Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2005, 09:38
horny_devil
horny_devil is offline
Ben benieuwd wat jullie zeggen en hoe jullie het zelf ervaren!! Heb altijd jongens die onwijs jaloers zijn en overal moeilijk om deden, en nu eindelijk s 1 die me voor de volle honderd procent vertrouwd. tuurlijk als ik met een andere gozer dans kijkt ie wel even van: moet dat nou!? maar jah das begrijpelijk die reactie, in ieder geval geen gezeik of moeilijk gedoe dus dan is dat hele kleine beetje jaloersheid wel lief.. nu jullie!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2005, 09:43
Verwijderd
Hij moet niet heel overdreven en krampachtig jaloers zijn, maar een beetje jaloezie vind ik niet erg hoor. Vind ik op zich ook wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:45
Verwijderd
Ik vind het lief. En zelf ben ik ook snel jaloers.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:53
Verwijderd
Het zou mooi zijn als vrouwen niet massaal aan een minderwaardigheidscomplex zouden lijden, dan zouden zij ons mannen ook niet voortdurend jaloers hoeven te maken omdat dat zgn. 'leuk' is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 10:15
zeep007
zeep007 is offline
Nouja, mijn vriend is absoluut niet jaloers! Ik moet zeggen dat ik het bijna irritant vindt! Zovan; maakt et je dan echt geen flikker uit?
maarja, hij is heel erg zeker van ons, dus, t zal wel goed zitten.

Daarentegen ben ik wel jaloers, niet te extreem en ben er ook erg mee bezig het vooral niet te zijn en door veel te praten lukt dat ook wel.
Misschien voor mijn vriend irritant.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 10:18
Kreator
Kreator is offline
Ik ben echt volledig apathisch mbt dat soort dingen.
Oud 25-04-2005, 10:19
RoxX
RoxX is offline
ze vertrouwe mij altijd... en als ze het nie vertrouwe dan dump ik ze
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 10:25
Pixxa
Pixxa is offline
och jaloers .. jaloers mn ex die heeft flinke jaloerse trekjes. Waar ik absoluut niet tegen kon, ik stoorde me er flink aan..

Ik ben niet zo jaloers aangelegd.. en gelukkig mn vriendin ook niet. Daar benk wel blij mee. En idd zo af een toe een beetje gezonde jaloezie kan geen kwaad, kvind et ook wel lief
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 10:26
miro
miro is offline
ligt eraan in wat voor mate.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:04
neilvt
neilvt is offline
Citaat:
miro schreef op 25-04-2005 @ 11:26 :
ligt eraan in wat voor mate.
Precies, zodra het je (sociale) leven gaat belemmeren dan vind ik het niet bepaald prettig. Maar een beetje aftasten (vragen wie er waren, en dan zo doorvragen over bepaalde meisjes) als ik met andere meisjes ben vind ik wel schattig, ik heb het zelf ook.
Ik maak me dan niet echt zorgen dat ze zich vergrijpt aan een ander, maar het zit me toch niet helemaal lekker

Jaloezie is gezond, zonder jaloezie of met overdreven jaloezie zit er iets niet goed in mijn opinie...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:09
Verwijderd
Ik vind het irritant. Hij kan me vertrouwen. Als hij dat al niet eens doet, wat moet-ie dan überhaupt met mij?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:24
juno
juno is offline
Een beeeetje jaloers mag best, maar zo dat het mij gaat beperken in mijn bewegingsvrijheid gaat me te ver. Ik ben geen gevangene die hij aan de ketting mag leggen of onder cameratoezicht mag plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:31
mrsjones
mrsjones is offline
Beetje jaloers zijn mag. Maar bij mijn ex liep het echt de hand. Terwijl ik harstikke te vertrouwen ben. Hij vond het zelfs erg als hij me met andere jongens zag praten.
Uiteindelijk ging hij zelf vreemd op het laatst.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:32
Verwijderd
Mijn vriend was 'vroeger' best wel jaloers. Hij vond het zelf ook heel vervelend, maar op een gegeven moment vertelde ik verhalen aan hem zonder te vermelden dat ik met een jongen had gepraat, bijvoorbeeld. En als ik nieuwe kleren had gekocht, zat hij te mopperen dat het niet leuk was - terwijl ik toch mijn best had gedaan om iets uit te zoeken dat hij leuk vond. Op een gegeven moment ben ik me weinig meer van zijn buien aan gaan trekken, ik had er genoeg van. Of het daar nou door kwam dat hij wat relaxter werd, of dat hij gewoon volwassener werd, ik weet het niet, feit is wel dat ik hem gewoon alles kan vertellen en hij geen commentaar heeft verder, en alles wat ik koop leuk vindt.
Kortom, ik houd dus niet zo van jaloezie...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:34
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb eigenlijk geen ervaring met jongens die echt (op een storende manier) jaloers waren. En dat wil ik graag zo houden eigenlijk
Oud 25-04-2005, 11:40
Smobbo
Smobbo is offline
Ik ben niet jaloers, zij ook niet.
We weten ook dat we beide de ander ook niet jaloers zullen maken...
(iets wat echt zo godsgruwelijk irritant is).
Dus dat zit wel goed .

Ik snap alleen niet dat je de ander een btje jaloers maakt, dat is toch alleen maar irritant? Gewoon de ander opnaaien imho...
Als je dat moet doen om de boel 'leuk/interessant' te houden is er zowiezo wat mis.
Oud 25-04-2005, 12:39
Optima
Optima is offline
jaloerzie kan leuk zijn, ik bedoel, als mijn toekomstige vriend geheel niet jaloers zou zijn, zou ik me afvragen of hij wel om me geeft.

Maar het kan omslaan in a) argwaan dus dat hij alles gaat napluizen wat je doet
b) bezitterigheid je niet meer weg mag zonder het met hem te overleggen
c) gezeur dat hij overal en altijd een verklaring wil voor je gedrag, al kijk je naar de melkboer zeg maar
d bevestigingsdrang als hij constant wil horen dat hij de enige, beste, lekkerste ware etc is.
Oud 25-04-2005, 12:41
Mennuz
Mennuz is offline
Ik ben soms niet lief jaloers.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 25-04-2005 @ 13:39 :
jaloerzie
zonder de -r, a.u.b.
Maar verder ben ik het wel met je eens.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:12
waves
waves is offline
klein beetje jaloers is wel leuk, maar t moet niet te erg worden..
mijn vriendje is wel n beetje jaloers maar ik ben niet zo´n flirt dus dat uit zich niet echt en dat is andersom hetzelfde .
Oud 25-04-2005, 13:16
noa-zut
noa-zut is offline
ik ben totaal niet jaloers, mijn vriend overigens ook niet.
Wij hebben dan ook een vrij open relatie, wat mij enorm bevalt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:27
mara18
mara18 is offline
Hij is totaaal niet jaloers. Gelukkig... Mocht hij me verbieden van met andere jongens te dansen, of moest hij al eens raar kijken als ik het doe, hield ik een lange relatie toch niet uit.

En ik weet dat hij mij graag ziet en andersom...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:47
blupp
blupp is offline
Ik ben zelf ook lichtelijk jaloers, komt omdat mn vriendin nogal veel exen heeft en met veel is ze nog 'goeie vrienden' maar het straalt van hun bek af dat ze meer van haar willen *dagelijks bellen vind ik een beetje apart...maarja die ex 'bekende' na een paar maanden bellen ook haar leuk te vinden, en zo zijn er meer voorbeelden* Dus daardoor vind ik t best logisch dat ik een beetje jaloers/geirriteerd ben..ze weten toch dat ze bezet is.
Wat me opvalt is dat mensen die extreem jaloers zijn vaak ZELF de mensen zijn die niet te vertrouwen zijn, ze denken dat iedereen is zoals hun.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:52
filia dei
filia dei is offline
een piepklein beetje jaloers is wel schattig, anders heb je helemaal zowiets van geef je wel om me? Maar zodra het iets meer dan een piepklein beetje is dan wordt het irritant.
Oud 25-04-2005, 13:54
annetjuh
annetjuh is offline
jaloezie is irritant en zo'n jongen wijs ik meteen naar de deur.
ik val niet voor niet op macho's
Oud 25-04-2005, 15:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Jaloers zijn heeft wel iets lievigs, tot op zekere hoogte. Zolang het niet omslaat in wantrouwen, bezitterigheid of bevestigingsdrang vind ik het allemaal oke, anders is het al vrij snel afgelopen waarschijnlijk.
Oud 25-04-2005, 15:49
Konijn
Konijn is offline
Jaloezie ervaar ik als vreselijk vervelend. Mijn eerste ex was dan ook echt té jaloers (ik mocht niet eens meer wat doen met mn beste vriend, notabene ook zijn beste vriend..), dus ik heb er gewoon geen goede ervaringen mee.
Een beetje jaloers kan wel lief zijn, maar liever gewoon niet.
Ik vertrouw hem toch ook?
Oud 25-04-2005, 16:12
Loezzel
Loezzel is offline
Mijn vriend en ik zijn allebei niet jaloers gelukkig. We houden er dezelfde mening op na, wat praten en dansen met anderen betreft.
Oud 25-04-2005, 16:26
luchtballon
luchtballon is offline
Zelf jaloers zijn is natuurlijk nooit leuk

Maar, ik vind het wel lief als mijn vriend soms jaloers is, maar niet vaak, dan wordt het vervelend Hij vertrouwd me heel erg, dus dat is iig goed. Hij is meestal ook niet jaloers, en waar ik het vermoeden heb dat hij jaloers is geeft hij het niet toe, maar probeer ik er wel rekening mee te houden.
Oud 25-04-2005, 17:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
bij mijn vriend valt dat wel mee, al heeft hij liever niet dat ik met vriendinnen ga stappen. hij is bang dat iemand anders leuker gaat vinden, maar hij maakt er geen heisa van ofzo. en voordat ik hem kende had ik met zijn vroegere beste vriend gezoent. dat vond ie iets minder en hij wil er van alles van weten. maar verder valt het wel mee. ik denk dat ik en toe wel wat jaloezer ben, maar dan geruststeld hij me gewoon!
Oud 25-04-2005, 20:14
Lady Jane
Lady Jane is offline
Op het begin was hij heel erg jaloers, maar hij zei dat het z'n eigen probleem was en mij er niet mee lastig ging vallen.
Nu hij wat zekerder is, is hij eigenlijk helemaal niet meer jaloers en dat vind ik nogal vervelend omdat het mij dan weer onzeker maakt.

Ik ben zelf wel jaloers, als hij leuk met een meisje aan het praten is heb ik meteen een hekel aan haar. En ik kan zijn klasgenootjes ook echt niet uitstaan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:20
Verwijderd
Jaloerse mensjes zijn sneller irritant dan schattig.
Als ik overduidelijk monogaam ben, en voor de rest niets specifieks doe dat jaloezie op zou wekken, heeft hij maar van me aan te nemen dat er niets gebeurt etcetc. Doet hij dat niet vertrouwd hij me dus niet óf hij heeft een probleem met zichzelf. Jaloezie hoeft ook niet perse met liefde te zijn, er zijn ook een hoop mannetjes (vrouwtjes) die gewoon bezitterig zijn en het niet kunnen hebben dat ze in hun ogen te weinig aandacht krijgen, bang zijn dat ze niet meer interessant zijn. Als ik dat niet zelf heb aangegeven/voor zn poten heeft gegooid zie ik daar opnieuw geen nut van.

Beetje jaloers kan, maar er zijn grenzen.
Moet toegeven dat ik zelf heel jaloers ben (en nu kom ik met de smoesjes), maar dat is vooral aangewakkerd door een ex die dus gewoon zn gangetje ging, en het feit dat ik mensen over het algemeen slecht vertrouw. En die jaloezie van mijn kant af heeft ook voor de nodige ruzies gezorgd, dus leuk is het niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:26
blupp
blupp is offline
Jullie zeggen nu wel allemaal braaf dat jaloezie schattig/belangrijk/whatever is in mindere mate, maar het is altijd kut voor de andere partij, degene die jaloers is voelt zich kut..de anders voelt zich vereerd of geirriteerd. Als je NIET jaloers bent wordt de ander weer onzeker..hallo jaloezie is iets negatiefs, waarom onzeker zijn als het er niet is. Stel dat je vriendin met een andere gozer naar de bios gaat ofzo die je helemaal niet kent, dan zou ik wel een beetje jaloers gaan doen omdat ik dat gewoon niet leuk vind. Niet omdat ik haar niet vertrouw maar omdat ik die gozer niet ken en dan niet weet wat zn bedoelingen zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
blupp schreef op 25-04-2005 @ 21:26 :
Jullie zeggen nu wel allemaal braaf dat jaloezie schattig/belangrijk/whatever is in mindere mate, maar het is altijd kut voor de andere partij, degene die jaloers is voelt zich kut..de anders voelt zich vereerd of geirriteerd. Als je NIET jaloers bent wordt de ander weer onzeker..hallo jaloezie is iets negatiefs, waarom onzeker zijn als het er niet is. Stel dat je vriendin met een andere gozer naar de bios gaat ofzo die je helemaal niet kent, dan zou ik wel een beetje jaloers gaan doen omdat ik dat gewoon niet leuk vind. Niet omdat ik haar niet vertrouw maar omdat ik die gozer niet ken en dan niet weet wat zn bedoelingen zijn.
Euh.. ik hoor de meeste mensen zeggen dat ze jaloezie vervelend vinden hoor.
Oud 25-04-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Jullie zeggen nu wel allemaal braaf dat jaloezie schattig/belangrijk/whatever is in mindere mate, maar het is altijd kut voor de andere partij, degene die jaloers is voelt zich kut..de anders voelt zich vereerd of geirriteerd. Als je NIET jaloers bent wordt de ander weer onzeker...
ja, maar als diegene jaloers is om 'niets' en dus bwvs toch wel erg extreem reageert en in zn eigen jaloezie op gaat is dat toch zn eigen pakkie aan. Ik ga me niet (meer) 'anders' gedragen omdat meneer een zenuwpees is van hier tot Tokyo. Jammer dan...

Ongegronde jaloezie moet je afleren.
Als hij/zij niet jaloers is en jij wordt daar onzeker van, is er toch ook iets niet duidelijk in de relatie. Toch?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:42
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik heb liever dat hij jaloers is, dan dat het hem niks kan schelen met wie ik ben, met welke jongen ik dans etc..
Oud 25-04-2005, 20:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 25-04-2005 @ 21:42 :
Ik heb liever dat hij jaloers is, dan dat het hem niks kan schelen met wie ik ben, met welke jongen ik dans etc..
Want als iemand niet jaloers is, betekent dat automatisch dat het hem niks kan schelen wat je met wie doet...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Stel dat je vriendin met een andere gozer naar de bios gaat ofzo die je helemaal niet kent, dan zou ik wel een beetje jaloers gaan doen omdat ik dat gewoon niet leuk vind. Niet omdat ik haar niet vertrouw maar omdat ik die gozer niet ken en dan niet weet wat zn bedoelingen zijn.
Dat moeilijk doen zou ik dan weer opvatten als een teken van wantrouwen tegenover je vriend of vriendin. Ten eerste heb je dan kennelijk geen vertrouwen in het vermogen van hem/haar om in te zien of iemand goede bedoelingen heeft, ten tweede ga je er dan kennelijk van uit dat je vriend/vriendin niet in staat is om nee te zeggen als iemand meer wil.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-04-2005 @ 21:46 :
Want als iemand niet jaloers is, betekent dat automatisch dat het hem niks kan schelen wat je met wie doet...
de roloog mag weg, maar je punt is er.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 25-04-2005 @ 21:49 :
de roloog mag weg, maar je punt is er.
De rol-oog is er voor mensen die zonder dat geen sarcasme snappen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 25-04-2005 @ 10:43 :
Hij moet niet heel overdreven en krampachtig jaloers zijn, maar een beetje jaloezie vind ik niet erg hoor. Vind ik op zich ook wel leuk.
Ja mee eens. Alleen het moet niet te erge jaloersheid zijn, dan zou ik het erg vervelend vinden.
Maar een beetje is goed
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-04-2005 @ 21:52 :
De rol-oog is er voor mensen die zonder dat geen sarcasme snappen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:28
Chosen
Chosen is offline
Mja ach, iemand heeft mij ooit eens de wijsheid meegegeven dat vrouwen je altijd jaloers proberen te maken (is het je wel eens opgevallen dat op de een of andere manier, je vriendin het altijd moet zeggen dat ze er een jongen leuk uit vind zien als je tv zit te kijken samen?), puur om te zorgen dat je bij ze blijft.... helaas blijf ik er ook maar iedere keer intrappen .
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chosen schreef op 25-04-2005 @ 22:28 :
Mja ach, iemand heeft mij ooit eens de wijsheid meegegeven dat vrouwen je altijd jaloers proberen te maken (is het je wel eens opgevallen dat op de een of andere manier, je vriendin het altijd moet zeggen dat ze er een jongen leuk uit vind zien als je tv zit te kijken samen?), puur om te zorgen dat je bij ze blijft.... helaas blijf ik er ook maar iedere keer intrappen .
Hm... ik geloof niet dat ik m'n vriend jaloers probeer te maken hoor. In ieder geval niet bewust en ik heb er ook nog nooit iets overgehoord.
Oud 25-04-2005, 21:47
mwja
mwja is offline
Ligt er aan tot hoever het gaat hee. Een beetje is wel lief, maar jaloezie kan ook snel overslaan in agressie enzo.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:49
Lente
Lente is offline
ik ben zelf echt helemaal niet jaloers en moet er vreselijk aan wennen dat mijn vriend toch wel beetje jaloers is als ik bijvoorbeeld enthousiast vertel dat ik met alleen maar jongens ben uitgeweest, en dat het supergezellig was. dat vind ik niet erg, dat ie soms twijfelt aan mij en hoe ik ben met jongens vind ik wel heel erg hij moet mij geloven als ik zeg dat ik niks met ze doe en niks met ze wil en dat het alleen gezellig is. maar dat vindt ie soms dus nogal moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 07:42
Verwijderd
Citaat:
RoxX schreef op 25-04-2005 @ 11:19 :
ze vertrouwe mij altijd... en als ze het nie vertrouwe dan dump ik ze
Kan niet begrijpen dat ze jou zomaar vertrouwen... falers...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 07:44
Verwijderd
Citaat:
svleur schreef op 04-11-2005 @ 08:42 :
Kan niet begrijpen dat ze jou zomaar vertrouwen... falers...
Als je nou voortaan een topic upt wat niet zo oud is en met een wat nuttigere post zou dat wel fijn zijn
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 09:05
Easygirl
Easygirl is offline
een beetje jaloezie zou wel lief zijn opzich, zolang het maar niet TE jaloers is dat je niets meer kan ondernemen zelf

Zelf ben ik ook redelijk jaloers aangelegd
Oud 04-11-2005, 09:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn vriend is nooit en nergens jaloers... Soms wel eens jammer want een klein beetje jaloezie kan toch best wel leuk zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten