|
|
Bekijk resultaten poll: Moeten werkende mensen voorang krijgen voor een behandeling in het ziekenhuis? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 18.46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
53 | 81.54% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
eerlijk = een goede samenleving daarnaast vind ik de stelling zo onzinnig dat ik er niet op in ga, hoezo schending van de gelijkheid, moeten straks alle werklozen rond gaan lopen met een ster??
|
Nee:
Iedereen heeft recht op een goede behandeling of je nou werkt of niet. Als je niet werkt kan je de kosten moeilijker missen. Als je werkt heb je waarschijnlijk al wel iets bij elkaar gespaard. Ook bijvoorbeeld als je in de WAO zit, zit je daar ook niet zonder reden. Je werkt niet maar als je daarom maar niet behandeld moet worden...........
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Enne, fleet, ik ga met je mee mocht het zover komen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() M'n vader zit al 7 jaar werkloos thuis, moeder ook, ik heb een krantenwijkje. En dan te horen 'u moet wachten want de vuilnisman gaat voor' van de doktersassistente? Ik zou persoonlijk de bom in elkaar willen zetten die op RaRa-achtige stijl het huis van de verantwoordelijke minister in puin zou leggen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jezus FA, hou je even in ofzo
![]() TS vroeg niet om de meningen van tere zieltjes die op hun gelijkheidteentjes zijn getrapt, maar om argumenten voor en tegen. Sarahbressers is de enige die een tot nu toe valide argument voor heeft aangedragen, dat zie ik anderen nog niet na doen. In plaats daarvan gaan jullie een beetje elkaar ondersteunen in het moord en brand schreeuwen. Het kan geen kwaad om eens over dingen na te denken hoor, in plaats van meteen blinde vlekken voor je blikveld te krijgen als iets een beetje buiten je eigen kraam valt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt gaan roepenn dat werkenden meer betalen en voor hun geld dus wel wat extra kunnen krijgen omdat het niet eerlijk is anders. of Werkenden zijn goed voor de economie en moeten daarom snel behandeld worden zodat ze weer snel kunnen werken. of Wie niet werkt mag niet klagen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het hangt er maar net vanaf wat je verstaat onder toegang tot het ziekenhuis. Bedoelen we toegang tot door de overheid gefinancierde medische hulp? Medische hulp in het algemeen, dus ook private klinieken? In elk geval kun je als overheid moeilijk ingrijpen in de tarieven en patiëntenselectie van private klinieken. Dat is gewoon vrij ondernemerschap. Kun je artsen dwingen in een door de overheid instandgehouden ziekenhuis te werken, als ze in een private kliniek meer kunnen verdienen? Dat is een vrij grove inbreuk op de vrijheid van arbeidskeuze. Het is maar de vraag of je zoiets kunt verantwoorden. Als je medische zorg ziet als een sociaal grondrecht dan is maar weinig plaats voor selectie aan de poort op grond van inkomen, hoewel er zeker wel iets te zeggen valt voor de snellere behandeling van mensen waar de samenleving een groot belang bij heeft. Maar die marge is krap. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat is echt onzin, bij iedereen zijn wel ongezonde elementen te vinden. ![]() Gezonde zaken moeten worden aangemoedigd, maar wat jij roept is kant en klare onzin. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
hmmz... in eerste instantie heb ik de neiging om te zeggen: onzin!
maar de voedingsbodem van dit soort ideeen is natuurlijk de schaarste in de zorg. Je kan wel zeggen : iedereen heeft recht op zorg, maar dat kan je alleen in de praktijk brengen als je de capaciteit hebt. Stel er ligt een vrouw van 80 in een ziekenhuis en ze moet een buikoperatie ondergaan, ik zeg maar wat, en ernaast ligt een vrouw van 30 en die moet dezelfde operatie ondergaan, maar ze moet veel langer wachten i.v.m. wachtlijsten. Beide vrouwen gaan dood als ze niet snel behandeld worden, maar er is maar voor 1 van de vrouwen plek. Dan zou ik toch kiezen voor die vrouw van 30. Het is volgens mij dus ook niet heel erg om onderscheid te maken als je gewoon niet meer capaciteit hebt. Of je vervolgens onderscheid moet maken op werkend/niet-werkend weet ik niet. Misschien als verder alle omstandigheden gelijk zijn en als de ingreep niet de niet-werkende weer arbeidsgeschikt maakt. Ook lijkt het me dat je voor kinderen en scholieren/studenten een uitzondering van deze regel maakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, tuurlijk niet !
Waar ik opzich wel voor ben is dat mensen die nooit gebruik maken van hun ziektekostenverzekering (zoals ik dus) na een bepaalde tijd wel wat korting mogen krijgen! Net zoals bij verzekeringen voor je auto, bij meer schadevrije jaren krijg je steeds wat meer korting |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je na 5 jaar minder dan zoveel procent gebruik hebt gemaakt van je ziektenkosten verzekering vind ik dat je de jaren daarop best wat korting mag krijgen! Moet je dan opeens wel weer aanspraak maken op je verzekering dan ga je weer meer betalen ... Niks mis mij lijkt me! Hetzelfde als een autoverzekering. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat zijn dingen die mensen zelf in de hand hebben en imho vooral Roken kost de NL samenleving een teringzooi aan geld in de ziektekosten: die zouden de rokers wat mij betreft voor hun rekening mogen nemen: ik heb nooit gerookt, rook niet, en ga het nooit doen: toch betaal ik mee aan het behandelen van wat voor kankers dan ook allemaal veroorzaakt door het roken. (*als je roker bent en je aangesproken voelt en wilt reageren: doe dan in ieder geval een reply waar we wat aan hebben en niet een "ooh we zijn zo zielig we worden gediscrimineerd"-lulverhaaltje) |
![]() |
||
Citaat:
En hij hij heeft zijn stelling 'niet alles wat niet in het kraampje van de SP past is meteen asociaal' goed onderbouwd. Ik durf zelfs te stellen dat het gelijk deels aan zijn kant is (maar ik ben dan ook niet in alles 100& SP'er).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anyway, waar het hier om draait is in feite of je een economische hogere waarde van een mens dusdanig belangrijk acht dat je deze voor wil laten gaan op een ander mens met betrekking tot medische zorg. Zoals Wouter reeds terecht opmerkte is er bij prive klinieken natuurlijk sprake van een relatief vrije selectie. Het lijkt me dan ook niet interessant om deze in de discussie te betrekken, tenzij we het erover gaan hebben of we priveklinieken uberhaupt niet aan banden moeten leggen of geheel verbieden. De vraag is dus of ziekenhuizen van de staat mensen voor moeten laten gaan, omdat daarvoor economisch belang is. Mijns inziens niet. De overheid maakt hier namelijk onderscheid op irrelevante gronden. Een van de taken van de overheid is mijns inziens het verlenen van zorg aan haar burgers. Dit zonder voorbehoud of zij werkend zijn, danwel rentenierend, met pensioen of een uitkering hebben. Zij hebben allen recht op de medische zorg die zij behoeven, en zo snel als redelijkerwijs mogelijk is. Als we hier wel aan zouden beginnen, zullen dan de mensen met een hoger inkomen ook eerder worden behandeld dan mensen met een lager inkomen? En hoe zit het als er levensbedreigende ziekten zijn? Worden dan alleen de mensen gered die werk hebben? Mogen de gepensioeneerde, de arbeidsongeschikten en scholieren doodvallen? Om het even om te draaien zou je zelfs kunnen stellen dat iemand met een uitkering voorrang krijgt op iemand met een dik salaris (laat hem maar naar een privekliniek of verweggistan gaan, kan hij toch betalen). Niet dat dit wenselijk zou zijn natuurlijk, zeker gezien onze progressieve premies.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder werd er ookal gesteld dat je moet kijken naer hoeveel roken oplevert, dit bedrag ligt aanzienlijk hoger dan het bedrag dat roken de maatschappij kost, dus dat het handen vol geld kost is kan al niet zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Daar is voor zover ik weet anders nog nooit een algemeen erkende studie naar gedaan. Als je er een kan vinden zou ik die graag lezen. Tot die tijd is het beweren van beide kanten zinloos.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|