Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 23:26
Sigaklop
Sigaklop is offline
Om een lang verhaal kort te maken .. ben ik even straight 2 the point.. Me Vriend en ik hebben Sex gehad maar de condoom knapte en toen zijn we opgehouden ik heb een morning after pil gehaalt .. en moest er voor betalen maar in die verpakking zaten er maar 2 HOORT dat zoo???? want ik lees net dit :

Pil
Door het slikken van een morning-after pil - licht (2x2) of zwaar ((5x5) - verandert het hormoonevenwicht in je lichaam.
Door het toevoegen van oestrogene hormonen aan de morning-after pil wordt het baarmoederslijmvlies ongeschikt gemaakt voor de innesteling van het bevruchte ei. Daardoor kan in de meeste gevallen zwangerschap worden voorkomen. De betrouwbaarheid van de morning-after pil hangt echter af van de gebruiker. Een aantal punten zijn daarbij van belang:
- Neem de pillen op het juiste moment in. Dat betekent voor de lichte pil binnen 72 uur na de onbeschermde geslachtsgemeenschap. In totaal slik je 4 pillen. Binnen die 72 uur slik je de eerste twee en twaalf uur daarna weer twee. Van de zwaardere pil slik je in totaal 25 tabletten of 5 capsules. Met de eerste vijf of één capsule begin je binnen 72 uur en dezelfde hoeveelheid slik je gedurende nog vier dagen (dus in totaal vijf dagen met 24 uur tussenruimte);
- Zorg dat je de juiste soort pil slikt (dus licht of zwaar);
- Als je binnen een uur na het innemen van de pillen of capsule moet overgeven, dien je nieuwe pillen in te nemen;
- Vrij niet meerdere keren onbeschermd in de periode voor of na het innemen van de morning-after pil.
__________________
Only God Can Judge Me

Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 23:36
Sigaklop
Sigaklop is offline
owja ik had er dus 2 tegelijk ingenomen ( want dat is was de apotheker zei )
__________________
Only God Can Judge Me
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 23:47
Stormkraai
Stormkraai is offline
Ja, wij hadden er laatst ook twee. Na navraag bleek dat te kloppen. Alleen weet ik niet of het hetzelfde merk betreft.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 07:54
Verwijderd
Bel even naar de apotheek, lijkt me. Je weet maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 07:56
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ik had er ook twee, dus dat hoort gewoon... ik moest voor het avondeten een pil innemen en geloof ook nog erna, de precieze volgorde weet ik niet meer precies, maar het dus normaal

Ik werd trouwens helemaal niet misselijk ofzo..

Maar ben je niet eerst naar de dokter geweest???
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 08:59
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
wij hadden eer ook 2 en dan tegelijk innemen...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:10
Verwijderd
ik had er ook 2, een op ene dag de ander24 uur later
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:39
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 18-05-2004 @ 10:10 :
ik had er ook 2, een op ene dag de ander24 uur later
Ja volgens mij had ik dat ook ja
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:39
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 18-05-2004 @ 09:59 :
wij hadden eer ook 2 en dan tegelijk innemen...
vind je dat grappig?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 18-05-2004 @ 08:56 :
Ik had er ook twee, dus dat hoort gewoon...
Dat weet je natuurlijk nooit zeker he.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:42
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-05-2004 @ 11:41 :
Dat weet je natuurlijk nooit zeker he.
nee ok, maar ik was wel ff naar de dokter geweest voor recept.. ik weet alleen niet of de ts dat ook heeft gedaan...want moet je geen recept halen voor de m.a.? Dat dacht ik...
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 18-05-2004 @ 11:42 :
nee ok, maar ik was wel ff naar de dokter geweest voor recept.. ik weet alleen niet of de ts dat ook heeft gedaan...want moet je geen recept halen voor de m.a.? Dat dacht ik...
Idd, wel raar de de dokter niet heeft uitgelegd wat ze moet doen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:10
Sigaklop
Sigaklop is offline
Ja die vrouw van de apotheek zei dat ik ze alle 2 te gelijk moest inslikken dat had ik dus gedaan , maar toen ik die ene tekst op internet las begon ik een beetje te panieken , maargoed dank jullie wel voor jullie commentaar
__________________
Only God Can Judge Me
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Sigaklop schreef op 18-05-2004 @ 12:10 :
Ja die vrouw van de apotheek zei dat ik ze alle 2 te gelijk moest inslikken dat had ik dus gedaan , maar toen ik die ene tekst op internet las begon ik een beetje te panieken , maargoed dank jullie wel voor jullie commentaar
Ah nee, als ze dat zei, dan is het goed. Als je twijfelt, kan je altijd nu nog even naar de apotheek bellen om te vragen of het echt zo hoort, omdat er in de bijsluiter iets anders staat.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:20
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Ik heb ook norlevo geslikt. Had twee pilletjes. Een moest de ene dag, de ander 24 uur later. Ik werd niet misselijk en ik had het recept van internet uitgeprint. Voor de m.a. hoef je dus niet perse naar de dokter, omdat het ook op momenten nodig kan zijn dat de dokter slecht bereikbaar is.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:47
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
lees de bijsluiter voortaan gewoon
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:32
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
mag ik een vraagje stellen, hoe duur zijn die pillen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:20
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Bij een vriendin van mij (ze had 2 doosjes, dus 4 pillen) 23,50..
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:29
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
marrel schreef op 18-05-2004 @ 18:32 :
mag ik een vraagje stellen, hoe duur zijn die pillen
Duurder dan condooms en goedkoper dan het krijgen van een kind...

(Ik mag toch hopen dat je deze vraag níet stelt omdat je anders de morning after-pil niet zou kopen...)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:13
Verwijderd
De Norlevo (2 pilletjes zijn dat), was 15 euro..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 21:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 18-05-2004 @ 10:10 :
ik had er ook 2, een op ene dag de ander24 uur later
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 10:02
Rosaatje
Rosaatje is offline
Ik vond het vreemd dat in de bijsluiter iets anders stond dan wat gezegd werd (bijsluiter: eerst één en twaalf uur later de volgende), maar zou toch uitgaan van wat de apotheker zegt... twee in een keer dus.
Kosten: naar ik meen vijftien euro voor de pillen en vijfentwintig voor het recept (weekend), het was in totaal in ieder geval veertig euro .
(Norlevo, btw)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Rosaatje schreef op 21-05-2004 @ 11:02 :
Ik vond het vreemd dat in de bijsluiter iets anders stond dan wat gezegd werd (bijsluiter: eerst één en twaalf uur later de volgende), maar zou toch uitgaan van wat de apotheker zegt... twee in een keer dus.
Kosten: naar ik meen vijftien euro voor de pillen en vijfentwintig voor het recept (weekend), het was in totaal in ieder geval veertig euro .
(Norlevo, btw)
wat raar dat je daarvoor moet betalen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.