Advertentie | |
|
05-07-2004, 13:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat hebben leerlingen dan aan de lessen Frans/Duits? De meesten weinig of zelfs niks. Ik denk dat het vreemde talen onderwijs (en het onderwijs in het algemeen) zeker vernieuwd kan worden... Maar alleen die verdeling weg halen lost niks op, want voor de tweede fase was die verdeling er niet, maar de problemen waren er wel. Daar ligt het dus niet aan, denk ik. |
05-07-2004, 13:53 | ||
Citaat:
Het ligt dus ook heel erg aan je leraar. Duits 1 heb ik helemaal niks aan, beetje doodsimpele teksten lezen en nog simpelere mavo-achitge oefeningen maken.
05-07-2004, 15:57 | ||
Citaat:
05-07-2004, 17:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ook al heb je er wel wat aan, dan nog zijn die lessen niet genoeg. Vooral om de redenen die Nonaj noemt, denk ik. |
06-07-2004, 15:31 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
06-07-2004, 15:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-07-2004, 15:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat geloof ik dus niet. Het onderwijs was 'vroeger' echt niet zo heel extreem veel beter. De kans om een vreemde taal goed onder de knie te krijgen is er in het onderwijs nooit geweest. Of wij moeten allebei een ander beeld hebben van iets goed onder de knie hebben, dat kan natuurlijk ook. |
06-07-2004, 15:43 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder is het onderwijs in de Tweede Fase wat betreft taal erg slecht, echt veel slechter dan vroeger. Dat komt simpelweg door de afwezigheid van goede spreekvaardigheidstrainingen en het uiterst minieme aantal uren dat je er per jaar aan besteedt. Verder kan het taalonderwijs überhaupt wel een aantal nova gebruiken. Zo zou iemand die op zijn eindexamen Nederlands nog -D en -T fouten maakt, zijn diploma niet mogen krijgen. |
06-07-2004, 15:46 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Middelbaar onderwijs is niet alleen vwo. En mijn klas- en schoolgenoten waren volgens mij wel mensen met een gemiddelde intelligentie en laten we zeggen de helft zal ook best een redelijk goed ontwikkeld taalgevoel hebben gehad. Citaat:
|
08-07-2004, 19:19 | ||
Citaat:
(Kom a.j.b. niet aan met Duits ís een wereldtaal )
08-07-2004, 21:28 | ||
Citaat:
09-07-2004, 07:54 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik naar mijn school kijk zeg ik : ja! wat betreft het slechte vreemde taal onderwijs. Er wordt bij ons weinig aandacht besteed aan het in praktijk brengne van het geleerde. En dan zegt de docent "Ja, ik dacht dat jullie dat wel konden" als je een spreekopdracht doet. In de basisvorming moet je maar zoveel mogelijk leren tegen je zin in (frans,duits) en ik kan echt niet meer vertalen dan dat ik eind de tweede kan!... Maar daarnaast denk ik dat de kwaliteit van het onderwijs ligt aan de docent, maar ook zeker aan het lesboek. Mijn frans docent vind het frans boek niet fijn en geeft er dus geen les uit, maar je moet het wel leren! Als een methode de docent ligt (weet ik uit ervaring) dan is het fijner om les te hebben . |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Verlegenheid Verwijderd | 58 | 13-02-2010 20:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 02:12 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Gatara | 500 | 10-10-2004 15:02 | |
Verplicht Turks op Utrechtse school Martian | 231 | 07-12-2003 18:27 |