23-04-2004, 11:57 | |
Moslims mijden hoofdstad op Koninginnedag
door Gijsbert Termaat AMSTERDAM - Moslims in ons land worden opgeroepen op Koninginnedag niet naar Amsterdam te komen. Wonen ze er al dan is het volgens de oproep verstandig de stad te verlaten. "Op internet wordt een kettingmail verspreid waarin die oproep wordt gedaan", aldus woordvoerster Elly Florax van de Amsterdamse politie, die inmiddels een onderzoek is gestart naar de herkomst van de boodschappen. "We bekijken serieus of de afzenders van de mailtjes te traceren zijn" , zegt Florax. "Tot dusver hebben we niet echt een idee in welke hoek we het moeten zoeken." Florax zegt dat de mailtjes al een tijdje de ronde doen. "Je weet nooit hoe serieus je de boodschap moet nemen, vandaar dat we onderzoek doen naar de herkomst." http://www.telegraaf.nl/binnenland/article9915401.ece ------ (lijkt me een hoax, maar goed)
|
23-04-2004, 16:18 | ||
Citaat:
|
23-04-2004, 19:53 | ||
Citaat:
23-04-2004, 20:41 | ||
Citaat:
23-04-2004, 20:42 | ||
Citaat:
|
23-04-2004, 20:44 | ||
Citaat:
Maareh, di's behoorlijk offtopic aan t gaan, he
23-04-2004, 21:05 | |
Email waarschuwt voor aanslag op CS
In een serie anonieme e-mails worden moslims gewaarschuwd om met koninginnedag niet de stad in te gaan. Volgens de kettingmail zal er een aanslag gepleegd worden op het Centraal Station. Onder scholieren verspreidt het mailtje zich snel. Ook al is het waarschijnlijk een grap, de recherche doet onderzoek naar de herkomst van het bericht. Toch is er voor de politie geen reden tot extra waakzaamheid op Koninginnedag. www.at5.nl Optie nr. zoveel: Amsterdammers willen niet dat Amsterdam overbevolkt gaat worden door niet-Amsterdammers die zich alleen maar klem komen zuipen en rellen willen gaan schoppen.
24-04-2004, 12:32 | ||
Citaat:
|
24-04-2004, 12:51 | ||
Citaat:
24-04-2004, 22:47 | ||
Citaat:
maar het kan natuurlijk ook nog ivm een aanslag... |
24-04-2004, 22:48 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
26-04-2004, 22:08 | ||
Citaat:
En er zijn bijna nooit aanslagen waar je ze zou verwachten... |
26-04-2004, 22:47 | |
Madrid was verwacht .... De idioten zatten alle plannen op een forum te bespreken.....
Ik weet waar geen aanslagen zullen zijn .... temminste als mn theorie klopt... Terroristen zijn orgineel ... dus ze plegen nooit twee keer de zelfde aanslag ook wel.. trein is safe (Trouwens als je zeker wilt zijn dat je je tas altijd terug krijgt als je em kwijt raakt in de trein of vergeet zet er mee grote letters BOM op en je naam adress aan de binnen kant en op et nieuws zie je waar je tas is ... Trouwens hierbij moet je wel onthouden dat je tas opgeblazen kan worden door de smeris) Ow WTC is ook safe (kon je toch al geen reet ... misschien mij een week vrij geve ofzo en er voor zorgen dat ik lekker met de bus kan reizen ...) maar goed Museum plein Orgineel enzo |
26-04-2004, 23:45 | |
Ik heb die mailtjes nog niet gezien maar het lijkt mij dat die mailtjes dan in het arabisch zijn zodat niet moslims ze moeilijker zouden begrijpen. Maar toch heb ik sinds madrit toch zo het vermoeden dat ze het in nederland ook wel eens kunnen doen. Wanneer je je verplaatst in het zieke hoofd van een terrorist dan weet je dat die gene zoveel mogenlijk slachtoffers wilt maken dus pleeg je een aanslag op een plek waar het druk is. Op koninginnendag is amsterdam de juiste plaats en de juiste tijd...
|
26-04-2004, 23:46 | ||
Citaat:
27-04-2004, 07:34 | ||
Citaat:
|
27-04-2004, 10:41 | ||
Citaat:
27-04-2004, 10:46 | |
Verwijderd
|
Een aanslag plegen in Amsterdam op Koninginnedag zou zo ongeveer het domste zijn wat moslims voor 'hun' gemeenschap zouden kunnen doen. Als je massale intolerantie, xenofobie en moslimhaat nog verder wilt aanwakkeren moet je dat dus doen.
Na de Twin Towers en Madrid staan de bevolkingen van Europese landen al veel negatiever tegenover moslims dan voorheen. In de media is het woord terrorisme standaard vervoegd met moslim- en velen denken dat islamitisch terrorisme de nieuwe wereldbedreiging zal vormen. Echt een goede voedingsbodem voor een aanslag dus. Als dat gebeurt is het hek van de dam en kun je massale rellen verwachten. |
27-04-2004, 10:56 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
27-04-2004, 10:58 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
27-04-2004, 10:59 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
27-04-2004, 11:46 | ||
Citaat:
Goed voor de economie . |
27-04-2004, 11:47 | |
Als niet-moslim heb ik toch de eer gekregen om het mailtje te mogen ontvangen:
DEAR FRIENDS, THERE HAS BEEN INFORMATION SPREAD TO ALL MUSLIMS IN AMSTERDAM IN THE MOSQUEES, NOT TO GET DOWN TO AMSTERDAM CENTRAL ON QUEENSDAY 30-04-2004 CUZ THERE IS AN ATTACK PLANNED, SO PLEASE PASS THIS TO ALL YOUR FRIENDS WHO YOU THINK ARE PLANNING TO GET DOWN TO AMSTERDAM. LIEVE VRIENDEN, ER IS WAT INFORMATIE AAN DE MOSLIMS DOORGEGEVEN IN DE MOSKEES DAT ER OP KONINGINNEDAG EEN AANSLAG GEPLEEGD ZAL WORDEN IN AMSTERDAM CENTRAAL, WEES ZO VRIENDELIJK DEZE INFORMATIE TOE TE STUREN AAN AL JE KENNISSEN WAARVAN JE DENKT DAT ZE NAAR AMSTERDAM GAAN OM KONINGINNEDAG TE VIEREN ja het moet moskeeën zijn en niet moskees
27-04-2004, 11:47 | ||
Citaat:
Het klinkt cliche, maar ik vind het wel terecht: buig niet voor dit soort dingen. Je moet niet nu JUIST wel gaan omdat er met een aanslag gedreigt word, maar je moet ook niet niet gaan hierdoor. Gewoon negeren vind ik de enige goede mogelijkheid.
27-04-2004, 11:48 | ||
Citaat:
27-04-2004, 11:50 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
27-04-2004, 11:50 | ||
Citaat:
27-04-2004, 11:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
27-04-2004, 11:53 | ||
Citaat:
Jij (Amsterdammer) denkt aan je eigen straatje.... Ben je rechts? |
27-04-2004, 11:53 | ||
Citaat:
27-04-2004, 11:54 | ||
Citaat:
27-04-2004, 11:56 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik woon dichter bij Roffa dan bij Amsterdam, dus beter plegen ze die aanslag in Amsterdam. |
Advertentie |
|
|
|