Advertentie | |
|
![]() |
|
Voor zowel de Veroorzaker als Charlotte,
Er is in de loop der jaren verschrikkelijk veel onderzocht en heel veel "bewezen" terwijl het achteraf toch niet bleek te kloppen. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat de oerknal heeft bestaan (waar ik overigens van overtuigd ben) naar aanleiding van jouw argument.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik sluit in tegenstelling tot jou niets uit aangezien ik noch bij de oerknal noch bij de schepping ben geweest waardoor ik onmogelijk 100% zeker kan weten of er een God bestaat of niet. Het lijkt me echter waarschijnlijker dat er geen God bestaat aangezien ik denk dat een God is ontstaan uit angst voor de dood.
||
Citaat:
Voor de duidelijkheid: Ik geloof niet in god of in andere boven natuurlijke krachten Ik denk dat de oerknal wel degelijk heeft plaatsgevonden. Ik reageerde alleen op de post van charlotte omdat ik het argument dat zij aanvoerde om het bestaan van de oerknal aan te tonen, niet overtuigend vond.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Ik denk niet dat wij (hier allemaal) kunnen weten hoe ver ze met dat oderzoek zijn.. toch vind ik je opmerking niet terecht.. zoals eerder al werd gezegd, je kan niet iets onderzoeken wat niet bestaat. en dit is ook niet zomaar een onderzoekje...
Maar okey, buiten dit alles om worden denk ik mijn woorden een beetje verdraaid.. ik heb niet gezegd dat de oerknal heeft bestaan OMDAT ze daar aan het onderzoeken zijn.. ik heb hierop gereageerd: Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En de big bang theorie is bewezen in samenpraak met vele waarnemingen die we gedaan hebben. We kunnen dus op dit moment enkel aannemen dat het een hele goede theorie is. In hoeverre de theorie 'de werkelijke waarheid' benaderd is niet zo belangrijk. Wel belangrijk is of de theorie zijn wetenschappelijke functie vervult. Maar wat is je punt nu precies? Dit is een topic over evolutietheorie, het onderwerp verschuift naar de oerknal en je probeert iemand anders te bediscusseren over iets wat niet helemaal duidelijk is wat het is. Je bent zelf ook overtuigt dat de big bang-theorie een goede theorie is en je neemt hem als waarheid aan, toch? Waar hebben we het dan over?
Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 18:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar dan nogmaals , Hoe kun je spreken over een bolletje van 20 cm , als je hiermee het universum bedoelt. Indirect zeg je dan , dat er zich een ruimte om dat "bolletje" (beter gezegd oppervlak) bevind , anders kan het namelijk niet "groter" worden. En volgens mij zegt de wetenschap of de wiskunde dat het heelal oneindig is , en er zich niets buiten dat heelal bevind , het zelfde niets , dat indirect ten grondslag ligt aan onze evolutie ![]()
Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 00:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu kan men God niet direct aanschouwen, maar wie zegt dat dit over pakweg 20 miljard jaar ook zo is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vanuit een neutrale positie. |
![]() |
||
Citaat:
God openbaart zich wanneer Hij wil trouwens, dus misschien maak jij het nog mee...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Reken er dus maar niet op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voordat ik hier nodeloos opinga, kun je dit uitleggen/berargumenteren? God heeft in iedergeval geen goed gevoel voor timing en humor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je dát geen humor noemt..... |
![]() |
||
Citaat:
Zijn er ook aanwijzingen dat het uitdijen ooit stopt?
||
Citaat:
![]() - Ongelukken/Aanslagen (WTC 11/9 - Madrid etc.) - Grote natuurrampen (Tsunami) - Oorlogen (min of meer) - Ziekte (steeds meer Aids) - Veel dingen zijn in versnelling (denk maar aan de computerontwikkeling van de laatste jaren) In Openbaringen (bijbel) kun je volgens mij ook nog wat dingen uithalen. Dus wees gewaarschuwd ![]() groetjes
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Over dat uitdijen valt weinig te zeggen, een tegenkracht die het proces om zou keren moet nog ontdekt worden, en het is niet alsof het heelal zich aan ons zal storen bij wat het doet. Wait and see zou ik zeggen.
||
![]() |
Je stelt een document als openbaringen gelijk aan Einsteins Algemene relativiteitstheorie door te stellen dat er evenveel bewijs is voor een bijbelse einde der tijden als het uitdijen of inkrimpen van het helaal?
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Evolutie is er nog steeds: Tegenwoordig verwijdert de tandarts bij veel volwassenen de verstandskiezen omdat voor deze laatkomers geen plek meer is. Dat de menselijke kaak versmalt komt doordat we ons gebit minder intensief gebruiken. Evolutie is dus niet iets van gisteren. Door natuurlijke selectie veranderen soorten nog steeds. Die veranderingen zijn vaak pas achteraf vast te stellen. Uit het biologieboek van mijn zusje.
||
Citaat:
EN over de evolutietheorie. De wetenschapper David Sorensen heeft een boek geschreven over de evolutie. Hij ontdekte dat er in werkelijkheid helemaal GEEN bewijzen zijn voor evolutie. Een echte aanrader dus voor God-aanhangers en Evolutie-aanhangers ![]() Wait and see! Inderdaad, ik kan haast niet wachten dat ik bij God zal zijn!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Voor de liefhebber: real life |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kom jij dan op een andere manier aan je kennis? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(1) I don't want to work for a living. (2) I don't want to pay taxes. (3) I can get gullible fundamentalists to send me money. (4) I can use religious exemption claims to tie the IRS up in court. (5) Therefore, God exists. |
![]() |
|
![]() |
Hovind was laatst bij Ali G. Ik heb al mijn vrienden opgebeld zodat ze er ook van konden genieten. Jammer genoeg was het nogal kort.
Ik vraag me altijd af of die kerel ooit een snelpraatcursus gedaan heeft.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
vragen over evolutietheorie Hernuel Fan | 10 | 12-02-2010 23:12 | |
[evolutietheorie] Einde aan slimheid? Gatara | 76 | 12-09-2004 01:06 | |
Evolutietheorie is bull-shit! Hydrogen | 322 | 20-05-2004 09:01 | |
hoe zijn er gevoelens ed ontstaan als je zou geloven in de evolutietheorie? charmedgirl | 63 | 12-03-2004 16:10 | |
Evolutietheorie waar?? Quiana | 179 | 05-12-2002 14:19 | |
Bewijs dat de evolutietheorie waar is. agnosticus | 8 | 30-03-2002 23:10 |