Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het lijkt mij dan geen zon, eerder optische weerverschijnselen. Misschien een bijzon bijv. Aangezien alle planeten dezelfde kant opdraaien in het zonnestelsel en om de zon draait lijkt het mij niet de zon zijn kan geweest.
Zie: http://www.vwkweb.nl/index.html?http...o_kringen.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Alles is relatief
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al zei: Alles is relatief.
||
![]() |
Citaat:
![]() Dingen bewegen wel, alleen relatief ten opzichte van iets anders. En dat heeft helemaal niets te maken met 'de vierde dimensie'. Ik had het over het zwaartepunt van het hele zonnestelsel, relativiteit of niet, die bestaat altijd. En het hele zonnenstelsel beweegt wel degelijk ten opzichte van andere sterrenstelsels en sterrenclusters. Alles is niet relatief, dat is juist het punt van de speciale relativiteitstheorie van Einstein, maar die ken je waarschijnlijk niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij wel?
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ruimte/tijd is de algemene relativiteitstheorie en die heeft te maken met zwaartekracht.
de speciale relativiteitstheorie zegt dat lichtsnelheid niet relatief is. Verder zegt die dat een constante beweging in dezelfde richting wel relatief is. Middelpunt, alhoewel ik het over zwaartepunt had, heeft niets te maken met relativiteit. Het feit dat natuurkundigen het wel eens hebben over het niet bestaan van een middelpunt gaat over het middelpunt van het universum. Niet over dat van het zonnenstelsel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Okay, laat ik je even uitleggen wat dit allemaal met elkaar te maken heeft. Ik neem hierbij aan dat je het verhaal van de mier en de ballon kent. Zoniet vraag er dan om, dan vertel ik die ook. Het ligt niet zo makkelijk in elkaar allemaal. Als ik een ruimtevaartuig pak dat enorm snel kan vliegen, en ik vlieg naar het einde van het heelal, zal blijken dat die er helemaal niet is. Sterker nog, ik kom weer terug op de plek waar ik vertrok! De verklaring hiervoor is de 4e (of meer) dimensie (denk aan het verhaal van de mier en de ballon). Aangezien het heelal dus geen begin en eind heeft, heeft het dus ook geen midden. Geen middenpunt dus ook geen zwaartepunt. Of het heeft het wel, maar het is overal en nergens. Vandaar mijn bewering dat alles relatief is, en dat je dus ook de aarde als middelpunt kan nemen bij wijze van spreken.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn genoeg bewijzen dat er meer materie is dan dat wij kunnen zien. Bovendien: als je iets niet kan zien / waarnemen, hoeft het niet te betekenen dat het er niet is. Ja of je moet de filosofie richting ingaan maar dat is weer een ander verhaal ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat misschien ook intressant is, is dat de eliptische baan die bv de aarde om de zon beschrijft niet zuiver eliptisch is. Soms (een in de zoveel duidende jaren) wankelt de aarde iets uit z'n baan om de zon en wordt meer aangetrokken door de zon. Hoe dit precies werkt werd niet helemaal uitgelegd (2 vandaag). Maar misschien is het zo dat de aarde (en andere planeten) een soort lusje maken om dan weer terug te komen in de baan.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
De Rots Hannibal | 11 | 21-09-2001 20:52 |