Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 11:11
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 06-10-2004 @ 18:48 :

de bijbel is ook niet letterlijk geďnspireerd. het was niet zo dat god letterlijk zei wat er moest komen, maar het is wel zo dat de geest er voor zorgde dat het er goed kwam te staan, dat hij als het ware hun gedachten leidden. daardoor zorgde god dus dat de bijbel zou worden zoals hij het wilde.
Goj, en jij gelooft ook nog zeker dat alle testamenten in de bijbel staan, en dat de duivel echt bestaat en laten we eens lekker wilt doen: je gelooft mss ook nog dat Jezus over water kon lopen?

Gimme a break.

Ik denk dat als je een originele bijbel zou opentrekken dat je nogal oogjes zou opentrekken.
Of een bijbel met alle testamenten erin zoals het testament van Maria Magdalena.
Oud 24-10-2004, 11:13
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 11-10-2004 @ 07:16 :
Daar ben ik het dus helemaal mee eens.

Homosexualiteit, niet, ofterwel, ik geloof dat God de man envrouw voor elkaar geschapen heeft. niet man-man, of vrouw vrouw. Ik geloof echter wel dat je van iemand kunt houden, liefhebben, man-man of vrouw-vrouw. En echt heerlijk belachelijk van het vaticaan om dan weer met zo'n belachelijke statement uit te komen. T'zijn ook mensen alsof een homo 'minder' is dan een gelovige...
Ik geloof alleen dat het op sexueel gebied niet zo hoord, niet zo gemaakt is, en gewoon niet nouja, in elkaar past zeg maar. Dat betekend niet dat ik neer zie op 'n desbetreffend persoon, je moet zelf weten hoe je leeft...

Ik ben overigens christen, soort van, ik weet het nog niet allemaal, ik geloof wel dat er een God is, en in de bijbel... maar sommige dingen zijn noggal sketchy enzo... als er iemand is die nu snapt wat ik bedoel .
God heeft geen mensen geschapen, dat zou je wel begrijpen als je de evolutie theorien kent .
Oud 24-10-2004, 16:48
leonkorn
leonkorn is offline
Ik geloof dat Homo sexualiteit NIEt de bedoeling is van de Schepping. Het is onnatuurlijk en voor zover ik het mag beoordelen, vind ik er vaak een ranzige sfeer vanuit gaan. Dat heb je trouwens tegenwoordig met de hele beleving van sexualiteit. Het is vaak niet de romantische liefde tussen man en vrouw meer, maar gewoon genieten en consumeren van het vlees, De Geest is eruit. Ik denk dat de Bijbel wel duidelijk is over homo sexualiteit, net zoals over echtscheiding: namenlijk het is niet het IDEAAL wat God voor ogen had. Ik geloof wel dat we dat ideaal moetn blijven nastreven met z'n allen, omdat daar ware liefde en veiligeid in schuilgaat.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:16
T_ID
T_ID is offline
dat maakt jou weinig beter dan mensen die zich op andere gronden superieur achten....

om eerlijk te zijn vind ik een beetje een ranzig en haatdragend sfeertje van die stelling uitgaan.
Oud 25-10-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 24-10-2004 @ 16:48 :
Ik geloof dat Homo sexualiteit NIEt de bedoeling is van de Schepping.
Okee, dat kan.
Citaat:

Het is onnatuurlijk
Waarom is het onnatuurlijk? Het komt ook bij dieren voor enzo.
Citaat:

en voor zover ik het mag beoordelen, vind ik er vaak een ranzige sfeer vanuit gaan. Dat heb je trouwens tegenwoordig met de hele beleving van sexualiteit. Het is vaak niet de romantische liefde tussen man en vrouw meer, maar gewoon genieten en consumeren van het vlees, De Geest is eruit.
Okee, maar dan heb je het over sex zonder liefde, in het algemeen. Sex tussen 2 mannen kan ook uit liefde zijn hoor.
Citaat:

Ik denk dat de Bijbel wel duidelijk is over homo sexualiteit, net zoals over echtscheiding: namenlijk het is niet het IDEAAL wat God voor ogen had. Ik geloof wel dat we dat ideaal moetn blijven nastreven met z'n allen, omdat daar ware liefde en veiligeid in schuilgaat.
Ik ben het met je eens als je het over liefde en sex in het algemeen hebt. Maar als homo kun je ook het ideaal nastreven: alleen sex uit liefde, geen echtscheiding, enz.
Wat moet je dan doen als je homo blijkt te zijn? Het onderdrukken? Toch maar met een vrouw trouwen en sex met haar hebben? Nee, want dat klopt niet met het ideaal.. want dan is het niet uit liefde. Het enige wat je dan kunt doen is de rest van je leven geen sex meer hebben en altijd alleen blijven.. zou jij dat doen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 10:46
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 25-10-2004 @ 14:04 :
Okee, dat kan.

Waarom is het onnatuurlijk? Het komt ook bij dieren voor enzo.

Okee, maar dan heb je het over sex zonder liefde, in het algemeen. Sex tussen 2 mannen kan ook uit liefde zijn hoor.

Ik ben het met je eens als je het over liefde en sex in het algemeen hebt. Maar als homo kun je ook het ideaal nastreven: alleen sex uit liefde, geen echtscheiding, enz.
Wat moet je dan doen als je homo blijkt te zijn? Het onderdrukken? Toch maar met een vrouw trouwen en sex met haar hebben? Nee, want dat klopt niet met het ideaal.. want dan is het niet uit liefde. Het enige wat je dan kunt doen is de rest van je leven geen sex meer hebben en altijd alleen blijven.. zou jij dat doen?
Ik denk dat de hele schepping is verandert door de zondeval, dus dat er bij dieren ook onnatuurlijke dingen gebeuren. Ziektes zijn ook nooit de bedoeling van God geweest, komen ook bij mens en dier voor. Ik weet echt niet wat ik zou doen als ik homo was. Ik ken wel verhalen van mensen die door Jezus helemaal verandert zijn, ook in hun sexuele geaardheid. Ik denk dat liefde en barmhartighied zowiezo veel belangrijker zijn dan wetticisme, dus dat ben ik met je eens.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:29
T_ID
T_ID is offline
uhm, leonkorn, jouw bovenstaande redenatie gaat als:

zondeval, alle zonden vergeven => aarde gaat naar de kloten.

uhm, je zou het tegenovergestelde verwachten...
Oud 26-10-2004, 16:48
RanC
RanC is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 26-10-2004 @ 10:46 :
Ik denk dat de hele schepping is verandert door de zondeval, dus dat er bij dieren ook onnatuurlijke dingen gebeuren. Ziektes zijn ook nooit de bedoeling van God geweest, komen ook bij mens en dier voor. Ik weet echt niet wat ik zou doen als ik homo was.
Of homoseksualiteit onnatuurlijk is, ligt er aan hoe je het bekijkt...
Onder dieren is homoseksualiteit -> natuurlijk
Homoseksualiteit heeft geen voortplanting tot gevolg -> onnatuurlijk.

En hoe kun je weten dat die ziekten nooit de bedoeling zijn geweest van God? Misschien zijn ze er juist om een constante stroom van zieltjes naar de Hemel te genereren. Heeft zijne Heiligheid je dat persoonlijk verteld ofzo?
Nogal een vreemde opmerking van je, aangezien Zijne Almachtige Heiligheid zelf vaak genoeg met Plagen en Ziekten strooit alsof het pepernoten zijn.

Citaat:
Ik ken wel verhalen van mensen die door Jezus helemaal verandert zijn, ook in hun sexuele geaardheid. Ik denk dat liefde en barmhartighied zowiezo veel belangrijker zijn dan wetticisme, dus dat ben ik met je eens.
Ik ken ook verhalen van mensen die eerst helemaal bezeten waren van het geloof, en toen opeens heftige atheisten werden. M.a.w.; your point being?

Wat is trouwens jouw definitie van "liefde" en "barmhartigheid"?
In sommige culturen stimuleerde men seks tussen de leerling en zijn mentor als bevestiging van de band tussen de twee. (Lees: liefde)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 17:29
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Ik ken wel verhalen van mensen die door Jezus helemaal verandert zijn, ook in hun sexuele geaardheid.
Not possible dude.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 17:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
actionhank schreef op 26-10-2004 @ 17:29 :
Not possible dude.
hij bedoelde waarschijnlijk te zeggen: "die door externe druk hun geaardheid zijn gaan onderdrukken"
Oud 26-10-2004, 17:38
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het domme vind ik dat heel veel jongeren niet uit kunnen leggen, al gaan ze elke week naar de moskee en bidden ze tich keer per dag, waarom het niet mag dat je homo bent.

Ik heb talloze keren het aan mijn ex vriendinnen gevraagd en er kwam nooit een zinnig antwoord uit.

Slap Dit is blijkbaar puur gebaseerd op wat hun is ingeprent en verder niets.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 26-10-2004 @ 17:38 :

Het staat in de Thora,Indjiel(bijbel) en de koran.

Daaruit maken ze het op dat god ertegen is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
makelville schreef op 26-10-2004 @ 18:02 :
Het staat in de Thora,Indjiel(bijbel) en de koran.

Daaruit maken ze het op dat god ertegen is.
en als je dan geloofd dat er een godheid is, en dat die godheid de schrijver is van dat boek, dan neem je dus alles voor waar aan wat er in dat boek staat.
laat er in een boek kunnen staan dat god niet van homo's houdt bijvoorbeeld ofzo.

en god schijnt man en vrouw voor elkaar te hebben geschapen. zie voortplanting. daarom mag het niet. en het is onnatuurlijk. daarom mag het niet. en het is buitentraditioneel. en daarom mag het niet. enz.?!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 21:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik denk dat de hele schepping is verandert door de zondeval, dus dat er bij dieren ook onnatuurlijke dingen gebeuren. Ziektes zijn ook nooit de bedoeling van God geweest, komen ook bij mens en dier voor. Ik weet echt niet wat ik zou doen als ik homo was. Ik ken wel verhalen van mensen die door Jezus helemaal verandert zijn, ook in hun sexuele geaardheid. Ik denk dat liefde en barmhartighied zowiezo veel belangrijker zijn dan wetticisme, dus dat ben ik met je eens.
Ten eerste zijn ziektes om te verkomen dat de wereld niet overbevolkt raakt. Als er op 1 plek te veel van het zelfde soort rondloopt, onstaan nu eenmaal ziektes. Niet alleen bij dieren, maar ook bij mensen.

Ten tweede vind ik het knap dat je verhalen kent over mensen die door jezus zijn veranderd. Hoe oud waren eigenlijk die gasten Zeker toch wel meer dan 2000 jaar.

Ten derde, en dit is misschien een gevaarlijke opmerking, is de kans groot dat God, als die bestaat, jou vierkant uitlacht. Een persoon met een beetje verstand weet dat dat nergens op slaat wat jij hebt gepost. Volgens mij heeft God juist een hekel aan mensen die soort onzin roepen. En helemaal als ze zijn naam gebruiken.

Ten vierde, weet je wel hoeveel mensen je wel niet kwetst met je uitspraken. Er zijn zat mensen door hun familie verstoten alleen maar omdat ze homo zijn. Ze worden de deur uitgegooid alsof het grof vuil is. Hoe zou je eigenlijk reageren als een van je vrienden homo zou zijn. Zou je hem niet meer spreken, proberen te verandere naar hetero of gewoon je schouders ophalen.

Sorry dat ik zo reageer, maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen zo bekrompen denken.
Oud 26-10-2004, 23:58
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-10-2004 @ 13:10 :
Het is de meeste mensen wel bekend dat er in de Bijbel negatief over homoseksuelen wordt gedaan. Wat er letterlijk staat weet ik niet.

Laatst waren homoseksuelen en de Islam weer in het nieuws toen Balkenede een boek wilde verbieden waar dergelijke teksten over homoseksuelen in stonden.

Wat vinden Christenen en Moslims ed over dit soort teksten en over de passages die in hun Bijbel staan over homoseksuelen? Ik dacht dat er altijd gezegd wordt dat je de Bijbel niet letterlijk moet nemen, dat het om de boodschap gaat. Maar toch zijn er nog mensen die echt vinden dat homoseksuelen onrein zijn ed. Hoe kan dat? Hoe gaan gelovige mensen hiermee om?

Tegen Christenen, Moslims en alle andere mensen die in een God of Goden geloven heb ik maar een ding te zeggen. Als je zoveel in Hem/Hen gelooft, laat Hem/Hen dan beslissen of homoseksuelen goed of fout is, maar ga zelf niet lopen oordelen. (Ikzelf heb trouwens niks tegen homoseksuelen.)

Laatst gewijzigd op 27-10-2004 om 00:04.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:07
Vice
Vice is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 26-10-2004 @ 23:58 :
Tegen Christenen, Moslims en alle andere mensen die in een God of Goden geloven heb ik maar een ding te zeggen. Als je zoveel in Hem/Hen gelooft, laat Hem/Hen dan beslissen of homoseksuelen goed of fout is, maar ga zelf niet lopen oordelen. (Ikzelf heb trouwens niks tegen homoseksuelen.)
Idd. Helaas denken nog veel mensen dat ze voor God kunnen praten.
Oud 27-10-2004, 13:07
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-10-2004 @ 21:12 :
Ten eerste zijn ziektes om te verkomen dat de wereld niet overbevolkt raakt. Als er op 1 plek te veel van het zelfde soort rondloopt, onstaan nu eenmaal ziektes. Niet alleen bij dieren, maar ook bij mensen.

Ten tweede vind ik het knap dat je verhalen kent over mensen die door jezus zijn veranderd. Hoe oud waren eigenlijk die gasten Zeker toch wel meer dan 2000 jaar.

Ten derde, en dit is misschien een gevaarlijke opmerking, is de kans groot dat God, als die bestaat, jou vierkant uitlacht. Een persoon met een beetje verstand weet dat dat nergens op slaat wat jij hebt gepost. Volgens mij heeft God juist een hekel aan mensen die soort onzin roepen. En helemaal als ze zijn naam gebruiken.

Ten vierde, weet je wel hoeveel mensen je wel niet kwetst met je uitspraken. Er zijn zat mensen door hun familie verstoten alleen maar omdat ze homo zijn. Ze worden de deur uitgegooid alsof het grof vuil is. Hoe zou je eigenlijk reageren als een van je vrienden homo zou zijn. Zou je hem niet meer spreken, proberen te verandere naar hetero of gewoon je schouders ophalen.

Sorry dat ik zo reageer, maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen zo bekrompen denken.
Ten eerste, kwam de ziekte pas in de wereld na de zondeval, dus doordat de mens het voor de hele schepping al had verknalt.

Ten tweede bedoelt leocorn waarschijnlijk die verhalen van mensen die Jezus hebben leren kennen, zowel letterlijk als via de bijbel, van zowel de mensen 2000 jaar geleden tot op de dag van vandaag en die tot aan de wederkomst van Jezus Christus nog zullen gebeuren. Hoewel ik over verandering van de geaardheid zelf geen verhalen over heb gehoord, heb ik wel van mentale veranderingen gehoord.

Ten derde:
Luc 10:
3 Gaat heen, zie, Ik zend u als lammeren midden onder wolven
16 Wie naar u hoort, hoort naar Mij; en wie u verwerpt, verwerpt Mij; en wie Mij verwerpt, verwerpt Hem, die Mij gezonden heeft.

Ten vierde:
De homosexualiteit is verkeerd en dat mogen wij niet verzwijgen, dat houdt niet in dat wij homo's veroordelen of dat men hen zomaar moet verstoten.
Zou een van mijn vrienden homo zijn, is het geheel aan hem of hij met mij wil blijven spreken, aangezien hij van mijn standpunt op de hoogte zou zijn.
Dat is zo'n zelfde geval als dat ik een paar vrienden heb die zouden samenwonen, in dat geval is het ook aan hen, als ik hen waarschuw dat het verkeerd is.
Of als iemand vloekt zal ik daar wat van zeggen, is het een vriend, dan is het aan hem om het contact te verbreken.

Laatst gewijzigd op 27-10-2004 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 13:45
El_Nour
El_Nour is offline
Wat ik pas triest vind is dat er gelovigen zijn die in de knoop zitten met hun sexuele geaardheid een huwelijk aangaan met iemand van het andere geslacht, met enkel en alleen de reden om anderen de mond te snoeren over hun homosexualiteit.
Oud 27-10-2004, 13:53
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Simoen schreef op 26-10-2004 @ 17:38 :
Het domme vind ik dat heel veel jongeren niet uit kunnen leggen, al gaan ze elke week naar de moskee en bidden ze tich keer per dag, waarom het niet mag dat je homo bent.

Ik heb talloze keren het aan mijn ex vriendinnen gevraagd en er kwam nooit een zinnig antwoord uit.

Het gaat niet zozeer om het 'homo zijn', maar om het praktizeren ervan.
Net als dat sex voor het huwelijk tussen een man en een vrouw verboden is, is het ook verboden dat een man en een man, of een vrouw en een vrouw, sex hebben. Daar er van een huwelijk tussen 2 personen van hetzelfde geslacht vanuit Joods, Christelijk of Islamitisch oogpunt geen sprake kan zijn is het praktizeren van homosexualiteit dus vanzelfsprekend verboden.
Oud 27-10-2004, 15:11
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 26-10-2004 @ 23:58 :
ik wil niet ontkennen dat het waar is wat je zegt, maar dat god dat moet beslissen raakt kant nog wal .
god moet maar beslissen of je iemand mag vermoorden, dus ga ik maar bij de pakken neer zitten. dat is toch onzin. god heeft door de bijbel besloten dat homoseksuele geaardheid niet de normale weg is, dus dan mag je toch zelf wel oordelen?! als je god overal over moet laten oordelen, kan je natuurlijk ook weer niet leven he.

waar je zeker wel gelijk in hebt, is het interpreteren van die bijbel. de 1 zegt homofielen zijn slecht, de ander zegt homoseksuelen zijn slecht en weer een ander zegt dat het helemaal niet slecht is. of iets daar tussen in. en dan is het ook wel zo: daar mag je niet over oordelen. en je mag sowieso al geen mensen veroordelen, mss.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:29
RanC
RanC is offline
Godsdiensten zijn in veel gevallen bekrompen, maar daar moeten wij respect voor hebben omdat dat zo hoort.
Politieke correctheid enzo...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Einherjar schreef op 27-10-2004 @ 13:07 :

Ten tweede bedoelt leocorn waarschijnlijk die verhalen van mensen die Jezus hebben leren kennen, zowel letterlijk als via de bijbel, van zowel de mensen 2000 jaar geleden tot op de dag van vandaag en die tot aan de wederkomst van Jezus Christus nog zullen gebeuren. Hoewel ik over verandering van de geaardheid zelf geen verhalen over heb gehoord, heb ik wel van mentale veranderingen gehoord.
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat de overleveringen over Jezus Christus verschillende kanten oplopen en vooral de stukke uit het NT zijn opgefraaid. Zie voor meer info http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=921902
Citaat:
Ten derde:
Luc 10:
3 Gaat heen, zie, Ik zend u als lammeren midden onder wolven
16 Wie naar u hoort, hoort naar Mij; en wie u verwerpt, verwerpt Mij; en wie Mij verwerpt, verwerpt Hem, die Mij gezonden heeft.
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Iedereen die het niet met je eens is, verwerpt God? Los van dat dit nergens op slaat, verwijs ik ook naar bovenstaand topic, omdat niet is bewezen dat Jezus de zoon van God is.
Citaat:
Ten vierde:
De homosexualiteit is verkeerd en dat mogen wij niet verzwijgen, dat houdt niet in dat wij homo's veroordelen of dat men hen zomaar moet verstoten.
Waarom is homosexualiteit dan verkeerd, omdat het in de Bijbel staat? Waarom zou God mensen scheppen die verkeerd zijn. Aangezien hij almachtig en alwetend is, moet hij dit dus kunnen veranderen. Omdat hij dit niet doet is het waarschijnlijk zo dat hij dit niet verkeerd vindt. Het OT is nogal een oud boek, wellicht dat de schrijvers ervan een wat 'andere' interpretatie aangaven.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ten vierde:
De homosexualiteit is verkeerd en dat mogen wij niet verzwijgen,
ik vind mensen die dat vinden verachtelijk, zie je mij actie voeren om extremere christenen rechten te ontnemen en te discrimineren.

(hopelijk wordt deze post voor de verandering niet verwijderd, aangezien ik reageer op iets grofs)
Oud 27-10-2004, 19:01
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2004 @ 18:09 :
ik vind mensen die dat vinden verachtelijk, zie je mij actie voeren om extremere christenen rechten te ontnemen en te discrimineren.

(hopelijk wordt deze post voor de verandering niet verwijderd, aangezien ik reageer op iets grofs)
Er bestaat geen recht op seks. Het is mensonterend als men denkt dat men daar recht op hebt, want in dat geval maakt men de ander tot een consumptiegoed.

Zou jij iemand die je er op wijst dat door rood licht rijden niet mag uitmaken voor iemand die anderen hun rechten ontneemt en discrimineert? Krankzinnige wereld is dit.
Oud 27-10-2004, 19:54
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-10-2004 @ 17:44 :

Waarom is homosexualiteit dan verkeerd, omdat het in de Bijbel staat? Waarom zou God mensen scheppen die verkeerd zijn. Aangezien hij almachtig en alwetend is, moet hij dit dus kunnen veranderen. Omdat hij dit niet doet is het waarschijnlijk zo dat hij dit niet verkeerd vindt. Het OT is nogal een oud boek, wellicht dat de schrijvers ervan een wat 'andere' interpretatie aangaven.
Waarom schiep god moordenaars, verkrachters, dieven en oplichters?

Als je van het principe uitgaat dat omdát god almachtig en alwetend is hij de wereld perfect zou hebben gemaakt, dan heb je geen god nodig die de mens beoordeelt op de dag des oordeels.
Oud 27-10-2004, 19:56
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ten eerste, kwam de ziekte pas in de wereld na de zondeval, dus doordat de mens het voor de hele schepping al had verknalt.
Nou, dan is die zondeval een hele goede zaak geweest voor het voortbestaan van vele diersoorten.
Oud 27-10-2004, 20:00
RanC
RanC is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 27-10-2004 @ 19:54 :
Waarom schiep god moordenaars, verkrachters, dieven en oplichters?

Als je van het principe uitgaat dat omdát god almachtig en alwetend is hij de wereld perfect zou hebben gemaakt, dan heb je geen god nodig die de mens beoordeelt op de dag des oordeels.
Lol, goed punt.
Alleen verkeerde topic.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:00
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-10-2004 @ 17:44 :
[B]Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat de overleveringen over Jezus Christus verschillende kanten oplopen en vooral de stukke uit het NT zijn opgefraaid. Zie voor meer info http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=921902
[b]
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Iedereen die het niet met je eens is, verwerpt God? Los van dat dit nergens op slaat, verwijs ik ook naar bovenstaand topic, omdat niet is bewezen dat Jezus de zoon van God is.

Op jouw stuk over het NT ben ik nog bezig, komt volgende week ergens, had het al af willen hebben, maar heb andere bezigheden, Het is soms erg krom, zoek oa. maar wat meer uit over keizer Diocletianus.

Nee, niet iedereen die het met mij niet eens is. Wel iedereen, die niet wil luisteren naar het Woord des Heren, verkondigd door zijn getuigen, die de christenen genoemd worden, omdat zij het Woord bewaren en van Hem getuigen.
Want zoals wij Zijn boodschappers zijn, zo is God onze zender, wie dan naar een van ons, op grond van de boodschap van onze zender, niet hoort en zelfs verwerpt heeft daarmee onze zender verworpen.

Ik dacht dat iedereen al wist dat de mens de oorzaak is van alle problemen op de aarde. God heeft de aarde met al wat daar op is goed geschapen. Het komt door de mens dat die schepping nu zo ellendig erbij staat, doordat de mens zich van God heeft afgekeerd en zich tot de duisternis heeft gekeerd, hoewel zij die duisternis licht noemen, zodat er tegenwoordig zelfs een term verlichting bestaat die eigenlijk het tegenovergestelde inhoudt.

Omdat de VN de macht en de kracht en de mensen ter plaatse had, om mensen in Balkan te beschermen is genocide goed, omdat zij niets hebben gedaan om dit te voorkomen. Rare redenatie vind ik.

Verder welke andere interpretatie kun je geven op de volgende tekst die in een patriarchale samenleving werdt opgetekend?

En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

En na een hele waslijst vol seksuele gruwelen komt dan nog:

Verontreinigt u niet door dit alles, want door dit alles hebben zich verontreinigd de volken die Ik voor u uit wegdrijf. Het land toch werd verontreinigd en Ik vergold daaraan zijn ongerechtigheid, zodat het land zijn inwoners uitspuwde.
Oud 27-10-2004, 20:08
RanC
RanC is offline
Even tussendoor.

Als God zo perfect is als jij zegt.
Dan wist hij toch dat wij ons zouden afkeren?

Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:10
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-10-2004 @ 19:56 :
Nou, dan is die zondeval een hele goede zaak geweest voor het voortbestaan van vele diersoorten.
Nee, juist het tegenovergestelde, daardoor is het juist zo dat diersoorten kunnen uitsterven.
Oud 27-10-2004, 20:24
RanC
RanC is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 27-10-2004 @ 20:10 :
Nee, juist het tegenovergestelde, daardoor is het juist zo dat diersoorten kunnen uitsterven.
Nee, dat komt omdat wij mensen een voorliefde hebben voor verschillende soorten vlees/huiden/etc. en maar niet hard genoeg dood gaan om het ecosysteem in stand te houden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:50
Chrizzle
Chrizzle is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 11-10-2004 @ 07:16 :
Ik geloof alleen dat het op sexueel gebied niet zo hoord, niet zo gemaakt is, en gewoon niet nouja, in elkaar past zeg maar.
Als je denkt dat vrouwen niet in vrouwen passen en mannen niet in mannen heb je niet veel fantasie.

Tip: zie je eigen naam.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:54
Vice
Vice is offline
Citaat:
Anders zouden er geen ziektes zijn bedoel je? Nou, dan is het maar goed dat de zondeval gekomen is. Een wereld zonder zietes is wereld met te veel mensen en dieren. Normaal gesproken zouden dan ziektes onstaan om de sterke groei te verminderen. Helaas gaat dat een beetje moeilijk met als gevolg dat het nogal ol wordt. Op drukke plekken kunnen mensen eerder aan elkaar ergeren en agressiever worden, maar dat is ook een zonde dus dat gebeurt ook niet. De wereld wordt steeds maar voller. Aangezien iedereen hetero is, sex hebben en geen anticonceptiemiddelen gebruiken, komen er ook steeds meer nakomelingen. De wereld wordt weer wat voller. Na een tijdje is er te weinig voedsel en zal iedereen verhongeren. Stelen bestaat tenslotte niet.

Maar om eerlijk te zijn denk ik dat dit niet de bedoeling van God zou zijn.
Oud 27-10-2004, 21:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 27-10-2004 @ 19:01 :
Er bestaat geen recht op seks. Het is mensonterend als men denkt dat men daar recht op hebt,
weet waar geen recht op is?

aan andere mensen voorschrijven hoe te leven. Het is werkelijk hemeltergend als men denkt op basis van een geloof aan anderen dingen te mogen voorschrijven.

wat is nu precies de reden dat je een hekel hebt aan homo's? je bent toch niet door een gebeten ofzo?

het enige mogelijke antwoord is "want dat staat in de bijbel"

wat is dat voor reden? mag ik mensen haten en discrimineren omdat dat toevallig in een boek staat geschreven?
Oud 27-10-2004, 21:34
RanC
RanC is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2004 @ 21:29 :
weet waar geen recht op is?

aan andere mensen voorschrijven hoe te leven. Het is werkelijk hemeltergend als men denkt op basis van een geloof aan anderen dingen te mogen voorschrijven.

wat is nu precies de reden dat je een hekel hebt aan homo's? je bent toch niet door een gebeten ofzo?

wat is dat voor reden? mag ik mensen haten en discrimineren omdat dat toevallig in een boek staat geschreven?
Rustig oude rakker.
Wij, de atheisten, moeten respect tonen voor het geloof. Anders aan ze weer zeiken bij de fb's.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 21:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
RanC schreef op 27-10-2004 @ 21:34 :
Rustig oude rakker.
Wij, de atheisten, moeten respect tonen voor het geloof. Anders aan ze weer zeiken bij de fb's.
mwo, als iemand zo'n haat tegenover homo's ten toon spreid is zo'n reactie wel gepast denk ik.

zo niet, dan merk je het wel omdat er opeens "verbannen lid" onder m'n naam staat.
Oud 27-10-2004, 22:02
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als er eens een vooraanstaande homo zou zeggen: 'religie is een zonde en een ziekte! Gelovigen moeten daarvan genezen worden'.
Oud 27-10-2004, 23:49
Vice
Vice is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2004 @ 21:41 :
mwo, als iemand zo'n haat tegenover homo's ten toon spreid is zo'n reactie wel gepast denk ik.

zo niet, dan merk je het wel omdat er opeens "verbannen lid" onder m'n naam staat.
Lijkt me erg sterk. Tenslotte post je die dingen niet om hem te pesten, maar duidelijk te maken dat je het totaal niet eens bent met zijn ideeen over homoseksualiteit.
Oud 28-10-2004, 13:35
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-10-2004 @ 22:02 :
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als er eens een vooraanstaande homo zou zeggen: 'religie is een zonde en een ziekte! Gelovigen moeten daarvan genezen worden'.
Heete die niet Karl Marx???

En hebben Lenin en Stalin niet geprobeerd het te genezen????

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 14:31
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:

Gozer jij leest niet goed. Ik ben een christen en een vriend van mij is homo, dus wij hebben geen hekel aan homo's, trouwens er zijn genoeg christenen die homo zijn.

Wel hebben we een hekel aan de "homoseksualiteit" in het algemeen en dan vooral de begeerte die bij homoseksualiteit horen.
God verafschuwd het als twee mensen van het zelfde geslacht met elkaar naar bed gaan. Zo heeft Hij de mens niet gebouwd.

En waarom wij dat vinden is idd dat God dat gezegt heeft, of zoals jullie het willen, omdat het in de Bijbel staat. Maar God spoort ons niet aan om die mensen te haten en al helemaal niet om ze te discrimineren. Jezus zegt zelf, Heb je naaste lief als jezelf.

Dus conclusie, Christenen haten homo's niet, alleen de homoseksualiteit en dan voornamelijk de begeerte.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 14:44
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Haten wel, discrimineren niet. En dat doen de gelovigen dan ook niet.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 16:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 28-10-2004 @ 13:35 :
Heete die niet Karl Marx???

En hebben Lenin en Stalin niet geprobeerd het te genezen????
afgezaagd, dom, onwaar.

verdere woorden voor deze post ontbreken me, dit soort uitroepen zijn absoluut niet constructief.

(note: Stalin heeft voor priester gestudeerd in Tiflis. nuff said)

@valliantwarror, je weet dat god homo's haat? hoe weet je dat, heb je hem laatst nog gesproken dan? (en kom niet met de bijbel aanzetten aub, zie vorige topic over betrouwbaarheid van de bijbel voor mijn antwoord)
Oud 28-10-2004, 16:19
leonkorn
leonkorn is offline
Zozo het blijkt nogal wat emoties los te maken dit onderwerp. Er zijn een aantal zaken die mij opvallen:

* De gezaghebbende autoriteit van de Bijbel is zwaar terrein aan het verliezen, dit zie je op allerlei terreinen terug en zal volgens de Bijbel uiteindelijk leiden tot de opstanding van de mens der wetteloosheid (eindtijd!!).

* Als christenen getuigen van wat God in de Bijbel zegt over homosexualiteit, heeft dat niets met haten te maken, in tegendeel juist met LIEFDE, omdat het juist met de weg naar God te maken heeft.

* Veel atheisten verdedigen zich met God die almachtig is en verzuimd (heeft?) om ervoor te zorgen dat het beter gaat met de wereld. Zij stellen zich op zo van, laat Hem maar eens voelen wat wij voelen en dezelfde verleidingen en ontberingen meemaken en er iets aan doen. Zijn antwoord is Jezus. Misschien een leuke topic: " hoe zou de wereld er zonder Jezus hebben uitgezien"
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 16:26
Vice
Vice is offline
Dan zouden we iedergeval in een ander jaartal leven. Waarschijnlijk zullen er ook andere godsdiensten bestaan, andere cultuur, maar we blijven mensen. En homoseksualiteit zou ook bestaan. Of het dan geaccepteerd wordt, kan ik niet zeggen.
Oud 28-10-2004, 16:35
T_ID
T_ID is offline
aha, als je iemand haat is dat liefde?

dan zal het afslachten van een hoop mensen vast het toppunt van liefdevol handelen zijn?

het argument daarvoor is overigens redelijk d*m, aangezien je in feite beweerd dat iedereen die niet volgens de bijbel leeft, het eind van de wereld veroorzaakt.

ken je nog meer van dat soort impliciete beledigingen?

Oud 28-10-2004, 18:41
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 28-10-2004 @ 16:19 :
* Als christenen getuigen van wat God in de Bijbel zegt over homosexualiteit, heeft dat niets met haten te maken, in tegendeel juist met LIEFDE, omdat het juist met de weg naar God te maken heeft.
is een liefde tussen een man en vrouw de weg naar god dan? . ik zie de weg naar god niet. ik bedoel: de link naar de weg van god .

liefde ja. wat heb je aan liefde? wat is liefde? dit?
je kan allemaal makkelijk praten. ja, de mensen niet verwerpen hoor, want nee, god houdt van alle mensen en je moet je naaste liefhebben. maar ondertussen verstoot je iemand wel. ik neem aan dat homoseksuele geaardheid een deel van je iemand aan gaat.

en dan gaat het om de vraag: kun je homo en christen zijn? is er een leven voor je dan? en kom nou niet met god is het leven en je hebt alleen god nodig en hij is je leven en je kan altijd naar hem toe etc, want dat vind ik niet helemaal haalbaar

denk je eens in, wat het is, om homo EN christen te zijn.

bah

@T_ID, je hoeft je echt niet beledigd te voelen, want je beledigd zelf ook vaak zat, alleen dan regelrechter.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:54
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 28-10-2004 @ 18:41 :

denk je eens in, wat het is, om homo EN christen te zijn.
bah
Beeld je eens in, wat het is, om Christen, Conservatief, V en enorm narrow minded te zijn.

Oh wacht dat kan jij want je bent ze allemaal
Oud 28-10-2004, 18:56
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Apomes schreef op 28-10-2004 @ 18:54 :
Beeld je eens in, wat het is, om Christen, Conservatief, V en enorm narrow minded te zijn.

Oh wacht dat kan jij want je bent ze allemaal
er bestaat een mogelijkheid dat je het niet helemaal begrepen hebt, maar toch. dank je .
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:15
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-10-2004 @ 16:13 :
@valliantwarror, je weet dat god homo's haat? hoe weet je dat, heb je hem laatst nog gesproken dan? (en kom niet met de bijbel aanzetten aub, zie vorige topic over betrouwbaarheid van de bijbel voor mijn antwoord)
Jij kan nog steeds niet lezen he?
En jij moet niet steeds blijven verwijzen naar dat onbenullig stukje van jou, dat is nog erger dan dat ik naar de Bijbel verwijs.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 21:04
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 28-10-2004 @ 14:31 :
God verafschuwd het als twee mensen van het zelfde geslacht met elkaar naar bed gaan. Zo heeft Hij de mens niet gebouwd.
Hahaha, ja inderdaad. Ik zie de arme man al naar beneden kijken van op z'n wolk: "Gátverdamme zeg! Hier moest een moedige strijder eens een stokje voor steken."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten