Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nee, een collectieve psychose is het niet.
Als buitenstaander is het misschien moeilijk om je voor te stellen dat iemand écht kan geloven dat er 72 maagden op hem wachten als hij als martelaar sterft. Bekend voorbeeldje: het is voor sommige/veel Palestijnen de hoogste manier van sterven. En, ook belangrijk denk ik, mensen kunnen 'rare' (net betoogd dat het niet 'raar' is, maar goed) doen in echte wanhoop. Over dat je niets meer hebt aan een doel als je zelf dood bent: dat is natuurlijk onzin. Misschien zien jullie je leven als een essentiële schakel in de samenleving, maar die mensen denken anders. Hun idealen zijn belangrijker dan hun eigen leven. Ik weet niet of ik mijn leven zou geven voor een bepaald doel , ik kan geen situatie bedenken waarin dat zou kunnen. Ik heb wel meerdere idealen, maar ik kan me er geeneen indenken waar ik op de eoa manier mijn leven voor zou kunnen geven. Er is wel iemand voor wie ik mijn leven zou geven. Ik hoop alleen dat dat nooit nodig zal zijn ![]() Dus andere vraag: ben ik dan wel knettergek ![]() |
![]() |
|
Waarom had je nou weer 'de fuhrer' willen beschermen??
ik vind zelfopoffering btw dom. Een hoger doel dan jezelf voortplanten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Natuurlijk is iedereen in bepaalde omstandigheden bereid tot zelfopoffering, ook als dit geen familie van je is. Als je bijvoorbeeld moet kiezen tussen jouw leven of dat van 50 kinderen, maar waarom dat is kan ik eigenlijk nog niet logisch verklaren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Führer schrijf je trouwens met ü, niet u. ![]() Fuhrer zou je uitspreken als Foehrer... Als je Duits wil schrijven, doe het dan ook goed. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Had het graag voor je gedaan, maar heb helaas geen 'ü' op dit simpel toetsenbord. Dat een jood zich stoort aan het niet goed schrijven van de Führer is merkwaardig te noemen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
129 rechts op je toetsenbord. ü Of " en dan u: ü. (Maar dat werkt niet op alle pc's.) Alt-129 werkt altijd. (Tja, dat je dit van mij leert... ![]() |
![]() |
|
ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zo vewr gaan voor een hoger doel dat ze voor ogen hebben, ik denk alleen wel dat het in geval van een oorlog in strijd kan zijn met de principes die je na wilt streven.
als je zo het beste voor je land wilt is het uiteindelijke doel at er geen oorlog meer is en jou land heeft bereikt wat het wilde, als hier op zown manier slachtoffers voor moeten vallen is het fout om dat je uiteindelijk ook naar vrde streevt en niet naar een eindeloos gevecht waarnooit compromisseni n worden gesloten, ikdenk dat zelfdoding hioer niet in past |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|