Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 15:29
Yule
Yule is offline
hey hey everybody, hebben we yule weer met z`n leuke topics...ehum....maja, moet dit ff posten, want ik begin hier nogal bang van te worden.

Sinds een paar maanden bestudeert mij boeken over wicca, geesten, tarot, etc, noem maar op. Ben er voor de rest qua uiterlijk en kleding niet mee verandert, ben niet egt een goth ofzo, gewoon doorsnee jongen. Maar goed, ik heb hier een klein probleempjuh.

Sinds een paar weken schijnt er iets in mij verandert te zijn. Ging bes wel goed met dieren om, honden, katten, alles. Maar sinds een paar weken komen ze naar me toe, kijken me in m`n ogen en schrikken ergens van...weet nie wat, maar reageren heel bang en rennen van me weg. In eerst instantie niet veel speciaals, ik von et wat vreemd, maar besteedde er geen aand8 aan.

Et word wat minder wanneer ook mensen bang voor je worden. Ik moet toegeven dat m`n ogen verandert zijn, ze waren bruin met een donkere zwarte rand, en er zit nu iets van een rode gloed doorheen. Maar das gewoonlijk geworden, neimand die er nog veel aand8 aan besteedde.

Maar vanochtend kwam m`n beste vriendin langs, ff bij praten van de examens en stuff, bla bla bla. En ze keek me op een gegeven moment heel vreemd aan, voor een minuut op 3 alleen maar aangestaard, recht in m`n ogen, en toen vroeg ze een beetjuh angstig "wanneer heb jij voor et laatst egt iets met wicca gedaan ?" (zij is christen, streng ook). Dus ik zo lachend "waarom ?"... bleek ze iets engs in m`n ogen te zien, ze kon et niet uitleggen, maar m`n blik, m`n ogen, net asof diep in me iets niet klopte. Ze werd echt bangt van me, dus ze is maar naar huis gegaan.

Nou ben ik voor m`n gevoel niet erg veel verandert. Ik voel me iets relaxeder door et mediteren, iets meer betrokken bij de natuur, heb wel last van kleine fysieke en mentale veranderingen, maar nix slechts, probeer alleen maar goed te doen voor zover ik kan. Dus wrom is iedereen en alles bang voor mij ? waar komt die angste vandaan ? zit er iets in me dat niet klopt ? straal ik iets uit ? I can`t stand it... I`m feeling alone... en al dat ik wilde was de wereld helpen
Oud 14-06-2002, 16:11
barkrukkie
barkrukkie is offline
Kheb wel vaker dat dieren juist niet van me wegrennen enzo, maar juist naar me toe komen sinds ik me meer met medetatie enzow bezig hou... kvind 't wel leuk
maar da van jou is best weird en creepy, hopelijk weet iemand wat te doen...
Oud 14-06-2002, 16:28
Yule
Yule is offline
heb et ook al op whiteshadow gegooid, want ik begin egt bang te worden.... asof er van binnen bij me iets tog grandioos mis gaat...
Oud 14-06-2002, 16:37
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Yule schreef:
heb et ook al op whiteshadow gegooid, want ik begin egt bang te worden.... asof er van binnen bij me iets tog grandioos mis gaat...
whiteshadow ?
Oud 14-06-2002, 16:39
Yule
Yule is offline
heksen-forumpjuh, maar mag geen reclame maken
Oud 14-06-2002, 16:48
pe
pe is offline
Yule,

Heb jij toevallig iets met magie gedaan, daar veel over gedacht, meningen of opvattingen veranderd of besluiten genomen in jezelf om dit of dat anders te gaan bekijken, of anders te gaan doen?

Waar ben je anders over gaan denken? Dit zou je gevoel hebben kunnen veranderen. Je zou een andere houding in jezelf kunnen hebben. Misschien een ander idee over jezelf gekregen? (ik was onwetend en nu kan ik heel veel?)- een soort stoer gevoel van jezelf als heks of zoiets?

Als je begint met hekserij dan ken je vaak maar 1 mening over dit en dat van hekserij, en dan kan je het later pas goed begrijpen. Wat je niet goed begrijpt en toch gelooft kan je houding veranderen.

In die richting zou ik het zoeken, omdat ook dieren zo op je reageren.
Oud 14-06-2002, 16:52
Yule
Yule is offline
Eerst alleen de dieren, maar nu ook de mensen.

Tja, waar ben ik in verandert, ik ben eigenlijk heel erg zo van :
"I can change this world....and if I can`t, I`ll die trying"
heb dit as sign bij een forummember gelezen en da klopt wel.

maar goed, verklaart dat de angst ? vooral van die vriendin, wij hebben egt een hele goeie band, ze weet alles van me, ik alles van haar, etc etc.... en tog schrikt ze van me, en is de bang voor m`n kamer, ze kwam hier overn88, maar voelde iets in m`n kamer dat d`r nie aanstond, dus was doodsbang, dat viel gewoon te zien...
Oud 14-06-2002, 17:20
pe
pe is offline
Dat klinkt als: ik kan de wereld veranderen EN IK ZAL HET DOEN OOK!!! Dus: een andere opvatting in jezelf, maar geen vrijblijvende opvatting. Meer een moeten, zo van: ik ben verplicht, de wereld te veranderen, of: dat je t van zelf moet.

Dus je hele gevoel staat dan anders, er is een soort geweld in je gevoel gekomen, daar zijn dieren en sommige mensen gevoelig voor. Dat is het volgens mij.

Wat bij het spirituele en bij de meeste godsdiensten hoort (ik denk ook hekserij en wicca) is, dat je de maatschappij de maatschappij laat. Het zijn anderen, die de baas willen spelen in de politiek, en in de rest van de maatschappij. In hekserij en godsdienst ben je meer geinteresseerd in hoe je andere mensen persoonlijk helpen kunt. Dat is de echte betekenis van magie. Je kunt je niet uitleven wat je eigen opvattingen betreft. Dat doen anderen ook niet. Heksen en politiek, dat zijn er twee. Ik geloof dat als je het idee hebt gekregen dat je met magie de wereld politiek kunt verbeteren, dat je het niet goed begrepen hebt. Maar ik ben zelf geen heks, dat kun je beter aan heksen vragen. Maar wat ik gezien heb, heksen en politiek gaan niet samen. Al heb je helaas uitzonderingen. Magie die niet zuiver is voor je eigen gevoel, heeft gevolgen. In hekserij is er de wet van 3, in andere godsdiensten heet dat karma. Groot en sterk zijn hoort bij de aarde en het aardse, niet bij het spirituele. In het christendom is het (eigenlijk!) ook: klein zijn, laat de wereld aan de wereld over, je kiest voor het spirituele.

Er zijn mensen die een fijne sfeer om zich heen hebben, die nemen ze overal mee. En er zijn ook mensen die iets moeilijks met zich mee dragen, een soort onvrede van binnen, die voor anderen voelbaar kan zijn. Een gespannen of vervelende sfeer. Tussen deze 2 uitersten zul jij ergens inzitten.

Weet dat de mensen niet reageren op jouw gedachten. Dat meisje heeft ze niet goed geraden, maar ze gaat er wel van uit dat het met iets kwaads te maken heeft (hekserij is kwaad voor haar). En de dieren kunnen ze niet eens denken. Ze reageren op jouw gevoel dat verstoord is, door bewuste ideeen/plannen. Je hebt je innerlijke evenwicht verloren denk ik. Dat kun je als onnatuurlijk zien.

Dus als je het vanuit je gevoel bekijkt, dan heb je je eigen gevoel ergens verstoord. Dan lijk je op een revolutionair die ongelukkig is omdat de revolutie al geweest is, hij hield zoveel van de aktie, de strijd voor een goede zaak. Ideeen over een betere maatschappij zijn abstract, het lijkt zo makkelijk, maar in de praktijk werkt het anders. Die abstracte ideeen kunnen je gevoel meeslepen, dat is iets om in de gaten te houden. Als je zo met je gevoel omgaat zul je minder kunnen voelen, je stompt je gevoel af ergens.

Ik ga er van uit, dat veranderingen door de mensen zelf gewild moeten worden. En dat het veranderen van maatschappelijke organisatie de binnenwereld van de mensen nog niet verandert.
En dat je alleen het recht hebt, jezelf te veranderen, niet een ander.

Dus hou ik me ver van politiek, en wat op politiek en macht lijkt. Anders verdwijnt de band met het spirituele. Het is toch het een of het ander.
Oud 14-06-2002, 18:49
pe
pe is offline
O ja, en als die rode gloed in je ogen niet in het midden is op die ronde iris, maar in het wit van je ogen, dan betekent dat dat je lichaam niet zuiver is. Je lichaam wil zichzelf steeds reinigen, de afvalstoffen uit je bloed en uit je cellen wegbrengen. Maar als het daar niet aan toekomt omdat je te weinig slaapt of te weinig energie hebt dan wordt het wit van je ogen rood.

Genoeg nachtrust en frisse lucht, niet teveel drinken en zo helpen dan. Dat is dan dus iets lichamelijks. Maar als je lichamelijk moe bent dan ben je geestelijk natuurlijk ook minder. Als ik dat rode heb, ben ik ook altijd moe, heb niet genoeg slaap genomen. Met frisse lucht en nachtrust, douchen voor het slapen gaan ipv erna, kan ik dat rode dan weer wegkrijgen.
Oud 14-06-2002, 18:57
Yule
Yule is offline
hmm...ik weet niet veel, maat dat rode in et witte gedeelte van m`n ogen dat wist ik.... maar bij mij zit et in de iris, een rode gloed/waas eroverheen....ziet er heel grappig uit
Oud 14-06-2002, 19:03
pe
pe is offline
Daar weet ik niet van wat ik ervan moet denken.
Oud 14-06-2002, 19:10
Yule
Yule is offline
hmm....ik zou et ook nie weten, maar ik vin et wel mooi eigenlijk....oke, as ik op een bepaalde manier kijk ziet et eruit of ik bezeten ben ofzo, dan lijkt et net of ik niet m`nzelf ben maar iemand anders....en as ik zo in de spiegel kijk krijg ik ook egt kippevel van m`nzelf....bes wel eng, maar ook grappig
Oud 14-06-2002, 19:12
pe
pe is offline
Als het gaat om jezelf zijn dan kom je weer uit bij dat ze je vermijden want dat is weer geestelijk.
Oud 14-06-2002, 19:56
kleine wicca
kleine wicca is offline
heej heej, kep al ff met je gepraat en mijn menig weet je dus al. Ik ben het met Pe eens, jij hebt een hele dterke drang "iets"te doen voor de wereld en de mensen op je heen. En dan vooral positief, maar bedenk goed: TE is nooit positief, ga je ook eens met jezelf bezig houde, je kan er veel van leren en zon anderen dus ook NOG beter helpen.......
Je zal nieuwe dingen ontdekken, vooral als je je op een positieve manier met hekserij bezig houdt, daar geldt ook: Leer eerst jezelf helpen, voordat je je met anderen bezig gaat houden
En ik denk dat dat heel goed is......niet dat je anderen niet meer mag helpen voordat je het gevoel hebt jezelf door en door te kennen natuurlijk.............je hebt een heel leven nodig om jezelf te leren kenne denk ik................
Maar ik denk ook dat er momenteel toch (en dus waarschijnlijk zonder je het zelf doorhebt) sterke veranderingen in je bezig zijn.....ga dr naar op zoek en je kan schrikken, en je kan mooie dingen vinden...het is een spel, een zoektocht

succes ermee
Oud 14-06-2002, 22:04
Yule
Yule is offline
ik weet dat ik verander, dat komt omdat ik altijd close-minded was, en nu ik es, zoals vele zouden moeten doen, ging uitzoeken wat wicca en gothic nou inhielden, ik erachter kwam dat ik daar eigenlijk veel beter bij voelde dan dat ik er tegen was....
Oud 15-06-2002, 10:09
Hukkie
Hukkie is offline
Heb iets soortgelijks meegemaakt met Ieme, het was heel eng. We zaten met zn tweeen op mijn kamer met het icht uit en het werd al donker. Ik zat op mijn bed en Ieme aan de andere kant van mijn kamer tegen de deur aan, tegenover elkaar. We keken elkaar aan en werden tegelijkertijd heel bang van elkaar. We hadden op de een of andere manier allebei een heel vervormd gezicht gekregen, wel herkenbaar maar met een valse uitstraling, dat was wel even schrikken.
Oud 15-06-2002, 11:05
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hee Yule die tips die ik op MSN had gegeven, helpen die ook?
Oud 15-06-2002, 18:45
Kamille39
Kamille39 is offline
Hoi,

Ik weet niet of je je echt zorgen moet maken. Het kan zijn dat je vriendin weet dat je met wicca bezig bent, en aangezien zij heel christelijk is, weet ze misschien niet helemaal wat t nou precies inhoud. Misschien moet je haar uitleggen dat wicca niks met de duivel enzo te maken heeft, maar dat het heel erg vredelievend is. Ik denk niet zo zeer dat er met je ogen iets veranderd, maar misschien meer iets met je uitstraling (hier zijn mens & dier vaak erg gevoelig voor), is er onbewust niet iets met je veranderd? Ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken, en je vriendin gewoon heel duidelijk moet vragen wáár ze nou bang voor is. Ik snap dat je je hierdoor rot voelt, maar waarschijnlijk is het meer iets van haar als van jou. Maak je echt geen zorgen, het komt echt wel goed. Ik hoop dat je er iets aan hebt,

liefs
Kamille
Oud 16-06-2002, 00:10
Yule
Yule is offline
Citaat:
Ik weet niet of je je echt zorgen moet maken. Het kan zijn dat je vriendin weet dat je met wicca bezig bent, en aangezien zij heel christelijk is, weet ze misschien niet helemaal wat t nou precies inhoud. Misschien moet je haar uitleggen dat wicca niks met de duivel enzo te maken heeft, maar dat het heel erg vredelievend is
Was et maar zo makkelijk...zij was de persoon waarmee ik begonnen ben wicca te bestuderen, maar ze is er een paar weken geleden meegestopt omdat een "zieltjuhswinner" van et christendom d`r had omgepraat. Ze accepteerd voor de rest wel heel goed dat ik wicca bestudeer enz. We staan open voor elkaar`s ideeen en horen elkaar aan bij wat dan ook. Dus ze heeft nix tegen wicca, dat weet ik zeker, en ze weet ook wel dat in de wicca de duivel niet eens bestaat...

(maak je nie vaak mee he ?! een "close-minded-christen" die wicca accepteerd en weet wat et is....ben trots op d`r )
Oud 16-06-2002, 08:16
Kamille39
Kamille39 is offline
Das waar, maar toch denk ik dat je nie zo bang hoeft te zijn hoor....Als jij zelf voelt dat er nix veranderd is, zal dat toch ook niet zo zijn.
Ik ben echt verschrikkelijk nuchter, terwijl ik al veel gezien heb wat 'niet zou kunnen', dus ik heb een beetje de neiging om overal een logische verklaring voor te zoeken, maar misschien is die er wel gewoon niet....... Maar als er iets veranderd aan je is (en dit weet ik bijna zeker) dan zal t zeker niet door wicca komen (als je je tenminste met de 'goede' wicca bezig houdt).
Veel succes,

liefs
Kamille
Oud 16-06-2002, 08:16
Kamille39
Kamille39 is offline
Oja was ik ff vergeten, ik zou ook trots op je vriendin zijn hoor!
Oud 17-06-2002, 00:32
Yule
Yule is offline
Citaat:
Das waar, maar toch denk ik dat je nie zo bang hoeft te zijn hoor...
Ben ook nie zo bang meer, weet niet wat et is, weet de oorzaak niet, de gevolgen niet, dus kan er weinig aan doen as ik er wat aan zou willen doen. Neem et risico dat et goed is, zo erg kan et niet aflopen tog ? ik leer er vanzelf wel mee leven, maar gewoon et ID dat er "iets" in je zit, waarvan je niet weet wat et is en tot wat et in staat is...it`s a scaring thought...

Citaat:
Oja was ik ff vergeten, ik zou ook trots op je vriendin zijn hoor!
M`n Vriendin ? was da maar waar ...lol.... een vriendin, das ook weer vanwege Wicca en et Christendom...sluit niet aan, ik kan d`r nog zo leuk vinden, en zij mij.... maar we hebben familie`s en geloofjuhs die niet aansluiten...*zucht* echt romeo and julliet he ? ....
Oud 17-06-2002, 15:15
Kamille39
Kamille39 is offline
En daar trek jij je wat van aan.............
Oud 18-06-2002, 00:31
Yule
Yule is offline
Ik nie, maar zij wel...haar familie heeft egt veel m8 over d`r, die vonden een andere jongen wel bij d`r passen, dus daar heeft ze mee gehad toen ook, bleek dat zij die jongen nix vond, maar et alleen d`r familie is die hem wel geschikt vond... en das tog wel lastig
Oud 18-06-2002, 20:09
Amuwébee
Amuwébee is offline
Ik heb ook ong. zoiets ik ben schizofrenisch en als ik als het ware een metamorfose onderga, dus al mijn persoonlijkheid verandert veranderen mij ogen ook, niet echt van kleur maar toch worden ze iets donkerder(wellicht omdat mijn ene helft of hoe ik het ook moet uitleggen meer gothisch is,eigelijk zelfmeer zwarte magie, antichrist achtig) Ik merk op voorhand aan mijn ogen als ik zal 'veranderen' .
Al mijn vrienden zien het ook op voorhand aan mijn ogen.
Ik heb me ook een tijdje met wicca bezig gehouden maar nu ben ik gestopt ik denk dat het een of ander slecht effect heeft op mij.
Dat vroeg ik me dan ook af kan wicca een slecht effect hebben op iem.?
Oud 19-06-2002, 09:46
Kamille39
Kamille39 is offline
Dat is behoorlijk k*t voor je, maar ja, (dit gaat heel dom klinken) als jullie bij elkaar horen zal het toch wel goed komen. Wat is dat eigenlijk dat wicca enzo zo afgekeurd wordt? Ik bedoel, die mensen die het afkeuren die hebben waarschijnlijk geen flauw idee wat het nou precies is............
Heb je toruwens nog 'zoiets' gehad, dat dieren bij je uit de buurt gaan en dat je ogen veranderen, als je bijhoudt wanneer het gebeurt, kun je er misschien achter komen waarom het gebeurt.

liefs
Kamille
Oud 19-06-2002, 13:38
Yule
Yule is offline
hey hey, ik lees net op een site een stukjuh over "Italian Evil Eye", iemand ooit es wat van gehoord ? misschien heb dat er iets mee te maken ?!
Oud 26-06-2002, 19:36
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
ik zie dat hier niemand meer op reageert dus...
het kan volgens mij niet aan Wicca liggen want ik heb nooit gehoord dat een natuurreligie invloed had op rode ogen.....
dus zoek eerst nou maar een gewone medische verklaring in plaats van een mystieke....
Oud 26-06-2002, 20:34
Yule
Yule is offline
Ik heb de oplossing al, heb gevraagd aan een ervaren wiccan wat et was...die wist et antwoord al, dus is al over
Oud 26-06-2002, 20:41
Mysticus
Mysticus is offline
En wat was het antwoord als we dat mogen weten?
Oud 26-06-2002, 21:10
Yule
Yule is offline
had een vage naam, dus weet de psiese naam nie meer, maar ik ben gestraft met een variant van de Evil Italian Eye....verw88 ik eigenlijk al...is trouwens al bijna over
Oud 27-06-2002, 09:19
Moonnature
Moonnature is offline
Wel fijn dat je het nu weet en dat het bijna over is!! *happy 4 u*
Oud 09-10-2002, 17:11
Yamyam
Yamyam is offline
Lekker ding ben jij Yule, dat heb ik elke keer als mijn grote liefde uit 3e langsloopt.
Of zo.
Hihi.
Dat ben jij toch niet he, heel toevallig?
Advertentie

Regels voor berichten