Oud 15-06-2003, 20:25
Wen87
Wen87 is offline
Hey!
Wie kan mij helpen? Ik moet voor scheikunde een informatieve poster maken over XTC. Hier moeten de molecuulformules op komen te staan. Dus hoe het chemische proces van XTC is. Kan iemand mij hier misschien mee helpen want ik kan het echt nergens vinden op internet en in boeken. Wat ik wel weet is dat de chemische samenstelling: 3,4-methyleendioxymethylamphetamine is.

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen!
Alvast bedankt!

Greetzzz Wen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2003, 21:39
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Wen87 schreef op 15-06-2003 @ 21:25:
Hey!
Wie kan mij helpen? Ik moet voor scheikunde een informatieve poster maken over XTC. Hier moeten de molecuulformules op komen te staan. Dus hoe het chemische proces van XTC is. Kan iemand mij hier misschien mee helpen want ik kan het echt nergens vinden op internet en in boeken. Wat ik wel weet is dat de chemische samenstelling: 3,4-methyleendioxymethylamphetamine is.

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen!
Alvast bedankt!

Greetzzz Wen
vraag het eens een een scheikunde leraar bij jou opschool. we kunne hier wel even die mulecuulformule neerzetten maar het is handiger als hij je dr even bij uitlegt wat alles betekend en stuf. hoe XTC reageert met andere stoffen lijkt mij een moeilijk verhaal worden voor een poster van iemand uit de 3e (leeftijd, 15).

-de postbode-
Oud 15-06-2003, 21:47
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef op 15-06-2003 @ 22:39:
vraag het eens een een scheikunde leraar bij jou opschool. we kunne hier wel even die mulecuulformule neerzetten maar het is handiger als hij je dr even bij uitlegt wat alles betekend en stuf. hoe XTC reageert met andere stoffen lijkt mij een moeilijk verhaal worden voor een poster van iemand uit de 3e (leeftijd, 15).

-de postbode-
als je 15 bent kun je ook in de 4e zitten, maar dan nog is het heel moeilijk lijkt me. Met die koolstofchemie ben je dan maar net begonnen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 07:37
Wen87
Wen87 is offline
Ik zit inderdaad in VWO 4 ja... En tis inderdaad errug moeilijk Ik ga de leraar dan maar even om hulp vragen maar ik denk dat die vind dat ik dat zelf uit moet zoeken, want dat is de 2e fase

Maja... voor mensen die toch nog wel weten wat de molecuulformule is van XTC, ik hoop dat je dan reageert!!!

xxx Wen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 10:17
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Wen87 schreef op 16-06-2003 @ 08:37:
Ik zit inderdaad in VWO 4 ja... En tis inderdaad errug moeilijk Ik ga de leraar dan maar even om hulp vragen maar ik denk dat die vind dat ik dat zelf uit moet zoeken, want dat is de 2e fase

Maja... voor mensen die toch nog wel weten wat de molecuulformule is van XTC, ik hoop dat je dan reageert!!!

xxx Wen
ik ben hem eerlijk gezegd ooit tegengekomen op het internet allen mijn steengoed(kuch) geheugen kan mij niet meer exact vertellen waar ik weet wel dat ik er ooit terecht ben gekomen na te hebben gezocht op opium/opiates. dus misschien heb je dr wat aan.
Oud 16-06-2003, 11:19
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Wen87 schreef op 16-06-2003 @ 08:37:

xxx Wen
hoe goed heb jij gezocht? eerste link met google

structuurformule (die zal je wel bedoelen en niet de molecuulforumle)

dat komt dus van deze site.

-de postbode-
Oud 17-06-2003, 13:08
Wen87
Wen87 is offline
Ja ik had goed gezocht hoor, en lang mja.. In ieder geval bedankt! Dat is dan mijn eerste stap, die structuurformule. Alleen is helaas nergens op internet de reactievergelijking te vinden van XTC Dat geven ze niet vrij helaas. Ik moet dat dus een btje zelf gaan bedenken, en nee..Ik ben niet goed in Scheikunde Heeft iemand hier een idee hoe die reactievergelijking van XTC eruit ziet! Meld het dan ff! Want het is heeeeeel belangrijK!
Kuszzzz Wen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:22
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Wen87 schreef op 17-06-2003 @ 14:08:
Ja ik had goed gezocht hoor, en lang mja.. In ieder geval bedankt! Dat is dan mijn eerste stap, die structuurformule. Alleen is helaas nergens op internet de reactievergelijking te vinden van XTC Dat geven ze niet vrij helaas. Ik moet dat dus een btje zelf gaan bedenken, en nee..Ik ben niet goed in Scheikunde Heeft iemand hier een idee hoe die reactievergelijking van XTC eruit ziet! Meld het dan ff! Want het is heeeeeel belangrijK!
Kuszzzz Wen

DE reactie vergelijk right... er is niet zoiets als 1 reactie vergelijking. het ligt er aan met welke stof je xtc (MDMA -> veel gebruikte wetenschappelijke naam) reageert.

-de postbode-
Oud 17-06-2003, 14:28
Wen87
Wen87 is offline
Met MDMA natuurlijk. En ik zoek inderdaad de reactievergelijking van XTC jah.. Kun je wel doen alsof dat zo raar is maar dan moet je bij mijn school wezen. En ik ben heus wel op zoek op internet en in boeken aant lezen maar je komt het gewoon niet tegen, de oplossing: Vraag anderen om hulp..Dat doe ik dus nu.. Op deze manier, een andere manier is er namelijk niet
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:45
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Wen87 schreef op 17-06-2003 @ 15:28:
Met MDMA natuurlijk. En ik zoek inderdaad de reactievergelijking van XTC jah.. Kun je wel doen alsof dat zo raar is maar dan moet je bij mijn school wezen. En ik ben heus wel op zoek op internet en in boeken aant lezen maar je komt het gewoon niet tegen, de oplossing: Vraag anderen om hulp..Dat doe ik dus nu.. Op deze manier, een andere manier is er namelijk niet
MDMA = XTC dus de reactie tussen die twee is niet erg boeiend.

Je moet eerst weten welke reactie je zoekt. Je zoekt waarschijnlijk de reactie waar je in de wolken van raakt. Je zult dus moeten zoeken naar een reactie tusswen XTC en een lichaamseigen stof (waarschijnlijk een koolstofverbinding).
Oud 17-06-2003, 14:48
Wen87
Wen87 is offline
Hey
we hoeven niet te weten wat voor effect het heeft in het lichaam, welk proces er dan plaats vind. We willen weten hoe je XTC maakt, dat je dus na alle reacties uiteindelijk XTC overhoudt. Dat moet op de poster komen. Maar op internet geven ze dat niet omdat je het op deze manier ook zelf zou kunnen proberen te maken, vandaar deze oproep
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:51
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Wen87 schreef op 17-06-2003 @ 15:48:
Hey
we hoeven niet te weten wat voor effect het heeft in het lichaam, welk proces er dan plaats vind. We willen weten hoe je XTC maakt, dat je dus na alle reacties uiteindelijk XTC overhoudt. Dat moet op de poster komen. Maar op internet geven ze dat niet omdat je het op deze manier ook zelf zou kunnen proberen te maken, vandaar deze oproep
okeeee! Dan is dát in ieder geval duidelijk
Oud 17-06-2003, 15:45
de postbode
de postbode is offline
dit zou je een eind op weg moeten helpen dan. als ik het zo even door lees is het geen makkelijke klus met verschillende reacties.

-de postbode-
Oud 17-06-2003, 15:52
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
hehem, ff de keel schrapen

hier is een mooie link:http://www.angelfire.com/ego/mdma/mdma.html

deze heb ik gevonden door op google te zoeken naar MDMA en synthesis in te vullen bij de zoekopdracht.

Een kleine hulp bij de reacties (tekeningetjes) die te zien zijn:
De eerste die gegeven is spreekt best wel voor zich (dit is bij stap 2)
Ik heb ook niet alles door gelezen dus wat er in de tekst staat weet ik trouwens niet.
(bij stap 3) Hier word mbv een katalistator (PdCl2 ) een stof gemaakt waarbij een keton wordt gevormd.

vervolgens worden in stap vijf de twee gemaakt stofjes uit stap 2 en 3 bij elkaar gedaan. via een hel mooie reactie word vervolgens MDMA gevormt. Als ik nog tijd heb kan ik bij die laatste stap nog wel ff een mechanisme maken.

veel succes
Oud 18-06-2003, 21:05
squat
squat is offline
http://www.neonjoint.com/c16.html

Ik hoop dat je engels een beetje goed is want ik heb geen zin om het voor je te vertalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten