Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je gaat gewoon naar het politiebureau en gaat naar een balie, waar ze je door zullen verwijzen. Als die jongen nog eens komt, kan je je inderdaad proberen te verweren zoals bovengenoemd, want ik geloof wel dat het helpt ![]() Veel sterkte! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gatverdamme. Is de plaatselijke inrichting niet op zoek naar hem?
Aangifte doen in jouw gemeente. Je kan een afspraak maken om aangifte te doen via 0900-8844. (In rotterdam rijnmond tenminste.) Zorg dat je zo snel mogelijk aangifte doet. Hoe eerder hij achter de tralies zit, hoe beter. Sterkte. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een strafblad is niet bevorderlijk wanneer je een baan zoekt. Als er iemand hier moet leren vechten, zijn het de ts en haar zus zodat ze sterker in hun schoenen staan als hij weer uit de inrichting ontsnapt is. Ooit over zelfverdedigingslessen nagedacht Giovanna? Indien er sociale controle is kan je ook aan de buren vragen of ze een beetje willen opletten? Misschien ongevraagd advies, maar over straat kunnen lopen zonder constant over je schouder te kijken is geen overbodige luxe toch? |
![]() |
||
Citaat:
- dit kan niet: iemand verkrachten moet bestraft worden (zelf blijf ik nog steeds voorstander van de seksuele doodstraf (zeker bij deze herhaaldelijke feiten)) - dat zij het voorgehad heeft en dat haar zus het voorgehad heeft, wilt zeggen dat anderen er waarschijnlijk ook wel eens mee te maken zullen hebben - ik denk niet dat je weet wat een verkrachting van risico's geeft (geslachtszieketen, zwangerschap) en de trauma's die daardoor kunnen ontstaan. Volgens mij wordt elke normale relatie veel moeilijker als je geen hulp krijgt na dergelijke dingen. De meesten voelen zich 'niet proper' alsof ze de persoon niet van zich af kunnen 'wassen'. Ik wil je hier niets inpraten, maar enige hulp kan steeds van pas komen na zoiets. - het klinkt misschien raar: maar die jongen moet geholpen worden, anders kan hij geen gezond deel van de maatschappij uitmaken. Hij moet boeten voor zijn daden, dat zeker maar daarnaast moet hij psychiatrische hulp krijgen voor hij weer op de maatschappij 'losgelaten' wordt. Indien hij uit de gevangenis/gesloten instelling zou komen zonder enige psychiatrische hulp, is hij er mogelijk nog erger aan toe dan nu: in zo'n situatie kan hij op wraak beginnen zinnen. Het lijkt me eigenlijk moeilijk om zoiets te verstaan wanneer je zoiets meemaakt, omdat hij eigenlijk geen hulp verdient, maar toch heeft hij die nodig... Ik hoop dus (voor jou en voor hem) dat hij psychiatirsche hulp en een straf krijgt (moet niet direct een ontlulling te zijn, is niet legaal overigens) en dat jij wat psychologische bijstand krijgt (natuurlijk ook voor je zusje). Veel sterkte!
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want Giovanna, wat doe je als de politie je bijv. niet gelooft of dat de dader amper straf krijgt? Waarvoor doe je het? Ilusion: als je toch graag dingen wilt uitleggen zou je mij dan uit willen leggen wat in jouw ogen de functie van straf en zelfs van de doodstraf is? En dan bedoel ik niet 1 argument als 'hij verdient het' maar de FUNCTIE. En waarom heb je het eerst over straffen en dan over behandeling? Als je zelf al zegt dat de dader ziek is waarom zou je hem dan willen straffen? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Deze jongen (en misschien wel de hele groep) moeten gestraft worden voor de daad maar ze moeten ook wel begeleiding krijgen voordat ze terug in de maatschappij komen. Pscychologen zouden perfect in staat moeten kunnen zijn om te oordelen of hij een gevaar vormt en of hij verdere hulp nodig heeft. Als de straf hem veranderd heeft, moet hij geen psychiatrische hulp krijgen, dan kan hij gewoon terug de straat op maar als hij bijvoorbeeld aan wraak denkt, moet hij zeker behandeld worden. Een straf hoort ook bij het idee: actie-reactie: als je iets ongeoorloofds doet, komen daar gevolgen bij kijken. Steek je iemand in psychiatrische hulp, dan wordt hij geholpen en is hij beter af maar dan beloon je hem op zekere manier. Het belangrijkste hier is dat hij geen gevaar meer vormt. En als laatste functie van een straf: afschrikken. Tegen een klein kind zeg je dat je hem in bed stopt als hij stout is, tegen grote kinderen zeg je dat je hen het huis uit schopt, tegen nog grotere stouteriken zeg je dat je hen de maatschappij uit schopt (en de gevangenis in). Ook daar blijft het punt: dreigen is een eerste, sommigen herpakken zich na een waarschuwing maar degenen die dat niet doen, kiezen daar in zekere zin voor en het zou dus fout zijn om de straf niet uit te voeren. Het enige verschil daar is dat je in de maatschappij de regeltjes hebt staan in een wetboek, thuis in een reglement of gewoon een sociale controle. Wat mij overigens wel intrigeert: ik meen te verstaan dat hij je verkrachtte met zijn vrienden rond je heen (sorry om weer die dingen te laten herinneren), maar zijn die vrienden ook niet schuldig aan het een of ander: - geen hulp bieden (als goede burger moet je steeds hulp bieden [in België toch] en dus als je iemand op staart ziet met een messteek zou je in principe moeten helpen als je dat op enige manier kan (dus niet als er nog 5 mannen met messen rond staan)) - medeplichtigheid: ze hielpen hem om je onder controle te houden Wellicht zullen ze niet dezelfde straf krijgen, en dat zou ook niet eerlijk zijn, maar als je het nodig acht, kun je het steeds aan de politie vragen. Dat de dader ziek is, zou volgens mij niets aan zijn straf moeten verminderen. Volgens mij deed hij het echt wel met voorbedachten rade. Ik bedoel met ziek niet dat hij ontoerekeningsvatbaar is maar dat hij duidelijk niet weet wat goed en fout is. Als je ontoerekeningsvatbaar bent, ga je echt niet dreigen met zo'n dingen maar dan doe je ze gewoon. Hij vond het gewoon leuk om zijn macht te misbruiken. Voor mijn gevoel verdient hij veel pijn, maar rationeler is eerder een straf met behandeling indien nodig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dan stuit je nog op meerdere problemen: 1. Niemand bekent iets waardoor hij zelf in de problemen komt. 2. Die jongen beschouwt jouw verkrachter als een 'vriend' en/of is ook bang van hem. Anders had hij wel gezorgd dat die 'vriend' ophield. Bovendien ligt hij helemaal uit de groep als het bekend wordt dat hij zijn vriend heeft aangegeven. Wat ook weer de nodige consequenties heeft voor hem. Hopen dat hij last krijgt van zijn geweten en toch naar de politie gaat. En gefeliciteerd met het niet zwanger zijn. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het eerste was juist wat ik niet wilde horen. Maar het is jouw mening natuurlijk ![]() Ik ben namelijk van mening dat als je iemand straft, je eigenlijk zelf ook strafbaar bent, want ik vraag me altijd af wie nou het recht heeft om iemand iets aan te doen...maar dat is de wet nou eenmaal en misschien gaat mijn filosofie te ver daarmee. Over wraak: wraak heeft geen zin, is zinloos. Als je doorgaat met wraak dan bereik je nooit vrede op aarde, wraak zorgt voor nog meer wraak en bovendien is het vrij laag bij de grond. Als je boven de dader gaat staan en het zelf verwerkt en er mee om leert gaan (hiermee bedoel ik niet vergeven) dan is wraak niet meer nodig, echt waar, wraak is wel de meest logische reactie van mensen (als kind gebeurt het al: als jij mijn knikkers afpakt dan jat ik je flippo's) maar het heeft echt geen zin omdat je er niets mee oplost. Het is een emotionele reactie, zoiets van 'boontje komt om zijn loontje'. Maar juist als je er mee om leert gaan is wraak dus niet meer nodig. Het doet me denken aan landen als Pakistan: als je iemand vermoord, krijg je de hele familie op je dak, en zij vermoorden iemand uit jouw familie, en zo gaat het over en weer, bloedwraak heet dat. Als iedereen dat zou doen roeien we elkaar uit en van vrede is dan helemaal geen sprake meer... Dit bovenstaande heb ik te horen gekregen van iemand omdat ik zelf nogal op wraak zinde. Sowieso door mishandeling en pesten, maar helemaal na een gewapende overval waar ik bij was. Ik voelde me toen zo boos, zo machteloos...Ik heb door de winkel geschreeuwd dat ik ze in elkaar zou slaan (toen de daders wegwaren hoor) en later zei ik tegen mijn collega's, dat als ik wist wie ze waren, dat ik naar ze toe zou gaan en ze zou bedreigen en in elkaar schoppen. Ik had mezelf niet meer in de hand en mijn collega's schrokken hier van, ik ben normaal een nogal stil persoon en vredelievend, en nu dit. Toen zei iemand tegen me: wraak heeft geen zin. Ik zo: fuck you, ik sla ze in elkaar! Pas toen hij het me uitlegde, hij legde het nog veel uitgebreider uit als hierboven, kwam ik tot inzicht en ben met mezelf aan de slag gegaan. Nu heb ik geen last meer van wraakgevoelens en als ik wist wie de daders zouden zijn, zou ik ze alleen nog maar vragen: waarom... Nou een heel verhaal in het topic van Giovanna, maar misschien heeft ze er zelf ook iets aan. Ik vind het trouwens een prima reden om die jongen aan te geven zodat hij niet in de herhaling valt!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Ik kwam dit tegen over aangifte doen.
Citaat:
bron: www.deurknop.nl Ook kwam ik op dezelfde site dit tegen over aangifte doen. Citaat:
Ik vind het goed van je dat je het probeert op te schrijven. Als er op dit moment geen chronologie in zit is dat helemaal niet erg, dat komt wel als een groot deel eruit is. Sterkte! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Aangifte van verkrachting Muchacha | 74 | 14-11-2005 17:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
School doet aangifte hackende leerlingen ~Hadiya~ | 73 | 11-01-2005 17:44 | |
CIDI doet opnieuw aangifte tegen discriminerende rap Gatara | 70 | 09-07-2004 23:55 | |
Werk, Geld & Recht |
[Aangifte]Niet gewerkt... JUH | 4 | 18-05-2004 20:58 | |
Tien aangiftes tegen Irakees wegens ontucht Prea|K | 20 | 13-09-2003 14:40 | |
Psychologie |
Valse aangifte CeeDeeTje | 16 | 24-05-2002 22:24 |