Oud 09-04-2004, 10:42
Balance
Balance is offline
Hier een algemeen topic over economie.

Wat verwacht jij van het vwo-examen economie?
Doe je economie 1 of 1,2? Denk je dat het een eitje wordt of een ware hel?
En hoe ver ben je met voorbereiden?

Nog een tip van Snufje: voor degene met de Lesbrieven: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dew...eco/index.html
Oud 09-04-2004, 12:24
never mind
never mind is offline
mmm ik doe dit jaar examen vwo-eco1,2.
Ik weet eigenlijk niet wat ik verwacht maar ik denk dat het veel weg heeft van een ware hel, ja . Gelulukkig sta iki redelijk goed op eco (6,9 maar moet nog een SE maken, dus het zal wel lager worden ). Mja we zullen zien.

Ik ga er gewoon iig goed voor leren

Enne bedankt voor de samenvattingentip

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 12:27.
Oud 09-04-2004, 15:33
Briseïs
Briseïs is offline
eco12, ik sta een 7,3, hoop op een 7,5
Oud 09-04-2004, 18:55
Sasz
Sasz is offline
ik doe eco1,2 op vwo

wordt een ware hel!! ik sta nu een 6,5 gem. maar wij hebben altijd erg aparte tentamens gehad. door telfouten van mn leraar heb ik nog wel eens hogere cijfers gehaald dan ik eigenlijk zou moeten hebben....

ik vrees eco dus heel erg!
Oud 09-04-2004, 20:59
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik vrees eco ook wel.. maar we zullen wel zien..
Oud 10-04-2004, 20:46
Martine1986
Martine1986 is offline
als ik zak.. dan is et op eco (1,2) sta nu een 5.5 en moet nog een punt terugkrijgen maarja.. we zien wel i guess
Oud 10-04-2004, 21:55
miss Elise
miss Elise is offline
ik doe eco1,2. Economie wordt denk ik voor mij wel moeilijk, tis 1 van de 2 grote vraagtekenvakken (vakken waar ik heel veel aan moet doen wil ik een voldoende halen).
Op zich sta ik er niet heel slecht voor => 7 (heb laatste toets nog nie terug, die zal t iets omlaag trekken)
Oud 12-04-2004, 18:28
Wave
Wave is offline
Ik heb ook economie 1,2.....niet een van mijn beste vakken maar gaat wle leuken
Mijn leraar zij trouwens dat er vaak krantenartikels op t examens gegeven worden...daar halen ze dan vragen uit.

Verder: www.eco-samenvatting.tk
Oud 13-04-2004, 07:18
Verwijderd
Heb economie 1,2

Volgens mij gaat et best te doen zijn... als je maar de sommetjes kan maken en logisch beredeneert.
Oud 13-04-2004, 13:25
Miss Helena
Miss Helena is offline
Het wordt een hel Heb mn best gedaan, maar t lukt me niet... Sta nog wel een voldoende, maar niet voor lang vrees ik...
Oud 13-04-2004, 13:36
Verwijderd
ik heb vorige week een tentamen gehad over dezelfde stof, ik had een 7,1 dus ik heb goede hoop , als denk ik dat het examen wel iets moeilijker zal zijn.
Oud 13-04-2004, 14:39
Sasz
Sasz is offline
hmm, kheb nou weer een 5,3 voor mn laatste tentamen gehaald. nou sta ik nog maar een 6 gem. ipv 6,3. das nie prettig!

whaaaaaaaaa
Oud 13-04-2004, 14:41
Verwijderd
ik doe economie1
en ik zie ertegen op
maar ik sta nog een 7 ofzo, dus ik mag niet klagen
Oud 14-04-2004, 16:19
Verwijderd
Ik heb Economie 1,2. Zal vast wel lastig worden, maar goed ik mag er een 4.5 voor halen. Dus dat moet wel lukken.
Oud 15-04-2004, 15:20
Sparkle.
Sparkle. is offline
Hallo zeg, jullie staan allemaal best goed! Wat maken jullie je druk??!
Ik sta (hopelijk na mijn herkansingen) een 6 (en daar ben ik al heeel blij mee).

Trouwens, je mag 1 onv in je profiel, en 1 erbuiten. Duss...

*Keeping Faith in Eco1,2*
Oud 15-04-2004, 17:27
Sasz
Sasz is offline
jah maar dr zit ook nog geschiedenis in mn profiel

veel succes iig!
Oud 16-04-2004, 13:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
lijkt me best een lastig examen
nee, ben nog niet begonnen met voorbereiden ofzo
maar dat lijkt me ook niet echt nodig
economie moet wel lukken hoor..
Oud 16-04-2004, 20:49
Jarahh
Jarahh is offline
Als ik ergens tegenop zie... pfff.
Nog een maand, maar toch. Sta (maar) een 6 gemiddeld, maar dat is een beetje t beleid van mijn school --> SE's heel moeilijk, CE wordt dan goed gemaakt...
Oud 18-04-2004, 12:16
BCR
BCR is offline
Ec12

Ik sta wel goed, maar ik blijf het een lastig vak vinden
Oud 18-04-2004, 13:51
herby
herby is offline
Ik doe economie 1,2
Sta op zich zo een 5,5 of 6 ofzo
Njah, we hebben voor t eindexamen kopiëen gekregen uit de examenbundel, wel handig allemaal, maar ik heb geen idee wat ik van het examen kan verwachten

Banzaï
Oud 18-04-2004, 15:43
eeef
eeef is offline
Jullie staan idd allemaal best goed ervoor, k sta net een 5,6 voor eco, dus voor mij wordt het wel een hel, net als bijna alle andere vakken...
Oud 29-04-2004, 14:26
Verwijderd
Nou ja zeg! Ik ben een oud examen (economie1) aan het maken (2002 2e tijdvak voor de liefhebbers) en er worden echt dingen gevraagd waarvan ik niet weet wat ik ermee moet
en het antwoordmodel snap ik niet, dus dat helpt me ook niet echt verder...

het valt meer tegen dan ik dacht, hebben jullie daar ook last van?
Oud 30-04-2004, 10:20
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-04-2004 @ 15:26 :
Nou ja zeg! Ik ben een oud examen (economie1) aan het maken (2002 2e tijdvak voor de liefhebbers) en er worden echt dingen gevraagd waarvan ik niet weet wat ik ermee moet
en het antwoordmodel snap ik niet, dus dat helpt me ook niet echt verder...

het valt meer tegen dan ik dacht, hebben jullie daar ook last van?
Ja, ik was laatst ook bezig met een examen, en ik snapte er echt geen bal van...

Ik weet ook helemaal niet hoe k t moet gaan leren, iemand tips?
Oud 04-05-2004, 10:22
suikerprinses
suikerprinses is offline
Citaat:
eeef schreef op 18-04-2004 @ 16:43 :
Jullie staan idd allemaal best goed ervoor, k sta net een 5,6 voor eco, dus voor mij wordt het wel een hel, net als bijna alle andere vakken...

zelfde probleem hier...
en het is zoveel..
Oud 04-05-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef op 30-04-2004 @ 11:20 :
Ja, ik was laatst ook bezig met een examen, en ik snapte er echt geen bal van...

Ik weet ook helemaal niet hoe k t moet gaan leren, iemand tips?
examens oefenen is volgens mij de enige methode
Advertentie
Oud 04-05-2004, 18:51
Sasz
Sasz is offline
ik weet niet of jullie het boekje samengevat van eco hebben. ik heb die 2 weken geleden gekocht, en ik vind m erg fijn. ik heb zelf erg veel moeite met eco, maar in samengevat staat t allemaal erg duidelijk uitgelegd!
Oud 05-05-2004, 11:36
Verwijderd
heb ook dat boekie samengevat, maar vin het onhandig werken omdat het niet parallel loopt met m'n eigen boek. Gewoon de zaak een beetje doorlezen, beetje vragen uit ezamenbundel maken en dan moet het te doen zijn.
Oud 05-05-2004, 20:54
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Ga met een 5.3 het examen in en ik vind een 1,7 al goed genoeg.

Zal ook wel niet veel hoger worden...
Oud 05-05-2004, 21:16
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Sasz schreef op 15-04-2004 @ 18:27 :
jah maar dr zit ook nog geschiedenis in mn profiel

veel succes iig!
bij geschiedenis is het gewoon belangrijk dat je de de ontwikkelingen weet. Voor de rest is het gewoon logisch nadenken, als je even stil staat bij een opdracht verbaasd het je wat je eigenlijk weet!!!

En suikerprinses..... economie lijkt heel erg veel, maar de lestof overlapt elkaar heel erg. Ik gebruik de losse lesbrieven van economie. Iets dat bijvoorbeeld heel erg veel terugkomt is de rente, wat je ermee kan doen en wat voor effecten dat dan weer heeft. Als je dat weet, en je snapt het idee achter modellen kom je al een heel eind!!!!
En net als bij veel E&M vakken.... gewoon logisch nadenken, dan schiet je al een heel eind op!
veel succes
Oud 06-05-2004, 20:03
Fun4ever
Fun4ever is offline
Ik vind het doodeng. Ik sta eigenlijk overal goed voor, maar voor eco-1 sta ik een 5.0 (ik stond nog een 6.0 voor SE2 ). Maar ja, één onvoldoende buiten m'n profiel is niet zo'n probleem hoop ik.

Stiekem hoop ik nog op een 6 voor het CS maar ik denk dat dat er -realistisch gezien- niet in, ik heb er gewoon zwaar veel moeite mee. Hoop houden en proefexamens maken
Oud 06-05-2004, 21:56
Kimmie86
Kimmie86 is offline
Hahaha hoever ben ik met voorbereidden tja ben nog niet begonnen doe eerst maar Management want das een weekje eerder. Ik denk dat het wel mee zal vallen. Bovendien hoef ik maar een 3,3 te halen voor een 6 duz ik maak me er niet echt druk om.
Oud 08-05-2004, 12:55
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb ec1 in m'n vrije deel en sta een 7.0, voor al m'n andere vakken sta ik lager. Als ik een 4.0 haal is het al goed, dus ik zie er niet echt tegenop.

Ik moet nog wel beginnen met leren, maar ik heb voor al m'n vakken nog niet veel gedaan, dat komt omdat ik maandag eerst herkansingen heb en daar ben ik nu voor aan het leren.
Oud 08-05-2004, 14:27
Stff
Stff is offline
ec1,2 sta een 6.4

ach, moet tog lukken, meeste berekendingen zijn standaard, geen zwaar moeilijke dingen
Heb 2 van de 3 boeken al doorgenomen, de tekst tenminste moet nog ff alle reken dingen bekijken
Oud 10-05-2004, 22:17
Krez
Krez is offline
ik heb het vorig jaar gedaan, en nu wil ik jullie niet demotiveren, maar ik stond een 7 gemiddeld, en haalde een 2.....leuk he... daar gaat 6 jaar hard leren t werd nog 1.5 punt opgehoogd dus net gehaald maar goed succes allemaal, ennuh ja
Oud 10-05-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Krez schreef op 10-05-2004 @ 23:17 :
ik heb het vorig jaar gedaan, en nu wil ik jullie niet demotiveren, maar ik stond een 7 gemiddeld, en haalde een 2.....leuk he... daar gaat 6 jaar hard leren t werd nog 1.5 punt opgehoogd dus net gehaald maar goed succes allemaal, ennuh ja
Oh, zonde joh

Economie 1,2?
Oud 11-05-2004, 09:56
$tarlight
$tarlight is offline
Ik heb ook eco1,2.....
sta nu een 6.9, heb volgens mij de hele examenbundel doorgewerkt, en t moet wel lukken..... hoop ik dan maar, want wiskunde vind ik nog moeilijker...
Oud 14-05-2004, 17:55
S@nne :)
S@nne :) is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-05-2004 @ 21:54 :
Ga met een 5.3 het examen in en ik vind een 1,7 al goed genoeg.

Zal ook wel niet veel hoger worden...
Ik sta nu een 5.4 en zolang ik gemiddeld een 4 sta (dan mag ik dus een 1.6 halen) vind ik het ook allemaal best! Komop zeg... je mag een 4 halen... waarom dan moeite doen ! De rest komt allemaal wel goed hoop ik!
En ohoh... ik ga ook nog eens een economische studie doen !
Oud 15-05-2004, 14:02
Verwijderd
Je hoeft sociale zekerheid en onderontwikkeling niet te kennen voor het examen. Maar ik hoor hier ook iedereen: bankwezen roepen. Dus hoef je dat met die banken ook niet te weten? over DNB ECB, transformatie substitutie enz enz enz????
Oud 16-05-2004, 09:33
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
salieee schreef op 15-05-2004 @ 15:02 :
Je hoeft sociale zekerheid en onderontwikkeling niet te kennen voor het examen. Maar ik hoor hier ook iedereen: bankwezen roepen. Dus hoef je dat met die banken ook niet te weten? over DNB ECB, transformatie substitutie enz enz enz????
wat zijn transformatie substituties ?
Als dat hetzelfde is als valuta interventies weet ik het wel. Volgens mij hoort dat iig wel bij het bankwezen, lijkt een beetje lastig als je dat niet weet.... daar loopt mijn leraar al een jaar op te hameren
Oud 18-05-2004, 10:20
=vi-jooltje=
=vi-jooltje= is offline
Ik sta nu een 6,8 voor economie 1 op VWO... klinkt best redelijk, maar bij die proefexamens die ik heb gemaakt moet ik steeds bij de tips kijken voor ik weet waar ik moet beginnen op de opgave... dus ik vrees!!!
Oud 18-05-2004, 10:54
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
=vi-jooltje= schreef op 18-05-2004 @ 11:20 :
Ik sta nu een 6,8 voor economie 1 op VWO... klinkt best redelijk, maar bij die proefexamens die ik heb gemaakt moet ik steeds bij de tips kijken voor ik weet waar ik moet beginnen op de opgave... dus ik vrees!!!
blijven oefenen, je gaat steeds meer inzien "welke kant ze opwillen" zegmaar. Ik had er in het begin ook last van....en je hoeft maar een 4,2 te halen joh, red je makkelijk!
Oud 18-05-2004, 13:33
suikerprinses
suikerprinses is offline
@ dwight 88: ja ik heb het door. ik ben nu bij de 5e lesbrief (het is toch nog best veel om door te lezen ) en alles komt echt 40x terug. net als die onzin over het ontstaan van geld. modellen wordt alleen een drama..
Oud 18-05-2004, 13:35
ethere
ethere is offline
erm wat zetten jullie allemaal in je grm van economie?
en verder: wat maken veel mensen zich hier druk over dat examen terwijl ze nog een 6.5 oid staan... Ik sta een 5.7 en voor wiskunde ook --> probleem...
Ik ben nu wat van die lesbrieven aan het doorlezen en over een paar dagen maar eens een oefenexamen (als ik alle basisstof doorgenomen heb), of kan ik die nu al beter doen?
Oud 18-05-2004, 14:06
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik doe eco 1,2 en ga het examen in met 6.4. Ik hoop (met nadruk op hoop) dat ik een 6.6 of hoger haal wat dat betekent dan dus dat ik een 6.5 sta (en dat wordt een 7 is handig ivm de loting). Ik denk dat dat wel haalbaar moet zijn, ik vindt het niet heel erg moeilijk.

als ik op economie zak dan wordt ik gek
Oud 18-05-2004, 15:09
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
ethere schreef op 18-05-2004 @ 14:35 :

Ik ben nu wat van die lesbrieven aan het doorlezen en over een paar dagen maar eens een oefenexamen (als ik alle basisstof doorgenomen heb), of kan ik die nu al beter doen?
Dat moet je helemaal zelf weten. Ikzelf heb nu de basisstof helemaal af en ga morgen of overmorgen met mijn examenbundel beginnen. Ik vind dat gemakkelijker/fijner, maar anderen juist weer niet.
Oud 18-05-2004, 18:11
Elle baby!
Elle baby! is offline
Ik sta een 6.1 voor eco dus MOET een 4.9 halen, met de nadruk op MOET want wiskunde ga ik nooooit voldoende maken. Maar als ik eco haal hoeft dat ook niet. Ik maak steeds proefexamens en haal dan rond de 6 maar vraag me af of het wel eerlijk is als ik het zelf nakijk....maak me er best wel zorgen om Ik doe trouwens Ec1,2 op VWO. Nix aan he
Oud 18-05-2004, 19:22
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 18-05-2004 @ 16:09 :
Dat moet je helemaal zelf weten. Ikzelf heb nu de basisstof helemaal af en ga morgen of overmorgen met mijn examenbundel beginnen. Ik vind dat gemakkelijker/fijner, maar anderen juist weer niet.
ik heb eerst de belangrijkse economische dingen even bekeken, en toen "voor de gein" een proefexamen gemaakt, om te kijken wat er veel gevraagd werd enzo. Had meteen een 5,9, ging dus lekker (moet een 3,6 halen ) Ben nu (naja gister, vandaag m&o-dag gehad) bezig alle lesbrieven even grondig door te spitten, en dan ga ik donderdag weer een examen maken.... ik zal jullie van mijn vooruitgang op de hoogte houden

als ik verder iemand kan helpen met eco.... pm maar hoor
Oud 18-05-2004, 19:26
ethere
ethere is offline
Citaat:
Ik sta een 6.1 voor eco dus MOET een 4.9 halen, met de nadruk op MOET want wiskunde ga ik nooooit voldoende maken. Maar als ik eco haal hoeft dat ook niet.
hehe, dat heb ik dus ook, maar dan moet het een 5.3 zijn
tja...
Oud 19-05-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
S@nne schreef op 14-05-2004 @ 18:55 :
Ik sta nu een 5.4 en zolang ik gemiddeld een 4 sta (dan mag ik dus een 1.6 halen) vind ik het ook allemaal best! Komop zeg... je mag een 4 halen... waarom dan moeite doen ! De rest komt allemaal wel goed hoop ik!
Oehhh en wat dacht je van Wiskunde?
Oud 19-05-2004, 09:21
never mind
never mind is offline
Citaat:
S@nne schreef op 14-05-2004 @ 18:55 :

:\ wat ga je dan doen?

Ik sta een 7,1 gemiddeld (had een 8 op mn laatste SE! woewoe )

had een 7 op mijn proefexamens, dus op mijn echte examen moet een 3,9'tje wel lukken..... toch?

maar ik ben er natuurlijk wel zenuwachtig om

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten