Advertentie | |
|
09-06-2004, 21:41 | |||
Citaat:
Maar dat kan per instelling natuurlijk verschillen Citaat:
Die krijg je opgelegd als je een gevaar bent voor jezelf of voor je omgeving.
10-06-2004, 09:41 | ||
Citaat:
Het zal misschien niet in alle gevallen erg succesvol zijn. Maar iig wordt iemand dan in de gaten gehouden.
10-06-2004, 16:37 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
10-06-2004, 18:17 | ||
Citaat:
In Bewaring Stelling. Dat is een gedwongen opname voor de duur van 3 weken. Een ibs krijg je als je een gevaar voor jezef en/of je omgeving bent maar niet vrijwillig opgenomen wilt worden. Zelf ben ik in december vrijwillig opgenomen geweest. Maar als ik toen had gezegd dat ik niet opgenomen wilde worden had ik een ibs gekregen. "Liever" een ibs? Ik wel. Ik ben nogal een twijfelaar, en als het echt nodig is heb ik liever dat ze me 3 weken daarhouden dan dat ik voor mezelf besloten heb dat ik naar huis kan terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is.
10-06-2004, 18:31 | ||
Citaat:
10-06-2004, 18:38 | ||
Citaat:
10-06-2004, 18:44 | ||
Citaat:
10-06-2004, 20:06 | ||
Citaat:
10-06-2004, 20:39 | ||
Citaat:
En wanneer je niet meer doorflipt is je ibs verlopen
11-06-2004, 00:27 | |||
Citaat:
Citaat:
|
11-06-2004, 10:06 | ||
Citaat:
11-06-2004, 14:40 | ||
Citaat:
11-06-2004, 15:11 | ||
Citaat:
11-06-2004, 15:16 | ||
Citaat:
Al is t inderdaad wel zo dat het een stuk prettiger is bij een vrijwillige opname dat je bepaalde vrijheden kan krijgen en opbouwen. Dat laatste wat je zegt herken ik ook wel, al heb ik eigenlijk geen idee waardoor dat komt. Dat ide mensen net iets hoger lijken te staan..
11-06-2004, 15:24 | ||
Citaat:
De meeste vergeten dat ze daar zitten om geholpen te worden. Het voelt eerder als een straf en je bent boos op alles en iedereen. Als je vrijwilig opgenomen bent betekent dit niet dat je altijd maar open staat voor hulp en dat je het zo geweldig vind om daar te zijn. Een opname is voor niemand leuk. Degene die vrijwillig opgenomen zijn en zeggen weg te willen menen dit ook, alleen weten ze dat ze moeten blijven als ze tenminste beter willen worden.
Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 15:56. |
11-06-2004, 15:32 | ||
Citaat:
11-06-2004, 16:46 | ||
Citaat:
11-06-2004, 17:32 | ||
Citaat:
11-06-2004, 21:42 | ||
Citaat:
13-06-2004, 22:12 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
IK HEB ELKE KEER VOOR EEN *VRIJWILLIGE* OPNAME GEKOZEN. EN ALS IK NIET VRIJWILLIG GING DAT KREEG IK WEL EEN IBS (sorry voor de caps-lock, ik ben echt niet goed bezig vandaag). en een IBS is weer zon gedoe. ik vond het wel heel moeilijk steeds, want ik wou dood, ik wou niet opgenomen worden en toch ging ik steeds *vrijwillig*, daar heb ik mezelf vreselijk om gehaat. de laatste keer ging ik voor *vrijwillig* zodat ik in de buurt kon blijven (ik heb geen zin om weer de hele uitleg te typen...) ook nu heb ik weer voor 2 vrijwillige opnames gekozen, dit keer voor langdurige. na mijn ervaringen op de paaz wist ik zeker dat ik alles wou doen om nooit meer in de volwassenepsychiatrie te komen. dus ga ik de komende tijd hard knokken om te zorgen dat ik voor mijn 19de uit de psychiatrie ben. wat eerder gezegd is merk ik ook. mensen met een gedwongen opname, meer zelfmoordpogingen, langere opnames, meer separaties, meer ziekenhuiservaringen enz. lijken meer aanzien te hebben. |
14-06-2004, 12:28 | ||
Citaat:
Voor mijn leefgroep was het een ramp dat ik eerder weg was gegaan daar, want die beweerden dat ik een ibs nodig had Gelukkig had mijn psychiater nog tegen me gezegd, dat ze daar nooit toestemming voor zou geven, dus toen ik dat tegen de leiding van de leefgroep zei, waren ze al helemaal uitgeluld. Nee, als ik geen ibs zou krijgen, zouden ze me naar begeleid wonen sturen. Nee, dat is lekker als er in een brief van mijn psych staat, dat ik dat absoluut nog niet aankon en het geen optie was. Sindsdien vond die leefgroep mijn psychiater maar lastig en mocht ik niet meer naar haar luisteren. Thank God! Ik ben zo enorm blij dat ik daar weg ben. Alleen daardoor ben ik nu al zielsgelukkig. Niks gaat goed, maar ik ben daar weg en dat is zooooooooooooo leuk En verder ben ik nu bezig met mijn boek. Het begint bij mijn twaalfde jaar, het jaar dat ik naar de brugklas moest en waarna alles verder fout is gegaan. Maarja, alles is goed dus
14-06-2004, 18:11 | ||
Citaat:
Misschien dat als je eens een paar keer over het zinnetje heen leest dat je het dan ook begrijpt?
25-06-2019, 08:13 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |