Advertentie | |
|
19-08-2004, 16:15 | ||
Citaat:
Ik ga nu direct naar Bureau Jeugdzorg. Allen hartelijk dank voor jullie reacties! |
19-08-2004, 16:53 | ||
Citaat:
|
19-08-2004, 17:14 | ||
Citaat:
sterkte...xxx
19-08-2004, 17:53 | ||
Citaat:
|
19-08-2004, 17:53 | ||
Citaat:
|
19-08-2004, 17:58 | ||
Citaat:
|
19-08-2004, 18:01 | ||
Citaat:
|
19-08-2004, 18:01 | ||
Citaat:
|
Advertentie |
|
19-08-2004, 21:39 | ||
Citaat:
19-08-2004, 21:42 | ||
Citaat:
19-08-2004, 22:41 | ||
Citaat:
Ten tweede...je hebt je prive berichten uitstaan -_- |
20-08-2004, 00:26 | |
Zoals ik het zo lees is ze nogal impulsief, egoistisch en heeft ze weinig inlevingsvermogen.
Niet echt optimaal natuurlijk. De eerste gedachte die dan ook in me opkomt is 'je moet van d'r af'. Makkelijker gezegd dan gedaan en afhankelijk van de manier waarop je dit zou kunnen bereiken ook niet perse de beste oplossing. Ik vind eigenlijk dat je de brief aan je vader moet lezen. Maar zoals eerder gezegd, als hij teveel onder haar invloed is heeft dit geen positieve gevolgen, dus dat zal je zelf in moeten schatten. Ik denk dat het een goede keus van je is om hulp te zoeken, daar moet je zeker mee doorgaan. Verder zou ik wel graag willen weten waarom ze zo'n hekel aan je heeft en wat ze bedoelt met al die jaren treiteren? Hoe onzinnig haar mening misschien ook lijkt, het is wel ergens op gebaseerd en het is handig als je haar kan doorgronden, ook als je van haar af wilt. Zelf uit huis gaan is imo nog niet echt aan de orde. |
20-08-2004, 08:58 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
20-08-2004, 12:02 | |||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
20-08-2004, 19:30 | |
Vraag eens aan je vader wat hij echt vindt van de brief, wat hij juist vindt dat erin klopt... Waarschijnlijk praat je stiefmoeder zo op hem in dat hij het echt gelooft.
Maak hem duidelijk: "kijk, zij wilt mij buiten en de manier waarop zij haar brief schrijft, kan je toch zelf allesbehalve volwaasen en aanvaardbaar noemen". Volgens mij is de optimale oplossing dat mens te dumpen/laten dumpen/vermoorden (vroeg ze daar zelf niet om??), maar volgens mij zal het niet op 1-2-3 gebeuren dat dit gebeurt, als het al gebeurt. Relaties zitten soms gek in elkaar. Bij ons thuis ook: als ik thuis ben met mijn vader en zus gaat alles prima, we klagen wel vaak over ons ma maar wij kennen rustig samenleven. Als ons ma derbij is, en 'opruimt', vinden we niets terug. Ze zegt tegen mij ook dat ik haar leven zuur maak en niet aan anderen denk, maar zij is degene die mij een heel jaar het leven zuur gemaakt heeft door mij in een kutrichting te houden op school (ik had het jaar ervoor al gevraagd om te veranderen, kreeg als antwoord dat ik niet in het midden van het jaar mocht, oké geen probleem maar aan het einde van het jaar mocht ik ook niet [toen kwam ze met het 'argument' dat er per 2 jaar gekozen werd, wat helemaal nooit afgesproken werd omdat we zelfs een studiekeuzebrief meekregen van school uit] ). Mijn vader kon niets anders dan haar laten doen, dat heb ik hem vaak horen zeggen (natuurlijk niet als zij (of haar familie) erbij was) en ik stem met zijn argumenten in maar dat gaf haar nog niet het recht met zo'n vals excuus af te komen. Zij zelf wilt alle computers bij ons thuis weg (is een reactie tegen mij eigenlijk ik ben (figuurlijk dan) helemaal weg van computers en dus hebben we 5 computers staan waarvan 2 bij mij). De computers in de woonkamer moeten weg, maar zelf zit ze wel te spelen op internet als mijn vader wilt werken op zijn computer. Echt om depri van te worden, maar nu laat ik het nog amper aan mij komen (soms vlieg ik nog wel eens uit, ik laat niet steeds door dat mens over me heen lopen). Mijn vader zit er eigenlijk tussenin: haar dumpen omdat ze zo vervelend is, maar dan krijg je veel te veel commentaar van familie enzo (en voogdij gaat misschien naar de moeder hoewel ze niet getrouwd zijn?). Als ik de keuze krijg, staat hij al jaren vast: dag ma! Ik weet dus wel hoe het voelt om zo behandeld te worden thuis, maar bedenkt ook dat zeker aan je vader moet denken. Als hij aan haar begint te twijfelen, moet je hem steunen...
20-08-2004, 19:33 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
20-08-2004, 19:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
20-08-2004, 22:14 | ||
Citaat:
Wat die voogdij betreft: dat wist ik niet (ik woon wel in België enzo, maar voogdij voor echtscheidingen gaan meestal naar de vrouw, wat ik grote discriminatie vind voor de vader die even bezoekrecht krijgt). Ik denk overigens dat het hele leeftijdgedoe nogal overdreven is: op 16 moet je dan maar een oordeel kunnen vellen, maar sommige 16-jarigen kunnen dat helemaal niet. 12-jarigen mogen dat misschien niet, hoewel ze daar misschien best toe in staat zijn. Volgens mij telt niet een leeftijd, maar wel de capaciteiten van een persoon. Sommige volwassenen hebben bv. amper logisch verstand of zijn zo verward dat zelfs 16-jarigen (zoals ik) beter inzicht hebben; ik wil hiermee overigens niet zeggen dat ik almachtig ben of een ultra-mega-geweldig goed inzicht heb in alle situaties, maar gewoon dat een leeftijd niet altijd even veel zegt over de capactiteiten. Dat een kind van 2 geen volwassene zal kunnen bijbenen, lijkt me duidelijk, maar kinderen hebben soms een geweldig inzicht of voelen meer mee met personen dan volwassenen kunnen begrijpen in hun 'leeftijdsgrenzen'....
20-08-2004, 22:25 | |
Verwijderd
|
In Nederland moet een rechter je, dacht ik, vanaf je twaalfde horen (tenzij je dat zelf niet wilt natuurlijk). Wat die rechter er mee doet, dat is aan hem/haar, maar je mag dan wel zelf aangeven wat je wilt. Dat is niet iets dat ik verzonnen heb, maar wat in Nederland gewoon wettelijk is vast gelegd (dacht ik). Als je er meer over wilt weten dan zou je het eens op WG&R moeten vragen, misschien weet iemand er meer over (ook mbt België).
|
20-08-2004, 23:12 | |
Hee Ruud,
Ik las dit topic gisteravond al maar ik wist toen niet goed hoe ik er op moest reageren. Als ik eerlijk ben kon ik zelfs in eerste instantie niet goed in slaap komen omdat ik lag te denken aan dit topic. Ik vind het echt zo vreselijk dat je deze brief heb gekregen. Hoe kan je stiefmoeder zoiets doen? dat is echt belachelijk!Twijfel niet aan jezelf,de situatie ligt aan je stiefmoeder. Ik weet verder niet zo goed wat ik er over moet zeggen, het meeste is hier ook al gezegd en daar sluit ik me ook bij aan. Als ik jou was zou ik er inderdaad voor proberen te zorgen dat je goede hulp krijgt, want zo´n situatie kan je niet alleen aan!Heel veel sterkte! Liefs, Rianne
21-08-2004, 00:44 | ||
Citaat:
Dankjewel voor je reactie! |
21-08-2004, 12:13 | ||
Citaat:
21-08-2004, 15:30 | |
Ik zal je iets te vertellen :
Mijn vader heeft nu al twee jaar een vriendin, ik mag haar geen stiefmoeder noemen. Ze heeft een dochter, nogal dom meisje. Mijn vader en zijn vriendin wonen niet bij elkaar, ze zijn wel vaak bij elkaar in een van de huizen. Op vakantie kwam ik erachter dat mijn vader alles betaalde, toen ik hem vroeg waarom mijn stiefmoeder niks betaalde antwoordde hij: 'We hebben een gezamenlijke pot gemaakt voor op vakantie waar we allebei evenveel geld in hebben gestopt, het is dus niet oneerlijk'. Sindsdien heb ik er opgelet wie alles betaalde bij gezamenlijke uitjes enz., dat was dus mijn vader. Mijn stiefzusje is bijna altijd bij vrienden van mijn stiefmoeder en krijgt ook haar zakgeld van die vrienden. Persoonlijk heb ik het idee dat mijn stiefmoeder mijn vader gebruikt voor geld. Mijn stiefzusje bevestigde dit een jaar geleden en sindsdien heb ik mijn stiefmoeder het leven zuur gemaakt. Ik negeer haar al zo'n 6 a 7 maanden maar ze wil niet weg gaan. Ik heb bankafschriften van mijn vader bekeken en meerdere financiele papieren en het blijkt dat hij wel degelijk alles voor mijn stiefmoeder betaalt. Straks betaalt hij haar huur nog, maar zover laat ik het echt niet komen. Ik heb tegen mijn vader gezegd dat mijn stiefmoeder gebruik maakt van hem maar hij werd boos. Toen ben ik toen hij naar bed ging weggelopen naar mijn zus d'r huis, zij bracht me naar mijn moeder. Mijn vader wist dus niet waar ik was. Ik dacht dat dat hem wel zou wekken oid maar het blijkt dat hij in een soort idiote trance is door mijn stiefmoeder ik herken hem niet meer. Ik zal haar nu maar proberen het huis uit te werken. Ruudje, ik kan me echt heel erg goed indetificeren met jouw verhaal. Weet je zeker dat we niet dezelfde stiefmoeder hebben? |
21-08-2004, 15:52 | ||
Citaat:
Hmmm nee, ze is getrouwd met mijn vader Mijn stiefzus heeft ook al ruzie met haar gehad... maar helaas houdt ze haar aan het lijntje. Oh ja, mijn vader zei nog dat ze de helft van het internetabbonement zou gaan betalen... 'Waar krijgt ze dan geld van? Van de belasting' (Ze werkt helemaal niet ) |
21-08-2004, 15:55 | ||
Citaat:
|
23-08-2004, 18:00 | |
Verwijderd
|
Het is misschien ver gezocht en ik weet ook niet of het mogelijk is. Maar soms is er sprake van een gevaar voor andere ofzich zelf. GElukkig is er hier geen sprake van lichamelijk geweld, maar wel van psychische mishandeling. Vraag eens aan je maatschappelijk werk(st)er of er niet iets te regelen valt dat niet JIj maar ZIJ het huis uit moet.
Ik weet ook dat dat alles behalve makkelijk en leuk is. En daarbij of het mogelijk is betwijfel ik. Maar het zou raar zijn als jij door een vrouw die later bij jullie is komen te wonen het huis uit moet. Heb je nog contact met je echte moeder? Anders kan je daar misschien even terrecht om alles wat te laten bedaren. Want dit is echt ongezond. Die stief"moeder" spoort niet dat mag duidelijk zijn. In ieder geval heel veel sterkte. |
23-08-2004, 21:25 | ||
Citaat:
In dat scenario wordt de positie thuis nog benarder omdat het dan je eigen familie is, die je moet 'bestrijden'... De enige propere oplossing is zijn vader laten inzien dat dat mens niet deugt (of dat mens een zenuwinzinking/hartaanval/... whatever bezorgen waarvan je zelf geen schuld kan krijgen)
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Brief aan mijn amour fou. Touché | 2 | 02-01-2006 13:04 |