Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 20:55
DZHAW
DZHAW is offline
Hey, ik werd laatst aangesproken door zon gozer van de eci. Nee, ik had geen idee wat dit was. Maargoed, ik verveelde me dus heb ik wel meegedaan. Ik zal het hele verhaal niet uitleggen, maar ff de essentiele dingen.

Ik heb iets ondertekend. (lijkt best op een contract, maar ik heb het niet vantevoren doorgelezen, pas nu)
Ik heb heel nadrukkelijk gevraagd of ik me al ergens aan bind door het te ondertekenen, en hij antwoorde van nee.
De lidmaatschap gaat pas in op 1 april.
Ik heb me gelegitimeerd met mn OV. (sinds wanneer is dat legitimatie?)
Mn naam staat er verkeerd op (al is het slechts mn voorletter)

Maar ik heb dus nu al de cds toegestuurd gekregen die ik eventueel zou willen als ik besluit lid te worden.

Ben ik nu gewoon de lul, omdat ik een contract heb ondertekend, of kan ik het nog opzeggen. Bovendien... ik heb het nadrukkelijk gevraagd of het al bindend is en hij zei van nee, ik zou me echt genaaid voelen als het nu wel zo is. Iemand tips?

Jah... echt dom...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 21:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is dom, maar dat betekent nog niet dat hij tegen je mag liegen.
Oud 21-01-2005, 21:38
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-01-2005 @ 22:14 :
Het is dom, maar dat betekent nog niet dat hij tegen je mag liegen.
Dat snap ik, maar bij wie ligt de bewijslast?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:01
Verwijderd
Heb je al gebeld of geschreven of niet afgezien kan worden van de overeenkomst? Misschien kom je er wel gratis vanaf, of met een paar euro administratiekosten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:31
Verwijderd
Zo'n overeenkomst kan je binnen 14 dagen (dacht ik) ongeldig maken. Dat staat achterop die brief die je van die jongen hebt gekregen. Maar ja, aangezien je de cd's al hebt, ben ik bang dat je langer dan 14 dagen geleden bent aangesproken.

Wat ik heb gedaan:
Ik werd ook aangesproken, leek me toen wel leuk, maar na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat het aanbod echt klein is; ik heb aangegeven dat ik er toch vanaf wilde zien. Ik kreeg geen gehoor, sterker nog; ik kreeg gewoon een pasje op gestuurd. Mijn welkomscadeau heb ik nooit gekregen. Nou ja, ik was het wel zat Ik heb een boze brief gestuurd waarin stond dat ik géén lid wenste te zijn en dat ik dat ook aan had gegeven. Ik stuurde het pasje mee terug, en ja, een weekje later kreeg ik een brief dat ik niet langer lid was.
(Ze zien wel in dat mensen werven op straat niet als netjes ervaren wordt, dus ik denk dat ze er niet moeilijk over doen.)

Stuur die cd's terug, stuur je pasje terug, en stuur een brief mee waarin je uitlegt wat je probleem is. (Alles aangetekend, is wel zo fijn.)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:44
Verwijderd
dom
is het woord niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Niet erg snugger om het niet eerst te lezen. gewoon STOM.
En als ze niks voor je betekenen zit je er dus gewoon een jaar aan vast (want dat duurd het minimaal). En moet je ieder kwartaal een bestelling doen.
Oud 22-01-2005, 09:51
Verwijderd
Of je er binnen veertien dagen vanaf kunt (bij wijze van afkoelperiode) hangt natuurlijk van de overeenkomst af, dat zal op de documentatie zelf staan. In principe is het natuurlijk niet zo dat je ook gebonden bent als de ander je letterlijk voorgelogen heeft door te zeggen dat je (nog) nergens aan gebonden bent. Het probleem is alleen wel dat je je handtekening hebt gezet, dus dat in principe zij erin zullen slagen te bewijzen dat jij een overeenkomst hebt gewild. Ik zou gewoon contact opnemen met die club en vertellen dat een van hun wervers de boel loopt te besodemieteren.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 11:57
ekki
ekki is offline
Mijn vriend was ook ooit zo snugger om ja te zeggen aan de deur. Bij hem werd het smoesje gebruikt dat alle boeken die ook bij bol.com te koop zijn bij de Nederlandse Boekenclub gekocht kunnen worden. Dat leek hem wel handig: dan kon ie daar z'n schoolboeken kopen.

Hij heeft dus ja gezegd, later bleek dat het niet waar was wat er werd gezegd (ze hebben idd een klein aanbod). Hij heeft een brief gestuurd en gezegd dat hij het belachelijk vond. Maar het welkomstcadeau wilde hij wel houden. Hij heeft toen 30 euro voor het welkomstcadeau betaald als ik het goed heb, en hij had geen overeenkomst met de Nederlandse Boekenclub.

Meestal zijn ze volgens mij gelukkig ook wel zo dat ze de overeenkomst stop zetten bij een dergelijke brief.
Oud 22-01-2005, 12:24
Verwijderd
Natuurlijk, ze hebben geen behoefte aan volstrekt onwillige leden. Als jij gewoon niet wilt betalen en je stuurt een brief dat je ervan af wilt, kunnen ze dat moeilijk weigeren. En als ze een automatische incassomachtiging hebben gekregen, dan zet je die gewoon stop bij je bank.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:18
loes appelmoes
loes appelmoes is offline
ff voor als het je niet lukt ervanaf te komen : ik ben ook lid van eci, ook aangesproken op straat (wel eerst alles gelezen ), eerst baalde ik er ook van, maar nu vind ik het wel handig eigenlijk, de meeste boeken zijn een paar euro goedkoper daar, scheelt toch weer!
Oud 24-01-2005, 14:27
DZHAW
DZHAW is offline
ik heb een mailtje gestuurd..en ik kan het allemaal terug sturen..en dan komt het allemaal goed
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:34
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 24-01-2005 @ 15:27 :
ik heb een mailtje gestuurd..en ik kan het allemaal terug sturen..en dan komt het allemaal goed
Dat is dan goed nieuws...

CLOSE.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 11:18
Verwijderd
Ik hoor een paar mensen het over een klein aanbod hebben... als je bij de nbc-site alleen al zoekt naar literatuur-romans vind je al 183 boeken... ik vind dat geen klein aanbod
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 12:10
ekki
ekki is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-01-2005 @ 12:18 :
Ik hoor een paar mensen het over een klein aanbod hebben... als je bij de nbc-site alleen al zoekt naar literatuur-romans vind je al 183 boeken... ik vind dat geen klein aanbod
Moet je 'ns op bol.com zoeken...
Ik vind 183 echt niet veel, hoor, als je vergelijkt hoeveel van dat soort boeken er daadwerkelijk bestaan.
Oud 27-01-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-01-2005 @ 12:18 :
Ik zoek altijd meer op een titel van een boek dat ik wil lezen, en daarvan hebben ze er nog nooit een in het assortiment gehad. Bol wel
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 27-01-2005 @ 13:10 :
Moet je 'ns op bol.com zoeken...
Ik vind 183 echt niet veel, hoor, als je vergelijkt hoeveel van dat soort boeken er daadwerkelijk bestaan.
Bol.com heeft er wel veel méér, maar daarom is 183 nog niet weinig, toch? In de gemiddelde boekenwinkel zijn het er een stuk minder qua nederlandstalige literatuurromans dan.
(overigens bestellen nbc en eci boeken voor je als je die wil... maar dat duurt dan wel even)
en bij een gemiddeld geprijsd boek zijn de verzendkosten hoger dan de korting die je krijgt, dat is ook niet zo geweldig
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:40
Chaucus
Chaucus is offline
Ik vind die boekenclub/ECI wel leuk omdat je in de catalogus soms boeken ziet met een korte beschrijving waardoor je besluit die toch ns te proberen, terwijl je ze anders miss nooit gezien had...bovendien hebben ze ook vaak wel leuke dingetjes voor n lage prijs erbij...
Oud 28-01-2005, 01:04
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-01-2005 @ 21:29 :
Bol.com heeft er wel veel méér, maar daarom is 183 nog niet weinig, toch? In de gemiddelde boekenwinkel zijn het er een stuk minder qua nederlandstalige literatuurromans dan.
(overigens bestellen nbc en eci boeken voor je als je die wil... maar dat duurt dan wel even)
en bij een gemiddeld geprijsd boek zijn de verzendkosten hoger dan de korting die je krijgt, dat is ook niet zo geweldig
Echter, bij de ECI ben je verplicht een aantal keren per jaar een product te kopen, en bij een boekhandel niet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:24
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-01-2005 @ 21:29 :
Daarom is 183 nog steeds erg weinig hoor, de meeste boekenwinkels waar ik kom heeft zeker wel meer dan 183 literatuurromans. Daarbij kan je bij een boekenwinkel ook vragen om een specifiek boek, waarbij het wordt besteld, de eci/nbc hebben echt een zeer beperkt aanbod.
Oud 28-01-2005, 09:52
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 28-01-2005 @ 10:24 :
Daarom is 183 nog steeds erg weinig hoor, de meeste boekenwinkels waar ik kom heeft zeker wel meer dan 183 literatuurromans. Daarbij kan je bij een boekenwinkel ook vragen om een specifiek boek, waarbij het wordt besteld, de eci/nbc hebben echt een zeer beperkt aanbod.
Overigens kun je ook alle Nederlandstalige boeken bij ECI bestellen tegenwoordig. Die zijn dan neit op t prijsniveau van de boeken uit de catalogus, maar je kunt ze wel bestellen.
Oud 28-01-2005, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 28-01-2005 @ 10:52 :
Overigens kun je ook alle Nederlandstalige boeken bij ECI bestellen tegenwoordig. Die zijn dan neit op t prijsniveau van de boeken uit de catalogus, maar je kunt ze wel bestellen.
Bovendien kan je voor jezelf wel de afweging maken of je 4 boeken per jaar leest
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:40
Verwijderd
Dit is colportage, dus je kan er altijd binnen 8 dagen vanaf. 8 dagen is het minimum, dus misschien heb je zelfs nog langer de tijd
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:46
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Alex schreef op 28-01-2005 @ 15:40 :
Dit is colportage, dus je kan er altijd binnen 8 dagen vanaf. 8 dagen is het minimum, dus misschien heb je zelfs nog langer de tijd
http://forum.scholieren.com/showthre...6#post15447496
Oud 28-01-2005, 22:06
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 28-01-2005 @ 10:52 :
ja, weet ik.
maar je moet wel toegeven dat de dvd's daar echt belachelijk duur zijn. Wie betaalt er nu nog 23 - 30 euro voor een dvd .
Oud 28-01-2005, 22:09
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 28-01-2005 @ 23:06 :
ja, weet ik.
maar je moet wel toegeven dat de dvd's daar echt belachelijk duur zijn. Wie betaalt er nu nog 23 - 30 euro voor een dvd .
Mjah..meestal zoek ik ook tussen de koopjes die er bij zijn...zit vaak wel wat tussen wat wel wat is...(die van 2 voor x euro enzo)
Oud 30-01-2005, 19:11
Verwijderd
Ik ben pas ook lid geworden van een boekenclub, ik heb wel alle kleine lettertjes gelezen. Ik moest eenmalig 2,50 betalen voor de catalogus en verder elk kwartaal iets bestellen, maar wel met korting van 20% ongeveer + 2.95 verzendkosten. Vond ik niet zo erg, ik koop elke 3 maanden wel een boek, en ik mocht boeken uitkiezen twv 35 euro.

Als jij lid bent geworden van dezelfde boekenclub is er niet echt iets ergs aan de hand denk ik. En anders maak je het toch weer ongedaan?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:36
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-01-2005 @ 20:11 :
Ik ben pas ook lid geworden van een boekenclub, ik heb wel alle kleine lettertjes gelezen. Ik moest eenmalig 2,50 betalen voor de catalogus en verder elk kwartaal iets bestellen, maar wel met korting van 20% ongeveer + 2.95 verzendkosten. Vond ik niet zo erg, ik koop elke 3 maanden wel een boek, en ik mocht boeken uitkiezen twv 35 euro.

Als jij lid bent geworden van dezelfde boekenclub is er niet echt iets ergs aan de hand denk ik. En anders maak je het toch weer ongedaan?
ik ben eigenlijk alleen lid geworden vanwege de welkomstcadeaus.
ik mocht zes dingen uitkiezen uit de winkel en kreeg een bon van €35,-
Oud 07-02-2005, 20:42
miss x
miss x is offline
Nou dan had jij een betere welkomsaanbieding dan ik, ik had me ook laten strikken voor eci en mocht voor 35,/ euro uitzoeken uit de catalogus, leek me wel leuk, daar had ik al snel spijt van. ik had een dvd besteld en een boek. toen mijn pakketje binnenkwam zat alleen de dvd er in, het boek was nergens te bekennen. toen ik alles nog es goed doorlas ontdekte ik op de leveringsbon met hele kleine lettertjes een afkorting die door moest gaan voor uitverkocht -het boek dus- nergens stond dat ik dan wat anders mocht uitzoeken van het resterende bedrag -de dvd kostte 20,00 - of dat het boek later als nog geleverd werd. nou toen had ik t dus meteen helemaal gehad en heb meteen de boel geannulleerd, later belde 1 van hun medewerkers mij op over het abonnement en waarom ik er vanaf zag..hallo dat had ik al in die ellenlange brief van mij gezet en toen ik haar dat probeerde te vertellen ook nogmaals vertelde waarom zei ze alleen oh.. tsss
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:12
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik heb voor 155 euro cadeaus mogen uitzoeken 1 x in het kwartaal vind ik geen probleem om een aankoop te doen, na een jaar zeg ik gewoon op en tel uit je winst...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten