Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 14:33
S@nne :)
S@nne :) is offline
Nog meer mensjes die naar Marmaris op vakantie gaan? Wanneer ga je? Welk hotel/appartement? Of vakantie ervaringen hebben in Marmaris! Hoe wassut? Uitgaan? Strand? Weer? Mensjes?

Kuz!
Advertentie
Oud 09-02-2004, 14:42
Balance
Balance is offline
Ik ben in een klein plaatsje naast Marmaris geweest, maar ook enkele keren naar Marmaris zelf.

Marmaris is één grote uitgangsplaats. Het bestaat uit discotheken, bars en hotels. Als je dat zoekt is het helemaal te gek. Het strand viel nogal tegen, dat is erg klein en vol. Het weer verschilt wanneer je gaat. In de zomer kan het tot 50 graden oplopen, erg heet dus. Daarom kun je het beste kijken of je air-conditioning hebt. Maar het is veel minder vervelend als wanneer het in Nederland zo heet is. Aan een zwembad of strand is het goed te doen.
De boulevard is super gezellig en het is heel leuk om langs de kleine winkeltjes te lopen. Afdingen is hier heel normaal.
De haven is ook erg leuk om langs te lopen. Ik heb er een duikcursus gevolgd, dat was ook super tof.
De dolmusjes zijn mega goedkoop, dus gebruik die volop!
Oud 09-02-2004, 14:52
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2004 @ 15:42:
Ik ben in een klein plaatsje naast Marmaris geweest, maar ook enkele keren naar Marmaris zelf.

Marmaris is één grote uitgangsplaats. Het bestaat uit discotheken, bars en hotels. Als je dat zoekt is het helemaal te gek. Het strand viel nogal tegen, dat is erg klein en vol. Het weer verschilt wanneer je gaat. In de zomer kan het tot 50 graden oplopen, erg heet dus. Daarom kun je het beste kijken of je air-conditioning hebt. Maar het is veel minder vervelend als wanneer het in Nederland zo heet is. Aan een zwembad of strand is het goed te doen.
De boulevard is super gezellig en het is heel leuk om langs de kleine winkeltjes te lopen. Afdingen is hier heel normaal.
De haven is ook erg leuk om langs te lopen. Ik heb er een duikcursus gevolgd, dat was ook super tof.
De dolmusjes zijn mega goedkoop, dus gebruik die volop!
I love dit soort reacties! Fantastisch! En ja... wij gaan er heen voor 1 grote feestvakantie (4 meiden)!
Oud 09-02-2004, 14:54
Yolcu
Yolcu is offline
Tja op het verhaal van Balance heb ik weinig toe te voegen . Al kun je naast stappen natuurlijk ook hele leuke excursies doen.. denk aan raften, duiken, jeepsafari, hamam, turkse avond, Pamukkale, enz.. Ook kun je met de boot naar Rhodos maar dat is best prijzig. Vorig jaar was ik er tijdens de hittegolf, we hebben een paar dagen meegemaakt dat het 48 graden was.. dat is een beetje jammer. Hopelijk is het dit jaar beter uit te houden. Een echte aanrader is de bazaar, waar je uren kunt struinen. Ook vind ik dat het lekkere eten even genoemd moet worden, de vele restaurantjes (oa langs de boulevard en in het oude centrum) zijn zeker de moeite waard! Tip: zorg dat je een appartementencomplex of hotel hebt waar een fatsoenlijk zwembad is, want het strand stelt niet superveel voor. Voor een goed strand kun je het beste de dolmuş of taxiboot pakken naar Içmeler, daar is het strand breder, schoner en iets rustiger.

Ik ga dit jaar weer van 13 juli t/m 27 juli.. dit jaar verblijf ik in app T&G. Vorig jaar in Gokay, dat was echt top (aanrader!) maar Gokay is me dit jaar te duur. (in dezelfde periode dit jaar bijna 150 eur duurder).

Als je verder nog iets wilt weten, dan hoor ik het wel
Oud 09-02-2004, 14:58
Citaat:
Unique schreef op 09-02-2004 @ 15:54:
Tja op het verhaal van Balance heb ik weinig toe te voegen . Al kun je naast stappen natuurlijk ook hele leuke excursies doen.. denk aan raften, duiken, jeepsafari, hamam, turkse avond, Pamukkale, enz.. Ook kun je met de boot naar Rhodos maar dat is best prijzig. Vorig jaar was ik er tijdens de hittegolf, we hebben een paar dagen meegemaakt dat het 48 graden was.. dat is een beetje jammer. Hopelijk is het dit jaar beter uit te houden. Een echte aanrader is de bazaar, waar je uren kunt struinen. Ook vind ik dat het lekkere eten even genoemd moet worden, de vele restaurantjes (oa langs de boulevard en in het oude centrum) zijn zeker de moeite waard! Tip: zorg dat je een appartementencomplex of hotel hebt waar een fatsoenlijk zwembad is, want het strand stelt niet superveel voor. Voor een goed strand kun je het beste de dolmuş of taxiboot pakken naar Içmeler, daar is het strand breder, schoner en iets rustiger.

Ik ga dit jaar weer van 13 juli t/m 27 juli.. dit jaar verblijf ik in app T&G. Vorig jaar in Gokay, dat was echt top (aanrader!) maar Gokay is me dit jaar te duur. (in dezelfde periode dit jaar bijna 150 eur duurder).

Wij gaan naar appartementen Club Amaris..... Heeft een zwembad... en airconditioning! Komt vast wel goed!!! En hoeveel geld geef je ongeveer per dag uit? Als je 3 maaltijden moet eten en uitgaan zeg maar!?
Oud 09-02-2004, 15:06
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
S@nne schreef op 09-02-2004 @ 15:58:
Wij gaan naar appartementen Club Amaris..... Heeft een zwembad... en airconditioning! Komt vast wel goed!!! En hoeveel geld geef je ongeveer per dag uit? Als je 3 maaltijden moet eten en uitgaan zeg maar!?
Tja ik drink bijna geen alcohol tijdens het stappen, dus ik ben niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Een driegangenmaaltijd met een paar wijntjes kost zo'n 7 tot 10 euro denk ik. Ik at geen drie maaltijden per dag, maar ik denk dat ik per dag maximaal zo'n 20 tot 25 euro uitgaf. Ofzo. Als je wél alcohol drinkt, bestel dan zeker geen geimporteerde drankjes (a la safari, boswandeling enzo), want dat is veel te duur!

(ik heb dit al eens uitgelegd in een topic op de kantine: zoek daar maar even! daar heb ik ook standaardprijzen genoemd. Als je de topic niet kunt vinden, zal ik die prijzen nog wel een keer uit m'n mouw schudden, maar waarschijnlijk heb je m zo gevonden)
Oud 09-02-2004, 15:08
Yolcu
Yolcu is offline
Ow keb m al:
http://forum.scholieren.com/showthre...light=marmaris
Oud 09-02-2004, 15:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Unique schreef op 09-02-2004 @ 15:54:

Ik zat d'r ook met de hittegolf en wij hebben ook die temperaturen meegemaakt. Ik vond dat nog best uit te houden, zolang je aan het zwembad bleef. Pas rond een uur of 5 kon je echt weggaan, maar meestal bleven we toch tot zo'n 7 uur liggen.
Het eten is idd heerlijk en de excursies zijn erg leuk. Ik zou alleen de excursies daar ter plekke boeken en niet bij je reisorganisatie. Die gooien er zo tientallen euro's bovenop, terwijl je exact dezelfde excursie krijgt! Ik ontmoette daar een groep jongeren die om de dag een excursie deed en alleen het duiken hadden zij via de reisorganisatie gekocht, de rest allemaal via standjes ter plaatse en het was prima geweest!
Naar het strand van Icmeler zou ik niet gaan. Daar zat ik en dat is ook rot strand. Wel breder en minder druk, maar meer steentjesstrand, dus dat deed erg pijn om op te lopen. Ik zou gewoon aan het zwembad blijven!
Oud 09-02-2004, 16:00
Die persoon die dat topic had geopend gaat dus met mij meej!!! Hihi! Grapsig! We werken weer goed langs elkaar heen !
Oud 09-02-2004, 17:30
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2004 @ 16:17:
Ik zat d'r ook met de hittegolf en wij hebben ook die temperaturen meegemaakt. Ik vond dat nog best uit te houden, zolang je aan het zwembad bleef. Pas rond een uur of 5 kon je echt weggaan, maar meestal bleven we toch tot zo'n 7 uur liggen.
Ja inderdaad, maar echt 'dingen doen' was op die paar dagen echt niet fijn hoor.. alleen 's ochtends en 's avonds, maar tijdens het heetst van de dag was het niet echt fijn om iets anders te doen dan lekker lui bij het zwembad liggen (niet dat daar iets mis mee is!). Maar de hitte voelt zeker anders dan in Nederland, het is beter uit te houden. Wij bleven meestal tot een uur of 5, 6 bij het zwembad liggen en gingen dan soms nog even de bazaar in of we gingen lekker op ons balkonnetje van het appartement zitten. En dan rond een uur of 10 een leuk restaurantje uitzoeken om te gaan eten.

Inderdaad, de excursies ter plaatse (te boeken bij de vele standjes overal) zijn stukken goedkoper en je krijgt precies dezelfde excursies. En dan kun je afdingen.. toch heb ik een paar dingen vorig jaar bij de reisorganisatie geboekt, dat was toch wel gemakkelijk.
Oud 09-02-2004, 20:33
Studentje
Studentje is offline
Ik ben er twee jaar geleden ofzo ook geweest. Zoals iedereen al zegt, het strand is niet geweldig. Al vond ik het wel relaxed dat je biertje gewoon op je strandbedje gebracht werd (ik zat bij het nieuwe centrum). Net als in de andere Turkse steden zijn de mensen erg vriendelijk, al zullen er toch wel de nodige mensen zijn die dit opdringerig willen noemen, maar goed, da's persoonlijk. Ik vond het er trouwens zeker niet extreem goedkoop, de prijzen voor een biertje kwamen bijvoorbeeld redelijk overeen met de Nederlandse prijzen, al maakt dat het in verhouding tot andere strandvakantielanden natuurlijk dus wel goedkoper.

Het eten is erg lekker, maar erg op de toeristen afgestemd. De restaurants in de haven vond ik een stuk minder. Ze waren duurder (door de ligging uiteraard, die wel top was) dan de restaurantjes die niet in een centrum lagen, de service was er minder en het eten was ook van mindere kwaliteit. Voorbij het nieuwe centrum, richting Icmiler (als ik het goed schrijf) zitten de beste restaurantjes. Ze zien er iets minder goed uit, maar het eten is er geweldig, voor een hele schappelijke prijs. Vooral het restaurantje bij die kermis attractie waar je met zo'n bal gelanceerd werd (geen idee of dat er nu nog staat) is een aanrader.

Verder is er, voor wie er van houdt, ook een typisch Nederlandse kroeg, Rembrandt. Nederlandse personeel, stikdruk, stikheet, skihut enz. Maar als je er van houdt is het denk ik wel leuk om daar eens te zijn. Verder vond ik, toen ik er was, de discotheken erg rustig, maar dat kan best veranderd zijn in die twee jaar.

De bazaar is ook wel leuk om eens door heen te lopen, maar ik miste in Marmaris toch wel een beetje de echte Turkse sfeer. Dat je moet afdingen, weet je natuurlijk allang. Ik neem ook aan dat je snapt dat die La Coste polo van 3 euro nep is .

Een aanrader is zeker ook de Hammam. Ik ben er in Marmaris niet heen geweest, maar ik neem aan dat ook daar het erg relaxed is. Zeker doen dus.

Zou je meer willen weten (ook over andere Turkse steden), vraag het maar, uiteraard.
Oud 12-02-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
S@nne schreef op 09-02-2004 @ 17:00:
Die persoon die dat topic had geopend gaat dus met mij meej!!! Hihi! Grapsig! We werken weer goed langs elkaar heen !
You go girl
Oud 15-02-2004, 17:00
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Marmaris is omdat het een toeristenoord is stukken duurder dan de niet-toeristische plaatsen. Ter vergelijing: in Izmir betaalde ik ongeveer 5-7 miljoen TL voor mn eten, in Marmaris 21 miljoen TL voor hetzelfde.

Hamam is wel een aparte ervaring. Als je een vrouw bent, vraag er dan uitdrukkelijk om dat je door een vrouw geholpen wilt worden. Meestal is het wel apart dus vrouwen in een vrouwengedeelte of vrouwenhamam en mannen in een mannenhamam (er zijn veel meer mannenhamammen dan vrouwenhamammen maar misschien dat dat in de toeristengebieden wel anders zit) en door mannen geholpen, maar soms willen ze nog wel eens zeggen 'o sorry we hebben alleen maar mannen die je kunnen helpen': niet intrappen! Dan maar verder kijken naar een andere hamam of vragen wanneer je dan wel door een vrouw geholpen kunt worden (tenzij je het niet erg vind om in je bijna-eva's kostuum door een man te worden gescrubd en alles).

In de hamam die ik geweest ben (n echte Turkse en niet-toeristische) was er een apart vrouwengedeelte. We moesten ons dan uitkleden tot onze slip en je werd dan gewassen en gescrubd door zo'n turkse vrouw die we vantevoren geheel gekleed hadden gezien maar die er nu ineens ook in dr bijna-eva'skostuum bij kwam staan.....onze haren werden gewassen met groene zeep hehe want de shampoo was na 2 van ons al op en gescrubd werden we met hetzelfde washandje waar de huisschilfers nog opzaten. Je moest dan gaan liggen op een soort marmeren tafel en dan werd je nogal hardhandig van voor en achter gescrubd.
De vrouw kon geen woord engels, maar ze was wel heel vriendelijk en gastvrij en we kregen een kop turkse thee na afloop.
Het was wel een mooie ervaring.

Best kans dat het in toeristische gebieden anders aan toe gaat, wat hygienischer enz. maar n echte hamam vind ik dan toch het leukste
Oud 15-02-2004, 18:03
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 15-02-2004 @ 18:00:
Best kans dat het in toeristische gebieden anders aan toe gaat, wat hygienischer enz. maar n echte hamam vind ik dan toch het leukste
Inderdaad, ik ben in een supertoeristische hamam geweest in Marmaris en dat ging heel anders.. mannen en vrouwen werden niet gescheiden en iedereen werd geacht z'n badkleding aan te houden. Ook werden we geholpen door mannen. Eerst werden we netjes opgehaald van het appartementencomplex en naar de hamam gebracht. Hier werden we in het Engels welkom geheten en werd ons alles uitgelegd. We kregen een kluissleutel en we konden ons omkleden (daarbij werden mannen en vrouwen wel gescheiden) en kregen badslippers aan.

Eerst gingen we 20 minuten in de sauna. Daarna kregen we een kwartiertje om in de hamam even bij te komen en wat bakjes koud of warm water over onszelf heen te gooien. Daarna werden eerst de mannen helemaal gesopt en van top tot teen gescrubt en daarna de vrouwen. Daarna werden we onder een koude douche gezet en daarna werden we helemaal ingewikkeld in katoenen lappen.

We hebben even een klein half uurtje zitten relaxen (met al die doeken dus om) en wat gedronken en daarna was het tijd voor het bubbelbad. Daar mochten we een klein half uurtje in zitten met een prachtig uitzicht over Marmaris. En daarna werden we nog een half uur lang van top tot teen gemasseerd; wederom eerst de mannen en daarna de vrouwen. Ook de massage werd gedaan door mannen, maar daar heb ik totaal geen last van gehad. Hierna mochten we weer even iets drinken, waarna we ons weer omkleedden. We zijn weer netjes naar het appartementencomplex teruggebracht.

Dit alles was (voor Turkse begrippen) best duur, ik heb zo'n 13 eur betaald geloof ik. Turken zelf betalen in niet-toeristische hamams maximaal 5 tot 7 eur, werd mij verteld door een Turk. Hij stond ervan te kijken dat ik er zoveel voor betaald had.

Ow en @Tulpje6: Marmaris is inderdaad veel duurder dan bv Izmir of andere minder-toeristische plaatsen, maar het prijspeil ligt nog altijd ver onder het Nederlandse prijspeil! Het is ook niet meer dan logisch: in Amsterdam is een drankje ook duurder dan in de rest van Nederland.
Oud 16-02-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
S@nne schreef op 09-02-2004 @ 15:33:
Nog meer mensjes die naar Marmaris op vakantie gaan? Wanneer ga je? Welk hotel/appartement? Of vakantie ervaringen hebben in Marmaris! Hoe wassut? Uitgaan? Strand? Weer? Mensjes?

Kuz!
Ben dr heen geweest. Mooi hotel: eten kut. Nooit bij boeken! Strand: fuck... heel kort strand (van straat naar zee is een meter of 5 en hutje mutje vol. Je kunt beter bij het zwembad blijven. Uitgaan: fuck veel en veel te druk. Alleen leuk als je met een grote groep bent. Weer: mooi. Mensjes: tja... turken hé?
Oud 16-02-2004, 20:56
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Unique schreef op 15-02-2004 @ 19:03:
Hamam verhaal
mmm dit klinkt ook heerlijk moet ik zeggen (lekkerder dan mijn ervaring maarja dan mis je toch een stukje 'echte' cultuur)
Wel flauw hoor dat de mannen daar eerst gaan..ladys first toch haha

Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 21:00.
Oud 17-02-2004, 17:37
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 16-02-2004 @ 18:40:
(..) Mensjes: tja... turken hé?
Ik heb nog geen enkele overeenkomst kunnen vinden tussen mijn Turkse buurman hier en bijvoorbeeld de mederwerkers van mijn hotel in Turkije.

Behalve de taal dan, uiteraard.
Oud 17-02-2004, 19:20
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Goes5 schreef op 16-02-2004 @ 18:40:
(..) Mensjes: tja... turken hé?
??
Oud 17-02-2004, 21:07
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Studentje schreef op 17-02-2004 @ 18:37:
Ik heb nog geen enkele overeenkomst kunnen vinden tussen mijn Turkse buurman hier en bijvoorbeeld de mederwerkers van mijn hotel in Turkije.

Behalve de taal dan, uiteraard.
En qua uiterlijk lijken ze ook wel een beetje op elkaar
Ik vind wel dat je gelijk hebt.. de Turken daar zijn zó anders, zeker in de badplaatsen..
Oud 18-02-2004, 12:16
Verwijderd
Wat ik bedoel:

Ze zijn lui, gemakzuchtig, onverschillig, arrogant tegenover anderen, blijven in één bepaald wereldje leven.

Dude,... er is niks lamer als om een ban vragen.... dan ben je echt zzzzoooooooooo zielig...
Oud 18-02-2004, 12:23
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
precies, en om "wat je bedoelt" moet je gebanned worden.

hoe kun je nou een hele groepering zo discrimineren:

"lui, gemakzuchtig, onverschillig, arrogant tegenover anderen, blijven in één bepaald wereldje leven"

mensen zoals jij zijn de laagste mensen uit de samenleving.
jullie vervuilen onze wereld met jullie vooroordelen en leugens!

ik ben helemaal niet lui, gemakzuchtig, onverschillig, arrogant en leef niet in een bepaald wereldje (behalve mijn eigen wereld, net zoals jij leeft in de jouwe).
en ik ben turk.
dus bied je excuses aan!

//

en nu wee ontopic!!
Oud 18-02-2004, 14:25
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 18-02-2004 @ 13:16:
Wat ik bedoel:

Ze zijn lui, gemakzuchtig, onverschillig, arrogant tegenover anderen, blijven in één bepaald wereldje leven.
Tuurlijk joh, en álle Nederlanders zijn natuurlijk ook zuinige, brutale, asociale, bierdrinkende boeren.

Ik ben zelf ook Nederlandse, maar ik ben niet zuinig, niet brutaal, niet asociaal, ik drink geen bier en ik ben ook al geen boerin. De in Turkije wonende Turken die ik ontmoet heb zijn gastvrij, vriendelijk, trots, hardwerkend en juist erg begaan met de rest van de wereld. Er is wel degelijk verschil tussen de Turken daar en de Turken hier, maar dat wil niet zeggen dat je een heel volk van miljóenen mensen over één kam kunt scheren.
Oud 18-02-2004, 14:32
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Unique schreef op 18-02-2004 @ 15:25:

Ik ben zelf ook Nederlandse, maar ik ben niet zuinig, niet brutaal, niet asociaal, ik drink geen bier en ik ben ook al geen boerin. De in Turkije wonende Turken die ik ontmoet heb zijn gastvrij, vriendelijk, trots, hardwerkend en juist erg begaan met de rest van de wereld. Er is wel degelijk verschil tussen de Turken daar en de Turken hier, maar dat wil niet zeggen dat je een heel volk van miljóenen mensen over één kam kunt scheren.
Dat zei mijn moeder ook nadat ze in Turkeije was geweest, haar beeld van die mensen was positief veranderd...
Oud 18-02-2004, 14:46
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 18-02-2004 @ 15:32:
Dat zei mijn moeder ook nadat ze in Turkeije was geweest, haar beeld van die mensen was positief veranderd...
Het mijne ook, turken zijn echt geweldige mensen.
Ik had in turkije een broek gekocht, 2 dagen later loop ik voorbij die winkel, word ik aan m'n arm mee naar binnen gesleurd, ik denk: Woeha!
maar ik moest thee komen drinken midden in die winkel staan zo een paar banken en een tafel, ik krijg een kop thee, en dan willen ze gezellig kletsen
Oud 18-02-2004, 14:50
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 18-02-2004 @ 15:46:
Ik had in turkije een broek gekocht, 2 dagen later loop ik voorbij die winkel, word ik aan m'n arm mee naar binnen gesleurd, ik denk: Woeha!
maar ik moest thee komen drinken midden in die winkel staan zo een paar banken en een tafel, ik krijg een kop thee, en dan willen ze gezellig kletsen
Zulke verhalen hoorde ik van mijn moeder ook...
Oud 18-02-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 18-02-2004 @ 15:46:
ze probeerde je nog een broek aan te smeren... niet zo naïef he?
Oud 18-02-2004, 15:57
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 18-02-2004 @ 16:29:
Ze willen gewoon wat verkopen! Normaal toch!
Oud 18-02-2004, 17:18
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Ben je zelf wel eens in Turkije geweest?
Als je er zelf wel eens geweest was, dan zou je weten dat je zomaar opeens uitgenodigd kunt worden in een winkeltje of op straat om thee te drinken en om een beetje gezellig te kletsen. Er wordt dan van alles gevraagd, gewoon smalltalk, uit pure interesse. Hierna is er zeker geen koopverplichting!
Oud 18-02-2004, 19:00
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 18-02-2004 @ 13:16:
Wat ik bedoel:

Dude,... er is niks lamer als om een ban vragen.... dan ben je echt zzzzoooooooooo zielig...
Er was een jongen die in het hotel waar ik was werkte, waar ik het erg goed mee kon vinden. Deze jongen was ongeveer net zo oud als ik, was keurig naar school geweest en had een aantal diploma's. Toch moest deze jongen elke zomer weer 7 dagen in de week, ruim 12 uur per dag aan 't werk (gemiddeld, soms dus veel langer). En dit voor een loontje waar ik (en iedereen hier waarschijnlijk) niet mijn bed voor uit kom.

Toch niet bepaald lui, lijkt me. Vooroordelen heeft iedereen, maar jij slaat er wel erg in door.
Oud 18-02-2004, 19:52
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Dat wilden ze dus niet. Die mensen zijn gewoon ontzettend aardig, dat jij dat niet wil zien is mijn probleem niet.
goed dan, beter voorbeeld dan:
Toen ik voor het eerst in turkije was gingen we dus elke dag uit eten (geen zin om te koken ) Op de eerste avond kwamen we meteen bij een supergezellig restaurant, aardige mensen, aardige iedereen daar. Maar op een avond waren we terug van een dagtrip en liepen we langs dat restaurant (waar we inmiddels elke avond hadden gegeten). Dus die mensen daar blij, (als in: Food, yes? lekker lekker lekker!) dus wij: sorry, maar we hebben al gegeten. Toen moesten we binnen nog een kopje thee komen drinken, gratis, van het huis. Ze probeerden er niet voor te zorgen dat we de volgende avond weer zouden komen eten, want dat hadden we al lang gezegd, dat we daar de hele vakantie zouden komen eten. Mijn zus heeft een beeldje gekregen van 1 van de obers, en ik een ketting van een van de andere obers. Zonder bijbedoelingen, gewoon aardig.
Turken zijn hip
Oud 18-02-2004, 20:55
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 18-02-2004 @ 20:52:

Turken zijn hip
In ieder geval diegenen die in turkije wonen....
Oud 19-02-2004, 12:36
Mr T
Mr T is offline
Ik ga in de meivakantie naar Marmaris, weet iemand hoe het dan daar is? Met weer, uitgaan, activiteiten ed
Oud 19-02-2004, 12:41
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Sommige turken
En ook een hoop die in Nederland wonen
Oud 19-02-2004, 14:44
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 19-02-2004 @ 13:41:
Sommige turken
En ook een hoop die in Nederland wonen
Daar kan ik niks over zeggen, maar ik denk het wel...
Oud 03-04-2004, 16:04
nivava
nivava is offline
Ik ga naar Marmaris, in het hotel Seren Sari. We vertrekken op 27 juli!
Oud 11-04-2004, 13:30
.Pure
.Pure is offline
Ik ben afgelopen zomer in Marmaris geweest en het was echt super. Met m'n ouders + broer en nog een gezin. Ik zat in het 'oude gedeelte' van Marmaris, 100 m. vd boulevard in app. T & G. Dat viel wel een btje tegen, klein enzo, niet superleuk personeel (wat we de 2 jaren ervoor wel hadden!) Maar we waren amper in het appartement.

De boulevard is echt geweldig, zoooo gezellig! Ben maar 1x in de barstreet geweest en in het centrum zeg maar, want de boulevard was al perfect

Ik weet niet of jullie ook excursies willen doen maar ik zou zeker excursie dalyan schildpaddeneiland doen, echt geweldig mooi en daarna in een modderbad met ze allen Heb btw ook nog 2 grote schildpadden gezien, vond ik wel cool, dacht dat het een fabeltje was!

Hamam is ook een geweldige ervaring, maar wel oppassen voor vieze mannetjes
We hebben ook nog 2 extra boottochten gedaan naast dalyan, een "gewone" baaientocht en eentje naar Cleopatra Island. Was ook wel leuk!
Jeepsafari viel erg tegen, die was in Kusadasi 10x beter. Maarja, dat ligt ook eraan...
Oud 12-04-2004, 20:08
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Bloss0m schreef op 11-04-2004 @ 14:30 :
Ik ben afgelopen zomer in Marmaris geweest en het was echt super. Met m'n ouders + broer en nog een gezin. Ik zat in het 'oude gedeelte' van Marmaris, 100 m. vd boulevard in app. T & G. Dat viel wel een btje tegen, klein enzo, niet superleuk personeel (wat we de 2 jaren ervoor wel hadden!) Maar we waren amper in het appartement.
Oh dat vind ik jammer om te horen, want ik heb dit jaar geboekt voor T&G. Is de ligging wel een beetje goed? Het is toch zowat aan de hoofdstraat? Zat je in het appartementencomplex in het hoofdgebouw of in de annex? Kun je verder misschien iets meer vertellen over het appartementencomplex?
Oud 18-04-2004, 20:19
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Unique schreef op 12-04-2004 @ 21:08 :
Oh dat vind ik jammer om te horen, want ik heb dit jaar geboekt voor T&G. Is de ligging wel een beetje goed? Het is toch zowat aan de hoofdstraat? Zat je in het appartementencomplex in het hoofdgebouw of in de annex? Kun je verder misschien iets meer vertellen over het appartementencomplex?

de ligging is eigenlijk perfect, zowat aan de hoofdstraat ja. Het is dus zo'n 200 meter vanaf de boulevard denk ik? Wel een eind van het centrum af, 2 km. ofzo maar makkelijk te bereiken met dolmus busje.
We zaten in het hoofdgebouw, wat dus ouder is. We zaten aan de kant van de weg, tegenover Travel Agency dinges. Het app. was dus vrij klein (vergeleken met andere jaren) maar werd wel elke dag schoongemaakt geloof ik.
Personeel in de bar was niet echt super, weinig contact mee gehad. Wel veel 'contact' met de jongens van de receptie, Ali en Jehan?. Zwembad is niet super groot, maar wel te doen. Alleen hadden we wel weinig zonnebedden.
En er zaten trouwens veel vervelende engelsen

maar verder wel leuk verblijf gehad hoor Marmaris is super!

nog meer weten?
Oud 23-04-2004, 16:22
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Bloss0m schreef op 18-04-2004 @ 21:19 :
de ligging is eigenlijk perfect, zowat aan de hoofdstraat ja. Het is dus zo'n 200 meter vanaf de boulevard denk ik? Wel een eind van het centrum af, 2 km. ofzo maar makkelijk te bereiken met dolmus busje.
We zaten in het hoofdgebouw, wat dus ouder is. We zaten aan de kant van de weg, tegenover Travel Agency dinges. Het app. was dus vrij klein (vergeleken met andere jaren) maar werd wel elke dag schoongemaakt geloof ik.
Personeel in de bar was niet echt super, weinig contact mee gehad. Wel veel 'contact' met de jongens van de receptie, Ali en Jehan?. Zwembad is niet super groot, maar wel te doen. Alleen hadden we wel weinig zonnebedden.
En er zaten trouwens veel vervelende engelsen

maar verder wel leuk verblijf gehad hoor Marmaris is super!

nog meer weten?
Ja, dat Marmaris super is, dat weet ik.. ben er vorig jaar namelijk ook geweest! Toen zaten we in een kleinschalig appartementencomplex met bijna alleen maar Nederlanders. We hadden veel contact met het personeel dus dat was helemaal super. Maar het maakt niet echt veel uit als dat bij T&G minder is, ik ga toch weer op bezoek bij het appartementencomplex van vorig jaar!

Die engelsen zijn echt wel minder.. vervelende mensen zijn dat, zeg! Naja wij zitten in ieder geval in de annex (tenminste, daar hebben we voor geboekt - is nog maar afwachten natuurlijk), dat schijnt groter te zijn? Vorig jaar zat ik in een (kleine) studio zonder airco dus eigenlijk is alles al beter! Maar bedankt voor je toelichting!
Oud 31-05-2004, 20:56
Verwijderd
Ik ga van 14 tot 21 juli naar Marmaris, hotel Marmaris (das makkelijk te onthouden dan )
Oud 02-07-2005, 17:03
Verwijderd
topic-schopje als dat mag

Ik ga dit jaar naar marmaris van 22 juli tot 7 aug.
Nog meer mensen die gaan?
Dingen die aan te raden zijn? Dingen die af te raden zijn?
Wie is er al een keer in appartement Sebnem geweest?
Oud 03-07-2005, 16:02
Verwijderd
Ik ga dit jaar ook naar Marmaris, van 24 juli tot en met 3 augustus. Zelfde vragen als ^
Oud 03-07-2005, 22:08
MarMaar
MarMaar is offline
Ik ga van 26 juli tot 9 aug. naar Içmeler, dat ligt 8 km van marmaris af.
2 jaar terug ben ik ook al in marmaris geweest, in Club Armar. Geweldig hotel!!
Barstreet is ook super, met name Crazy Daisy!
Oud 03-07-2005, 22:09
Verwijderd
Ben er vorig jaar geweest.
Normaal totáál niet mijn soort vakantie (ben van huis uit boerderijcampings met héél veel ruimte en rust gewend), maar ik vond het erg leuk.
We zaten in een appartementje in Hotel Nergis, met daarachter een erg leuk restaurantje O'Yes met erg leuke barmannen waar we iedere avond wat gingen eten, niet superduur en erg goed.
Daarnaast is het oude centrum wel leuk om te even te winkelen en het uitgaan is natuurlijk ook leuk (ik verkies persoonlijk wel het uitgaan aan de Boulevard, boven het uitgaan in de Bar Street).
Excursies vanuit daar zijn ook erg interessant/mooi/leuk. Wij hebben de tweedaagse excursie Efeze/Pamukkale gedaan, en een boottochtje (die vond ik best tegenvallen eigenlijk, had er heel erg leuke verhalen over gehoord, maar ik vond het niet denderend) en we hadden bij de welkomstborrel van de reisorganisatie (OMG, die betutteling is ook al niks voor mij) een excursie naar Dalyan gewonnen, wat ik de leukste excursie vond.

Ik zou best nog een keer gaan als ik geld had
Oud 06-07-2005, 13:28
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Wij gaan 24 juli, naar appartementencomplex Sultan.
Oud 07-07-2005, 12:28
drakootje
drakootje is offline
Ik ga 29 juli naar Marmaris, hotel Kervansaray (iets buiten Marmaris in Armutalan) Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe het daar is, dus verhalen zijn welkom. Ook had ik nog een vraagje: kun je in Marmaris ook een rafting excursie boeken?
Oud 08-07-2005, 22:26
spemmey
spemmey is offline
Hey drakootje!

Daar ben ik ook geweest! Afgelopen mei, echt superhotel! Als je wat wilt weten... vraag maar raak!

Heb superheimwee...dus dat zegt wel genoeg....ik ben jaloers

Raften...dat weet ik niet!
Oud 13-07-2005, 00:10
Sithan
Sithan is offline
Ben er vorig jaar geweest en het was de beste vakantie tot nu toe...in vergelijking met dit jaar alanya is marmaris stukken goedkoper en is het gewoon bijzonder relaxed om buiten de deur te eten als je bijv. een appartement hebt. Daarnaast is het uitgaansgebied van marmaris ook onovertroffen...waar je in alanya kleine dansvloeren hebt en veel tafels en stoelen om je maar aan het drinken te zetten, is het in marmaris juist het tegenovergestelde. Disco's zitten allemaal op een rijtje en ze zijn stuk voor stuk geweldig. In de disco's zelf is de drankprijs vergelijkbaar met alanya, maar wel bijzonder hoog 6 euro voor een biertje of een wijntje is gemiddeld, dus je kan beter van te voren even wat pils aan het strand/boulevard drinken overdag, daar is het nl maar een euro. Dat prijsverschil begrijp ik nog steeds niet helemaal, maar goed...

Het strand van icmeler vond ik trouwens waardeloos...
Oud 15-07-2005, 13:38
.Pure
.Pure is offline
ik vertrek maandagnacht weer voor een weekje naar Marmaris
Oud 16-07-2005, 00:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben net nog in Marmaris geweest.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten