Advertentie | |
|
24-06-2004, 15:40 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-06-2004, 17:17 | ||
Citaat:
24-06-2004, 21:14 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
25-06-2004, 08:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
voor de vakken informatica en m&o moeten minimaal 7 leerlingen gekozen hebben wil het vak doorgaan. Bij ons op school is het zo dat je bij de profielen standaard uit een aantal vakken kan kiezen. M&O, Informatica,Bio1,Bio12(behalve NG), economie1, economie12 (behalve EM), aardrijkskunde (alleen CM), ckv2,3(alleen EM tot dit jaar) wij mogen ook maar 1 keuzevak en dat vind ik wel jammer omdat ik scholen hoor waar je minimaal 2 of 3 keuzevakken moet hebben en wij er maximaal 2 mogen. Ik heb dit jaar ervoor 'gevochten' om ckv2,3 muziek aan te bieden in ieder profiel. En deze week is eindelijk het opluchtende bericht dat het doorgaat. Van de 5 mensen die muziek kiezen doen er 2 cm , 1 em en 2 nt dus mensen van een natuurprofiel kiezen het wel degelijk Eigenlijk vind ik dat er wel grote keuzevrijheid moet zijn en misschien is het systeem wat ik op een andere school heb gezien wel handig : je hebt 3 verschillende clusters. A B en C In A zit bijvoorbeeld informatica, biologie1, economie1, scheikunde12, latijn In B zit bijvoorbeeld : informatica, m&o, biologie12, grieks, geschiedenis2 In C zit bijvoorbeeld : informatica, m&o, aardrijkskunde, economi12 Je mag maar 1 vak per cluster kiezen dus je kan nooit economie1 en biologie1 nemen. Zo heb je wel een beperkte keuzevrijheid maar al veel ruimer dan bij mij op school. |
25-06-2004, 08:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
25-06-2004, 12:37 | ||
Citaat:
Ik heb dan ook mijn CM-lessen met wel 1 klasgenoot, gelukkig is dat een goede vriend. |
Advertentie |
|
25-06-2004, 22:56 | ||
Citaat:
het maximale aantal was bij ons 24 (bij geschiedenis) bij normale lessen zaten we meestal met <14 alleen bij latijn en grieks waren het er erg weinig: latijn 4 en grieks 3.
26-06-2004, 18:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
op heel erg veel scholen wordt spaans aangeboden naast frans/duits/latijn/grieks en op andere scholen ook nog arabisch en russisch. bij mij op school word alleen duits en frans 12 voor cm mogelijk gemakat (omdat het profiel is) en bij em/ng/nt kan je het dus niet eens kiezen |
26-06-2004, 19:07 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kwam bij ons gewoon zo uit: we zijn met iets minder dan 90 5vwo leerlingen, en die pasten dus precies in drie klassen. En de indeling natuur-maatschappij was ook precies 2 klassen natuur/1 maatschappij. Bij de maatschappijprofielen zit je dus wel vaker in kleinere klassen vanwege de verschillende vakken, maar natuurvakken zitten altijd bijna vol. Bij collegelessen bio1,2 zitten we wel met +- 45 man |
27-06-2004, 11:22 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
dat vind ik echt heel erg veel! Maar misschien komt het doordat onze school net 6 jaar bestaat en we dus net de eerste klas 6 vwo hebben afgeleverd. Dit jaar hebben we 3 vwo 5, 3 vwo 4 en 7 3havo/vwo klassen.. dus ik ben wel benieuwd hoeveel mensen naar het vwo gaan |
27-06-2004, 19:04 | ||
Citaat:
Verder kan je met een N-profiel bij mij op school geen geschiedenis 2 en economie 2 kiezen. Geen biologie 2 en natuurkunde en scheikunde bij M-profielen en geen wiskunde B dus. Hoe het met ckv 2,3 zit weet ik niet, want toen ik een profiel moest kiezen hadden we dat nog niet. Misschien is het nu anders, zo was het 3 jaar geleden toen ik een profiel moest kiezen. Ik denk dat er nu nog minder mogelijk is, want de school is nog groter geworden (1900 leerlingen ), dus zal het roostertechnisch allemaal wel lastig zijn. |
27-06-2004, 21:43 | ||
Citaat:
28-06-2004, 08:19 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
klas 1+2 is bij ons hetrogeen dus vmbo1 (bbl?) tot vwo (gymnasium hebben we niet ) en vanaf klas drie is het een combiklas havo/vwo (waar het niveau nog lang geen vwo niveau is) en pas vanaf de derde zit je in een homogene klas. eigenlijk is dat heel erg vervelend want ik word continu door het lagere niveau van veel mensen in mijn klas (2 mensen volgend jaar naar tl, 13 mensen havo , 8 mensen vwo) ligt het algemene leerniveau ook niet hoog en daar word je wel door mee getrokken.. jeetje wat had ik een moord gedaan voor een homogene school met dit leer/werk systeem |
28-06-2004, 17:36 | ||
Citaat:
28-06-2004, 19:26 | ||
Citaat:
29-06-2004, 15:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
29-06-2004, 16:14 | ||
Citaat:
Ik vind 1 vak in mijn vrije deel echt wel genoeg hoor Bij mij was het in de 3e gewoon zo dat je buiten je profiel bij atheneum 1 vak erbij moest kiezen, een 2e mocht alleen als je gemiddeld een 7 stond. Meer mocht niet. Op het gymnasium moest je 2 vakken kiezen (waarvan 1 Latijn of Grieks was), een 3e vak mocht alleen als je gemiddeld een 7 stond. Hoeveel uur dit is weet ik niet, maar het is het aantal studielastuur van E&M of N&G of N&T + 120 uur. Alle vrijedeelvakken die je kon kiezen waren minstens 160 uur, dus het maakte niet uit welk vak je koos. Bij sommige keuzes binnen C&M moesten mensen met atheneum wel 2 vakken erbij kiezen, omdat ze anders te weinig uur hadden. Van de ongeveer 70 atheneum-mensen was er aan het eind van de 6e nog maar 1 met 2 vakken in het vrije deel die niet C&M deed Ik had in de 4e ook nog 2 vakken in mijn vrije deel, maar ik heb er 1 laten vallen omdat ik geen zin had in 2 vakken en omdat ik meer uren les had dan anderen |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Welk profiel is het beste? gaminganimal | 61 | 23-10-2015 10:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verplicht Turks op Utrechtse school Martian | 231 | 07-12-2003 18:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ministerie OCW: vernieuwing tweede fase $@nd€r $@l@m@nd€r | 17 | 09-07-2003 21:03 | |
Algemene schoolzaken |
Nutteloze (delen van) vakken afschaffen! Verwijderd | 28 | 11-09-2002 16:59 | |
Algemene schoolzaken |
vrij deel van je pakket ook echt "vrij"? Verwijderd | 29 | 13-04-2002 13:11 |