Oud 23-09-2003, 17:39
amz
amz is offline
Op mijn school heb ik er nooit wat over gehoord, maar het schijnt dus al jaren op veel scholen een traditie te zijn om een eindexamenklapper te houden.
Lijkt mij dus juist ontzettend leuk, dus bedacht ik dat ik dan maar eens tegen de traditie van mijn school in, alvast iets leuks moet verzinnen voor het geval ik komend jaar slaag!
Maar nu heb ik vrijwel geen idee van wat ik me daarbij zou moeten voorstellen... Wat werd er op jullie scholen allemaal voor origineels verzonnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2003, 17:42
Verwijderd
Het is bij ons ook traditie (geweest) geloof ik. Ik weet er nog wel een paar van de eerste jaren dat ik op de middelbare zat. Zo hebben ze een jaar van alles met water gedaan (natspuiten, waterballonnen...) en een keer iets met taartgooien. Volgens mij ook nog een keer iets met alle sleutels van de lokalen.
Maar de laatste jaren hebben we het niet meer. Ik doe dit jaar eindexamen, en wil die traditie wel ff herstellen
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 18:43
alwaysgood
alwaysgood is offline
met water andere nat maken is een echte traditie, maar je mag tegenwoordig steeds minder. Op sommige scholen is het zelfs verboden.....
Oud 23-09-2003, 18:50
Nona
Nona is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 23-09-2003 @ 19:43:
met water andere nat maken is een echte traditie, maar je mag tegenwoordig steeds minder. Op sommige scholen is het zelfs verboden.....
Jah... Wij moesten ook heel voorzichtig zijn. De afgelopen vijf jaar was het al afgelast, maar die van ons was tam en het mocht eindelijk een keer doorgaan.
Oud 23-09-2003, 19:16
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Bij ons is het sinds een jaar of 6, dus sinds ik op school zit ook verboden..

Maar dat wil niet zeggen dat er een paar keer toch een aantal waterbalonnen zijn gegooid .....
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 20:36
amz
amz is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 23-09-2003 @ 18:42:
Het is bij ons ook traditie (geweest) geloof ik. Ik weet er nog wel een paar van de eerste jaren dat ik op de middelbare zat. Zo hebben ze een jaar van alles met water gedaan (natspuiten, waterballonnen...) en een keer iets met taartgooien. Volgens mij ook nog een keer iets met alle sleutels van de lokalen.
Maar de laatste jaren hebben we het niet meer. Ik doe dit jaar eindexamen, en wil die traditie wel ff herstellen
hehe, leuk dat van die sleutels, lekker chaos veroorzaken

Citaat:
Kruimel schreef op 23-09-2003 @ 19:50:
Jah... Wij moesten ook heel voorzichtig zijn. De afgelopen vijf jaar was het al afgelast, maar die van ons was tam en het mocht eindelijk een keer doorgaan.
dus voor zoeits moet je eerst toestemming vragen aan je conrector ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 21:38
Multilot
Multilot is offline
das toch gewoon stunt ofzo?? Of kolderdag??
Nou wij hebben het ook gedaan, maar ik vraag me af waarom iedereen altijd zo graag de leraren voor lul wil zetten... Je hebt die mensen nog hard genoeg nodig om je examen te halen, en het was toch ook een leuke tijd??

Ok nu zal ik wel weer afgezeken worden, maar goed dat boeit niet
En nee ik was echt niet iemand die altijd braaf was en lievertje van iedereen enzo, integendeel, maar dat doet er verder ook niet toe...

Veel plezier ermee!!
Oud 24-09-2003, 14:36
amz
amz is offline
Citaat:
Multilot schreef op 23-09-2003 @ 22:38:
das toch gewoon stunt ofzo?? Of kolderdag??
Nou wij hebben het ook gedaan, maar ik vraag me af waarom iedereen altijd zo graag de leraren voor lul wil zetten... Je hebt die mensen nog hard genoeg nodig om je examen te halen, en het was toch ook een leuke tijd??

Ok nu zal ik wel weer afgezeken worden, maar goed dat boeit niet
En nee ik was echt niet iemand die altijd braaf was en lievertje van iedereen enzo, integendeel, maar dat doet er verder ook niet toe...

Veel plezier ermee!!
Hoe hadden ze de leraren op jullie school dan voor lul gezet?
Ik ben niet van plan om de leraren echt grandioos voor lul te zetten hoor, maar zelf vind ik dat een geintje best mag Ik denk dat ze er zelf ook heus wel de humor van in zullen zien (als het een beetje gangbaar is)...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 14:43
SHIIIIIIT
SHIIIIIIT is offline
bij ons wordt het dit jaar een ramp! alles gaat kapot en het wordt voor de leraren een drama.. eindelijk die vervelende %$#$##$ leraren terug pakken voor al het strafwerk en nablijven

ik kan niet w8en!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 14:44
amz
amz is offline
Citaat:
SHIIIIIIT schreef op 24-09-2003 @ 15:43:
bij ons wordt het dit jaar een ramp! alles gaat kapot en het wordt voor de leraren een drama.. eindelijk die vervelende %$#$##$ leraren terug pakken voor al het strafwerk en nablijven

ik kan niet w8en!
graag details, details!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 14:55
SHIIIIIIT
SHIIIIIIT is offline
- wielen onder de autos van leraren vandaan...

- voor 50 euro stinkbommen kopen

- 30 kilo kalium op het schoolplein in de fik steken

- 20 pakken split erwten door de school gooien...

- rotte sinasappels verstoppen..

- ketting sloten om de poort van het school plein...

- eieren tegen ramen gooien

Etc etc
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 14:59
amz
amz is offline
Citaat:
SHIIIIIIT schreef op 24-09-2003 @ 15:55:

Etc etc
wooo zo erg zou ik het niet eens durven
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:02
Gwinnie
Gwinnie is offline
Bij ons hadden ze halverwege het jaar zogenaamd voor de schoolkrant interviews gedaan.
er waren ook vragen als: 'waar mag je jou midden in de nacht voor wakker maken?'

en aan t eind van het jaar gingen ze midden in de nacht bij die leraren langs om te brengen/doen wat ze daar hadden ingevuld.

schijnt trouwens wel uitgekauwd te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:03
SHIIIIIIT
SHIIIIIIT is offline
dat is in ieder geval wel de bedoeling...

ik sta trouwens open voor suggesties...
the sky is the limit met de examen stunt, we wouden eerst accuzuur in de supersoakers stoppen en dan op ogen van leraren mikken.. maar daar hebben we maar van afgezien!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:04
amz
amz is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 24-09-2003 @ 16:02:
Bij ons hadden ze halverwege het jaar zogenaamd voor de schoolkrant interviews gedaan.
er waren ook vragen als: 'waar mag je jou midden in de nacht voor wakker maken?'

en aan t eind van het jaar gingen ze midden in de nacht bij die leraren langs om te brengen/doen wat ze daar hadden ingevuld.

hehe

doe je zoeits nou eigelijk nou op 1 dag of paar grappies int jaar

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:18
desiree1986
desiree1986 is offline
wat denk je zelf?? 1 dag natuurlijk!!! en dan wel de laatste verplichte lesdag voor t examen..
anders hebben die leraren helemaal geen leven meer! en we maken t ze al lastig genoeg..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:42
Balance
Balance is offline
voorgaande jaren was d'r echt niks aan bij ons; d'r waren dan 2 mensen met een waterpistooltje die en paar straaltjes spoten of ze hadden bekertjes met water op de trappen gezet...

dit jaar willen we dus iets leukers verzinnen, maar we weten nog niet zo goed wat te doen.
de eerste paar ideeen zijn:
- de deurklinken van de lokalen losschroeven en allemaal in de lerarenkamer leggen.
- de eerste 4 treden van de trappen losschroeven en ergens anders neerleggen, zodat iedereen met het ene kleine liftje naar boven moet (waar maar 3 mensen tegelijk in kunnen).
Oud 24-09-2003, 15:44
alpha
alpha is offline
Bedoel je een examenstunt?
Bij ons werd eerder wel altijd op de laatste schooldag heel wat georganiseerd, maar het heette gewoon Laatste Schooldag. (water en meel op auto's enzo) maar wij waren dit jaar de enigen zonder gezeik! Of dat nou zo leuk is weet ik niet..
Oud 24-09-2003, 15:46
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
bij ons is het op de laatste schooldag avn de examenklassen

Er is wel eens een schuiparty geweest en idols/kopspijkers met leraren

Maar het leukst van zo'n rodeo-koe waar leraren zo lang mogelijk op moesten blijven zitten

Het wordt er wel een zooi van in school
Oud 24-09-2003, 15:49
koekiemonstertje
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 24-09-2003 @ 16:02:

idd hadden wij ook!
Oud 24-09-2003, 15:52
koekiemonstertje
bij ons op chool is het ook een keer uit de hand gelopen jaren geleden.

Leerlingen hadden een stripact bedacht en de rector vond dat zo leuk dat hij zelf ging strippen! Ontslagen enzo!

Nog steeds het zwakke punt bij ons op school!
Oud 24-09-2003, 21:31
Multilot
Multilot is offline
We hebben leraren 'ontvoerd' en een polietiewagen geregeld, dus dat was echt super. Daarna moesten die leraren in een schavot. Andere leraren konden die gevangenen vrij krijgen door middel van debiele spelletjes. Wortel trekken bij wiskundeleraren (touwtrekken dus) of bierrace en worsteetrace bij leraren duits...
Op het eind moest de rector op t schavot, en moesten de leraren een ode aan ons zingen. Op melodie van YMCA, had ik zelf in elkaar gezet.
Maar als je details wilt weten ofzo, moet je even roepen. We hebben dit alles gedaan zonder geld!!!!!!! Jawel, dus dat was helemaal top!

Thema was Prout to be fout... Zeer aan te raden, echt mooie creaties had men aan
Oud 24-09-2003, 21:36
Verwijderd
ik stond samen met een goede vriend van mij heel vroeg op (3 uur 'snachts) toen op het fietsje naar school toe en hebben wij de hekken op slot gezet

komt om 8 uur zo'n dikke vent van de administratie eraan met een mini-ijzerzaagje en probeert ie het slot door te zagen. na 5 minuten nog geen beschadiging te hebben aangebracht zegt ie "dit lukt niet"

en wij zo van dat meen je niet toen heeft ie de politie opgebeld en kwamen die langs om de sloten eraf te knippen. maarja, om hier in details te treden word het verhaal wel erg lang. maar de hoofdlijnen staat er.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:53
amz
amz is offline
Citaat:
Op het eind moest de rector op t schavot, en moesten de leraren een ode aan ons zingen. Op melodie van YMCA, had ik zelf in elkaar gezet.
Maar [U]als je details wilt weten ofzo, moet je even roepen

Thema was Prout to be fout... Zeer aan te raden, echt mooie creaties had men aan [/B]
Details zijn uiteraard altijd welkom

Laatst gewijzigd op 26-09-2003 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:41
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Citaat:
SHIIIIIIT schreef op 24-09-2003 @ 15:55:

Etc etc
Offtopic:
Kalium in de fik steken???
grapje zeker, ik geef je wel lucifers.... brand tog niet..
...je bent in de SK les vergeten op te letten toen de leraar zei:
'en dan doen we de kalium in een bakje WATER...'
(liefst met wat wc papier voor de vertraging)
het brand dus niet, maar reageert

Onze stunt is elk jaar in een thema, flower power of jaren '80 ofzow... altijd wel grappig, effe bedenken wat 'ik' dit jaar ga doen
Oud 26-09-2003, 18:56
Verwijderd
Bij ons is dat ook gewoon elk jaar, er is jaarlijks zelfs een speciaal bestuur voor. Ik ben niet van plan om daar in te gaan, ik ben niet zo'n organiserend typje Maar natuurlijk wel bereid om mee te helpen .

Drie jaar geleden was het heel leuk: hadden ze de fietsenrekken voor de ingang van de school gezet, zodat je, met je fiets om je schouder, over de rekken moest klouteren om je fiets normaal kwijt te kunnen. Daarbij hadden ze vuilniszakken gedaan over de kluisjes zodat niemand z'n (gym)spullen kwijt kon Maar dit jaar wordt het nog leuker
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:41
Verwijderd
Vorig jaar werden er met waterballonen gegooid (binnen en buiten )
De trappen en gangen waren "bekleed" met wc-papier.
Stinkbommen
en alle deuren van lokalen werden op slot gedaan als we binnen waren zodat ze niet binnen konden komen met rotte eieren enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 08:54
the tourist
the tourist is offline
Bij mij op school is er elk jaar een thema (bv. Hollywood) en alle eindexamenleerlingen moeten dan op hun laatste lesdag verkleed gaan in iets dat met dat thema te maken heeft.

Een paar jaar geleden werd je als niet-examenleerling wel eens natgespoten met iets als je aan kwam fietsen, maar nu mag dat geloof ik niet meer. Maar goed, het blijft wel een gezellige dag voor iedereen (vind ik dan)
Tijdens lessen zie je bijvoorbeeld ineens Superman langs racen in een karretje, of er vallen een aantal elfen binnen tijdens een les.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 09:14
Verwijderd
Bij ons heet dat Examenstunt

Tis altijd erg leuk als er plotseling iemand uit je klas binnen komt stormen met :"Eva, haal je fiets uit het fietsenrek, het fietsenrek gaat na het 3e uur dicht en ze gaan kloten met schuim en koeien stront ofzo en dan zit je hele fiets onder"
Dus de hele school zette op een aantal mensen na hun fiets buiten het rek ...
Toen was het dus zo dat er om 11.00 werd geroepen over intercom : ALLE MENSEN NAAR DE TUIN!!! en toen was het heeldruk bij de tuin en gingen ze allerlei dingen doen met leraren die niet ranzig waren alleen maar leuk.. (kussen gevecht op zo'n groot kussen en zoiets van harry de hengst en dan leraren erop..
Vorig jaar liep hij eigenlijk een beejtei n de soep want iedereen ging om half twaalf lekker naar huis.. (dat mag na de examen stunt bij ons terwijl het programma wat ze hadden bedacht niet echt af was..

In de 1e was hte zo bij ons dat er tijdens het 2e uur iedereen naar de aula moest en toen ik daar aankwam (na reeds 5 minuten gelopen te hebben.. kzat aan de andere kant van het lokaal..) was er zo'n stroom naar buiten dat ik maar gewoon naar een examen leerling ben gegaan en heb gevraagd wat er aan de hand was.. we mochten dus naar huis

Mgoed vage toevoeging
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 24-09-2003 @ 16:52:
bij ons op chool is het ook een keer uit de hand gelopen jaren geleden.

Leerlingen hadden een stripact bedacht en de rector vond dat zo leuk dat hij zelf ging strippen! Ontslagen enzo!

Nog steeds het zwakke punt bij ons op school!
bij ons hadden ze strippers uitgenodigd een keer en dan leraren op het podium geroepen en die moesten daar dus zitten met strippers die om hen heen dansten enzo.. en moesten slagroom tussen de borsten vandaan halen enzo
(naja, ze hielden onderbroek aan en er mochten alleen bovenbouwers komen)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:20
Stefanie
Stefanie is offline
Bij ons hadden ze een taartenquizspel gedaan. Als je de vraag fout beantwoordde dan kreeg je n taart in je gezicht Er was zelfs een lerares die zich voor een half uur in de WC had opgesloten... Echt zo triest!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:26
Jarahh
Jarahh is offline
Bij ons heet dat 'Laatste Lesdag'; iedereen (ook de brugklassen) om 12:00 uur uit... er staat van meestal van alles op het schoolplein (levend tafelvoetbal, van die opblaasbare zwembaden, stormbanen enz) en de eindexamenleerlingen rennen met waterpistolen rond... echt heel erg leuk. Vorig jaar was er een lerarenplaybackshow, ook heel leuk!
Wel moeten we hier sponsors voor zoeken, omdat de school niet wil betalen...
Oud 05-02-2004, 18:37
Yvat
Yvat is offline
Bij ons heet het Examenstunt, vorig jaar was het theme Flowerpower, alle eindexamenleerlingen liepen rond in hippiekleding, en iedereen werd opgeroepen naar een staking te gaan en ook iets met het gras dat gesteund moest worden ofzo . Na de eerste 3 uur hoefde je geen lessen meer te volgen en was er buiten een soort Idols voor leraren (geloof ik ) meer weet ik er eigenlijk niet meer van.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 20:27
El Kim
El Kim is offline
Misschien kun je hier wat ideeën opdoen

http://forum.scholieren.com/showthre...ht=examenstunt

Oud 05-02-2004, 20:36
Verwijderd
Bij ons heet het ook de examenstunt, en wordt wel elk jaar georganiseerd.

Vorig jaar was er een soort hindernisbaan voor leraren. Voor sommige is het wel leuk om te zien, maar echt heel origineel en uitgebreid was het niet. De stunt werd echter onderbroken door een paar idioten die vanaf het dak met rotte eieren begonnen te gooien. Ik had het geluk dat ik bij mensen stond die van die actie wisten zodat ik op tijd kon wegduiken. Een jaar daarvoor hebben ze een aantal docenten reclames laten naspelen (docent in luier voor huggie-reclame ). Misschien dat ik dit jaar wel blijf kijken, maar dat ligt een beetje aan de stunt.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:06
Angel
Angel is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 05-02-2004 @ 21:36:
Bij ons heet het ook de examenstunt, en wordt wel elk jaar georganiseerd.

Vorig jaar was er een soort hindernisbaan voor leraren. Voor sommige is het wel leuk om te zien, maar echt heel origineel en uitgebreid was het niet. De stunt werd echter onderbroken door een paar idioten die vanaf het dak met rotte eieren begonnen te gooien. Ik had het geluk dat ik bij mensen stond die van die actie wisten zodat ik op tijd kon wegduiken. Een jaar daarvoor hebben ze een aantal docenten reclames laten naspelen (docent in luier voor huggie-reclame ). Misschien dat ik dit jaar wel blijf kijken, maar dat ligt een beetje aan de stunt.
Ik zit in de eindexamenstuntcommissie dit jaar. En we hebben al heel wat ideeen. En ik ga ze niet op het foruim plaatsen aangezien er leerlingen van mn school hier ook op het forum zitten (iemand of niemand en stff bijvoorbeeld) en de stunt moet geheim blijven. Ik mag alleen zeggen dat Idols niet mag.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:30
Verwijderd
vorig jaar zijn alle leraren bij mij op school verkleed --> heel dom.
En ze zijn ook een x midden in de nacht uit hun bed gehaald.
en nog een keer zo'n waterluchtglijbaan gehad, er werd een quiz gedaan met leraren fout was van de glijbaan af.. was ook erg leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten