Oud 29-04-2004, 13:15
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Reportage van het CBS-programma 60 Minutes II, transcript:

http://www.cbsnews.com/stories/2004/...in614063.shtml

Een paar highlights:

Citaat:
Last month, the U.S. Army announced 17 soldiers in Iraq, including a brigadier general, had been removed from duty after charges of mistreating Iraqi prisoners.

But the details of what happened have been kept secret, until now.

It turns out photographs surfaced showing American soldiers abusing and humiliating Iraqis being held at a prison near Baghdad. The Army investigated, and issued a scathing report.

Now, an Army general and her command staff may face the end of long military careers. And six soldiers are facing court martial in Iraq -- and possible prison time.

According to the U.S. Army, one Iraqi prisoner was told to stand on a box with his head covered, wires attached to his hands. He was told that if he fell off the box, he would be electrocuted.
...
It was American soldiers serving as military police at Abu Ghraib who took these pictures. The investigation started when one soldier got them from a friend, and gave them to his commanders. 60 Minutes II has a dozen of these pictures, and there are many more – pictures that show Americans, men and women in military uniforms, posing with naked Iraqi prisoners.

There are shots of the prisoners stacked in a pyramid, one with a slur written on his skin in English.

In some, the male prisoners are positioned to simulate sex with each other. And in most of the pictures, the Americans are laughing, posing, pointing, or giving the camera a thumbs-up.
...
"The first thing I’d say is we’re appalled as well. These are our fellow soldiers. These are the people we work with every day, and they represent us. They wear the same uniform as us, and they let their fellow soldiers down,” says Brig. Gen. Mark Kimmitt, deputy director of coalition operations in Iraq.

“Our soldiers could be taken prisoner as well. And we expect our soldiers to be treated well by the adversary, by the enemy. And if we can't hold ourselves up as an example of how to treat people with dignity and respect … We can't ask that other nations to that to our soldiers as well."

“So what would I tell the people of Iraq? This is wrong. This is reprehensible. But this is not representative of the 150,000 soldiers that are over here,” adds Kimmitt. “I'd say the same thing to the American people... Don't judge your army based on the actions of a few."
...
One of the soldiers facing court martial is Army Reserve Staff Sgt. Chip Frederick.
“We had no support, no training whatsoever. And I kept asking my chain of command for certain things...like rules and regulations,” says Frederick. “And it just wasn't happening."
...
Frederick says Americans came into the prison: “We had military intelligence, we had all kinds of other government agencies, FBI, CIA ... All those that I didn't even know or recognize."

Frederick's letters and email messages home also offer clues to problems at the prison. He wrote that he was helping the interrogators:

"Military intelligence has encouraged and told us 'Great job.' "

"They usually don't allow others to watch them interrogate. But since they like the way I run the prison, they have made an exception."

"We help getting them to talk with the way we handle them. ... We've had a very high rate with our style of getting them to break. They usually end up breaking within hours."
...
According to the Army’s own investigation, that’s what was happening. The Army found that interrogators asked reservists working in the prison to prepare the Iraqi detainees, physically and mentally, for questioning.
But so far, none of the interrogators at Abu Ghraib are facing criminal charges. In fact, a number of them are civilians, and military law doesn’t apply to them.
...
Frederick says he didn't see a copy of the Geneva Convention rules for handling prisoners of war until after he was charged.

The Army investigation confirms that soldiers at Abu Ghraib were not trained at all in Geneva Convention rules. And most were reservists, part-time soldiers who didn't get the kind of specialized prisoner of war training given to regular Army members.

Frederick also says there were far too few soldiers there for the number of prisoners: “There was, when I left, there was over 900. And there was only five soldiers, plus two non-commissioned officers, in charge for those 900 -- over 900 inmates."

Rather asked Kimmitt about understaffing. "That doesn't condone individual acts of criminal behavior no matter how tired we are. No matter how stretched we are, that doesn't give us license and it doesn't give us the authority to break the law,” says Kimmitt.
...
Brig. Gen. Janice Karpinsky ran Abu Ghraib for the Army. She was also in charge of three other Army prison facilities that housed thousands of Iraqi inmates.

The Army investigation determined that her lack of leadership and clear standards led to problems system wide. Karpinski talked with 60 Minutes’ Steve Kroft last October at Abu Ghraib, before any of this came out.

"This is international standards,” said Karpinski. “It's the best care available in a prison facility."

But the Army investigation found serious problems behind the scenes. The Army has photographs that show a detainee with wires attached to his genitals. Another shows a dog attacking an Iraqi prisoner. Frederick said that dogs were “used for intimidation factors.”

Part of the Army's own investigation is a statement from an Iraqi detainee who charges a translator - hired to work at the prison - with raping a male juvenile prisoner: "They covered all the doors with sheets. I heard the screaming. ...and the female soldier was taking pictures."

There is also a picture of an Iraqi man who appears to be dead -- and badly beaten.
...
"If we don't tell this story, these kinds of things will continue. And we'll end up getting paid back 100 or 1,000 times over,” says Former Marine Lt. Col. Bill Cowan. “Americans want to be proud of each and everything that our servicemen and women do in Iraq. We wanna be proud. We know they're working hard. None of us, now, later, before or during this conflict, should wanna let incidents like this just pass."
Wat afbeeldingen, ik zal ze linken om de tere zieltjes onder jullie te beschermen:

http://img9.imageshack.us/img9/7376/iraqionbox.JPG
http://img9.imageshack.us/img9/6359/irraqiswithbags.JPG
http://img9.imageshack.us/img9/7615/iraqiwamfemale.JPG
http://img9.imageshack.us/img9/6859/iraqipile.JPG
http://img9.imageshack.us/img9/3238/iraqirow.JPG
http://img9.imageshack.us/img9/5219/iraqidead.JPG
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Oud 29-04-2004, 13:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
hmm, die twee zien er gefotoshopped uit. (hoofden kloppen niet)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-04-2004, 13:20
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Wat ik me afvraag: hoe kan het dat deze soldaten unsupervised hun gang konden gaan met de gevangenen? En als er soms wel supervisie was, in de vorm van officieren en overheidsdiensten als de CIA (waar naar gehint wordt), hoeveel wist men in VS van deze praktijken?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-04-2004, 13:22
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2004 @ 13:19 :
hmm, die twee zien er gefotoshopped uit. (hoofden kloppen niet)
Lijkt me onzin. Het Amerikaanse leger lijkt overtuigt te zijn van de authenticiteit, dus ik zie niet waarom er aan getwijfeld hoeft te worden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-04-2004, 13:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 29-04-2004 @ 13:22 :
Lijkt me onzin. Het Amerikaanse leger lijkt overtuigt te zijn van de authenticiteit, dus ik zie niet waarom er aan getwijfeld hoeft te worden.
Weet ik veel om wat voor reden. Misschien hebben soldaten zelf om henzelf te beschermen zitten klooien met die foto's. Ik zeg alleen dat die hoofden er nep uitzien (op 1 veel te wit en op de ander te klein en het ziet er bij beiden er erg "opgeplakt" uit).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-04-2004, 13:33
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Viel mij ook op Gatara. Hoewel ik het op zich wel geloof.
Oud 29-04-2004, 13:37
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2004 @ 13:27 :
Weet ik veel om wat voor reden. Misschien hebben soldaten zelf om henzelf te beschermen zitten klooien met die foto's. Ik zeg alleen dat die hoofden er nep uitzien (op 1 veel te wit en op de ander te klein en het ziet er bij beiden er erg "opgeplakt" uit).
Nou ja, je zult het wel beter weten dan al die experts die deze foto's nauwkeurig hebben bestudeerd. Maar zolang er geen experts opstaan die aan deze foto's twijfelen zie ik geen reden om sceptisch te zijn.

Goed, misschien zijn er ook mensen zijn die daadwerkelijk wat toe te voegen hebben aan de discussie?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-04-2004, 13:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Als het gefotoshopt is, wie zijn het dan?

Andere amerikaanse soldaten?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 29-04-2004, 13:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 29-04-2004 @ 13:37 :
Nou ja, je zult het wel beter weten dan al die experts die deze foto's nauwkeurig hebben bestudeerd. Maar zolang er geen experts opstaan die aan deze foto's twijfelen zie ik geen reden om sceptisch te zijn.

Goed, misschien zijn er ook mensen zijn die daadwerkelijk wat toe te voegen hebben aan de discussie?
Beetje scepticisme kan geen kwaad.

Ik kende dit verhaal al overigens. Een maand geleden had ik er al over gehoord. En prima dat er een onderzoek naar komt en dat die mensen voor het gerecht moeten verschijnen.

Wat ik misschien wel het schokkendst vind is dit:
"Frederick says he didn't see a copy of the Geneva Convention rules for handling prisoners of war until after he was charged.

The Army investigation confirms that soldiers at Abu Ghraib were not trained at all in Geneva Convention rules. And most were reservists, part-time soldiers who didn't get the kind of specialized prisoner of war training given to regular Army members. "

Dat betekent met andere woorden dat men gewoon geen idee heeft hoe te handelen en maar wat doet. Dus ook dat iemand gestraft kan worden voor iets, waarvan deze geen benul had dat dit niet mocht. Ik denk dat hierin de VS tekort schiet naar haar eigen soldaten, maar vooral uiteindelijk naar de uiteindelijke slachtoffers toe.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-04-2004, 13:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-04-2004 @ 13:38 :
Als het gefotoshopt is, wie zijn het dan?

Andere amerikaanse soldaten?
Barbara Streisand.


Weet ik veel Misschien t pispaaltje van t leger.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-04-2004, 13:45
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Deze "soldaten" schieten sowieso te kort in menselijkheid. Zelfs iemand die nog nooit van enige conventie heeft gehoord kan nog begrijpen dat dit niet de bedoeling is.
Oud 29-04-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2004 @ 13:43 :
Beetje scepticisme kan geen kwaad.
Scepticisme tegen alle aannames in kan onder omstandigheden paranoide zijn.
Oud 29-04-2004, 13:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2004 @ 13:45 :
Scepticisme tegen alle aannames in kan onder omstandigheden paranoide zijn.
Paranoide zijn kan leuk zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-04-2004, 13:51
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2004 @ 13:45 :
Barbara Streisand.


Weet ik veel Misschien t pispaaltje van t leger.
Haha ja, die jongens plakken gewoon hun irritantste "maat" erop.
Oud 29-04-2004, 13:59
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2004 @ 13:43 :

Dat betekent met andere woorden dat men gewoon geen idee heeft hoe te handelen en maar wat doet. Dus ook dat iemand gestraft kan worden voor iets, waarvan deze geen benul had dat dit niet mocht. Ik denk dat hierin de VS tekort schiet naar haar eigen soldaten, maar vooral uiteindelijk naar de uiteindelijke slachtoffers toe.
Klopt, maar het lijkt me sterk dat zelfs als je weinig weet van de Geneva Convention je gevangenen zo behandelt en denkt dat het okee is.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-04-2004, 14:12
Verwijderd
Tiswah.
Oud 29-04-2004, 14:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
alluman schreef op 29-04-2004 @ 14:12 :
Tiswah.
Juh, mensenrechtenschendingen van de Verenigde Staten, waar Nederland mee samenwerkt, in Irak, lijkt me totaal irrelevant en niet echt discussiewaardig.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 29-04-2004, 14:21
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-04-2004 @ 14:14 :
Juh, mensenrechtenschendingen van de Verenigde Staten, waar Nederland mee samenwerkt, in Irak, lijkt me totaal irrelevant en niet echt discussiewaardig.
Je kunt het Alluman niet kwalijk nemen dat hij zich niet identificeert met en zich niet kan vinden in de Nederlandse steun aan Amerika, net zoals het grootste deel van de Nederlanders. Ik lees ook wel eens wat over Nederlandse militairen in Irak of Amerikaanse militairen in Irak en hoewel ik het erg vind voor elk mens als er iets verkeerd gaat of als iemand sterft, haal ik toch ook enigszins mijn schouders op en denk ik ook des te meer dat het mijn taak is er iets aan te doen. De enige verantwoordelijkheid die er dan is, is dat er niet eerder was.
Ads door Google
Oud 29-04-2004, 14:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mu schreef op 29-04-2004 @ 14:21 :
Je kunt het Alluman niet kwalijk nemen dat hij zich niet identificeert met en zich niet kan vinden in de Nederlandse steun aan Amerika, net zoals het grootste deel van de Nederlanders. Ik lees ook wel eens wat over Nederlandse militairen in Irak of Amerikaanse militairen in Irak en hoewel ik het erg vind voor elk mens als er iets verkeerd gaat of als iemand sterft, haal ik toch ook enigszins mijn schouders op en denk ik ook des te meer dat het mijn taak is er iets aan te doen. De enige verantwoordelijkheid die er dan is, is dat er niet eerder was.
Ik maak me niet alleen druk over dingen die mijn verantwoordelijkheid zijn
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 29-04-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2004 @ 13:46 :
Paranoide zijn kan leuk zijn.
Daar ben ik 't wel mee eens.
Oud 29-04-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 29-04-2004 @ 14:14 :
Juh, mensenrechtenschendingen van de Verenigde Staten, waar Nederland mee samenwerkt, in Irak, lijkt me totaal irrelevant en niet echt discussiewaardig.
"All is fair in love and war"
Oud 29-04-2004, 17:01
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Ik maak me niet alleen druk over dingen die mijn verantwoordelijkheid zijn
Sterker nog, het is je verantwoordelijkheid. We leven in een democratie. Alle stemgerechtigde nederlanders zijn verantwoordelijk voor wat onze militairen in Irak doen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 29-04-2004, 17:59
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Al maanden lekken er steeds weer berichten uit over het mishandelen van gevangenen door het leger van de VS. Het is natuurlijk schandalig, en het geeft weereens duidelijk aan hoe hypocriet de gehele VS is met zijn nobele praatjes
Oud 29-04-2004, 18:04
Daevrem
Daevrem is offline
Ach, het is onvermijdelijk als je ergens een leger hebt zitten. Die misdragen zich bijna altijd wel eens. Er zijn zat recente verhalen over allerlei verschillende legereenheden van verschillende landen.

Als je een leider hoort praten over nobele oorlogvoering dan hoor je gewoon gelijk heel erg in de lach te schieten.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 29-04-2004, 18:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-04-2004 @ 17:01 :
Sterker nog, het is je verantwoordelijkheid. We leven in een democratie. Alle stemgerechtigde nederlanders zijn verantwoordelijk voor wat onze militairen in Irak doen.
Heb ik gestemd voor soldaten in Irak?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Oud 29-04-2004, 18:10
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-04-2004 @ 18:04 :
Ach, het is onvermijdelijk als je ergens een leger hebt zitten. Die misdragen zich bijna altijd wel eens. Er zijn zat recente verhalen over allerlei verschillende legereenheden van verschillende landen.

Als je een leider hoort praten over nobele oorlogvoering dan hoor je gewoon gelijk heel erg in de lach te schieten.
Natuurlijk, het komt overal voor, maar de belangrijke vragen die dan opduiken zijn dan waar ligt het aan en hoe word ermee omgegaan.
Misschien zou de VS hun leger eens wat beter moeten opleiden, en niet zo makkelijk mensen toelaten tot hun leger waardoor de kwaliteit van de soldaten misschien wat beter word. Ook de vraag hoe ermee omgegaan moet worden is belangrijk. Naar wat ik gelezen heb blijkt de VS ook nauwelijks mensen die zulke misdaden begaan te veroordelen of aan te pakken. Als ze die mensen wel hard zouden aanpakken zou dat een goed afschikkingseffect hebben op die andere kansloze soldaatjes.
Oud 29-04-2004, 18:12
Daevrem
Daevrem is offline
Misschien indirect, dat kan ik niet zeggen. Maar we zijn gewoon verantwoordelijk voor onze regering. Zo werkt een democratie niet. Als je denkt dat het een keer in de 4 jaar stemmen en dan maar zeuren is dan kun je beter in een ander systeem gaan leven. Als de regering het echt te bond maakt kunnen we die altijd nog via demostraties omverwerpen. Dat is een van de basisideeen van een democratie. Maar als het goed is doet de volksvertegenwoordiging dat voor ons, doen zij hun werk niet dan zullen de normale burgers het zelf moeten doen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 29-04-2004, 18:15
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-04-2004 @ 18:12 :
Misschien indirect, dat kan ik niet zeggen. Maar we zijn gewoon verantwoordelijk voor onze regering. Zo werkt een democratie niet. Als je denkt dat het een keer in de 4 jaar stemmen en dan maar zeuren is dan kun je beter in een ander systeem gaan leven. Als de regering het echt te bond maakt kunnen we die altijd nog via demostraties omverwerpen. Dat is een van de basisideeen van een democratie. Maar als het goed is doet de volksvertegenwoordiging dat voor ons, doen zij hun werk niet dan zullen de normale burgers het zelf moeten doen.
Wat een crap, de regering is verantwoordelijk voor ons, wij niet voor hen.
Oud 29-04-2004, 18:16
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-04-2004 @ 18:12 :
Misschien indirect, dat kan ik niet zeggen. Maar we zijn gewoon verantwoordelijk voor onze regering. Zo werkt een democratie niet. Als je denkt dat het een keer in de 4 jaar stemmen en dan maar zeuren is dan kun je beter in een ander systeem gaan leven. Als de regering het echt te bond maakt kunnen we die altijd nog via demostraties omverwerpen. Dat is een van de basisideeen van een democratie. Maar als het goed is doet de volksvertegenwoordiging dat voor ons, doen zij hun werk niet dan zullen de normale burgers het zelf moeten doen.
Basisidee van democratie is dat mensen leren omgaan met verliezen. Soms ben je in de minderheid, en moet je iets waar je het niet mee eens bent over je kant laten gaan. Pas indien de regering zich nietaan democratische principes houd, mag ze worden omvergeworpen.
Natuurlijk, je mag ook demonstreren, niks mis mee, maar de regering mag zelf bepalenof ze daar wat mee doet.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 29-04-2004, 18:19
Daevrem
Daevrem is offline
"Misschien zou de VS hun leger eens wat beter moeten opleiden, en niet zo makkelijk mensen toelaten tot hun leger waardoor de kwaliteit van de soldaten misschien wat beter word. Ook de vraag hoe ermee omgegaan moet worden is belangrijk. Naar wat ik gelezen heb blijkt de VS ook nauwelijks mensen die zulke misdaden begaan te veroordelen of aan te pakken. Als ze die mensen wel hard zouden aanpakken zou dat een goed afschikkingseffect hebben op die andere kansloze soldaatjes."

Ik ben het er mee eens dat er tegen opgetreden moet worden. Ik kan niet zeggen of het een kwestie van opleiden is. Ligt ook aan wat er gebeurd. En het toelaten van rare mensen, dat gebeurd nu eenmaal als je een beroepsleger van vrijwilligers hebt. Geen enkel weldenkend mens gaat zelf het leger in, tenzij je land aangevallen wordt.

En dat ze die mensen niet veroordelen of hard aanpakken, dat is waar. Ik kan me bijvoorbeeld nog een verhaal herinneren over militairen in Z-Korea die met een jeep te hard reden en iemand doodreden. De koreanen eisten dat ze volgens de koreaanse wet, net zoals elke andere burger, voor de rechter moesten komen voor iets zoals wij doodsslach noemen. Dat gebeurde niet. De VS haalde de verdachten terug en ze kregen iets als gedwongen verlof of iets in die trend.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 29-04-2004, 18:21
Daevrem
Daevrem is offline
"Wat een crap, de regering is verantwoordelijk voor ons, wij niet voor hen."

Beide hebben verantwoordelijkheden en plichten. De taak van de overheid wordt vaak nogal overschat. Hoe minder een overheid doet hoe beter hij functioneert. Bij dingen zoals veiligheid moet je niet naar de overheid kijken, als mensen dat zelf niet op kunnen lossen kan de overheid het ook niet.

Maar dit is een heel andere discussie.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 29-04-2004, 18:26
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-04-2004 @ 18:21 :
"Wat een crap, de regering is verantwoordelijk voor ons, wij niet voor hen."

Beide hebben verantwoordelijkheden en plichten. De taak van de overheid wordt vaak nogal overschat. Hoe minder een overheid doet hoe beter hij functioneert. Bij dingen zoals veiligheid moet je niet naar de overheid kijken, als mensen dat zelf niet op kunnen lossen kan de overheid het ook niet.

Maar dit is een heel andere discussie.
Foei, hoe minder de overheid doet hoe beter is onzin, de overheid moet voldoende inzet tonen zodat het goed komt, met meer en minder valt het niet uittedrukken

Maar, verder heb je wel gelijk, de overheid moet natuurlijk wel samen met de burgers en iedereen moet meehelpen voor een goede maatschappij
Oud 29-04-2004, 18:45
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Saddam deed dat ook al. Dat betekend of Saddam is een Amerikaan. Of een Amerikaan is Saddam.
__________________
Czech us out
Oud 29-04-2004, 21:49
Verwijderd
Tja, wat doe je eraan? De VS zijn onschendbaar, dus veel succes met procederen.
Oud 29-04-2004, 21:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 29-04-2004 @ 21:49 :
Tja, wat doe je eraan? De VS zijn onschendbaar, dus veel succes met procederen.
Ojee,... toch maar aanmelden bij Hogerhand:
Hogerhand

Want als die Amerikanen ooit aangeklaagd worden door het ICC en in Den Haag belanden.....

die website is ook niet meer up-to-date, he...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-04-2004, 22:12
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2004 @ 21:56 :
Ojee,... toch maar aanmelden bij Hogerhand:
Hogerhand

Want als die Amerikanen ooit aangeklaagd worden door het ICC en in Den Haag belanden.....

die website is ook niet meer up-to-date, he...
wat een belachlijk humoristische site! ik heb zelden zo hard moeten lachen....dank je wel Gatara, dat had ik nodig
Ads door Google
Oud 29-04-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2004 @ 21:56 :
Ojee,... toch maar aanmelden bij Hogerhand:
Hogerhand

Want als die Amerikanen ooit aangeklaagd worden door het ICC en in Den Haag belanden.....

die website is ook niet meer up-to-date, he...
Die site had je al eens gepost.
Oud 30-04-2004, 17:28
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Amnesty: stelselmatige mishandeling Iraakse gevangenen

De mishandeling van Iraakse gedetineerden waarvan televisiezenders wereldwijd foto's hebben getoond, is geen geïsoleerd incident. Dat zegt Amnesty International in een vrijdag verschenen verklaring.

Amnesty zegt het afgelopen jaar vaak berichten te hebben gekregen over foltering en mishandeling van Iraakse gevangenen door soldaten van de westerse bezettingsmacht. Gevangenen worden volgens de berichten stelselmatig onderworpen aan wrede, mensonwaardige of vernederende behandeling. Zo wordt gevangenen slaap onthouden, worden ze geslagen en moeten ze langdurig in ongemakkelijke houdingen blijven staan.

Volgens Amnesty worden alleen de gevallen die in de publiciteit komen, zoals die van nu, onderzocht. Amnesty roept de bezettingsmacht op een onafhankelijk orgaan in te stellen dat onderzoek doet naar alle berichten van mishandeling. De slachtoffers moeten schadevergoeding krijgen.

Bron: nieuws.nl 30-04
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 30-04-2004, 20:43
Verwijderd
Tja, benieuwd wat er van gaat komen...
Oud 30-04-2004, 21:25
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Niets waarschijnlijk
Oud 30-04-2004, 22:24
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
VS sturen ex-baas Guantánamo-gevangenis naar Irak

BAGDAD - Een voormalig hoofd van de gevangenis op de Amerikaanse basis Guantánamo Bay op Cuba, moet in Irak orde op zaken gaan stellen na berichten over misstanden in gevangenissen daar. Washington stuurde de generaal-majoor naar Irak nadat op de Amerikaanse televisie foto's waren getoond van Amerikaanse militairen die klaarblijkelijk Iraakse gevangenen mishandelden.

Generaal-majoor Miller gaat erop toezien dat opsluitingen en ondervragingen van gedetineerden correct verlopen, verklaarde de woordvoeder van de Amerikaanse strijdkrachten in Irak vrijdag.

De gevangenis op de VS-basis Guantánamo Bay op Cuba, waar mogelijke terroristen vastzitten, geldt als omstreden. Verdachten zouden zonder recht op verdediging onder mensonterende omstandigheden vastzitten.

---------

hier moeten we zeker op vertrouwen
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 30-04-2004, 22:49
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
..dit verhaal verbaast me niks
Oud 01-05-2004, 02:17
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik ga denk ik maar doneren aan amnesty, die org doet echt veel goede dingen
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Oud 01-05-2004, 02:18
hippie jesse
hippie jesse is offline
en als ik nou ook stop met belasting betalen, dan ben ik bijna helemaal goed
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Oud 01-05-2004, 02:19
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Oud 01-05-2004, 02:19
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 30-04-2004 @ 22:24 :
VS sturen ex-baas Guantánamo-gevangenis naar Irak



---------

hier moeten we zeker op vertrouwen

inderdaad diep triest dat hij dat nu moet gaan oplossen
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Oud 01-05-2004, 11:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En ook Britse soldaten worden beschuldigd van marteling - zie artikel uit de Mirror

Brits onderzoek naar mogelijk marteling Irakezen

Uitgegeven: 1 mei 2004 09:09
Laatst gewijzigd: 1 mei 2004 09:12

LONDEN - De Britse autoriteiten stellen een onderzoek in naar beweringen dat Britse militairen in Irak Irakezen hebben gemarteld. Generaal Mike Jackson gelastte vrijdag onmiddellijk een onderzoek nadat The Daily Mirror een foto op de voorpagina had afgedrukt van wat de krant een Iraakse gevangene noemde die wordt gefolterd door Britse soldaten.

Het onderzoek komt een dag nadat dergelijke foto's de Verenigde Staten hadden opgeschikt. President Bush zei vrijdag te walgen van de berichten dat Amerikaanse soldaten in Irak gevangenen hebben gemarteld en mishandeld. Het Amerikaanse onderzoek heeft tot nu toe geleid tot de vervolging van zes Amerikaanse militairen in Irak.
nu.nl
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 11:59.
Oud 01-05-2004, 11:39
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
De link van Gatara werkt niet dus hierbij de foto's uit het betreffende artikel:

URINATED ON

GUN TO HEAD

BLEEDING

BUTT IN GROIN

__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 01-05-2004, 12:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 01-05-2004 @ 11:39 :
De link van Gatara werkt niet
heb nu een algemene link naar de mirror gezet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-05-2004, 12:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 01-05-2004 @ 11:39 :
De link van Gatara werkt niet dus hierbij de foto's uit het betreffende artikel:

URINATED ON

GUN TO HEAD

BLEEDING

BUTT IN GROIN


Ik ben geschokt, dat is het enige wat ik kan zeggen.
Ik dacht dat alle militairen een kopie van de Genève conventie kregen? De Nederlandse iig wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mishandelingen/martelingen/inhumane behandeling gevangenen door o.a. Amerikanen, III
Gatara
64 07-06-2004 23:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mishandelingen/martelingen/inhumane behandeling gevangenen door o.a. Amerikanen, d II
Gatara
10 23-05-2004 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.