Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2002, 23:36
ruby soho
Avatar van ruby soho
ruby soho is offline
waarom moeten mensen zich altijd tegenover elkaar bewijzen?
dan heb k t niet alleen over t idee van dat menen per sé een grotere auto dan de buren moeten hebben, maar ook kleine dingen als het jij-bent-een-wannabe-want-je-luistert-naar-slipknot-gezeik tussen de alto's (om maar een voorbeeld te noemen)
waarom willen mensen altijd beter zijn dan anderen (of liever: zich beter voordoen dan anderen) ?
zou t leven niet een stuk chiller zijn als we gwoon elkaar gwoon lekker laten leven en niet altijd zo op elkaar letten ?

*zucht, stopt maar weeres met nutteloze topics plaatsen*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2002, 23:51
Verwijderd
Mensen kunnen zichzelf alleen profileren ten opzichte van anderen. Als jij briljant bent en hartstikke knap, dan moet je dat bevestigd krijgen door anderen, anders heb je er niets aan. Als je het alleen aan jezelf kunt bevestigen, dan is het inhoudsloos. Ik kan ook wel tegen mezelf vertellen dat ik een ontzettend knappe, aantrekkelijke en stoere bink ben, maar als niemand het daar mee eens is, heb ik er niets aan. Mensen hebben anderen nodig om zichzelf te bewijzen. Daaruit vloeit voort dat mensen zich béter willen voelen dan anderen. Daar ontlenen ze superioriteitsgevoel aan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 23:55
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mensen kunnen zichzelf alleen profileren ten opzichte van anderen. Als jij briljant bent en hartstikke knap, dan moet je dat bevestigd krijgen door anderen, anders heb je er niets aan. Als je het alleen aan jezelf kunt bevestigen, dan is het inhoudsloos. Ik kan ook wel tegen mezelf vertellen dat ik een ontzettend knappe, aantrekkelijke en stoere bink ben, maar als niemand het daar mee eens is, heb ik er niets aan. Mensen hebben anderen nodig om zichzelf te bewijzen. Daaruit vloeit voort dat mensen zich béter willen voelen dan anderen. Daar ontlenen ze superioriteitsgevoel aan.
Hier heb ik gewoon helemaal niks meer aan toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 23:58
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Hier heb ik gewoon helemaal niks meer aan toe te voegen.
Goed van mij he...stiekum ben ik gewoon keihard alto
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 23:59
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mensen kunnen zichzelf alleen profileren ten opzichte van anderen. Als jij briljant bent en hartstikke knap, dan moet je dat bevestigd krijgen door anderen, anders heb je er niets aan. Als je het alleen aan jezelf kunt bevestigen, dan is het inhoudsloos. Ik kan ook wel tegen mezelf vertellen dat ik een ontzettend knappe, aantrekkelijke en stoere bink ben, maar als niemand het daar mee eens is, heb ik er niets aan. Mensen hebben anderen nodig om zichzelf te bewijzen. Daaruit vloeit voort dat mensen zich béter willen voelen dan anderen. Daar ontlenen ze superioriteitsgevoel aan.
Alleen willen sommige mensen door iedereen knap, leuk en aardig worden gevonden en daar word je volgens mij niet echt gelukkig van. Je kunt toch niet bij iedereen in de smaak vallen! En natuurlijk wil je wel bevestiging, maar je bepaalt zelf voor een deel toch ook de norm. Als je constant maar wil horen dat je de allermooiste en de allerbeste bent kom je al snel van een koude kermis thuis. Ik trek me iets aan van de mening van mensen die belangrijk voor me zijn, maar toch zeker niet van iedereen.

Dat dat ook anders kan zijn weet ik uit ervaring, toen ik nog minder zeker van mezelf was, wilde ik bij iedereen in de smaak vallen, door iedereen aardig gevonden worden. Dat werkt gewoon zo niet. Dus natuurlijk trek je je iets aan van wat anderen vinden, maar té veel is ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 00:00
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
nare man schreef:


Goed van mij he...stiekum ben ik gewoon keihard alto
Dacht je nou echt dat ik dat niet doorhad
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 01:05
biertjehappen
Avatar van biertjehappen
biertjehappen is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:


Dacht je nou echt dat ik dat niet doorhad
Niet te bijdehand he grafsteen, wij zijn dus wel even allebij lid bij het zelfde alto dispuut
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 08:56
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
ruby soho schreef:

waarom willen mensen altijd beter zijn dan anderen (of liever: zich beter voordoen dan anderen) ?
zou t leven niet een stuk chiller zijn als we gwoon elkaar gwoon lekker laten leven en niet altijd zo op elkaar letten ?
m'n leven zou misschien wel 'chiller' zijn wanneer we niet zo op elkaar zouden letten, maar dan zouden wedstrijdjes ook overbodig zijn en het lijkt mij eerlijk gezegd best saai wanneer je je nergens zou hoeven bewijzen.
daarbij is het toch wanneer je harder werkt krijg je meer eten (dit werkt helaas niet overal en altijd zo), wanneer je harder rent of mooier turnt meer complimentjes... wanneer dit niet zo zou zijn zou de hele maatschappij lam liggen omdat je je toch niet hoeft te bewijzen en iedereen dus superlui is... niemand hoeft idd meer te laten zien hoe slim of knap ie is waardoor we geen ontwikkelde mensen meer zullen hebben.. enzenz..
waarom weet ik verder niet....
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 09:36
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind het idd ook gezeik, want ik word ook vaak genoeg uitgescholden voor wannabe omdat ik Slipknot, Cradle of Filth enz. ook goed vind..
Maarja, als mensen zich daardoor beter voelen moeten ze dat maar doen.. Ik kan mn eigen vrienden zelf wel uitzoeken..
Hun mening is dan toch niet van belang..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 12:08
Luca
Avatar van Luca
Luca is offline
Wat Nare Man zegt, daar ben ik het wel mee eens
__________________
Als ik een verzinsel ben, dan ben ik toevallig wel het beste verzinsel van de wereld -(Astrid Lindgren)-
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 12:09
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik vind dat er niet zoveel mis is met jezelf bewijzen,tot dat je andere mensen gaat gebruiken om er zelf beter van te worden..andere mensen de grond intrappen etc.
Maar eigenlijk ben je continue bezig met jezelf te bewijzen...denk aan toetsen op school,denk aan voetbalwedstrijdjes.
Ik denk dat iedereen het fijn vind om te horen dat hij/zij gewaardeerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 12:09
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
biertjehappen schreef:


Niet te bijdehand he grafsteen, wij zijn dus wel even allebij lid bij het zelfde alto dispuut
Ja een dispuut voor de wannabe-alto's zeker...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 12:51
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
ruby soho schreef:
waarom moeten mensen zich altijd tegenover elkaar bewijzen?
dan heb k t niet alleen over t idee van dat menen per sé een grotere auto dan de buren moeten hebben, maar ook kleine dingen als het jij-bent-een-wannabe-want-je-luistert-naar-slipknot-gezeik tussen de alto's (om maar een voorbeeld te noemen)
waarom willen mensen altijd beter zijn dan anderen (of liever: zich beter voordoen dan anderen) ?
zou t leven niet een stuk chiller zijn als we gwoon elkaar gwoon lekker laten leven en niet altijd zo op elkaar letten ?

*zucht, stopt maar weeres met nutteloze topics plaatsen*
*geeft knuf*

*is met je eens*

Op mensen letten is nutteloos. Stiekum doe ik het ook nog wel als ik een heel mooi meisje of jongen ofzo zie dan zeg ik gewoon die ziet er cool uit enz. Maar om nou echt competatief te gaan oordelen nee dankje daar ben ik overheen.
Ik denk toch echt dat het innerlijke van mensen telt.
Sommige van de mensen waar ik mee omgaan zien er dan ook niet uit maar kunnen wel lol maken en lullen.

__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 12:58
Fr@ukje
Avatar van Fr@ukje
Fr@ukje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mensen kunnen zichzelf alleen profileren ten opzichte van anderen. Als jij briljant bent en hartstikke knap, dan moet je dat bevestigd krijgen door anderen, anders heb je er niets aan. Als je het alleen aan jezelf kunt bevestigen, dan is het inhoudsloos. Ik kan ook wel tegen mezelf vertellen dat ik een ontzettend knappe, aantrekkelijke en stoere bink ben, maar als niemand het daar mee eens is, heb ik er niets aan. Mensen hebben anderen nodig om zichzelf te bewijzen. Daaruit vloeit voort dat mensen zich béter willen voelen dan anderen. Daar ontlenen ze superioriteitsgevoel aan.
hier sluit ik me volledig bij aan!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 13:18
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik vind dat er niet zoveel mis is met jezelf bewijzen,tot dat je andere mensen gaat gebruiken om er zelf beter van te worden..andere mensen de grond intrappen etc.
Maar eigenlijk ben je continue bezig met jezelf te bewijzen...denk aan toetsen op school,denk aan voetbalwedstrijdjes.
Ik denk dat iedereen het fijn vind om te horen dat hij/zij gewaardeerd wordt.
geeft gelijk, alleen dat bewijzen met toetsen op school heb ik helaas niet sow...
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 17:23
Sommetje
Sommetje is offline
Ik hoef me van mezelf niet zonodig te gaan bewijzen. Als ik vind dat ik mooi, intelligent of wat dan ook ben, dan vind ik dat belangrijk. Ik meet mezelf niet met anderen.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 09:05
shanli
shanli is offline
laat ik nou eens origineel doen

Citaat:
nare man schreef:
Mensen kunnen zichzelf alleen profileren ten opzichte van anderen. Als jij briljant bent en hartstikke knap, dan moet je dat bevestigd krijgen door anderen, anders heb je er niets aan. Als je het alleen aan jezelf kunt bevestigen, dan is het inhoudsloos. Ik kan ook wel tegen mezelf vertellen dat ik een ontzettend knappe, aantrekkelijke en stoere bink ben, maar als niemand het daar mee eens is, heb ik er niets aan. Mensen hebben anderen nodig om zichzelf te bewijzen. Daaruit vloeit voort dat mensen zich béter willen voelen dan anderen. Daar ontlenen ze superioriteitsgevoel aan.
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 11:35
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Uhm....wat nare man zegt klopt wel redelijk.

Maar als ik naar mezelf en m'n vrienden kijk dan zie ik geen rivaliteit of beter willen zijn ofzoiets. De een is daar beter in en de ander weer daar beter. En dat accepteert iedereen van elkaar en dat is alleen maar handig(kan je elkaar mee helpen).

Dus misschien is het meer bij mensen die je minder goed kent. In de klas ofzo(de meesten ga ik wel mee om maar kan ik nou geen echte vrienden noemen).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2002, 11:39
de
de is offline
Ach,

die nare man heeft ook alles maar uit het psychologie magazine
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 11:47
Faery
Faery is offline
Citaat:
de schreef:
Ach,

die nare man heeft ook alles maar uit het psychologie magazine


.. Door die nare kerel omlaag te halen met je toffe grapje () stijg jij in aanzien (nah, wat heet :]) .. stiekem wilde je je zelf bewijzen met die opmerking. ;]
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 13:41
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
hmzz tja zulke dingentjes (als Ruby-Soho) denk ik ook wel eens, maar aan de andere kant hebben mensen het gewoon nodig...
Beter te lijken dan een ander en jezelf daardoor nog beter gaan voelen..

Gelukkig kan je dan nog altijd bij vrienden en vriendinnen terecht (althans ik denk dat dat in veel gevallen toch wel zo is) waar geen/weinig rivaliteit heerst..
Althans bij mij is iedereen gewoon even geschift/normaal op zn eigen manier.. Ieder heeft zn eigen mening over dingen, zn eigen smaak en daar laten we het allemaal lekker bij..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 20:43
yvonnaah
Avatar van yvonnaah
yvonnaah is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mensen kunnen zichzelf alleen profileren ten opzichte van anderen. Als jij briljant bent en hartstikke knap, dan moet je dat bevestigd krijgen door anderen, anders heb je er niets aan. Als je het alleen aan jezelf kunt bevestigen, dan is het inhoudsloos. Ik kan ook wel tegen mezelf vertellen dat ik een ontzettend knappe, aantrekkelijke en stoere bink ben, maar als niemand het daar mee eens is, heb ik er niets aan. Mensen hebben anderen nodig om zichzelf te bewijzen. Daaruit vloeit voort dat mensen zich béter willen voelen dan anderen. Daar ontlenen ze superioriteitsgevoel aan.
pcies!!!! jij snapt het!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 22:18
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Faery schreef:
.. Door die nare kerel omlaag te halen met je toffe grapje () stijg jij in aanzien (nah, wat heet :]) .. stiekem wilde je je zelf bewijzen met die opmerking. ;]
go roel! en wouter, mja, dat zegt iedereen al...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 23:28
Verwijderd
ik heb schijt aan mensen serieus :/ kan me niet schelen of ze alto zijn of andere mensen denken dat ze alto zijn of ze punk zijn of wat dan ook ik zit lekker achter me pc-tje en laat de wereld maar lekker vergaan.....
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 01:14
gevaar
Avatar van gevaar
gevaar is offline
Citaat:
ruby soho schreef:
waarom moeten mensen zich altijd tegenover elkaar bewijzen?
dan heb k t niet alleen over t idee van dat menen per sé een grotere auto dan de buren moeten hebben,
zich willen bewijsen en een grotere auto moeten hebben zijn 2 verschillende dingen.
mensen willen zich bewijsen om zow vrienden te maken en te behouden daarom trappen ze ook bepaalde mensen in de grond
om stoer te lijken en dat ene meisje daarmee te laten zien hoe stoer wel niet...


het grotere auto moeten hebben dan je buurman dient meer om zichzelf gerust te stellen van.. kijk ik heb het meer gemaakt dan jij kerel.. ik heb de grotere autow dus ik verdien meer dus ik ben cooler/ beter/ enz
__________________
I will die. Until that time ure stuck whit me. Live with it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Particulier Engels leraar
OnegaiNL
37 07-09-2005 18:53
Drugs & Alcohol Meeting_vervolg
Verwijderd
176 03-05-2004 18:42
Psychologie jezelf bewijzen / trots
nescio
4 04-04-2004 12:59
Verhalen & Gedichten zomaar wat
DutchGirl
3 30-09-2003 21:41
Levensbeschouwing & Filosofie Geen schepper maar geloof in jezelf.
hamer&sikkel
11 20-08-2003 19:36
De Kantine jezelf bewijzen
anoniem17
10 31-10-2002 06:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.