Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Geloof jij in de Apocalyps? En wanneer is het einde van de wereld?
Ja. Vóór 2035 16 16.16%
Ja. In 2035 2 2.02%
Ja. Ná 2035 24 24.24%
Nee 57 57.58%
Aantal stemmers: 99. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 18:47
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 06-04-2020 om 10:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2005, 18:51
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Waar in de Apocalyps kan ik dat lezen? En is dat een magazine oid?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:57
Wiltine
Wiltine is offline
Ik heb nee gestemd

1 tim 5: Maar van de tijden en de gelegenheden, broeders, hebt gij niet van node, dat men u schrijft.

Of was het niet serieus
Oud 26-04-2005, 19:08
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Het einde komt eraan, maar niemand weet wanneer. Hij komt als een dief in de nacht.
Iedere ramp of iets dergelijks is als een tik op een klok, hoe meer er komen hoe dichter we bij het eindoordeel komen.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:14
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik denk het niet, maar het zou me toch wel tof lijken om bij dat selecte groepje mensen te horen die het einde van de mensheid meemaakt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:18
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Misschien in 2012
misschien ook niet...

Ik geloof in het einde van de wereld, net zoals er een einde voor de mensheid zal zijn.
Hij is Alwetende.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:20
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-04-2005 @ 20:09 :
Wat een non-topic.
Is dat Rowan Atkinson als Blackadder? Zo ja, mijn hoogachting.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Weiße Rose schreef op 26-04-2005 @ 20:20 :
Is dat Rowan Atkinson als Blackadder? Zo ja, mijn hoogachting.
Ik dank u nederig.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:32
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
Weiße Rose schreef op 26-04-2005 @ 19:51 :
Waar in de Apocalyps kan ik dat lezen? En is dat een magazine oid?
De Apocalyps is het laatste gedeelte van de Bijbel dat gaat over de dingen die nog staan te gebeuren. Het is het laatste Bijbelboek. In de nederlandse vertaling heet het Openbaringen aan Johannes. Al deze 'openbaringen zijn door God zelf aan Johannes bekend gemaakt dmv. visioenen, toen Johannes door de Romeinen was verbannen naar het Griekse/Turkse eilandje Padmos'
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:35
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
****** schreef op 26-04-2005 @ 19:47 :
In de Apocalyps wordt verteld hoe de aarde zal vergaan en hoe alles weer mooi en nieuw zal worden.

Afgelopen week was er op het nieuws dat er (waarschijnlijk) in 2035 een meteoor op aarde zal inslaan, die (misschien) de kracht heeft de hele mensheid te vernietigen.

Je ziet dat alles een beetje onduidelijk is, maar het zou kunnen gebeuren...

Nu is mijn vraag: Geloof jij in de Apocalyps? En zo ja, wanneer zal het eind van de wereld dan zijn?
Is dat trouwens wel waar van die meteor die de hele mensheid kan vernietigen? Volgens mij zou er dan veel meer paniek moeten zijn als dit echt waar was. Wat wil men er trouwens aan gaan doen? Of past dat niet in deze topic?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:39
haplo
haplo is offline
Er komt heus wel ooit een einde, maar voorlopig nog niet. Verder heb ik niets gehoord over enige meteoor, dus vertel!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:44
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
'Waakt dan, want gij weet de dag noch het uur.'

Lukas 12:40: 'Weest ook gij bereid, want op een uur, dat gij het niet verwacht, komt de Zoon des mensen.'
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:03
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Volgens de Islam, is het bestaan niet oneindig en zal alles uiteindelijk uitmonden in de Oordeelsdag ('Qiyamah') en het Einde der Tijden

In de aanloop daar naartoe, zullen een aantal gebeurtenissen plaatsvinden ('minor and major signs of Qiyamah'), zoals de wederkomst van Jezus - iets waar ook de Christenen in geloven - om de AntiChrist ('Dajjal') te verslaan in een finale strijd tussen goed en kwaad. 'Dajjal' betekent eigenlijk bedrieger, valsaard. 'Al-Dajjal Al-Massih', is dus de Valse Messias of de Valse Christus. Het is iemand die zich voor Jezus zal uitgeven maar in werkelijkheid zijn grootste vijand zal zijn.

De Antichrist ('Dajjal') zal zelf een goddelijke status opeisen en zal de mensheid verleiden hem massaal te volgen. Jezus zal dan neerdalen in Damascus, en zal de gebeden vervoegen die geleid worden door de Imam Mahdi. Na het verslaan van de AntiChrist, zal Jezus een rijk van broederschap en vrede vestigen voor de hele wereld. Alle mensen van het Boek (Joden, Christenen en Muslims) zullen hem erkennen en hem aanvaarden:
"Er is niemand van de mensen van het boek die niet voor zijn dood in hem zal geloven en op de opstandingsdag zal hij over hen getuige zijn." (Koran 4:159)
Ook wat dit betreft staan Christenen en Muslims dus veel dichter bij elkaar dan velen denken. Beiden delen het uitzien naar de Wederkomt van Jezus.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:25
Verwijderd
Het einde der tijden zou prima zijn. Houden die gelovigen eindelijk hun mond.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:31
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-04-2005 @ 21:25 :
als deze gesprekken je niet zinnen moet je maar niet lezen en nog minder reageren.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:36
ValliantWarrior
Citaat:
imène schreef op 26-04-2005 @ 21:03 :
Volgens de Islam, is het bestaan niet oneindig en zal alles uiteindelijk uitmonden in de Oordeelsdag ('Qiyamah') en het Einde der Tijden

In de aanloop daar naartoe, zullen een aantal gebeurtenissen plaatsvinden ('minor and major signs of Qiyamah'), zoals de wederkomst van Jezus - iets waar ook de Christenen in geloven - om de AntiChrist ('Dajjal') te verslaan in een finale strijd tussen goed en kwaad. 'Dajjal' betekent eigenlijk bedrieger, valsaard. 'Al-Dajjal Al-Massih', is dus de Valse Messias of de Valse Christus. Het is iemand die zich voor Jezus zal uitgeven maar in werkelijkheid zijn grootste vijand zal zijn.

De Antichrist ('Dajjal') zal zelf een goddelijke status opeisen en zal de mensheid verleiden hem massaal te volgen. Jezus zal dan neerdalen in Damascus, en zal de gebeden vervoegen die geleid worden door de Imam Mahdi. Na het verslaan van de AntiChrist, zal Jezus een rijk van broederschap en vrede vestigen voor de hele wereld. Alle mensen van het Boek (Joden, Christenen en Muslims) zullen hem erkennen en hem aanvaarden:
"Er is niemand van de mensen van het boek die niet voor zijn dood in hem zal geloven en op de opstandingsdag zal hij over hen getuige zijn." (Koran 4:159)
Ook wat dit betreft staan Christenen en Muslims dus veel dichter bij elkaar dan velen denken. Beiden delen het uitzien naar de Wederkomt van Jezus.
Waarom komt Jezus terug? en niet mohammed? (voor mij als christen wel logisch )
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 26-04-2005 @ 21:31 :
als deze gesprekken je niet zinnen moet je maar niet lezen en nog minder reageren.
Als reacties zoals de zijne je niet zinnen moet je maar niet lezen en nog minder reageren.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:42
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 26-04-2005 @ 21:36 :
Waarom komt Jezus terug? en niet mohammed? (voor mij als christen wel logisch )
Mohammed vzmh is dood
Jezus As is verrezen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:44
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mortification schreef op 26-04-2005 @ 21:39 :
Als reacties zoals de zijne je niet zinnen moet je maar niet lezen en nog minder reageren.
Ik had een reden om te reageren.
Gelovigen reageren op wat er gevraagd werd door topicstarter.
Hij zegt dat we niets moeten zeggen...
Logisch ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:46
Verwijderd
Eerst bewijzen, dan geloven.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:46
ValliantWarrior
Citaat:
imène schreef op 26-04-2005 @ 21:42 :
Mohammed vzmh is dood
Jezus As is verrezen.
Dus kan je concluderendat Jezus een grotere profeet was dan mohammed?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 26-04-2005 @ 21:44 :
Ik had een reden om te reageren.
Gelovigen reageren op wat er gevraagd werd door topicstarter.
Hij zegt dat we niets moeten zeggen...
Logisch ja
Hij reageert ook op wat er gevraagd wordt.

Dat gezeik altijd.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:51
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 26-04-2005 @ 21:46 :
Dus kan je concluderendat Jezus een grotere profeet was dan mohammed?
En waarom zou ik dat dan moeten concluderen?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:55
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mortification schreef op 26-04-2005 @ 21:48 :
Hij reageert ook op wat er gevraagd wordt.

Dat gezeik altijd.
Dit is wat men vraagt:
Nu is mijn vraag: Geloof jij in de Apocalyps? En zo ja, wanneer zal het eind van de wereld dan zijn?

Dit is wat hij antwoordt:

Idd hij reageert op wat er gevraagd wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:58
ValliantWarrior
Citaat:
imène schreef op 26-04-2005 @ 21:51 :
En waarom zou ik dat dan moeten concluderen?
omdat Jezus verrezen is en terug komt en mohammed gewoon dood is en geen waarde heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 26-04-2005 @ 21:58 :
omdat Jezus verrezen is en terug komt en mohammed gewoon dood is en geen waarde heeft
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:59
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Moslims geloven niet dat Jezus as gekruisigd werd.
Wel dat Judas hem verraadde, maar Judas werd gekruisigd -hij kreeg immers het uiterlijke van Jezus as- en Jezus as verrezen.
Bij het Einde zal hij terugkeren.

Mohammed vzmh is gestorven.
Hij kreeg de keuze. Hij mocht kiezen of hij wilde verderleven of sterven. Hij koos om te sterven. Hij wilde niet langer wachten om bij God te zijn. Hij wilde naar zijn Heer.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:01
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 26-04-2005 @ 21:58 :
Jezus zal ook sterven na zijn terugkeer op aarde.
En iedereen zal sterven. Het is niet omdat je sterft dat je geen waarde hebt.
Omg wat een zinloze conclusie die echt op niets trekt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:04
ValliantWarrior
Citaat:
imène schreef op 26-04-2005 @ 21:59 :
Moslims geloven niet dat Jezus as gekruisigd werd.
Wel dat Judas hem verraadde, maar Judas werd gekruisigd -hij kreeg immers het uiterlijke van Jezus as- en Jezus as verrezen.
Bij het Einde zal hij terugkeren.

Mohammed vzmh is gestorven.
Hij kreeg de keuze. Hij mocht kiezen of hij wilde verderleven of sterven. Hij koos om te sterven. Hij wilde niet langer wachten om bij God te zijn. Hij wilde naar zijn Heer.
Judas hing zichzelf op, maar goed dat is weer een andere discussie.

Elia werd ook opgenomen, waarom komt hij dan ook niet terug?
Waarom komt alleen Jezus terug. Ik vind het, voor jullie dan, veel logischer klinken als mohammed zou komen. Jullie zien hem immers als De profeet. En Allah zou hem zo tot leven kunnen wekken of hem naar de aarde sturen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:07
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 26-04-2005 @ 22:04 :
Judas hing zichzelf op, maar goed dat is weer een andere discussie.

Elia werd ook opgenomen, waarom komt hij dan ook niet terug?
Waarom komt alleen Jezus terug. Ik vind het, voor jullie dan, veel logischer klinken als mohammed zou komen. Jullie zien hem immers als De profeet. En Allah zou hem zo tot leven kunnen wekken of hem naar de aarde sturen
Allah kan hem tot leven wekken en terugsturen.
Maar Mohammed vzmh heeft zijn werk/plicht volbracht.
En logischer klinkt het in een moslim zijn oren al zeker niet.
Want Mohammed kwam niet alleen voor de arabieren maar voor de mensheid.
We zien hem als de Laatse profeet.
Jezus as zien we ook als een profeet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:08
haplo
haplo is offline
Citaat:
****** schreef op 26-04-2005 @ 20:49 :
er waren al plannen van een 'Armageddon'-like ruimteschip met kernkoppen die de meteoor in kleinere stukje moet knallen of een raket die 'm uit zn baan brengt

lees het bovenstaande
Ik word inderdaad overladen met bronnen die bevestigen dat er over 28 jaar een meteoor op mijn kop valt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:18
ValliantWarrior
Citaat:
imène schreef op 26-04-2005 @ 22:07 :
Allah kan hem tot leven wekken en terugsturen.
Maar Mohammed vzmh heeft zijn werk/plicht volbracht.
En logischer klinkt het in een moslim zijn oren al zeker niet.
Want Mohammed kwam niet alleen voor de arabieren maar voor de mensheid.
We zien hem als de Laatse profeet.
Jezus as zien we ook als een profeet.
Dan blijft de vraag waarom komt dan Elia ook niet terug? Hij was ook een profeet en is ook opgenomen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
haplo schreef op 26-04-2005 @ 22:08 :
Ik word inderdaad overladen met bronnen die bevestigen dat er over 28 jaar een meteoor op mijn kop valt.
Dan ben jij vast die ene persoon die ja heeft gestemd.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 23:08
T_ID
T_ID is offline
Aangezien mijn planning voor de wereldheerschappij op de lange termijn werken kan ik jullie garanderen dat de apocalyps niet plaats zal vinden voor 2025, 16 januari, om 7.15 's morgens...
Oud 26-04-2005, 23:49
MazeMouse
MazeMouse is offline
Nee, ik geloof niet in de apocalyps (sowieso niet in de bijbel)
Iedereen kan een vage enorm brede omschrijving geven van gebeurtenis die nog te gebeuren staat zodat alles wat er VAAGJES op lijkt als die gebeurtenis genomen kan worden. Er staat niet LETTERLIJK vermeld dat we allemaal de pijp uit gaan door een stuk steen dat te lui is om om de aarde heen te vliegen.

EN meteorieten hebben dan weer totaan NIKS met god te maken.
Des te meer met natuurkunde (je weet wel, zwaartekracht en E=MC2. Zogenaamde BEWEZEN wetenschap. (ontken de zwaartekracht maar eens. INderdaad, dat is onmogelijk omdat alles wat je uit je poten laat vallen onderhevig is aan die zwaartekracht. Geef nu eens zo'n zichtbaar onomstotelijk bewijs voor god en we praten wel weer eens verder )
Oud 27-04-2005, 07:13
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-04-2005 @ 00:49 :
Nee, ik geloof niet in de apocalyps (sowieso niet in de bijbel)
Iedereen kan een vage enorm brede omschrijving geven van gebeurtenis die nog te gebeuren staat zodat alles wat er VAAGJES op lijkt als die gebeurtenis genomen kan worden. Er staat niet LETTERLIJK vermeld dat we allemaal de pijp uit gaan door een stuk steen dat te lui is om om de aarde heen te vliegen.

EN meteorieten hebben dan weer totaan NIKS met god te maken.
Des te meer met natuurkunde (je weet wel, zwaartekracht en E=MC2. Zogenaamde BEWEZEN wetenschap. (ontken de zwaartekracht maar eens. INderdaad, dat is onmogelijk omdat alles wat je uit je poten laat vallen onderhevig is aan die zwaartekracht. Geef nu eens zo'n zichtbaar onomstotelijk bewijs voor god en we praten wel weer eens verder )
Dus geloof ik ook niet dat het einde der tijden er is als die meteoor onslaat op de aarde. Dus volgens mij zal hij niet inslaan! Ik denk dat hij er rakelings langs gaat. MAar ja, daar heb ik ook geen bewijzen voor. Overigens wel uit de Bijbel, maardie tellen voor de meesten op dit forum helaas niet mee.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 08:05
Bart Klink
Bart Klink is offline
Ongetwijfeld komt er weer een massa-uitsterven, dat gebeurt immers al miljarden jaren af en toe. Ik heb geen idee wanneer. In ieder geval zal de steeds groeiende zon ooit de aarde verschroeien en vervolgens opslokken. Maar dan is de mens (als die nog bestaat) toch wel verkast naar een andere planeet. Op kort termijn denk ik dat de mens zelf de grootste bedreiging vormt voor deze aardbol.

Dat er ooit een einde komt aan de aarde is een feit, dat er daarna weer een nieuwe aarde komt is niets meer dan whishful thinking.
Oud 27-04-2005, 09:15
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik geloof dat de Apocalyps al is geweest, in 1846 (ofzo, iig daar in de buurt). In de bijbel en in andere boeken wordt niet letterlijk de ondergang van de wereld bedoeld. Het gaat vooral om de terugkomst van de messias, en ik geloof dat dat toen was.
Oud 27-04-2005, 09:16
Bart Klink
Bart Klink is offline
Jezus dacht al de de Apocalyps snel zou komen en sindsdien staan er regelmatig van die gekken op die dat beweren. Toch zijn we hier nog steeds....
Oud 27-04-2005, 09:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 10:16 :
Jezus dacht al de de Apocalyps snel zou komen en sindsdien staan er regelmatig van die gekken op die dat beweren. Toch zijn we hier nog steeds....
Tis maar wat je onder snel verstaat. En misschien vergaat de aarde morgen wel?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 10:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-04-2005 @ 10:27 :
Tis maar wat je onder snel verstaat. En misschien vergaat de aarde morgen wel?
Het aantal dagen tellen dat we de afgelopen millennia hebben overleefd, 100 daardoor delen, dan heb je de geloofwaardigheid van het eindigen van de wereld op een schaal van nu tot morgen.
Oud 27-04-2005, 10:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2005 @ 11:46 :
Het aantal dagen tellen dat we de afgelopen millennia hebben overleefd, 100 daardoor delen, dan heb je de geloofwaardigheid van het eindigen van de wereld op een schaal van nu tot morgen.
...

met morgen bedoel ik natuurlijk niet letterlijk morgen 28 april 2005, maar in de nabije toekomst. het zou net zo goed morgen kunnen zijn, als over 50 jaar dus.

Wat ik wou aangeven was dat we misschien nu eht einde van de wereld wel erg zijn genaderd.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 12:39
cartman666
cartman666 is offline
Wij bevinden ons nu al in de eindtijd. De aarde verkeerd in barensnood, en al die bijbelse uitspraken.
Ik denk niet dat God ons 30 jaar van te voren waarschuwt voor het einde der tijden, en de terug keer van het lam dat daarbij hoort.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 12:41
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-04-2005 @ 21:25 :
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 12:51
one.
one. is offline
Ik geloof niet in de Apocalyps, maar ik wéét dat het einde van de wereld in ieder geval na 2035 zal gebeuren. De zon houdt er namelijk ook ooit eens mee op.
Oud 27-04-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 26-04-2005 @ 21:03 :

Zullen de Joden Jezus As ook erkennen? Wat ik ervan weet is dat de Dajjal bij zijn verschijnen vergezeld zal zijn van een groep Joden en dat zij een van de eersten zullen zijn die hem gaan volgen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 12:55
RoxX
RoxX is offline
ik denk dat dat nog minstens een paar jaar duurt..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 13:05
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-04-2005 @ 13:55 :
Zullen de Joden Jezus As ook erkennen? Wat ik ervan weet is dat de Dajjal bij zijn verschijnen vergezeld zal zijn van een groep Joden en dat zij een van de eersten zullen zijn die hem gaan volgen.
Idd is ook zo.
Moslims zullen strijden met Jezus as tegen Dajjal en zijn volgelingen.
De Dajjal zal dingen kunnen doen die op mirakles zullen lijken. Hij zal zeggen dat hij God is en de blinden zullen hem volgen. (Niet blind in de letterlijke betekenis)

Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 13:08.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 13:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
De overleveringen die gedetailleerde voorspellingen bevatten van toekomstige gebeurtenissen ( met data erbij) worden verworpen als vervalsingen. Ook de meeste overleveringen omtrent de al-Dajjal ( en de Mahdi) zijn vervalst verklaard.

Aldus pakistaan, in een pm.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 13:19
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
http://www.moslim.org/ahmad/profbmes.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten