Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hmmz.... vaak pesten degene die pesten uit reactie ergens op. (Angst om zelf gepest te worden bijvoorbeeld) en veel pesters hebben niet echt door wat ze doen.
Aan de ene kant zou het wel goed zijn om ze duidelijk te maken wat ze aan het doen zijn oid, maar aan de andere kant is het wel lastig.... In sommige gevallen is het duidelijk dat de pester pest om te pesten, zelf door heeft wat ie doet e.d., maar in andere gevallen is het niet duidelijk dat het pesten is en of de pester doorheeft wat ie doet. Op scholen lijkt het me belangrijk dat docenten en leerlingbegeleiders goed worden getraind om pestgedrag te herkennen en dat proberen op te lossen. Buiten scholen is dat wel veel lastiger..... Daarnaast is vaak het schlachtoffer ook niet helemaal zonder schuld. Het gaat te ver om te zeggen: je lokt het zelf uit, maar er zijn wel dingen in je gedrag die je kunt veranderen. Daarom lijkt het me in zulke situaties wel zinnig als er ook goede begeleiding voor het slachtoffer komt..... Misschien zou je de kosten daarvan kunnen verhalen op de dader als vorm van straf oid.....
||
Verwijderd
|
Citaat:
In ieder geval moet geestelijke mishandeling vervolgd kunnen worden. Ik vraag me af of er gevallen uit de jurisprudentie bekend zijn waarin de OvJ zoiets heeft gedaan. Ik vraag me af of het onder het algemene artikel van mishandeling kan vallen - iemand zou even de toelichting op dat artikel erbij moeten pakken. Bewijsproblemen doen zich misschien voor, maar dat is geen reden om het niet als apart strafbaar feit in de wet op te nemen. Bij wel meer feiten doen zich bewijsproblemen voor omdat het om 'geestelijke' uitingen gaat maar dat is in de praktijk best wel te omzeilen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nóg erger dan verkrachting met de "gewone" middelen zou ik zeggen. Tja, ik zou zeggen dat het geestelijk mishandelen ook gestraft zou moeten worden, want je hebt gelijk als je zegt dat het later op ergere dingen uit kan lopen, nog maar de trauma's daargelaten. Maar het is moeilijk om in zo'n zaak bewijs te vergaren, zou ik denken. Maar zeker een goede zaak.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling TBS MarlinHooijer | 1 | 04-02-2012 10:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ilse weigert pedofielensite Verwijderd | 415 | 04-02-2005 19:54 | |
[CIDI & Ayaan Hirsi Ali] Naftaniel: 'Joden besnijden is geen leed' Gatara | 403 | 11-10-2004 08:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 |