Advertentie | |
|
![]() |
|
Wij hebben van onze leraar het examenprogramma gekregen, maar dat kun je hier downloaden. Gewoon klikken op examenprogramma 2004, het is in pdf-formaat.
||
Citaat:
Ik vond biologie vorig jaar best goed te doen, ik had het ook wel zwaarder ingeschat. Maar dat hangt natuurlijk van het examen zelf af. Veel succes iig ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
mijn laatste toets was over één hoofdstuk van bio2 en het hele boek van bio 1 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar het lijkt me toch wel handig om alles globaal te kennen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
http://www.kennisnet.nl/vo/examen/vw...pen/index.html
Hier vind je van elk vak wat je precies wel en niet hoeft te leren, misschien wel handig.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is vrij nutteloos om al je boeken van Bio te gaan stampen. De kennisvragen op het eindexamen zijn vrij summier. Bovendien heb je je Biodata. Belangrijker is dat je wat van de stof snap, dat je dingen uit een grafiek kan halen, gegevens uit een tekst halen of verbanden kunt leggen en etc.. Daarom veel moeilijk opgaven maken, die een diversiteit aan deelonderwerpen bevatten, zodat je straks een beetje voorbereid bent op het echte werk.
|
![]() |
Nectar mensjes, welke hoofdstukken moeten wij nou PRECIES leren ?
Ok, ik pak mn boeken er even bij en ga bekijken van welke hoofdstukken ik denk dat ze onder het volgende vallen: ‘Structuren van ecosystemen’ ‘Structuren van soort en populatie.’ ‘Dynamiek in ecosystemen.’ Die bovenste 3 hoeven we dus niet te leren volgens deze website:http://www.kennisnet.nl/vo/examen/vw...dx=22&swtch=22 Eens zien. Volgens mij zijn dat geen hoofdstukken uit het biologie 1 boek. Boek 2.1: Hoofdstuk 1 en 2. Boek 2.2: Hoofdstuk 13... en 14? Van hoofdstuk 14 weet ik het niet zeker... wat een bull-shit hoofdstuk is dat trouwens zeg. Maar wat hebben andere Nectar gebruikers hierover te zeggen ? Zie ik iets over het hoofd of is er misschien zelfs een website van Nectar waarop precies staat wat hier wel en niet onder valt ? Waarschijnlijk vinden sommigen dat ik overdrijf met het precies willen weten wat ik moet leren, maar ik wil erg graag een lekker cijfer halen voor biologie en daar heb ik altijd al aardig wat moeite mee gehad. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Binas tabel 70 E: Ser Arg Leu. En ja, replicatie = duplicatie. Volgens mij gaat het je wel lukken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
‘Structuren van soort en populatie.’ ‘Dynamiek in ecosystemen.’ Heb je het boek Nectar ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Boek 2.1: Hoofdstuk 1 en 2. Boek 2.2: Hoofdstuk 13... en 14? Dat waren de enige waarvan ik dacht dat ze echt over dat onderwerp gingen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dus het hoofdstuk over ecosystemen in de examenbundel+samengevat hoef je ook niet te doen? of wel delen daarvan? ![]() is nl. verdeeld in drie deelonderwerpen...... t is mij nog steeds nie helemaal dcuidelijk wat ze nu bedoelen met die structuren van ecosystemen en dynamiek enzo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
trofisch niveau voedselwebrelaties etc staan in dat hoofdstuk en dat moet je zover ik weet wel kennen examenprogramma biologie 1,2 D metabolisme subdomein energie en materie 70 de energie-inhoud en de biomassa van de trofische niveau's van een voedselketen grafisch weergeven |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heej vaag zeg............. ik zit nl. ook op zo'n soort school en wij hebbe gewoon nectar we hebben t ook uitgebreid over de evolutietheorie gehad enzo want het zou natuurlijk een beetje dom zijn als ze ons nix vertelden over een van de bekendste onstaanstheorieen....... wel kritisch bekijken natuurlijk maar verder hebben we er alles over gehad en ook over de schepping natuurlijk! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is wel veel leeswerk maar het is gelukkig de eerste dag als het de laatste dag was geweest dan had ik er veel meer moeite gehad. Ik heb voor biologie het samengevat boekje doorgelezen en 1 oefenexamen gemaakt (op koninginnedag, is dus wel weer een tijdje geleden), waar ik een 6.6 voor had. |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Centraal Examen VWO Lien10^^ | 35 | 24-09-2006 14:07 | |
Eindexamens 2006 |
Biologie 1,2 VWO [ccc]ivopila | 3 | 17-05-2006 15:55 | |