Oud 05-07-2004, 13:10
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
RACISTISCHE OVERVAL OP ASIELCENTRUM RANST :
MINISTER ARENA OVERWEEGT MAATREGELEN

Drie gemaskerde en gewapende mannen pleegden in de nacht van vrijdag op zaterdag een overval op het asielcentrum in Broechem, een deelgemeente van Ranst. Drie asielzoekers werden afgeranseld. De overval is volgens de woordvoerster van het Antwerpse parket ingegeven door vreemdelingenhaat. De voorbije weken werd de joodse gemeenschap in Antwerpen al meermaals door onbekenden belaagd. Het gerecht onderzoekt of ook die aanrandingen door racistische motieven zijn ingegeven.

De drie overvallers drongen om 2.45u. het centrum binnen. Een van hen was gewapend met een mes, de twee anderen hadden stokken bij. De indringers bezochten verschillende kamers van het centrum. Zij spraken de asielzoekers aan. Drie van hen werden afgeranseld. Een van de slachtoffers moest naar het ziekenhuis worden gebracht.

Volgens het parket spraken de daders Nederlands en stelden ze de asielzoekers racistische vragen. Ze vroegen hen of ze moslim waren en of ze in Belgie op zoek waren naar werk. Wie antwoordde dat hij moslim was, kreeg een pak slaag. Asielzoekers die zeiden werk te zoeken, kregen te horen dat werk in eerste instantie voor Belgen is. De slachtoffers, een Israeli, een Rus en een Servier, werden volgens het parket willekeurig uitgezocht. Van de daders ontbreekt elk spoor.

De federale minister van Maatschappelijk Integratie, Marie Arena (PS), zegt met ontzetting kennis te hebben genomen van de overval in het opvangcentrum van Broechem. De minister veroordeelt het racisme en verwerpt de lafheid van de gewelddaad. Zij zal, indien nodig, veiligheidsmaatregelen treffen om de veiligheid van de asielcentra en van zijn bewoners te waarborgen. De politie houdt de komende dagen extra patrouilles.

Bron: De Tijd 5 juli 2004



"Ook hier zijn we dus niet meer veilig"

Bewoners asielcentrum zijn bang na racistische aanval

BROECHEM-RANST - "We zijn doodsbang. We zijn in ons eigen land gevlucht voor het geweld, maar nu zijn we ook in jullie land al niet meer veilig." De bewoners van het asielcentrum in Broechem hebben schrik na de racistische raid van vrijdagnacht. Drie jonge mannen drongen het centrum binnen, ranselden asielzoekers af en beten hen toe dat ze naar hun eigen land moesten terugkeren. (door Jeroen VERELST)

Mohammed Ali Ansari sliep in de kamer waar de drie daders vrijdagnacht het eerst binnenvielen. "Ik was aan het slapen toen ze hier ineens stonden. Een van hen vroeg waar ik vandaan kom. Ik dacht eerst dat een van de andere bewoners een grap uithaalde. Toen ik niet snel genoeg antwoordde, sloegen ze me met hun stokken. Ze hebben ons ook bedreigd met een mes, maar dat hebben ze gelukkig niet gebruikt." De drie woestelingen gingen ook in andere slaapkamers bijzonder driest tekeer. Ze sloegen Magomed Hambojev het ziekenhuis in. "Die mannen vroegen me of ik moslim of christen was. Ik had hun vraag niet goed begrepen, ik dacht dat ze naar mijn naam vroegen. Ik zei hen dat ik Magomed heet en ik kreeg direct een paar klappen. Ze drukte me met een grote, dikke stok tegen de grond. Mijn hals doet verschrikkelijk pijn."

Terug naar eigen land

De asielzoekers twijfelen er geen seconde aan dat het om een racistische aanval ging. "Ze riepen dat we terroristen zijn, en dat we moeten terugkeren naar ons eigen land. De mannen die toegaven dat ze moslim zijn, kregen het extra hard te verduren. Een Palestijn kreeg een keiharde vuistslag in zijn gezicht. Ze hebben ook Tsjetsjeense en andere vlaggen van de muur getrokken en aan stukken gescheurd."

Slaapkamer op slot

Het asielcentrum aan de Van den Nestlaan ging een kleine twee jaar geleden open. Er verblijven ongeveer 250 asielzoekers. 's Nachts zijn er altijd twee begeleiders aanwezig. Een van hen kon de politie verwittigen, maar toen die arriveerde, waren de daders er al vandoor. Voorlopig ontbreek elk spoor van het racistische drietal. De bewoners van het centrum zijn er niet gerust in. "We zijn doodsbang dat ze terugkomen", klonk het gisteren. "Niemand durfde te slapen zaterdagnacht. Bij de vrouwen is de slaapkamer op slot, in onze kamers kan dat niet. De directeur zegt dat hij niet veel kan doen, alleen aan de politie vragen om meer te patrouilleren."

Bron: Het Nieuwsblad

----------------------------------------------------------------

Je moet als moslim/asielzoeker dus vooral geen werk gaan zoeken maar lekker op je luie reet thuis op de bank van een uitkering gaan genieten. Of heb ik de boodschap verkeerd begrepen?

__________________
I got a way with words, I use words in ways...

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 13:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2004, 13:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-07-2004 @ 13:10 :

----------------------------------------------------------------

Je moet als moslim/asielzoeker dus vooral geen werk gaan zoeken maar lekker op je luie reet thuis op de bank van een uitkering gaan genieten. Of heb ik de boodschap verkeerd begrepen?

tis ook nooit goed he?
Klagen dat moslims alle banen inpikken EN klagen dat ze uitkering trekken. Tssss

di's toch zooooooo triest


en dan ook nog asielzoekers aanpakken die hier (grotendeels) om hele andere redenen zitten dan "profiteren van de maatschappij"

kan er voor die lui die deze misdaad begaan hebben niet een portie hersenen gekocht worden, want dat hebben ze volgens mij wel nodig

bah

kristalnachtgezeik
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:51
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2004 @ 13:29 :

kan er voor die lui die deze misdaad begaan hebben niet een portie hersenen gekocht worden, want dat hebben ze volgens mij wel nodig

bah

kristalnachtgezeik
denk nie dat iemand dat wilt
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-07-2004 @ 13:51 :
denk nie dat iemand dat wilt
waarbij ik van uit ging dat die extra hersenen niet zouden betekenen dat ze hun huidige ideeen slimmer vorm konden geven
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:51
JantjePietje
JantjePietje is offline
Lekker eenzijdig allemaal. Ik denk dat de johoden in Antwerpen meer te vrezen hebben van militante Marokkanen dan asielzoekers van deze drie individuen.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 05-07-2004 @ 14:51 :
Lekker eenzijdig allemaal. Ik denk dat de johoden in Antwerpen meer te vrezen hebben van militante Marokkanen dan asielzoekers van deze drie individuen.
Ja, dat kwam er nog eens bij.

hoezo eenzijdig?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:54
Verwijderd
250 asielzoeker tegen 3 mannen met knuppels en mes???

Hun daad mag afkeurenswaardig zijn, hun lef valt niet te ontkennen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 05-07-2004 @ 17:54 :
250 asielzoeker tegen 3 mannen met knuppels en mes???

Hun daad mag afkeurenswaardig zijn, hun lef valt niet te ontkennen
nou fantastisch
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
tis hoogstens nog een bevestiging van het hersengebrek bij de daders.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:42
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Bij dit bericht past heel goed een couplet uit een liedje van Youp van 't Hek, getiteld De armen wijzen naar de lucht:

De armen wijzen naar de lucht
Kijk, daar staan ze met hun knuppels, hakenkruizen
Ze staan dreigend voor de opvanghuizen
En jagen bange mensen verder op de vlucht
Maar onze scholen zijn toch nooit platgebrand?
Wij konden alles in onze koppen stampen
Foto's van joden en van kampen
Er was hier toch ooit iets aan de hand?
Maar domheid gaat niet lang naar school
Wat zit er in die kaalgeschoren koppen?
En wie weet hoe je ze moet stoppen?
Wordt Hitler toch weer een idool?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-07-2004 @ 20:42 :
Bij dit bericht past heel goed een couplet uit een liedje van Youp van 't Hek, getiteld De armen wijzen naar de lucht:

De armen wijzen naar de lucht
Kijk, daar staan ze met hun knuppels, hakenkruizen
Ze staan dreigend voor de opvanghuizen
En jagen bange mensen verder op de vlucht
Maar onze scholen zijn toch nooit platgebrand?
Wij konden alles in onze koppen stampen
Foto's van joden en van kampen
Er was hier toch ooit iets aan de hand?
Maar domheid gaat niet lang naar school
Wat zit er in die kaalgeschoren koppen?
En wie weet hoe je ze moet stoppen?
Wordt Hitler toch weer een idool?
voor sommige van die lui is alles wat je op school leert over joden en kampen toch verzonnen door joden, dus tsja, dan kun je ze zoveel lesgeven in mensonterende praktijken in de geschiedenis als je wilt,... dat heeft dan toch weinig nut.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:29
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2004 @ 21:06 :
voor sommige van die lui is alles wat je op school leert over joden en kampen toch verzonnen door joden, dus tsja, dan kun je ze zoveel lesgeven in mensonterende praktijken in de geschiedenis als je wilt,... dat heeft dan toch weinig nut.
Het beste antwoord is altijd een bestaande uit drie namen:

VON FRIEDEBURG
KEITEL
STUMPF
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 02:48.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 01:01
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het blijft toch verbazingwekkend hoe makkelijk sommige mensen bang kunnen worden (en dan doel ik op de daders)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 01:03
Verwijderd
Smerige racistische bijstandstrekkers die als genetisch afval uit de DNA-poel verwijderd dienen te worden. Ik ben voor gedwongen castrastie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 01:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 01:03 :
Smerige racistische bijstandstrekkers die als genetisch afval uit de DNA-poel verwijderd dienen te worden. Ik ben voor gedwongen castrastie.
lol, precies wat de skinheads roepen (op fysiek geweld na, dat gezegd) maar dan tegen ze bedoelt, hoe ironisch is dat?


aan de andere kant, als ze zo dom zijn te geloven dat het vermoorden van immigranten problemen oplost, moet je dan geen medelijden met ze hebben vanwege hun hemeltergend lage IQ?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 02:40
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-07-2004 @ 23:29 :

KEITEL
Heh.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 02:48
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 06-07-2004 @ 02:40 :
Heh.
[afbeelding]
Image leeching!

Beat this:
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 03:25
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-07-2004 @ 02:48 :
Image leeching!

Beat this: [afbeelding]
Actor Harvey Keitel > Generaladmiral Georg von Friedeburg
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2004, 05:47
Verwijderd
Simpelweg verwerpelijke vreemdelingenhaat...

Als Belg, als inwoner van de provincie Antwerpen, maar ook als lid van een democratische partij, betuig ik mijn grootste medeleven aan de getroffen asielzoekers en ben ik - nogmaals misschien - beschaamd Belg (Vlaming) te zijn... in wat voor een racistisch landje leven we toch?

In Vlaanderen, waar het extreem-rechtse Vlaams Blok ruim 1 op de 4 stemmen haalt, met een piek in MIJN gemeente [Brasschaat - kanton Kapellen] & provincie [Antwerpen], waar liefst meer als 1/3 Vlaams Blok stemt!

Ik onderschrijf ook de scherpe bewoordingen van Minister van Maatschappelijke Integratie Arena en van de burgemeester van Ranst.

Dit is inderdaad een verschrikkelijk laffe gewelddaad, gepleegd tegen verweerloze mensen!

En dan moet je weten dat dit pijnlijke incident werd voorafgegaan aan tientallen berichten van antisemitistische aanvallen, moordpogingen zelfs, vooral (weeral) gepleegd in Antwerpen.

Joden (in Antwerpen vooral) zijn daar het doelwit van geweldplegingen, zelfs pogingen tot doodslag...

De drie 'jeugdige' daders van de moordpoging op de jonge, volledig onschuldige joodse student waren 8, 11 en 16 jaar!!!

De vraag naar een goed juridisch beleid tegen jeugdcriminaliteit, het zgn. 'JEUGDSANCTIERECHT' dringt zich eens te meer op!

Het is erg... heel erg... gewapend met messen, ijzeren staven en tennisrackets gaan ze onschuldige (vooral jonge) joden te lijf. Maar ook het dagelijks bespuwen, het bekogelen met stenen en het van de fiets rukken van onschuldige joden zit de Joodse gemeenschap (terecht!) hoog!

De geweldplegingen en antisemitistische daden gaan in crescendo! De jongste 6 maanden zijn er reeds een 30'tal van dergelijke gevallen gemeld, en dat is veel meer dan de jongste jaren!

Zie ook:
http://app.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...nst/index.html
(VRT NIEUWSDIENST)

http://www.dekamer.be/streaming/getP...original=true#
(BELGISCHE KAMER VAN VOLKSVERTEGENWOORDIGERS - LIVE UPNAME PLENAIRE ZITTING VAN 01/07/2004 - KIJK BIJ 'VRAAG' - 'AGRESSIE TEGEN JOODSE STUDENT IN WILRIJK') [de meeste regeringspartijen, maar ook die van de oppositie, met name het Vlaams Blok, reageerden op deze misdaad en interpelleerde Eerste Minister Guy Verhofstadt over deze feiten]

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 06:05.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 08:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Die gasten zijn gewoon eenstelletje mietjes, die alleen zielige onverweerbare mensen kunnen pakken. Als ze echt ballen zouden hebben, zouden ze op een groep Turken/Marokkanen afstappen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 06-07-2004 @ 05:47 :
[I][U]En dan moet je weten dat dit pijnlijke incident werd voorafgegaan aan tientallen berichten van antisemitistische aanvallen, moordpogingen zelfs, vooral (weeral) gepleegd in Antwerpen.

Joden (in Antwerpen vooral) zijn daar het doelwit van geweldplegingen, zelfs pogingen tot doodslag...

De drie 'jeugdige' daders van de moordpoging op de jonge, volledig onschuldige joodse student waren 8, 11 en 16 jaar!!!

Maar die daden zijn toch juist niet gepleegd door extreem-rechts
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-07-2004 @ 01:08 :
lol, precies wat de skinheads roepen (op fysiek geweld na, dat gezegd) maar dan tegen ze bedoelt, hoe ironisch is dat?

aan de andere kant, als ze zo dom zijn te geloven dat het vermoorden van immigranten problemen oplost, moet je dan geen medelijden met ze hebben vanwege hun hemeltergend lage IQ?
Tuurlijk is dat ironisch. En ook heel hypocriet. Ik wil ook dat er links en rechts mensen worden afgemaakt die mij niet aanstaan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 06-07-2004 @ 05:47 :
Simpelweg verwerpelijke vreemdelingenhaat...

De drie 'jeugdige' daders van de moordpoging op de jonge, volledig onschuldige joodse student waren 8, 11 en 16 jaar!!!
en van noordafrikaanse afkomst, helaas.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 06-07-2004 @ 12:16 :
Maar die daden zijn toch juist niet gepleegd door extreem-rechts
nee, maar t zou wel een actie van ze kunnen zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:21
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-07-2004 @ 18:14 :
en van noordafrikaanse afkomst, helaas.
Verrassing
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-07-2004 @ 18:14 :
en van noordafrikaanse afkomst, helaas.
idd... dus weer de ideale gelegenheid voor het VL. BLOK om nogmaals de marokaanse gemeenschap alle schuld toe te schuiven van alles wat er fout gaat in Antwerpen en in Vlaanderen.

Hoe wist je dat dat ze van noordamerikaanse afkomst waren? Mijn links bezocht?

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 23:54.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 06-07-2004 @ 12:16 :
Maar die daden zijn toch juist niet gepleegd door extreem-rechts
Dat kan, als je refereert naar de aanslag op de joodse student door die zeer jonge 'kinderen' eigenlijk, dan gaat het om Noord-Afrikaanse daders... maar de aanval op de asielzoekers in Ranst is het werk van "blanke Vlamingen", en ik ga der vanuit dat dat geen extreem-linkse jongens waren geweest... extreem recht is niet verlegen voor een aanslag tegen deze verweerloze mensen in België!

Hoe dan ook.. maken ze d'er wel handig gebruik van! Het Vlaams Blok heeft de aanslag zwaar veroordeld en neemt het opvallend op voor de joodse gemeenschap in het parlement. Want.. de daders zijn marokanen en als ze die kunnen 'zwartmaken', zullen ze het niet laten!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 06-07-2004 @ 22:16 :
idd... dus weer de ideale gelegenheid voor het VL. BLOK om nogmaals de marokaanse gemeenschap alle schuld toe te schuiven van alles wat er fout gaat in Antwerpen en in Vlaanderen.


En die marokkaanse gemeenschap wordt al snel uitgebreid naar "moslims", "asielzoekers", "allochtonen", "joden", "mensen met een kleurtje anders dan wit".

Citaat:

Hoe wist je dat dat ze van noordamerikaanse afkomst waren? Mijn links bezocht?
Nee. Wist het al.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 02:15 :


En die marokkaanse gemeenschap wordt al snel uitgebreid naar "moslims", "asielzoekers", "allochtonen", "joden", "mensen met een kleurtje anders dan wit". [/B]
Idd beangstigend, maar haal daar zeker de joden uit je lijstje.. ik had het wel degelijk over 'noordafrikanen' -> in dit geval waren het marokanen (die zijn dan wer vaak asielzoekers, mar niet altijd,... enz enz...)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 02:26 :
Idd beangstigend, maar haal daar zeker de joden uit je lijstje.. ik had het wel degelijk over 'noordafrikanen' -> in dit geval waren het marokanen (die zijn dan wer vaak asielzoekers, mar niet altijd,... enz enz...)
mnjah. Niet echt. VB doet nu wel poeslief naar joden toe (want dan kunnen ze beter noord-afrikaan bashen), maar ik vertrouw ze niet

Enneh. Noord-Afrikanen zijn niet vaak asielzoekers. Nouja, Marokkanen dan. Algerijnen zou nog wel kunnen, bv.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 02:35 :
mnjah. Niet echt. VB doet nu wel poeslief naar joden toe (want dan kunnen ze beter noord-afrikaan bashen), maar ik vertrouw ze niet

Enneh. Noord-Afrikanen zijn niet vaak asielzoekers. Nouja, Marokkanen dan. Algerijnen zou nog wel kunnen, bv.
Dat zei ik toch al, die blokkers zien daar een voordeel om de daders (volgens hun altijd 'die makakken') zo zwart mogelijk te maken [beeldspraak?! ]..
Wie leeft/woon/werkt/studeert er hier in Antwerpen? Aaah!
Je moet weten dat met 'noord-amerikanen' in Antwerpen 90% marokanen zijn bedoeld, en daarvan zijn dr al n aardig aantal Belg geworden ('snel-belg-wet'), een ander aandeel waren al Belg (4de generatie is dat), aantal iligaal en een aantal asielzoeker.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 02:48 :

Wie leeft/woon/werkt/studeert er hier in Antwerpen? Aaah!


ik niet.
Ga er wel binnenkort heen

Citaat:

Je moet weten dat met 'noord-amerikanen' in Antwerpen 90% marokanen zijn bedoeld, en daarvan zijn dr al n aardig aantal Belg geworden ('snel-belg-wet'), een ander aandeel waren al Belg (4de generatie is dat), aantal iligaal en een aantal asielzoeker.
Snel-Belg-wet? wanneer ben je snel belg?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op [pl=12188481]07-07-2004 @ 02:54:
ik niet.
Ga er wel binnenkort heen
LEUK! Antwerpen = zalige stad! Ik woon dr wel niet echt, maar wel in de buurtgemeente 'Brasschaat' (een grote gemeente - bijna stad eigelijk.. hier hebben we geen problemen met 'vreemdelingen', al heeft onze gemeente wel een relatief hoog aantal 'niet-Belgen', 7%, maar dat zijn gwn allemaal Nederlanders die met zo'n 2000 hier verblijven in een van de vele dikke villa's )

ik studeer (secundair onderwijs maar hoor ) zelf de laatste jaren wel in KEERBERGEN, in Vlaams-Brabant (dicht bij nog n zalige Vlaamse stad -> Leuven!)


Citaat:
Snel-Belg-wet? wanneer ben je snel belg?
hmm.. dat is een verwezelijking van de Federale Paars-Groene regering Verhofstadt I (1999-2003)... het is nl. relatief gemakkelijk om nu Belg te worden, als asielzoeker.

Ik ben tegen die 'snel-belg-procedure', geen goed vreemdelingenbeleid... liever iets dat een meer duurzaam karakter biedt!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 03:07 :
LEUK! Antwerpen = zalige stad! Ik woon dr wel niet echt, maar wel in de buurtgemeente 'Brasschaat'


Nou, als je nog leuke tips weet, dan moet je t me zeggen

Citaat:

hmm.. dat is een verwezelijking van de Federale Paars-Groene regering Verhofstadt I (1999-2003)... het is nl. relatief gemakkelijk om nu Belg te worden, als asielzoeker.


Mm,.. weet je het nog iets uitgebreider of een website hierover?
Want nu wil ik ook de procedure weten en dan kan ik beoordelen hoe anders die is t.o.v. de NLse procedure.

Citaat:

Ik ben tegen die 'snel-belg-procedure', geen goed vreemdelingenbeleid... liever iets dat een meer duurzaam karakter biedt!
maakt dat wat uit voor asielzoekers? Het betreft hier vluchtelingen. Of die nu eerder of later geaccepteerd worden als Belg, lijkt me dan ook niet uitmaken.

Als je t nu had over arbeidsmigranten,.. kan ik me daar iets meer bij voorstellen: zij kiezen voor een nieuw land. Politieke vluchtelingen doen dat niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:12 :


Nou, als je nog leuke tips weet, dan moet je t me zeggen

[/b]

Mm,.. weet je het nog iets uitgebreider of een website hierover?
Want nu wil ik ook de procedure weten en dan kan ik beoordelen hoe anders die is t.o.v. de NLse procedure.



maakt dat wat uit voor asielzoekers? Het betreft hier vluchtelingen. Of die nu eerder of later geaccepteerd worden als Belg, lijkt me dan ook niet uitmaken.

Als je t nu had over arbeidsmigranten,.. kan ik me daar iets meer bij voorstellen: zij kiezen voor een nieuw land. Politieke vluchtelingen doen dat niet. [/B]
tips? U vraagt, wij draaien

site? hmm... moeilijk misschien deze http://www.pieterdecrem.be/LinkingPage.asp?ArtID=87
hij is wel van de opositie en dus tegen die snel belg wet..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:19
Verwijderd
Owowow!
nogn goede site gevonden..

'De Gazet van Antwerpen' (in de Antwerpse volksmond ook wel eens 'De Frut' genoemd.. altijd handig als je naar A'pen gaat! )

http://www.gva.be/dossiers/-a/asiel/snelbelgwet.asp


Wat ga je daar dan eigelijk studeren, dat je helemaal naar Antwerpen gaat? Mode ofzo? Kunsten? ...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2004, 03:20
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 03:19 :
A'pen
ROTFLOL

*trommelt op borst* 'Hoe-hoe-hoe-hoe AAAAAAAA AAAAAA AAAAA!'
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:23
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 03:20 :
ROTFLOL

*trommelt op borst* 'Hoe-hoe-hoe-hoe AAAAAAAA AAAAAA AAAAA!'
In België en soms daarbuiten (gezien Antwerpen een wereldstad is en economisch groter is dan Brussel) is de afk. a'pen beter bekend als Antwerpen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 03:23 :
In België en soms daarbuiten (gezien Antwerpen een wereldstad is en economisch groter is dan Brussel) is de afk. a'pen beter bekend als Antwerpen.
En Amsterdam = A'dam
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:24 :
En Amsterdam = A'dam
en wat ga je studeren in a'pen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:26
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 03:23 :
In België en soms daarbuiten (gezien Antwerpen een wereldstad is en economisch groter is dan Brussel) is de afk. a'pen beter bekend als Antwerpen.
Ik had 'm nog nooit gehoord, vandaar die reactie Ik kreeg echt even een lachstuip
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:28
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 03:26 :
Ik had 'm nog nooit gehoord, vandaar die reactie Ik kreeg echt even een lachstuip
't is u vergeven
Belgen zijn hier werkelijk een minderheid (tiens tiens, dit is een Nederlands ['Hollands'] Forum!! )
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:30
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 03:28 :
't is u vergeven
Belgen zijn hier werkelijk een minderheid (tiens tiens, dit is een Nederlands ['Hollands'] Forum!! )
Dit is ook een Nederlandse site.

Scholieren.be bestaat trouwens ook Zitten trouwens ook vrij veel Nederlanders
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:33
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 03:30 :
Dit is ook een Nederlandse site.

Scholieren.be bestaat trouwens ook Zitten trouwens ook vrij veel Nederlanders
dat weet ik, daarom ook dat ik zei dat dit een Nederlands [Hollands zeggen wij ] forum is en dat het 'uiteraard!' niet te verbazen is dat hier 90% of meer NL is!

idd, .be bestaat ook, ben ik NA mijn registratie hier ff gaan bezoeken ... TROK OP NIKS, op een of ander manier doe ik dit liever met NL... jullie zijn anders.. 'losser' en naar mijn mening ook minder preuts! (vergelijk de inhouden eens van bv. Onzin of Seksualiteit maar eens... waar een Belg amper een lul een lul durft te noemen )

Julie zijn trouwens ook vele groter, veel meer leden en topics... meer mogelijkheden, en ik weetniet of het forum in België wel een Fotoboek heeft!!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:36
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 03:33 :
[Hollands zeggen wij ]
Daar hoef je in Friesland, in Groningen, in (Nederlands) Limburg....nou ja, eigenlijk in alle provincies buiten Noord- en Zuid-Holland niet mee aan te komen....
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:38
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 03:36 :
Daar hoef je in Friesland, in Groningen, in (Nederlands) Limburg....nou ja, eigenlijk in alle provincies buiten Noord- en Zuid-Holland niet mee aan te komen....
weet ik!!!
maar een synoniem (dat ook nog meer wordt gebruikt als het eigelijke woord) voor Nederland of Nederlander en alle afstammingen drvan is 'Holland(s)'..

Bijv. de uitspraak 'ne gierige hollander' of 'ik gon naar holland'
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:39
Verwijderd
ik ga maffe, discussier nog lekker met Gatara voor mij part!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 03:41
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 07-07-2004 @ 03:19 :
Owowow!
nogn goede site gevonden..

'De Gazet van Antwerpen' (in de Antwerpse volksmond ook wel eens 'De Frut' genoemd.. altijd handig als je naar A'pen gaat! )

http://www.gva.be/dossiers/-a/asiel/snelbelgwet.asp


Wat ga je daar dan eigelijk studeren, dat je helemaal naar Antwerpen gaat? Mode ofzo? Kunsten? ...
Voilà, nu zie je't zeker!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-07-2004 @ 02:48 :
Image leeching!

Beat this: [afbeelding]

uhm, ff off-topic, is dat niet Gunther Priem, die de 'Ark Royal' tot zinken bracht, en bekend stond vanwege zijn aversie tegen de nazi ideologie?


om even op het nieuwsbericht uit Belgie (hierboven ergens) terug te komen:

de schrijver van het bericht vond Belgen racistisch vanwege dat ze Vlaams Blok stemmen, dan heb ik 1 woord als antwoord: AEL.

Deze partij is de allochtone tegenhanger van de extreem rechtse partijen.

Wanneer ik deze partij (helaas ook in Nederland) macht zie winnen, dan denk ik dat ik toch ook behoorlijk radicaal zou gaan.
je kan een Belg die zijn hele wijk ziet verarmen en zijn omgeving kapot ziet gaan nou ook niet 100% de schuld geven van het feit dat zo iemand dan radicaler gaat stemmen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 00:22
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2004 @ 17:33 :
uhm, ff off-topic, is dat niet Gunther Priem, die de 'Ark Royal' tot zinken bracht, en bekend stond vanwege zijn aversie tegen de nazi ideologie?
Nee, dat is de Admiraal Hans-George von Friedeburg, een van de drie mensen (Von Friedeburg, Keitel en Stumpf) die het Instrument tot Civiele Overgave van Duitsland tekenden in 1945.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.