Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2004, 01:50
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
bizar, wat is jullie mening hierover?

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 08:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2004, 06:08
Verwijderd
Waarom is dat bizar...?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:20
TechXP
TechXP is offline
tsja het is positief, omdat het de mensen aanspreekt en het zeer goed gaat met die actie, maar op zich leven die kippen ook niet zo lang...
Oud 31-07-2004, 10:37
AlopiA
AlopiA is offline
Ik vind het niet bizar, eerder goed! de kip blijft bij de boer, maar je geeft de boer geld voor de verzorging van de kippen, waar zelf ook nog eens profijt van hebt door de 6 eieren die je elke maand krijgt!
Oud 31-07-2004, 11:34
EggeD
EggeD is offline
Een vriendin van me doet dat. Ik vind dat er teveel kippen zijn voor zoiets (:
Oud 31-07-2004, 18:06
duifeltje
duifeltje is offline
ik vind het een goed idee. Waarom zouden er te veel kippen zijn voor zoiets. Waar slaat dat op?
Oud 31-07-2004, 20:41
Symphony
Symphony is offline
het lijkt mij de grootste onzin, maar als je dat nou leuk vindt...
Oud 31-07-2004, 21:34
Dzjes
Dzjes is offline
Vind het best wel een leuk idee, origineel, en de kippen kunnen er maar van geholpen worden.

(had er overigens nog niet van gehoord, maar in België bestaat zoiets niet)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:18
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Symphony schreef op 31-07-2004 @ 21:41 :
het lijkt mij de grootste onzin, maar als je dat nou leuk vindt...
Heb je op de site gekeken. Het geld wordt echt niet alleen voor de kip gebruikt maar voor veel meer....
Oud 01-08-2004, 10:47
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik ben van mening dat je dat geld beter kan stoppen in één of ander ontwikkelings- of adoptieproject voor kinderen, ipv in het adopteren van een kip.
Oud 01-08-2004, 11:02
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 01-08-2004 @ 11:47 :
Ik ben van mening dat je dat geld beter kan stoppen in één of ander ontwikkelings- of adoptieproject voor kinderen, ipv in het adopteren van een kip.
alsof zulke projecten nog niet bestaan. En het project is volgensmij veel meer dan de adoptie van 1 kip.
Oud 01-08-2004, 11:43
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 01-08-2004 @ 12:02 :
alsof zulke projecten nog niet bestaan. En het project is volgensmij veel meer dan de adoptie van 1 kip.
Het zal vast meer kosten, maar dan moet je prioriteiten stellen... ik heb liever dat 10 mensen samen één kind adopteren dan dat die 10 mensen tien kippen adopteren!
Oud 01-08-2004, 11:45
Verwijderd
"Win een kind" (van Terres des Hommes...dat vind ik pas een bizarre actie)

Maar goed, veel van dat geld dat naar dat soort organisaties gaat, gaat in de organisatie zelf zitten. Was toch Foster Parents die toen zo 'positief' in het nieuws waren een paar jaar terug? En een kind echt adopteren is toch iets heel anders, dan 'op afstand'...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:46
Romie
Romie is offline
ik vind dit eigenlijk wel een goede actie
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:04
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-08-2004 @ 12:45 :
"Win een kind" (van Terres des Hommes...dat vind ik pas een bizarre actie)
dat is idd bizar, in amerika is ook zoiets, maardan nog zieker. Een aantal koppels strijden om een adoptiekind, van de 16-jarige Jessica. En ja, dit is een gloednieuw tv-programma.
En in Singapore is een tv-show waarbij een aantal koppels strijden, degene die als eersten een kind produceren winnen.
Oud 01-08-2004, 20:50
keukentrappetje
keukentrappetje is offline
Wij hadden deze actie op school dit jaar.. als kerst actie?! Voor een school in Kenia waar we dan contact mee hebben.. Best leuk idee toch? Bij ons heeft bijna iedereen er een geadopteerd..
Oud 01-08-2004, 23:14
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
keukentrappetje schreef op 01-08-2004 @ 21:50 :
Wij hadden deze actie op school dit jaar.. als kerst actie?! Voor een school in Kenia waar we dan contact mee hebben.. Best leuk idee toch? Bij ons heeft bijna iedereen er een geadopteerd..
Ondersteun je die dan financieel of schrijf je alleen brieven?

Geloof dat we nu af gaan dwalen van het 'kipidee'
Oud 02-08-2004, 18:29
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Potverdomme, dat zijn dure kippen 29,50 (meer dan 70 gulden!!!) per jaar, maar goed je krijgt elke maand maar lieft 6 hele eieren! Maar voor 30 euro kan ik ook veel kippen van de veemarkt halen, en dan heb ik meer dan 6 eieren per maand en ook nog een stukje vlees. Dus kortom dit is dikke onzin voor stedelingen en andere dierenvrienden.
Oud 02-08-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 02-08-2004 @ 19:29 :
Dus kortom dit is dikke onzin voor stedelingen en andere dierenvrienden.
Volgens mij gaat de actie ook niet om zoveel mogelijk voor je geld te krijgen of wel? Zo 'promoten' ze het ook niet, dus lijkt het me ook geen onzin.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:37
Miracle
Miracle is offline
Hey, wat hip. Wij krijgen steeds mensen in de winkel met zo'n bonnetje. Ik wist niet dat zoiets zelfs al op s.com bekend was.
Oud 02-08-2004, 21:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Potverdomme, dat zijn dure kippen 29,50 (meer dan 70 gulden!!!) per jaar, maar goed je krijgt elke maand maar lieft 6 hele eieren! Maar voor 30 euro kan ik ook veel kippen van de veemarkt halen, en dan heb ik meer dan 6 eieren per maand en ook nog een stukje vlees. Dus kortom dit is dikke onzin voor stedelingen en andere dierenvrienden.
waarom is het onzin? Dat heb je immers nog niet genoemd in je reactie. Met die actie maak je een statement... je wilt iets laten zien.. laten zien dat je kippen houden op een andere manier beter vind.

Een goede manier om diervriendelijk, milieuvriendelijk e.d. te promoten...

Maar verder gaan na 1 a 2 jaar die kippen ook naar de slacht...maar wel beter dan die kippen die zo lang nooit kunnen leven...
Oud 02-08-2004, 22:52
tosyali
tosyali is offline
http://www.thehungersite.com/cgi-bin...jects/CTDSites

druk liever op EEN knopje, en dan heb je al voedsel voor EEN kind gegeven
Oud 04-08-2004, 07:07
notbonefish
notbonefish is offline
koop een eigen kip, of doneer geld aan een (bewust uitgekozen) organizatie.

dit is gewoon een marketingstunt waar mensen het idee krijgen dat ze 'de goede zaak steunen'.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef op 04-08-2004 @ 08:07 :
koop een eigen kip, of doneer geld aan een (bewust uitgekozen) organizatie.

dit is gewoon een marketingstunt waar mensen het idee krijgen dat ze 'de goede zaak steunen'.
Wat is er mis met een marketingstunt? Hiermee worden ook mensen bereikt die normaal geen bio-eieren zouden kopen en die dit wel een leuke actie vinden.
Met het geld dat je betaalt wordt heel de biologische sector gesteund (als ik het goed heb is dit ook een initiatief van platform biologica) en daarnaast krijg je als 'adoptieouder' ook nog eens elke maand 6 lekkere eieren.
Een vriendin van me heeft trouwens een adoptiekip gekregen in haar kerstpakket!
Oh en ik heb een adoptiekip omdat ik dit dus wel een goeie actie vind, en ik kan geen eigen kip kopen want ik mag geen huisdieren hier en daarbij denk ik niet dat een kip erg gelukkig wordt hier in het centrum van Tilburg.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 18:36
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-08-2004 @ 22:27 :
waarom is het onzin? Dat heb je immers nog niet genoemd in je reactie. Met die actie maak je een statement... je wilt iets laten zien.. laten zien dat je kippen houden op een andere manier beter vind.
Ik had de hoop dat niet uit te hoeven leggen in mijn reactie, ten eerst je geef grof geld uit voor een kip, die je nooit te zien krijgt(ok op een webcam ) krijgt per maand 6 eieren, maar waar gaat het rest van het geld heen??? want de rest van de eieren en vlees dat van die kip afkomt krijg je niks meer van te zien.
Oud 04-08-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 04-08-2004 @ 19:36 :
Ik had de hoop dat niet uit te hoeven leggen in mijn reactie, ten eerst je geef grof geld uit voor een kip, die je nooit te zien krijgt(ok op een webcam ) krijgt per maand 6 eieren, maar waar gaat het rest van het geld heen??? want de rest van de eieren en vlees dat van die kip afkomt krijg je niks meer van te zien.
Snap jij nu echt niet dat je niet letterlijk een kip adopteert maar dat het meer symbolisch is?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:58
Daevrem
Daevrem is offline
Daar doelt hij denk ik ook op.

Alhoewel ik het totaal niet met hem eens ben omtrend dingen met dierenleed erger ik me soms ook nogal erg aan de naiefheid, kinderlijkheid, onwetenschappelijkheid, onlogisch en onrationeelheid van mijn mede-boomknuffelaars.
Oud 09-08-2004, 12:31
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Citaat:

Oud 10-08-2004, 13:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
zeker. wat interesseert die ene kip nou. die komen toch al bij duizenden op je bordje terecht
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 01-08-2004 @ 20:04 :
dat is idd bizar, in amerika is ook zoiets, maardan nog zieker. Een aantal koppels strijden om een adoptiekind, van de 16-jarige Jessica. En ja, dit is een gloednieuw tv-programma.
dat gaat ECHT te ver.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 14:57
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 01-08-2004 @ 12:43 :
Het zal vast meer kosten, maar dan moet je prioriteiten stellen... ik heb liever dat 10 mensen samen één kind adopteren dan dat die 10 mensen tien kippen adopteren!
Ja? Waarom eigenlijk? Heb je iets tegen mensen die zich niet enkel om hun eigen soort bekommeren? Human Pride!
Oud 14-08-2004, 15:02
metallica
metallica is offline
M'n moeder heeft zo'n kip geadopteerd

Ik vind het opzich wel een goed initiatief
Oud 22-08-2004, 17:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 04-08-2004 @ 19:36 :
Nogmaals wat is er onzin aan? Of is dat maar zeer subjectief bekeken? Want het project zelf heeft natuurlijk wel zin om biologisch te promoten. Het project is succesvol.

Daarnaast kan je natuurlijk vragen wat er met de kip gebeurd en waar het geld naar toe gaat.
Ik denk iets als de huisvesting, de uitbreidingen erop, het biologische kippenvoer, veel tijd per kip voor betere behandeling.
En natuurlijk een deel winst.
Oud 22-08-2004, 19:20
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Katje schreef op 14-08-2004 @ 13:00 :
dat gaat ECHT te ver.
OMG...........
Oud 24-08-2004, 15:58
Miracle
Miracle is offline
Vandaag kregen we nieuwe foldertjes geleverd. Adopteer een appelboom.

Ik hoop niet dat dit een hype gaat worden.

http://www.adopteereenappelboom.nl/
Oud 24-08-2004, 16:04
Miracle
Miracle is offline
Een kip adopteren kost 29,50
Je krijgt 12x een doosje eieren.
De eieren kosten 1,59 of 1,49. (verschilt per merk)
12x1,54=18,48
29,50-18,48=11,02 geef je per jaar aan de stichting (of wat het dan ook is)
Voor die 11,02 kun je er nog 7 doosjes eieren bijkopen.

Nee, ik denk niet dat ik aan zoiets zomaar mee zou doen.
Oud 25-08-2004, 00:18
TechXP
TechXP is offline
Zijn dat prijzen van bio/eco-eieren?

Maar het gaat niet zozeer om de eieren. Als je eieren wilt kan je beter apart een doosje eco-eieren kopen, maar anders kan je symbolisch de biologische markt stimuleren.
Oud 26-08-2004, 18:40
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-08-2004 @ 18:31 :
Nogmaals wat is er onzin aan? Of is dat maar zeer subjectief bekeken? Want het project zelf heeft natuurlijk wel zin om biologisch te promoten. Het project is succesvol.
Noem jij dat promoten? ik vind het eerder geitenwollensokkenmensen bedonderen. De echte geitenwollen hippies zijn allemaal werkloos
dus hoe kunnen ze het in godnaam aan het geld komen op z'n kip te kunnen adopteren?

Citaat:
Daarnaast kan je natuurlijk vragen wat er met de kip gebeurd en waar het geld naar toe gaat.
Zoiets kan je vragen, ja.

Citaat:
Ik denk iets als de huisvesting, de uitbreidingen erop, het biologische kippenvoer, veel tijd per kip voor betere behandeling.
En natuurlijk een deel winst.
Veel tijd per kip Het zijn geen honden.
Maar ik denk dat veel geld aar de winst gaat.
Oud 26-08-2004, 18:43
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 25-08-2004 @ 01:18 :

Maar het gaat niet zozeer om de eieren. Als je eieren wilt kan je beter apart een doosje eco-eieren kopen, maar anders kan je symbolisch de biologische markt stimuleren.
Als je een ei koopt bij een bioboer kosten ze bijna niks, maar koop je ze in de winkel komen er allemaal tussen handels aanpas. Dus die boer verdient er grof geld aan.
Oud 26-08-2004, 18:48
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
dreen schreef op 24-08-2004 @ 16:58 :
Vandaag kregen we nieuwe foldertjes geleverd. Adopteer een appelboom.

Ik hoop niet dat dit een hype gaat worden.

http://www.adopteereenappelboom.nl/
Ik heb 4 druivenplanten in de tuin staan, stuk of wat frambozen planten. Zij er hier mensen die ze willen adopteren? Kost maar 30 euro per jaar en je krijgt er veel voor terug, namelijke een handje vol frambozen en een tros druiven. En je kan ze natuurlijk 24 uur per dag volgen met een webcam!!!

[on-topic; waar gaat het toch heen met deze wereld]
Oud 26-08-2004, 22:18
MickeyV
MickeyV is offline
Foei foei foei, Jaagmeester.
Oud 27-08-2004, 00:41
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jij bent echt ziek.

Citaat:
tosyali schreef op 02-08-2004 @ 23:52 :
http://www.thehungersite.com/cgi-bin...jects/CTDSites

druk liever op EEN knopje, en dan heb je al voedsel voor EEN kind gegeven
Voor het geval het geen onzin was heb ik voor de zekerheid maar niet gedrukt.
Oud 27-08-2004, 02:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 26-08-2004 @ 19:40 :
Noem jij dat promoten? ik vind het eerder geitenwollensokkenmensen bedonderen. De echte geitenwollen hippies zijn allemaal werkloos dus hoe kunnen ze het in godnaam aan het geld komen op z'n kip te kunnen adopteren?

Wat een vooroordelen toch zeg.... Vaak zijn hoogopgeleide mensen juist degene die aan zulke dingen meedoen. Als je tenminste de groep bedoeld die ik denk dat je bedoeld. En ja die zijn allesbehalve werkloos.

Citaat:
Veel tijd per kip Het zijn geen honden.
Maar ik denk dat veel geld aar de winst gaat.
Tijd om op de dieren te letten. Zien ze er ziek uit ofzo.
Oud 27-08-2004, 07:15
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 27-08-2004 @ 03:18 :
Wat een vooroordelen toch zeg.... Vaak zijn hoogopgeleide mensen juist degene die aan zulke dingen meedoen. Als je tenminste de groep bedoeld die ik denk dat je bedoeld. En ja die zijn allesbehalve werkloos.
En die krakers dan???
Als je hoog opgeleid bent hoeft nog niet te zeggen dat je realistich bent.
Oud 27-08-2004, 09:19
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 27-08-2004 @ 08:15 :
En die krakers dan???

Zouden die dan niet hoogopgeleid kunnen zijn?

Citaat:
Als je hoog opgeleid bent hoeft nog niet te zeggen dat je realistich bent.
Zou je dan niet aan deze actie mee doen als je realistisch kijkt?
Oud 27-08-2004, 11:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TechXP schreef op 25-08-2004 @ 01:18 :
Zo duur is bij ons een doosje van 6 biologisch dynamische eiren ja (demeter).
1,49 voor ons huismerk en 1,59 voor een ander merk.
Oud 31-08-2004, 15:37
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dreen schreef op 27-08-2004 @ 12:16 :
Zo duur is bij ons een doosje van 6 biologisch dynamische eiren ja (demeter).
1,49 voor ons huismerk en 1,59 voor een ander merk.
Oh je hebt ze ook nog van 1,40 oid. Dat zijn kleintjes.
Oud 31-08-2004, 19:51
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 27-08-2004 @ 10:19 :
Zouden die dan niet hoogopgeleid kunnen zijn?
Misschien wel hoog opgeleidt, maar zeker werkloos.

Citaat:
Zou je dan niet aan deze actie mee doen als je realistisch kijkt?
Ja ik heb me gelijk opgegeven, ga morgen ook een cursus boomknuffelen doen
Btw heb jij al z'n biokip geadopteert?(of past zoiets niet in het denkwereld van een veganist?)
Oud 31-08-2004, 19:53
Verwijderd
ik heb al zo'n adoptiekip hoor Tis echt leuk Af en toe een eitje Maarem het is idd goed voor boer en kip.. en leuk als je van je ouders geen kippen mag (wij hebben er wel 4 thuis trouwens )
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:56
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 31-08-2004 @ 20:53 :
ik heb al zo'n adoptiekip hoor Tis echt leuk Af en toe een eitje Maarem het is idd goed voor boer en kip.. en leuk als je van je ouders geen kippen mag (wij hebben er wel 4 thuis trouwens )
O, ja. Ik heb ook vier kippen thuis, in de vriezer.

Sorry kon het niet laten.
Reageren

Regels voor berichten