|
|
||
|
Citaat:
Gimme a break. Ik denk dat als je een originele bijbel zou opentrekken dat je nogal oogjes zou opentrekken. Of een bijbel met alle testamenten erin zoals het testament van Maria Magdalena.
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
.
|
|
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat moet je dan doen als je homo blijkt te zijn? Het onderdrukken? Toch maar met een vrouw trouwen en sex met haar hebben? Nee, want dat klopt niet met het ideaal.. want dan is het niet uit liefde. Het enige wat je dan kunt doen is de rest van je leven geen sex meer hebben en altijd alleen blijven.. zou jij dat doen? |
||||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Onder dieren is homoseksualiteit -> natuurlijk Homoseksualiteit heeft geen voortplanting tot gevolg -> onnatuurlijk. En hoe kun je weten dat die ziekten nooit de bedoeling zijn geweest van God? Misschien zijn ze er juist om een constante stroom van zieltjes naar de Hemel te genereren. Heeft zijne Heiligheid je dat persoonlijk verteld ofzo? Nogal een vreemde opmerking van je, aangezien Zijne Almachtige Heiligheid zelf vaak genoeg met Plagen en Ziekten strooit alsof het pepernoten zijn. Citaat:
Wat is trouwens jouw definitie van "liefde" en "barmhartigheid"? In sommige culturen stimuleerde men seks tussen de leerling en zijn mentor als bevestiging van de band tussen de twee. (Lees: liefde) |
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daaruit maken ze het op dat god ertegen is. |
|
|
|
||
|
Citaat:
laat er in een boek kunnen staan dat god niet van homo's houdt bijvoorbeeld ofzo. en god schijnt man en vrouw voor elkaar te hebben geschapen. zie voortplanting. daarom mag het niet. en het is onnatuurlijk. daarom mag het niet. en het is buitentraditioneel. en daarom mag het niet. enz.?! |
||
|
|
||
|
Citaat:
Ten tweede vind ik het knap dat je verhalen kent over mensen die door jezus zijn veranderd. Hoe oud waren eigenlijk die gasten Zeker toch wel meer dan 2000 jaar. Ten derde, en dit is misschien een gevaarlijke opmerking, is de kans groot dat God, als die bestaat, jou vierkant uitlacht. Een persoon met een beetje verstand weet dat dat nergens op slaat wat jij hebt gepost. Volgens mij heeft God juist een hekel aan mensen die soort onzin roepen. En helemaal als ze zijn naam gebruiken. Ten vierde, weet je wel hoeveel mensen je wel niet kwetst met je uitspraken. Er zijn zat mensen door hun familie verstoten alleen maar omdat ze homo zijn. Ze worden de deur uitgegooid alsof het grof vuil is. Hoe zou je eigenlijk reageren als een van je vrienden homo zou zijn. Zou je hem niet meer spreken, proberen te verandere naar hetero of gewoon je schouders ophalen. Sorry dat ik zo reageer, maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen zo bekrompen denken.
|
|
||
|
Citaat:
Tegen Christenen, Moslims en alle andere mensen die in een God of Goden geloven heb ik maar een ding te zeggen. Als je zoveel in Hem/Hen gelooft, laat Hem/Hen dan beslissen of homoseksuelen goed of fout is, maar ga zelf niet lopen oordelen. (Ikzelf heb trouwens niks tegen homoseksuelen.)
Laatst gewijzigd op 27-10-2004 om 00:04. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ten tweede bedoelt leocorn waarschijnlijk die verhalen van mensen die Jezus hebben leren kennen, zowel letterlijk als via de bijbel, van zowel de mensen 2000 jaar geleden tot op de dag van vandaag en die tot aan de wederkomst van Jezus Christus nog zullen gebeuren. Hoewel ik over verandering van de geaardheid zelf geen verhalen over heb gehoord, heb ik wel van mentale veranderingen gehoord. Ten derde: Luc 10: 3 Gaat heen, zie, Ik zend u als lammeren midden onder wolven 16 Wie naar u hoort, hoort naar Mij; en wie u verwerpt, verwerpt Mij; en wie Mij verwerpt, verwerpt Hem, die Mij gezonden heeft. Ten vierde: De homosexualiteit is verkeerd en dat mogen wij niet verzwijgen, dat houdt niet in dat wij homo's veroordelen of dat men hen zomaar moet verstoten. Zou een van mijn vrienden homo zijn, is het geheel aan hem of hij met mij wil blijven spreken, aangezien hij van mijn standpunt op de hoogte zou zijn. Dat is zo'n zelfde geval als dat ik een paar vrienden heb die zouden samenwonen, in dat geval is het ook aan hen, als ik hen waarschuw dat het verkeerd is. Of als iemand vloekt zal ik daar wat van zeggen, is het een vriend, dan is het aan hem om het contact te verbreken.
Laatst gewijzigd op 27-10-2004 om 13:10. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Net als dat sex voor het huwelijk tussen een man en een vrouw verboden is, is het ook verboden dat een man en een man, of een vrouw en een vrouw, sex hebben. Daar er van een huwelijk tussen 2 personen van hetzelfde geslacht vanuit Joods, Christelijk of Islamitisch oogpunt geen sprake kan zijn is het praktizeren van homosexualiteit dus vanzelfsprekend verboden.
|
|
||
|
Citaat:
.god moet maar beslissen of je iemand mag vermoorden, dus ga ik maar bij de pakken neer zitten. dat is toch onzin. god heeft door de bijbel besloten dat homoseksuele geaardheid niet de normale weg is, dus dan mag je toch zelf wel oordelen?! als je god overal over moet laten oordelen, kan je natuurlijk ook weer niet leven he. waar je zeker wel gelijk in hebt, is het interpreteren van die bijbel. de 1 zegt homofielen zijn slecht, de ander zegt homoseksuelen zijn slecht en weer een ander zegt dat het helemaal niet slecht is. of iets daar tussen in. en dan is het ook wel zo: daar mag je niet over oordelen. en je mag sowieso al geen mensen veroordelen, mss. |
||
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
(hopelijk wordt deze post voor de verandering niet verwijderd, aangezien ik reageer op iets grofs)
|
|
||
|
Citaat:
Zou jij iemand die je er op wijst dat door rood licht rijden niet mag uitmaken voor iemand die anderen hun rechten ontneemt en discrimineert? Krankzinnige wereld is dit.
|
|
||
|
Citaat:
Als je van het principe uitgaat dat omdát god almachtig en alwetend is hij de wereld perfect zou hebben gemaakt, dan heb je geen god nodig die de mens beoordeelt op de dag des oordeels.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Alleen verkeerde topic.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Nee, niet iedereen die het met mij niet eens is. Wel iedereen, die niet wil luisteren naar het Woord des Heren, verkondigd door zijn getuigen, die de christenen genoemd worden, omdat zij het Woord bewaren en van Hem getuigen. Want zoals wij Zijn boodschappers zijn, zo is God onze zender, wie dan naar een van ons, op grond van de boodschap van onze zender, niet hoort en zelfs verwerpt heeft daarmee onze zender verworpen. Ik dacht dat iedereen al wist dat de mens de oorzaak is van alle problemen op de aarde. God heeft de aarde met al wat daar op is goed geschapen. Het komt door de mens dat die schepping nu zo ellendig erbij staat, doordat de mens zich van God heeft afgekeerd en zich tot de duisternis heeft gekeerd, hoewel zij die duisternis licht noemen, zodat er tegenwoordig zelfs een term verlichting bestaat die eigenlijk het tegenovergestelde inhoudt. Omdat de VN de macht en de kracht en de mensen ter plaatse had, om mensen in Balkan te beschermen is genocide goed, omdat zij niets hebben gedaan om dit te voorkomen. Rare redenatie vind ik. Verder welke andere interpretatie kun je geven op de volgende tekst die in een patriarchale samenleving werdt opgetekend? En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het. En na een hele waslijst vol seksuele gruwelen komt dan nog: Verontreinigt u niet door dit alles, want door dit alles hebben zich verontreinigd de volken die Ik voor u uit wegdrijf. Het land toch werd verontreinigd en Ik vergold daaraan zijn ongerechtigheid, zodat het land zijn inwoners uitspuwde.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Tip: zie je eigen naam.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat dit niet de bedoeling van God zou zijn.
|
|
||
|
Citaat:
aan andere mensen voorschrijven hoe te leven. Het is werkelijk hemeltergend als men denkt op basis van een geloof aan anderen dingen te mogen voorschrijven. wat is nu precies de reden dat je een hekel hebt aan homo's? je bent toch niet door een gebeten ofzo? het enige mogelijke antwoord is "want dat staat in de bijbel" wat is dat voor reden? mag ik mensen haten en discrimineren omdat dat toevallig in een boek staat geschreven?
|
|
||
|
Citaat:
Wij, de atheisten, moeten respect tonen voor het geloof. Anders aan ze weer zeiken bij de fb's.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
zo niet, dan merk je het wel omdat er opeens "verbannen lid" onder m'n naam staat.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
En hebben Lenin en Stalin niet geprobeerd het te genezen????
Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 14:10. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Wel hebben we een hekel aan de "homoseksualiteit" in het algemeen en dan vooral de begeerte die bij homoseksualiteit horen. God verafschuwd het als twee mensen van het zelfde geslacht met elkaar naar bed gaan. Zo heeft Hij de mens niet gebouwd. En waarom wij dat vinden is idd dat God dat gezegt heeft, of zoals jullie het willen, omdat het in de Bijbel staat. Maar God spoort ons niet aan om die mensen te haten en al helemaal niet om ze te discrimineren. Jezus zegt zelf, Heb je naaste lief als jezelf. Dus conclusie, Christenen haten homo's niet, alleen de homoseksualiteit en dan voornamelijk de begeerte.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
verdere woorden voor deze post ontbreken me, dit soort uitroepen zijn absoluut niet constructief. (note: Stalin heeft voor priester gestudeerd in Tiflis. nuff said) @valliantwarror, je weet dat god homo's haat? hoe weet je dat, heb je hem laatst nog gesproken dan? (en kom niet met de bijbel aanzetten aub, zie vorige topic over betrouwbaarheid van de bijbel voor mijn antwoord)
|
|
||
|
Citaat:
. ik zie de weg naar god niet. ik bedoel: de link naar de weg van god .liefde ja. wat heb je aan liefde? wat is liefde? dit? je kan allemaal makkelijk praten. ja, de mensen niet verwerpen hoor, want nee, god houdt van alle mensen en je moet je naaste liefhebben. maar ondertussen verstoot je iemand wel. ik neem aan dat homoseksuele geaardheid een deel van je iemand aan gaat. en dan gaat het om de vraag: kun je homo en christen zijn? is er een leven voor je dan? en kom nou niet met god is het leven en je hebt alleen god nodig en hij is je leven en je kan altijd naar hem toe etc, want dat vind ik niet helemaal haalbaar denk je eens in, wat het is, om homo EN christen te zijn. bah ![]() @T_ID, je hoeft je echt niet beledigd te voelen, want je beledigd zelf ook vaak zat, alleen dan regelrechter. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Oh wacht dat kan jij want je bent ze allemaal
|
|
||
|
Citaat:
.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
En jij moet niet steeds blijven verwijzen naar dat onbenullig stukje van jou, dat is nog erger dan dat ik naar de Bijbel verwijs.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Christendom Verwijderd | 174 | 28-11-2007 20:40 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het grote boerka-topic Love & Peace | 500 | 22-12-2006 22:26 | |
lief-de Love & Peace | 49 | 18-04-2006 11:50 | |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 22:52 | |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 11:29 | |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 16:01 | |