiesten kennen en koop ik dus minder nieuwe CD's. Wederom jammer voor de fabrikanten. Ik zal er geen seconde wakker van liggen.
Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 18:11. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Stel; een aantal onwetende consumenten koopt een palladium-pc, op inet wordt bekend dat KaZaA er niet op draait, op s.com en consorten komen er veel topics over en komt in de FAQ te staan: Q: Waarom draait KaZaA niet op mn nieuwe pc? A: Omdat je Palladium hebt Reken maar dat er dan al genoeg mensen zijn die hierop afhaken. Niet dat ik het probleem/gevaar/whatever niet onderken, maar het zal waarschijnlijk niet zo hard gaan als men wil doen geloven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat een groot deel van de consumenten hierin zal trappen, eventueel met het idee: "Ach, dat hacken ze wel" oid.
Toch erg jammer, gelukkig dat de kans groot is dat ik dit jaar nog een nieuwe computer zal hebben. Een vraag: zal TCPA-software wel op non-TCPA systemen kunnen draaien? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kanttekening:
Voor veel mensen zal met Palladium de mogelijkheid om makkelijk nieuwe muziek/literatuur/beeldende kunst te leren kennen, vervallen, en de kans is ook groot dat voor een groot aantal handelingen (veel) geld betaald zal moeten worden. Maar aan de andere kant: het is maar een computer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Groen Links heeft een interessante publicatie over oa. TCPA/Palladium en opensource: SoftwareOpenU!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
![]() |
The soap continues. Deze keer komen voorstanders van TCPA/Palladium met een visie.
Bill Gates over TCPA/Palladium: http://www.theinquirer.net/?article=7380 Nederlandse bron: http://www.tweakers.net/nieuws/25231
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|