Advertentie | |
|
![]() |
|
De overheid heeft gefaald in het bouwen van gevangenissen, dus ook cellen. Het is onmenselijk om meer gevangenen in één cel onder te brengen. Wat zouden jullie doen als je een half jaar of een jaar moest doorbrengen met iemand die je helamaal niet kent. Dat is toch verschrikkelijk. Zelfs gevangen hebben rechten, en soms vergten we dat!
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat ik zou doen? Ik zou zorgen dat ik niet in zo'n cel terecht kom! Ze kiezen er zelf voor om crimineel te zijn hoor. Dan zullen ze ook de gevolgen daarvan moeten dragen.
|
[QUOTE]Unexplained schreef:
Klopt, en het feit dat SP en GroenLinks nog steeds geen extra cellen willen bouwen stemt mij niet gelukkig. Natuurlijk is het verschrikkelijk, en dat is maar goed ook. Wat ik zou doen? Ik zou zorgen dat ik niet in zo'n cel terecht kom! Ze kiezen er zelf voor om crimineel te zijn hoor. Dan zullen ze ook de gevolgen daarvan moeten dragen. [/QUOTE Ik vind je argumenten een beetje onzinnig. Het eerste argument is niet waar, dat willen ze wel. Het tweede argument is gebaseerd op emotie en het derde ook. Hier ga ik dus niet op in.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, jou argumenten zijn goed ofzo?
Wat is er nou onmenselijk aan om meer dan één persoon in een cel te stoppen? Zou me weinig kunnen schelen. In je eentje valt er ook geen lol te beleven. Als je met z'n tweeën in een cel zit heb je tenminste nog iemand om tegenaan te praten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- niet iedereen heeft t even goed als jou - whaha ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Strax gaan ze nog in de cel vechten met elkaar ![]() Bovendien heeft t kabinet de cellen vol zitten proppen met bolletjesslikkers. Ik denk dat de burger liever wilt dat iemand die een diefstal,overval, verkrachting etc. op zn geweten heeft, dat DIE in de cel beland ipv iemand die bolletjes slikt.(die moeten ook in de cel ja..) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ok, maar wat wil je doen dan met de bolletjesslikkers?
Verder ben ik het trouwes wel eens dat je niet meer dan 2 mensen in een cel moet gaan stoppen. Citaat:
Iedereen heeft een inkomen. Zelfs als je niks doet krijg je nog van het Rijk geld, om van te leven. |
![]() |
||
[QUOTE]lukas15 schreef:
Citaat:
en jij geeft trouwens ook argumenten uit emotie: jij maakt je namelijk druk om de emoties van de gevangenen! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 14:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zolang het niet ten koste gaat van gezondheid en dat het in alle redelijkheid en billijkheid kan geschieden dan zie ik er geen problemen in. Btw, leuke discussies met jou, rechts en links. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mwa, ik zie t al voor me als er 5 mensen in een cel zitten. Strax slaan ze elkaar verrot en t is ook gevaarlijker voor de bewakers als je op 5 mense moet letten ipv op 1 of 2. Ik ben voorstand er van 2 op 1 cel, maar dan ALLEEN voor kleinere delicten. T lijkt me niet handig als zware criminelen met elkaar in een cel zitten niet waar? ![]() T probleem is dus, dat t niet ten koste moet gaan van de gezondheid en leefbaarheid, zoals je zegt. Ik denk alleen dat datheel moeilijk te handhaven is wanener er meer dan 2 mensen op 1 cel zitten... ja he ![]() Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 14:42. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wie neemt er emotionele woorden als 'onmenselijk' in de mond? Volgens mij ben jij dat. Citaat:
Dat ik het beter heb dan een crimineel is een onzinargument, want de Nederlandse staat zorgt ervoor dat iedere Nederlander genoeg geld krijgt voor een dak boven hun hoofd en voldoende voedsel om ruim te kunnen overleven. Crimineel zijn is een keuze die voortkomt uit een LUXE-probleem.
||
![]() |
Citaat:
Hoe wil jij dan t feit ontkennen dat er criminelen zijn die nou weer een normaal leven willen hebben, maar omdat ze al in t circuit zitten t haast onmogelijk is om eruit te stappen? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan hebben we te weinig cellen. Citaat:
Als je geen goede toekomst meer ziet, dan betekent dat niet dat je dan maar wel moet gaan stelen of mensen neersteken. Dat zorgt alleen maar voor een nog slechtere toekomst. Waarschijnlijk in de bajes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat zulke gevallen voorkomen en dat niet iedereen zomaar ervoor kiest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Ja, maar dan hebben die criminelen het gewoon aan zichzelf te danken. Gewoon heel dom, als je besluit crimineel te worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bovendien kan je beter in cellen investeren ipv dat die criminelen op straat rondlopen. 2. het is in sommige gevallen geen besluit die je maakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder lopen die criminelen ook niet meer op straat rond, wanneer je er 2 op 1 cel stopt. 2. Leg uit.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zeg alleen dat als je meer cellen bouwt dat ook diegenen in de cel komen die nou vrijuit gaan omdat er geen cel voor m is. 2. heb ik al gedaan en als je meer wilt weten kan je genoeg op internet vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
overigens zit ik liever met iemand ander seen jaar lang in een cel als in me eentje ![]() kan je tenminste mens-erger-je-niet-en |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Jij zegt dat ze geen goede toekomst meer zien. Maar dat is geen reden om crimineel te worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dus: extar cellen en waar mogelijk 2op1 cel. 2. klopt, maar soms wel. dat levert ze geld op, kunnen ze weer wat mee doen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. ja, ik begrijp wel dat het voor hun soms beter is, maar wanneer ze even langer nadenken, dan moeten ze gewoon inzien dat ze fout en dom bezig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
En STEL dat ze er buiten hun schuld in komen, dan vind ik nog steeds dat je ze op hun verantwoordelijkheden kunt blijven aanspreken.
||
![]() |
Citaat:
2. ja, sommigen hebben dat te laat door, anderen op tijd en weer anderen helemaal niet! die t op tijd door hebben is goed, die t te laat door hebben, hebben zware pech omdat ze er wel uit willen maar t haast niet mogelijk is. en die anderen die zijn gewoon fout bezig |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Er wordt ook wel eens gezegd dat als je twee mensen in een cel stopt, gevangenbewakers niet goed meer durven te werken. Dat kan ik me ook voorstellen - twee criminelen tegen je hebben is gevaarlijker dan een.
Aan de andere kant: minder zware jongens kunnen best samen in een cel, dat is beter dan dat ze vrij blijven rondlopen. En als ze iets hebben gedaan waar een gevangenisstraf voor kunnen krijgen, weten ze toch welk risico ze lopen wanneer deze maatregel nu wordt ingevoerd? Wat betreft bolletjesslikkers: daar maak ik me minder druk om dan inbrekers of iets dergelijks.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit gaat over meerdere mensen op één cel.
|
als je gevangenis straf krijg is het de bedoeling dat je daar iets van leert, om dan weer zo goed mogelijk in de samenleving te passen.
maar als je meerdere mensen op 1 cel gaat gooien, wat dan ?? Je kent elkaar niet dus het word volgens mij een strijd van de sterkste (de sterkste , grootste krijgt alles gedaan) En je krijgt irritaties waardoor je meer bonje krijgt waardoor de sfeer op een afdeling klote gaat waar door der meer bewaarders moeten komen en de werkdruk omhoog gaat (is al vrij hoog) En je heb dan allemaal 1 ding gemeen als je in zon cel zit want je bent crimineel ,dus ga je dingen leren van andere criminelen waardoor je bvb sneller kan inbreken of iets dergelijks en dan kom je waarschijnlijk weer sneller in die wereld terecht wat we juist willen voorkomen door je op te sluiten
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
en wat met de cultuurverschillen in een cel....
oke ik willen iedereen die dit leest iets vragen... heeft iemand een verslag/betoog of wat dan ook over tegenargumenten over deze stelling.... ik moet op school hier een debat over houden en ik wil graag argumenten bekijken(tegen)... alvast bedankt |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals ik al eens eerder heb betoogd zouden gevangenen kunnen aangeven of ze wel of niet met meerderen op een kamer willen. I denk dat best veel gevangenen het niet erg zouden vinden om een cel te delen. Dat blijkt ook uit een recent onderzoek dat enkele weken geleden gepubliceerd is in het Volkskrant Magazine.
Ik sluit me verder bij Vincent Vega aan. Het recht op privacy in een gevangenisomgeving is niet onbeperkt. Als de goede uitvoering van opgelegde straffen in het gedrag komt moet de privacy in zo'n geval wijken. Dat (grond)recht mag best zwaar wegen, maar niet absoluut zijn in die zin dat mensen vrijuit gaan omdat ze niet alleen op een cel kunnen. Dat is ook belachelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
want een cel van 3 bij 3 met tv en canal+ gaat mij iets te ver voor wat sommige criminelen gedaan hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Figures, in jouw geval. |
![]() |
|
Het is niet direct noodzakelijk om alle criminelen op te sluiten. Laten we een onderscheid maken tussen mensen die een gevaar voor de samenleving vormen of vrijwel zeker in het oude gedrag terugvallen enerzijds en mensen die misschien eenmalig iets hebben gedaan wat niet door de beugel kan of mensen waarvan we vrijwel zeker weten dat ze niet in crimineel gedrag terugvallen anderzijds. Die laatste groep mensen zou je bijvoorbeeld heel goed kunnen aanpakken met elektronisch huisarrest. Dit blijkt veel zwaarder te zijn dan verwacht, een bepaald deel valt dan ook weer af.
Als we dit onderscheid niet maken gaan we dezelfde kant op als de Verenigde Staten: massaal mensen opsluiten, ookal is dat zeker niet in alle gevallen nuttig. We hebben gewoon niet meer cellen tot onze beschikking, dus zullen we nu, op korte termijn, bepaalde keuzes moeten maken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |