Oud 07-07-2004, 14:44
Surfplank
Surfplank is offline
Hoi, mijn broertje is taxichauffeur in Den Haag en laatst kreeg hij amok, omdat hij een klant weigerde. Een paat chaffeurs die achter hem in de rij stonden met hun eigen auto's begonnen daarop ruzie te maken met mijn broertje, waarna de politie werd gebeld om de zaak te sussen.

Je hebt toch het recht om een klant te weigeren of zie ik dat verkeerd? Waarom stellen die 'kakkerlakken' zo agressief op?

En: als een klant niet betaalt, wat the fuck moet je dan doen?
In elkaar slaan, politie bellen of iets anders?
__________________
Was elke dag maar een surfdag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 14:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja, je mag een klant weigeren. de chauffeurs erachter vinden dat niet erg leuk, omdat zij dan nog langer op je broertje moeten wachten. (ze kunnen ook zelf die klant meenemen natuurlijk).

als een klant niet betaald, kun je idd de politie bellen. je mag m natuurlijk niet slaan.

(je zegt broertje, dan istie dus jonger als jou, is dat niet een beetje jong om taxichauffeur te zijn ?)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:01
Surfplank
Surfplank is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-07-2004 @ 14:49 :
ja, je mag een klant weigeren. de chauffeurs erachter vinden dat niet erg leuk, omdat zij dan nog langer op je broertje moeten wachten. (ze kunnen ook zelf die klant meenemen natuurlijk).

als een klant niet betaald, kun je idd de politie bellen. je mag m natuurlijk niet slaan.

(je zegt broertje, dan istie dus jonger als jou, is dat niet een beetje jong om taxichauffeur te zijn ?)
Nou, mijn broertje had onlangs iemand naar een bestemming 150 km verder op gebracht, en die jongen had geen geld. Hij stapte uit, en ging zijn huis binnen. De politie werd erbij gehaald, maar die zei niks te kunnen doen.

( hij is pas begonnen, hij heeft zijn rijbewijs en zijn chauffeurspas)
__________________
Was elke dag maar een surfdag!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-07-2004 @ 14:49 :
je zegt broertje, dan is hij dus jonger dan jij
Offtopic: sorry, moest even

Iets meer ontopic: En nee, dat hoeft niet te betekenen dat hij jonger is, vaak betekent het gewoon dat de ander zich te oud voelt om broer te zeggen en dus zegt hij broertje.

Helemaal ontopic: Natuurlijk mag je een klant weigeren, het is op dat moment je eigen auto. Die andere taxichauffeurs moeten hem dan maar nemen. Je maakt jezelf er alleen niet populairder mee...

Als hij het zo had gedaan dat hij eerst aan die persoon het geld van de vorige rit vroeg en alleen dan de klant meenam. Dat was handiger geweest. Laat die andere chauffeurs dan maar lullen, als hij de vorige rekening nog niet betaald heeft, gaat hij niet mee...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:18
Surfplank
Surfplank is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2004 @ 15:06 :
Offtopic: sorry, moest even

Iets meer ontopic: En nee, dat hoeft niet te betekenen dat hij jonger is, vaak betekent het gewoon dat de ander zich te oud voelt om broer te zeggen en dus zegt hij broertje.

Eh, met bijna 20 jaren voel ik me toch niet zo oud.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2004 @ 15:06 :
Helemaal ontopic: Natuurlijk mag je een klant weigeren, het is op dat moment je eigen auto. Die andere taxichauffeurs moeten hem dan maar nemen. Je maakt jezelf er alleen niet populairder mee...

Ja, daar heb je gelijk in. Maar het vervelende is dat die personen die ruzie met je maken, omdat je een klant niet meeneemt, dezelfde mensen die sneaky klanten van achteren meenemen ( wat overigens wel mag). Als jij dat flikt, dan zijn de poppen aan het dansen.
__________________
Was elke dag maar een surfdag!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Surfplank schreef op 07-07-2004 @ 15:18 :
Ja, daar heb je gelijk in. Maar het vervelende is dat die personen die ruzie met je maken, omdat je een klant niet meeneemt, dezelfde mensen die sneaky klanten van achteren meenemen ( wat overigens wel mag). Als jij dat flikt, dan zijn de poppen aan het dansen.
Het mag dus waar maken al die taxi chaufeurs zich dan druk om
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 07-07-2004 @ 17:29 :
Het mag dus waar maken al die taxi chaufeurs zich dan druk om
Ze zijn bang zelf opgescheept te zitten met die kerel, terwijl zij geen echte grond hebben om hem te weigeren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 01:07
Verwijderd
Kijk het zit zo: als jij een klant weigert zal dat een goede reden hebben (te korte rit, niet fris oid) dan zal iemand anders hem moeten nemen. Meestal moet een taxichauffeur van zijn collega's gewoon een klant nemen. Dit komt omdat hij als eerste in de rij staat. Een klant is ook niet vrij om te kiezen, die moet de eerste nemen.

Je klant laten uitstappen zonder betaald te hebben is niet slim, auto's hebben niet voor niets centrale deurvergrendeling. (eerst betalen, dan zelf uitstappen en de deur openhouden voor de klant)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 09:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Alex schreef op 08-07-2004 @ 01:07 :
Kijk het zit zo: als jij een klant weigert zal dat een goede reden hebben (te korte rit, niet fris oid) dan zal iemand anders hem moeten nemen. Meestal moet een taxichauffeur van zijn collega's gewoon een klant nemen. Dit komt omdat hij als eerste in de rij staat. Een klant is ook niet vrij om te kiezen, die moet de eerste nemen.
De klant mag iedere taxi kiezen die hij wil ookal staatdie midden in de rij of de andere chauffeurs dat leuk vinden is iets anders
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Alex schreef op 08-07-2004 @ 01:07 :
Een klant is ook niet vrij om te kiezen, die moet de eerste nemen.
Een klant mag overal instappen waar hij maar wil. Als hij de achterste chauffeuse een lekker wijf vindt, mag hij die kiezen. Het gebeurt alleen niet zo vaak en soms is het niet zo handig.

Citaat:
Je klant laten uitstappen zonder betaald te hebben is niet slim, auto's hebben niet voor niets centrale deurvergrendeling. (eerst betalen, dan zelf uitstappen en de deur openhouden voor de klant)
Beetje klantonvriendelijk, nietwaar? En trouwens, hier is waarschijnlijk de klant weggelopen onder het mompelen van "even geld halen", misschien wel slim om een onderpand te vragen, maar 1 keer moet het misgaan, of niet dan?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:58
Verwijderd
Ze mogen weigeren, en gelukkig maar.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 13:07
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe krijgt een taxichauffeur het voor elkaar om een dikke mercedes te leasen, vervolgens een uur of 2 in de rij te gaan staan bij centraal om kostendekkend te zijn en laat staan iets van inkomen te hebben.

Ik bedoel die auto kost al 600/700 per maand
Dan nog benzine 500 euro
Sociale premies 500 euro.

Laten we zeggen 1700 honderd euro per maand.

Dat is 55 euro per dag en de rest is voor je zelf

Ok, ik begrijp het... ik wordt geloof ik maar taxichauffeur
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 15:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
iamcj schreef op 08-07-2004 @ 13:07 :
Dan nog benzine 500 euro
Als hij 500 euro aan diesel kwijt is, heeft hij zo'n 8.000 - 10.000 km gereden. Met de huidige kilometervergoedingen die ze vragen (je bent zo 75 cent de kilometer kwijt, als je pech hebt), maak je per maand toch wel een aardig bedragje...

Overigens ben je voor een lease-BMW toch al gauw 1000 euro kwijt hoor...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:03
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-07-2004 @ 15:08 :
Overigens ben je voor een lease-BMW toch al gauw 1000 euro kwijt hoor...
Hij heeft het toch niet over een BMW maar over een Mercedes
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 18:14
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-07-2004 @ 15:08 :
Als hij 500 euro aan diesel kwijt is, heeft hij zo'n 8.000 - 10.000 km gereden. Met de huidige kilometervergoedingen die ze vragen (je bent zo 75 cent de kilometer kwijt, als je pech hebt), maak je per maand toch wel een aardig bedragje...

Overigens ben je voor een lease-BMW toch al gauw 1000 euro kwijt hoor...
Mijn berekening was gebaseerd op ca. 200 km per dag = 6000 per maand 1 op 10 = 600 * 0.85 = 500 euro, maar daar zijn ook een hoop onbetaalde kilometers bij.

Lease had ik even opgezocht.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 22:03
Verwijderd
Lease kan goedkoper omdat ze meteen 10 auto's huren. Diesel zal ook wel een kwantumkorting mee kunnen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 22:04
Verwijderd
Natuurlijk kan een klant een andere taxi kiezen, alleen zal de chauffeur eigenlijk nooit die klant meenemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Taxi-wereld
Gatara
66 25-08-2009 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.