Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2005, 19:45
Verwijderd
dringet hulp gevraagt. mijn vrienden hebben mij laten zitten, en niemand wil met mij om gaan.
ik ben al bijna een jaar alleen op school en wil het niet aan mijn ouders vertellen, want dan worden ze ongerust. en ik vind het voor de rest wel leuk. in de klas heb ik wel iemand, maar in de pauzes ben ik alleen.
heeft iemand advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 19:48
Verwijderd
ja zo gaat dat
Met citaat reageren
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
hoe oud ben je?
en die persoon in de klas heeft toch ook pauze?
Met citaat reageren
Verwijderd
ehm........
ik weet het niet echt ik ahd in de 1 en 2e ook niet echt vriendinnen.........
ik vond dat toen heel erg. ik heb nu wel vrienden...
ik weetniet stap op iemand af die ook alleen zit ofzo, of ga met iemand uit je klas een praatje maken, of ga op een sport misschien leer je dan nieuwe mensen kennen.

en ik zou het wel met je ouders bespreken of eerder nog metje mentor of mentrix als je dat niet wilt met je ouders.
die kan je vast wel helpen.
in iedergeval aan iemand dat is beter.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Als vrienden je laten zitten, hebben ze daar of een hele goede reden voor gehad, of heb je het nooit échte vrienden kunnen noemen. Kan je met diegene met wie je in de klas omgaat, ook niet in de pauzes omgaan... kan je niet via die persoon in contact komen met nieuwe mensen? Er zal heus wel iemand te vinden zijn die jou wil leren kennen en met jou om wil gaan hoor.

Kus.
Oud 24-02-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 24-02-2005 @ 20:48 :
hoe oud ben je?
en die persoon in de klas heeft toch ook pauze?
ja ga daar dan bij staan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik had dat ook de eerste jaren op m'n middelbare school. Hebben ze bij jou op school ook een schoolkrant? Zo ja, tip: join de redactie! Dan komt het allemaal helemaal goed.
Zo nee: probeer die *iemand* uit je klas beter te leren kennen. Of probeer je in te likken bij de rest van je klas.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
soulflytribe schreef op 24-02-2005 @ 20:49 :
ja ga daar dan bij staan.
dat is nou juist et probleem er is niemand aleen en iedereen vind mij een buiten beentje en gaan weg of negeeren mij!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-02-2005 @ 20:52 :
Ik had dat ook de eerste jaren op m'n middelbare school. Hebben ze bij jou op school ook een schoolkrant? Zo ja, tip: join de redactie! Dan komt het allemaal helemaal goed.
Zo nee: probeer die *iemand* uit je klas beter te leren kennen. Of probeer je in te likken bij de rest van je klas.
dat is een goed id van die schoolkrant, dan leer je vanzelf nieuwe mensen kennen. en nieuwe vrienden.
dat moetje doen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 24-02-2005 @ 20:55 :
dat is een goed id van die schoolkrant, dan leer je vanzelf nieuwe mensen kennen. en nieuwe vrienden.
dat moetje doen.
Inderdaad. Het klinkt misschien raar, maar als je samen aan iets gemeenschappelijks werkt, wat de rest van de school later onder ogen krijgt, met o.a. jouw naam erin, smeed dat een band. Daar kunnen mooie vriendschappen uit ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Stoere Meid schreef op 24-02-2005 @ 20:54 :
dat is nou juist et probleem er is niemand aleen en iedereen vind mij een buiten beentje en gaan weg of negeeren mij!
ik zou toch die schoolkrant doen,
of het aan je metnrix vertellen, of misschien een overplaatsing als het echt niet kan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 20:06
Freestyler*
Freestyler* is offline
als je niks met schrijven en vormgeving hebt
kun je natuurlijk ook een ander clubje binnen de school binnendringen
je hebt vaak allerlei commissies

maar waarom bne jij eht buitenbeetje dan?
en waarom vindt diegene waar je in de klas mee omgaat je niet goed genoeg voor de pauze?
Oud 24-02-2005, 20:06
RanC
RanC is offline
Life's a bitch and then you die.

Gewoon een grote bek krijgen, extreme meningen en cynische opmerkingen maken.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 22:30
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
je bent wel erg negatief over jezelf zeg! je bent ook heus waard hoor! ga gewoon bij klasgenootjes zitten en ga gezellig met hun kletsen! je kunt ook bij degene gaan zitten met wie je wel omgaat! ga gewoon leuke dingen doen, dan leer je vanzelf mensen kennen. wees niet bang voor anderen en laat ze maar lekker dom over je denken. sommige vinden mij een bitch op school, nou ja, da's lekker hun probleem! maar veel succes ermee meis!
Oud 24-02-2005, 23:54
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 24-02-2005 @ 23:30 :
je bent wel erg negatief over jezelf zeg!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:08
bracelance
bracelance is offline
je kan ook rondjes rennen om de tijd te doden...
Oud 25-02-2005, 00:29
Verwijderd
Ik zou maar zorgen dat je toch sociaal wat sterker gaat worden. Als je er nu al niet mee kan omgaan hoe moet dat dan met de rest van je leven? Ik zie het nu ook wel eens, van die mensen die dan alleen aan een tafeltje zitten

Zorg er gewoon voor dat je afspreekt dat je in de pauze iets gaat maken met dat klasgenootje (huiswerk) en ga gewoon bij dat groepje zitten. Gewoon een beetje een praatje maken enzo.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:30
Verwijderd
Noem mij de regel waarin staat dat je vrienden moet hebben
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 25-02-2005 @ 01:29 :
Ik zie het nu ook wel eens, van die mensen die dan alleen aan een tafeltje zitten
.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:40
Methuselah
Methuselah is offline
Eigen schuld.
Oud 25-02-2005, 01:15
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-02-2005 @ 01:30 :
Noem mij de regel waarin staat dat je vrienden moet hebben
http://www.planet.nl/planet/show/id=...4331/sc=42ac06
het is geen echte regel, maar het is iets
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 02:29
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 25-02-2005 @ 01:33 :
.
Mwah ok niet echt duidelijk. Van die mensen die gewoon niet bij de rest van de groep gaan zitten. Er is niks engs aan, gewoon gezellig erbij komen zitten . Als je wil leren begrijp ik het nog, maar je gaat toch niet iedere keer alleen aan een tafeltje zitten?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 07:49
devilzsangel
devilzsangel is offline
ja dat is erg lastig...ik ben laatst onvrijwillig naar een nieuwe

school moeten gaan end aar dus ook nieuwe vrienden moeten

maken! wat je het beste kunt doen is zowiezo met je oude

vrienden gaan praten (ik weet niet waarom ze je hebben laten

zitten) en voor de rest nieuwe vrienden maken! dat is moeilijk

i know maa rwat je het beste kunt doen is gewoon spontaan

tegen iemand beginnen te lullen over iets (bijv: valt die leraar

uit ofniet? of: saaie les he? ). hoe moeilijk dat ook is. verder

kun je best je contacten uit je klas uitbreiden...misschien mag

je dan bij iemand uit je klas gaan zitten in de pauze! of bij dat

meisje of jongen waar je al contact mee hebt in je klas.

succes meis...
Oud 25-02-2005, 08:26
Verwijderd
damn die post hierboven leest irri : /

Verwacht niet al te veel van je vrienden. Doe het erg rustig aan en zodra je ze vertrouwd vertel ze meer e.d. Ik heb een goede vriend die niet eens in de buurt woont en ik ook lang niet altijd zie. Ik ga met genoeg lui om op school en ik ken dr ook genoeg maar zal er geen echt een vriend van me noemen.

Ik ga met ze om. Je kan sociaal onafhankelijk blijven of proberen op jezelf te leunen (en ja dat klinkt scheef).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 08:32
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Stoere Meid schreef op 24-02-2005 @ 20:45 :
dringet hulp gevraagt. mijn vrienden hebben mij laten zitten, en niemand wil met mij om gaan.
ik ben al bijna een jaar alleen op school en wil het niet aan mijn ouders vertellen, want dan worden ze ongerust. en ik vind het voor de rest wel leuk. in de klas heb ik wel iemand, maar in de pauzes ben ik alleen.
heeft iemand advies?
Je moet gewoon skit hebbe, ga bij die uit je klas staan.
En als je echt wanhopig bent ga je bij de nerds ( happygang ) staan. Die durven er toch niks van te zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2005, 08:41
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 25-02-2005 @ 09:32 :
Je moet gewoon skit hebbe, ga bij die uit je klas staan.
En als je echt wanhopig bent ga je bij de nerds ( happygang ) staan. Die durven er toch niks van te zeggen.
Puur groepsverband voor de kuddedieren met te weinig intellect om goed na te denken is ook een optie...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 09:04
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-02-2005 @ 09:41 :
Puur groepsverband voor de kuddedieren met te weinig intellect om goed na te denken is ook een optie...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 09:13
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 25-02-2005 @ 10:04 :
Je post evenals de mijne is een fantastische toevoeging.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 09:39
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-02-2005 @ 10:13 :
Je post evenals de mijne is een fantastische toevoeging.
Wat bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:21
MTpower
MTpower is offline
Ik had het ook toen ik net naar een nieuwe school werd geplaatst, kende daar niemand, was al halverwege het jaar, dus groepjes waren al gevormt. Dan is et heel moeilijk om ergens bij te gaan staan. Wat je moet doen is gewoon eens een beetje over het plein lopen en mensen aanspreken over simpele onderwerpen (het weer, een leraar enz.) als je dat een paar keer gedaan hebt kun je wat verder gaan in de gesprekken, zo moet je dat steeds een beetje opbouwen. De eerste stap is altijd het moeilijkst, maar als je daar eenmaal overheen bent zul je zien dat het best makkelijk is
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Stoere Meid schreef op 24-02-2005 @ 19:45 :
heeft iemand advies?
Been there, done that, survived it
Oud 25-02-2005, 13:04
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-02-2005 @ 13:11 :
Been there, done that, survived it
Vertel hoe je het hebt gedaan!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 14:52
Roadrunner
Roadrunner is offline
Ik heb ook n tijd gehad dat ik echt geen vrienden meer had. Er werd echt heeel erg over me gesproken. ik was er helemaal ziek van en ook had ik in de pauze niet echt iemand.

ik zit op atletiek en ben toen met die mensen meer contact gaan zoeken en ik heb daar echt hele goede vrienden aan overgehouden

Ik zou proberen om nieuwe mensen te ontmoeten. tuurlijk zijn erzat mensen die het leuk vinden om met jou om te gaan. En op school zou ik proberen met andere mensen, dus niet met de mensen waar je ruzie mee hebt/had, gewoon wat meer contact te zoeken
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:38
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sketch schreef op 25-02-2005 @ 13:04 :
Vertel hoe je het hebt gedaan!
dat is geheim
Oud 25-02-2005, 15:43
Multilot
Multilot is offline
ik vind je naam niet erg bij je post passen...

Heb je ook geen vrienden buiten school? Zo nee, zoek dan eens een hobby, ga wat doen met je leven. Zo ja, er zitten er vast wel een aantal van bij jou op school..
Soms moet je brutaal zijn om wat voor elkaar te krijgen
Oud 25-02-2005, 17:20
filia dei
filia dei is offline
Ik had vanaf de brugklas tot de derde klas ook geen échte vaste vriendin. Er waren zo nu en dan welleens meisjes die aardig deden omdat ze een verslag moesten maken ofzo... en omdat ik niemand had trapte ik daar elke keer weer in. Toen ik het doorkreeg boeide het me niet meer en had ik geen behoefte meer aan vriendinnen omdat ik dacht dat iedereen zo was... daarna leerde ik in de 4e iemand kennen nou jah... eigenlijk 5 iemanden die ook geen vrienden wilden. En nu zijn we gewoon zo'n groepje uitschot. Maar wel heel gezellig, en stiekem doen we nu ook gewoon vrienden dingen.

Maar goed, wat ik denk, is dat je je er gewoon geen zorgen over moet maken en dat het vanzelf wel goed komt. En je moet oppassen dat je je niet laat gebruiken omdat je zo graag vrienden wilt wordne met iemand
Oud 26-02-2005, 00:02
Verwijderd
de schoolkrant vond ik wel een goed idee en anders een hobby nemen ofzo? een sport, toneelles, muziekles, dansen etc.. dan leer je andere mensen kennen waar het misschien mee klikt..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 01:37
TopDrop
TopDrop is offline
In de 1e tm de 3e klas stonden we altijd met hetzelfde groepje in de pauze, maar we kwamen steeds meer in andere klassen te zitten. Nou zitten we ongeveer allemaal in een andere klas. Dus iedereen is op andere tijden uit enzo. Soms staan we met zn allen in de pauze en soms is er helemaal niemand en sta ik ook alleen. Dat voelt inderdaad best kut. Dus ik denk dat ik een klein beetje weet hoe je je voelt.

Opzich is het ook wel goed dat we allemaal een beetje verspreid zitten, omdat we anders alleen maar met elkaar omgaan, ennu worden we gedwongen ook andere contacten te leggen.

Ik zou je inderdaad ook gewoon aanraden om wat meer contact te zoeken met andere mensen. Bijvoorbeeld door een werkstuk te maken met een groepje ga je al veel meer met die personen uit dat groepje om. Ik zou daar goed gebruik van maken om nieuwe contacten te leggen. Bijvoorbeeld door veel te overleggen over het werkstuk. Ik hoop dat het een beetje gaat lukken. Veel succes in ieder geval.
Oud 26-02-2005, 17:13
Verwijderd
Ik ben halfverwege mijn middelbare schooltijd gewisseld van school en in het begin had ik ook amper vrienden op mijn nieuwe school. Ik heb me bij zoveel mogelijk groepjes aangesloten, zoals de leerlingenraad, feestcommisie, etc. etc. Daar leerde ik mensen kennen. Daarnaast probeerde ik dus aansluiting te vinden bij het groepje dat het meeste bestond uit "mijn soort mensen". Dat ging in het begin heel moeizaam maar hoe langer hoe beter en nu, na mijn eindexamen heb ik nog een hele zooi vrienden van die school die ik regelmatig zie uit verschillende "groepjes", zelfs.

Ook al was ik heel eenzaam in het eerste jaar dat ik daar zat, ik heb gewoon geprobeerd altijd aardig te blijven tegen iedereen - dat kostte overigens wel veel moeite aangezien zij mij soms heel bot afwezen. Uiteindelijk heeft het dus zijn vruchten afgeworpen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 09:13
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
bracelance schreef op 25-02-2005 @ 01:08 :
je kan ook rondjes rennen om de tijd te doden...
ALTO

Maar ontopic

Je kan het ook in je voordeel ombuigen:

je verandert je onzekerheid naar zekerheid, en in plaats te denken ik hoor er niet bij denken, thank god ik hoor daar niet bij. Als je dat uitstraalt en vooral ook dat gevoel houd krijg je A: een beter image en B: en mensen gaan met je praten omdat ze zich afvragen wie en wat je bent

Weet niet of dit waar is, ik heb dus op school ook een tijd gehad zonder vrienden(iedereen bleef zitten en moest van school, alleen ik 'mocht' blijven) Maar ik ergerde me meer aan al die mensen dan dat er bij wou horen. En om een of andere reden willen mensen altijd iets wat ze niet kunnen krijgen, dus als jij hun compleet negeert willen hun ineens heel graag met je praten. En geloof me, ze hebben niets boeiends te vertellen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 09:20
Wuotan
Wuotan is offline
Ze zal het er wel naar gemaakt hebben. Of ze is te lelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 10:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Wuotan schreef op 03-03-2005 @ 10:20 :
Ze zal het er wel naar gemaakt hebben. Of ze is te lelijk.
Of jij bent achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 10:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
heeft iemand advies?
Dan ga je bij ze staan. Of dan spreek je een iemand aan omdat hij/zij zo goed is in bio en jij snapte iets niet. Of dan nodig je af en toe eens iemand thuis uit. Of dan stel je voor om met z'n allen naar de bios te gaan. Of..

Er zijn genoeg mogelijkheden hoor.
Oud 03-03-2005, 13:05
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 21:06 :
Life's a bitch and then you die.

Gewoon een grote bek krijgen, extreme meningen en cynische opmerkingen maken.
Ja het klinkt een beetje raar, maar als je vrienden wil krijgen helpt het vaak om je een beetje extreem te gaan gedragen, bepaalde mening verkondigen, opvallende stijl of gedrag, enz.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:38
cupido777
cupido777 is offline
als ze zelf al een nerd is, wat ik ook denk. dan moet je gewoon wat rond gaan lopen, na snoepautomaat, praatje maken met iemand, dan weer na andere lopen. zo krijg je de pauzes om. of je vraagt iemand waar hij gaat winkelen en knoopt gesprekken aan is toch niet zo moeilijk..

k had dit eerst ook, maar nu heb ik te veel vrienden
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:47
punxnotdead
punxnotdead is offline
ja das kut ik weet er alles van
tips heb ik niet. mja mischien niet bang zijn van andere mensen
Oud 03-03-2005, 19:14
Verwijderd
Ik zie hier zoveel "tips" om er voor te zorgen dat je er bij hoort. Dat je bij de populaire groepjes kan komen en je iedereen je te vriend kan maken.

Sorry maar ik vind je een stakker als je dat op zo'n manier regelt. Je merkt vanzelf wie je aardig vindt, die persoon zal vast ook wel qua gedrag bij jou passen en je komt vanzelf in contact al is het op een extreem lullige manier. Het kan een jongen zijn, het kan een meid zijn.

En de een komt meer tegen die goed bij hem/haar past dan een ander.

Ik zit erg vaag en moeilijk in elkaar en heb daardoor minder vrienden. Voel ik me daardoor minder? Moet men daarom maar op me neer kijken?
Voor mijn gevoel zeker niet, ik vind mn echte vrienden en koester ze. Je moet niet verwachten dat je binnen een maandje je best mogelijke vrienden tegen komt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 20:13
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 03-03-2005 @ 10:13 :
ALTO

Maar ontopic

Je kan het ook in je voordeel ombuigen:

je verandert je onzekerheid naar zekerheid, en in plaats te denken ik hoor er niet bij denken, thank god ik hoor daar niet bij. Als je dat uitstraalt en vooral ook dat gevoel houd krijg je A: een beter image en B: en mensen gaan met je praten omdat ze zich afvragen wie en wat je bent

Weet niet of dit waar is, ik heb dus op school ook een tijd gehad zonder vrienden(iedereen bleef zitten en moest van school, alleen ik 'mocht' blijven) Maar ik ergerde me meer aan al die mensen dan dat er bij wou horen. En om een of andere reden willen mensen altijd iets wat ze niet kunnen krijgen, dus als jij hun compleet negeert willen hun ineens heel graag met je praten. En geloof me, ze hebben niets boeiends te vertellen
Deze man heeft helemaal gelijk. Zo werkt het echt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 21:26
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
heeft iemand advies?
herkenning. Zoek lotgenoten op. Zoek op andere plaatsen vrienden. Ze komen niet zomaar naar je toewaaien. Op je 14e kun je er nog relatief makkelijk bijkomen. In het examenjaar, waar ik met dit probleem zat, is dat een stuk moeilijker, helemaal als je op het vwo zit. Dan is alles echt helemaal dichtgegroeid. Dus probeer toch hier en daar wat aansluiting te zoeken en trek je niets aan van stomme hints dat je weg moet. Alleen als je je niet op je gemak voelt moet je weg

Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 21:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten