Advertentie | |
|
17-08-2004, 00:01 | ||
Citaat:
17-08-2004, 00:07 | ||
Citaat:
17-08-2004, 00:17 | ||
Citaat:
17-08-2004, 00:40 | ||
Citaat:
17-08-2004, 01:03 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder heb ik een keer in het geheim een aanklacht proberen in te dienen tegen een niet nader te noemen instantie. Helaas waren de heren op het bureau volgens mij een beetje bang voor me. :/ |
17-08-2004, 01:33 | ||
Citaat:
|
17-08-2004, 18:14 | ||
Citaat:
18-08-2004, 17:33 | ||
Citaat:
19-08-2004, 17:48 | ||
Citaat:
19-08-2004, 18:17 | ||
Citaat:
|
19-08-2004, 18:32 | ||
Citaat:
Ik sta volledig achter organisaties zoals Greenpeace, ze hebben al heel wat gerealiseerd en als je interesse zou hebben kan ik je daar wat meer informatie over geven. Maar waar ik benieuwd naar ben dat is waarom ze het volgens jou zo fout doen. Er wordt inderdaad vaak negatief gepraat over zulke organisaties en als je een voorstander bent dan ben je eigenlijk maar een 'zielepoot' want lijden in de wereld daar mag niet over gepraat worden. 'Laat die beesten maar sterven, ik heb er toch niets mee te zien.' Van gevoelloosheid gesproken. Ik vind het ook te ver gaan als er wordt overdreven maar is een actie voeren tegen walvisdoders overdreven? Wat vind je dan van het oliedumpen in de zee? Geen hart voor dieren is geen hart voor mensen. Er bestaat in Belgie zo'n organisatie als Gaia, deze gaat pas té ver. Deze voeren actie als een boer zijn koe even slaat omdat het beest niet vooruit wilt. |
Advertentie |
|
20-08-2004, 21:13 | ||
Citaat:
|
20-08-2004, 23:53 | ||
Citaat:
BIJ ALLE GODEN WAT BEN JIJ DOM!! Het gaat hier om symbolische daden! let op: *die beesten verrotten aan een ziekte die ik niemand (uitzonderingen daargelaten) toewens OF *ze verhongeren buiten de poort van het lab. Wat maakt dit uit? In het laatste geval hebben de personen die werkten met deze dieren financiele, misschien wat bescheiden psychische schade opgelopen. Het gaat hier uiteraard om de zogenaamde 'dierenbeulen', waar jij zo tegen bent. Geheel hypothetisch, over het algemeen en versimpeld: Als dit een aantal keer gebeurt, wordt men het zat, gaat men erover denken het lab te sluiten. Denk hier maar even rustig over na |
22-08-2004, 18:46 | |
Ik ben voor acties voor dierenrechten. Ik doe zelf wel mee met acties van PETA (=> www.peta.nl).
Je kan wel wat onderscheid maken tussen de groepen. De dierenwelzijnsactivisten: deze willen welzijnsverbeteringen in wijze van hoe de mensen dieren behandelen. Optimale welzijn voor elk dier. Dat zijn dus dierenbescherming, wakkerdier, e.d. De dierenrechtenactivisten: deze willen dat men dieren als levende wezens gaat behandelenen en hun 'natuur' gaan respecteren. Kortom meer 'rechten'. Wat niet betekent dat ze stemrecht moeten krijgen zoals sommige mensen dan meteen gaan denken of meer 'grappen'. Nee het recht om te leven, het recht op vrijheid zonder een mens die bepaald wanneer ze leven, wat ze eten, wat ze drinken, waar ze slapen, hoe ze slapen, wanneer ze zwanger moeten zijn, wanneer ze moeten melken of wanneer hun leven beeindigd moet worden. Hieronder valt dan PETA, Bite Back (belgie), e.d. Sommige dierenwelzijnsorganisaties/activisten overlappen een beetje hierbij. Dierenbevrijdingsactivisten: dus ALF/DBF, ELF e.d. Deze intimideren de mensen die dieren mishandelen enzo of ze bevrijden de dieren. Of vernielen dingen. Ik ben dan zelf een echte dierenrechtenactivist op de rand naar de afgrond van de dierenbevrijdingsactivisten. Waarom ik dat zeg... nou ik ben zeker niet eens met de bedreigingen, vandalisme en de bevrijdings van de dieren (zoals men het vaak doet), maar wel snap ik hun frustraties in de zin van dat veranderingen lang duren en de wereld maar gewoon rustig verder rijdt op dezelfde manier. Ik probeer iig zoveel mogelijk voor dieren op te komen. Op verschillende manieren. Bijdragen (giften/donatie), actie voeren, organisaties helpen/vrijwilligerswerk en natuurlijk helpen bij de partij voor de dieren.
22-08-2004, 18:52 | ||
Citaat:
Ik heb wel gehoord dat het DBF wel konijnen, kippen e.d. meeneemt en ergens onderbrengt. Dat klinkt al een stuk beter. Symbolisch ja, maar niet altijd goed. Je kan dan nog beter die dieren ter plekke afmaken.
25-08-2004, 01:19 | |||
Citaat:
kwf? Citaat:
25-08-2004, 13:38 | ||
Citaat:
nertsen sterven ook niet van de stress omdat ze ïneens in vrijheid leven, die beesten hebben nogsteeds een instinct, en kunnen nog prima overleven, daar zijn ze nog lang niet lang genoeg voor doorgefokt om dat te verliezen. uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En zo zijn er nog tientallen fabeltjes verspreid door bontfokkers ed. Maargoed, deze bontfokkers die zogenaamd met geen mogelijkheid kunnen begrijpen hoe die dierenbeulen zijn kooitjes openmaakten, een echt dierenvriend doet zoiets niet, die nertsen komen om van de stress etc. bladiebla. Zeg nou zelf, wie zou jij geloven, een bontfokker, met alleen oog voor zijn geld wat hij krijgt zodra hij zn nertsen vergast en gevilt heeft? Of die zgn. dierenbeulen die daadwerkelijk het beste voor hebben met die dieren, en anders totaal geen baat zouden hebben bij de vrijlating van die dieren. Lijkt mij geen moeilijke keuze.. En het klopt dat aktivisten dieren als kippen en konijnen vaak meenemen, maar deze zouden ook nietmeer kunnen overleven in het wild, daar zijn ze veels te tam en doorgefokt voor. Als dit bij nertsen ook het geval was, dan zouden ze die ook meenemen, maar het is simpelweg bewezen dat nertsen kunnen overleven in het wild en is dat dus onnodig. maargoed, ontopic; Wat ik vind van die groepen? Dierenrechtenaktivisten, extreem links en greenpeace.. Ik vind extreem links een beetje lullig staan in dit rijtje, extreem links opzich heeft weinig/niets te maken met dierenrechtenaktivisme.. En dat volkert van der G. een dierenrechtenaktivist was, maakt dierenrechtenaktivisten nog niet extreem links lijkt mij? en greenpeace, volg ze niet echt zo, maar wat ze doen vind ik wel erg oke, vraag me alleen af of ze daadwerkelijk iets berijken? met dierenrechtenaktivisten zal ook wel gelijk op DBF/ALF aktivisten gedoeld worden? Bedreigingen, huisbezoekjes etc. daar heb ik weinig sympathie voor.. Maar dat is zon kleine greep uit de methodes die gebruikt worden. Over het algemeen heb ik wel sympathie voor die akties. Want wees eerlijk, het werkt, punt. het ontelbare aantal bevrijde dieren, de miljarden kosten die die rotte industrie op heeft moeten hoesten, de gesloten fokkennels voor proefdieren etc. ga zo maar door. Ik kan best begrijpen dat die aktivisten niet simpelweg gaan toekijken hoe er iedere dag miljarden dieren geslacht worden, maar daadwerkelijk NU iets willen doen, wat ook daadwerkelijk werkt, want wat voor legale aktiemethodes je ook toepast, welke kleine overwinningen er daar ook behaald worden, die dieren gaan ondertussen gewoon nog dood.
25-08-2004, 23:24 | |||||||||
Citaat:
Ik hoorde over dat een nertsenvrijlating op een eiland wel grote gevolgen had gehad. Ik weet neit of dat waar was of niet. Maar theoretisch lijkt me vele nertsen op 1 plek niet goed. Ik geloof dat nertsen al vele kilometers met enkelen kunnen bezetten. Dus als er misschien 100 of 200 worden vrijgelaten, dan is dat zeker niet goed. En zeker niet dat nertsen meteen vele kilometers gaan rennen. Zeker als ze een beetje gestresst zijn door alle ophef. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
26-08-2004, 08:39 | ||||||||
[QUOTE]TechXP schreef op 25-08-2004 @ 23:24 :
Citaat:
Maar een aanzienlijk deel raakt wel in de natuur en vrij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar ook het meenemen van dieren gebeurt heel veel, om deze een normaal onderdak te bieden, of mee te nemen naar een stuk natuur waar zij zoiezo kunnen overleven, ook bij nertsen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
26-08-2004, 20:04 | ||
Citaat:
27-08-2004, 03:24 | |||||
Citaat:
Jawel hoor, als daar de natuur word aangetast door die nertsen, dan is dat niet zo mooi Citaat:
Maar ja die foute genen zal men niet nadenken over. Bij honden heb je ook geloof die verkeerde rassen. Die te grote oren krijgen of enorm vatbaar voor ziekten etc. Kapotgefokt zeg maar. Citaat:
Citaat:
27-08-2004, 13:04 | |||
Citaat:
Citaat:
27-08-2004, 13:28 | |
een paar jaar geleden op school zat een jongetje een vlinder te vangen, en stampte hem daar dood. ik werd enorm boos en duwde hem tegen de muur en zei ; HEY HOE ZOU JIJ HET VINDEN ALS ER NOU EEN OF ANDERE REUS JOUW PLAT ZAT TE STAMPEN?!
en hij zat maar stom te grijnzen. van zulke acties walg ik nou echt, zo'n klein mooi beestje doodstampen. ik ben tegen dierenmishandelijk en dierproeven. en dat mag iedereen ook weten en dat zullen ze weten. ik las laatst ook in de Reader's Digest een verhaal over een actie in zimbabwe tegen dierenmishandeling. soms denk ik erover om later bij zo'n goed doel te gaan.
28-08-2004, 18:53 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
02-09-2004, 17:57 | |
heej, wees blij dat er mensen zijn die er wat aan doen! als greenpeace en die andere organisaties er niet waren dan zou de wereld er veel slechter uitzien! dat weet ik zeker. dan waren er heel veel dieren uitgestorven door jacht ect. en wie denk dat er dan nog beetje oerbossen overzijn? ikke niet. ik ben wel van plan om er iets aan te doen. ik probeer ze ook zoveel mogelijk te steunen. ik ben ook vegetarisch en ik voel me er goed bij. als ik een hele tijd niets aan zulke acties heb gedaan ga ik me rot voelen wel raar maarja.
kuzj anne
02-09-2004, 19:08 | ||
Citaat:
Omg autodropje moet dat stuk maar niet lezen want er zit een doodverwensing in.
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 01-06-2009 00:57 | |
Muziek |
De "BPRC-10" suvórov | 136 | 21-11-2006 12:22 | |
dierproeven op criminelen lindaxxxies | 500 | 17-06-2004 19:51 | |
vogelpest lieselotte | 18 | 23-05-2003 13:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
veganisme utopian me | 66 | 15-08-2002 18:06 |