28-04-2005, 12:12 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt bijvoorbeeld denken aan 8 boterhammen met normaal beleg = 1000 kcal 2 schaaltjes magere yoghurt = 200 kcal 2 stuks fruit = 100 kcal 5 opscheplepels aardappels of pasta = 200 kcal of 4 opscheplepels rijst = 240 kcal 5 opscheplepels groente = 50 kcal stuk mager vlees of vervanger = 200 kcal 1 gewoon glas sap = 100 kcal dan zit je in totaal op 1850-1890 kcal, met normaal eten, zo mis je geen voedingsstoffen, en val je rustig en gezond af. |
28-04-2005, 12:21 | ||
Citaat:
Opzich heb ik bij elkaar wel 2 stuks fruit per dag. Mijn moeder maakt nog wel eens fruitsalade (ook voor haar lijn) en dan zit ik misschien bij elkaar op 3 stuks fruit. Dat zit dus ook wel goed. |
28-04-2005, 12:27 | ||
Citaat:
|
28-04-2005, 12:29 | ||
Citaat:
|
28-04-2005, 12:31 | ||
Citaat:
|
28-04-2005, 12:33 | ||
Citaat:
Als je dat niet wilt, wil je ook niet afvallen. Vandaar |
28-04-2005, 12:34 | ||
Citaat:
En dat is een van de redenen, de andere is dat ik bij het sporten voel dat ik 6 kilo extra meesleep. Ow, en ik kan mijn leukste 2 t-shirts niet meer aan. |
28-04-2005, 12:36 | ||
Citaat:
Het kwam bij mij over als de zoveelste 'op mijn manier gaat het ook goed dus waarom zou ik het anders proberen'
28-04-2005, 12:41 | ||
Citaat:
|
28-04-2005, 12:42 | |
@ANGE: Het zusje van een vroegere vriendin van mij was precies zoals jij. Ze kon niet eten omdat ze met dingen zat en te veel piekerde. Ze trok zich andermans problemen heel erg aan. Ze at hierdoor veel te weinig, vaak zelfs niet. Uiteindelijk belandde ze in het ziekenhuis waar ze vloeibaarvoedsel toegediend kreeg. Ze mocht niet meer fietsen ed omdat ze moest aankomen. Óok moest ze zwaar in therapie.
Ik geloof eerlijk gezegd nog steeds niet dat jij het helemaal alleen kunt verbeteren. Zeker niet nu ja gister alleen maar water hebt gedronken. Een erg fout teken wat mij betreft. |
28-04-2005, 12:42 | ||
Citaat:
Ik heb geen idee, wat normaal is. Hoeveel kan je er? |
28-04-2005, 12:42 | ||
Citaat:
Anyways, heb net 2 boterhammen genomen in plaats van dat ik er normaal 1 zou nemen. 1 met rauwe ham + beetje boter, en ander met light smeerkaas. Maar... In principe is het dus aan te raden om de avondporties te verminderen naar gewoon 1 normale portie en de balans wat meer op de ochtend en de middag te schuiven? Ik heb het idee dat ik 's avonds wel meer eet dan anderen, mijn vader en moeder zijn best goede eters dus wel representatief wat betreft een normale portie en ik eet toch wel anderhalf keer zoveel als zij. Ik ben wel jonger natuurlijk, maar of dat anderhalf keer zoveel eten rechtvaardigd betwijfel ik Het wordt in elk geval 's ochtends en 's middags flink vol zitten en 's avonds flinke honger hebben... jeeeuuj, maar het zal me wel lukken, ik ga in elk geval mijn best doen Kleine edit: is het aan te raden om bijv. om uur of 4/5/6 nog wat te eten zodat ik om uur of 6/7 bij het avondeten minder trek heb, twee boterhammen ofzo? Of voor het avondeten of erna wat meer drinken. Wellicht dat als ik dan 's avonds minder eet ik op gegeven moment in de ochtenden en middag meer trek ga krijgen? Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 12:45. |
28-04-2005, 12:44 | |
Het is wel waar dat heel veel mensen wel zeggen af te willen vallen, maar dat ze er niet genoeg voor willen doen. Het kost erg veel doorzettingsvermogen, en dat lukt inderdaad niet 1, 2, 3, maar je moet het wel echt wíllen, dan komt het stukje bij beetje.
Het klassieke voorbeeld dat ik hiervan heb is een oude klasgenoot van mij, een jongen. Hij werd ook steeds dikker, wat voornamelijk kwam omdat hij in iedere pauze wel een mars of iets dergelijks naar binnen werkte. En terwijl hij dan vette/zoete dingen aan het eten was verkondigde hij altijd dat hij nu écht af moest gaan vallen. Om daarna weer een hap te nemen....
28-04-2005, 12:45 | ||
Citaat:
Ontbijt: 2 boterhammen Tussendoor: 2 boterhammen Lunch: 2-3 boterhammen Tussendoor 2 boterhammen, 2 eieren Avondeten Ik weet niet wat jullie normaal eten, maar probeer genoeg (mager) vlees te eten voor je eiwitten, veel groente is ook ok (weinig kcal, veel vitaminen!) en een normaal portie aardappelen (250g voor jou denk ik). Avond Wat gebakken kipfilet, bereid in olie, stuk vis, wat kwark, iets eiwitrijks iig. Plak er dan nog wat fruit tussen waar je wilt en je gaat zeker de goede kant op! |
28-04-2005, 12:46 | ||
Citaat:
28-04-2005, 12:53 | ||
Citaat:
Wat betreft het avondeten, op mager of gewoon vlees let ik niet zo. Denk dat het met de maaltijd sowieso wel goed zit. Ik eet geen overdreven veel vlees (soms misschien iets meer dan normaal), gewoon goed groente en gewoon aardappels (of pasta en rijst in sommige gevallen). Alleen de hoeveelheid van dit alles is misschien enigzins buiten proporties. Want al zijn aardappels en groente natuurlijk goed, ik doe dan wel weer jus (redelijk wat) op de aardappels of sousjes op de groente (niet altijd, soms) en dat maakt teveel eten weer een stuk minder goed op die manier. Sowieso zit er nog aardig wat in aardappels vergeleken andere groentes wat ik heb begrepen. Misschien kun je ook ook kleine reactie geven op mijn edit van vorige post?. Ow, en als ik naar bekende wegen vraag moeten jullie het zeggen, dan zal ik wat oude topics doorlezen. |
28-04-2005, 12:54 | ||
Citaat:
Ik denk dat ik een beter zelfbeeld krijg door gezond te eten, doorzettingsvermogen & uithoudingsvermogen te kweken en dat soort dingen. Daar heb ik ritme voor nodig dus ik heb net een schema opgesteld waar ik me echt aan wil houden. (Niet alleen qua eten maar ook bijvoorbeeld qua schoolwerk/meteen afwassen na het eten/etc...) |
28-04-2005, 12:57 | ||
Citaat:
Niet jezelf gaan voleten in yoghurt! Bevat veel minder kcal, en nog belangrijker, geen vezels! Kijk 's hoeveel die yoghurt is, maar je kan 't er wel gewoon bijeten. En 't vervangt zéker geen twee boterhammen! Aardappels zijn niet heel geweldig. Koolhydraten. Probeer meer vlees te eten. Minder aardappels --> minder jus Veel groentes is juist wél goed, maar probeer die sausjes dan wel te beperken. Had je edit niet gezien.. even kijken.. jazeker Het beste is om eerst een week elke uur zelfs wat te eten! Op die manier zet je je metabolisme aan 't werk. Na die week kan je proberen elke 2 uur, maar het is sowieso beter om meerdere kleine porties te eten ipv 3 grote. |
28-04-2005, 12:57 | ||
Citaat:
Het gaat trouwens niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit. Sommige mensen doen er 200 per dag, dat is obsessief en helemaal niet beter dan bv 3x 10 op een goede manier...
28-04-2005, 12:59 | ||
Citaat:
Ik weet niet wat normaal is.. als ik me er een tijdje aan houd om ze te doen dan doe ik er 's avonds meestal 3x20, 60 dus. Ik moet echter wel zeggen dat ik problemen heb met mijn rug en daarom dus niet meer kan doen. |
28-04-2005, 13:00 | ||
Citaat:
6 boterhammen, 2 ons groente, vleesvervangers ed is goed ja. Als je het goed verdeelt over de dag, krijg je meestal helemaal geen honger meer tussendoor en grijp je minder snel naar snacks. Ook kun je bv chocoladehagelslag of honing nemen op je brood als je toch trek hebt in iets zoets, op die manier is het stuk gemakkelijker volhouden. Maar zodra jij die snacks schrapt voor dit eetpatroon denk ik dat die paar kilo er wel afgaan .
28-04-2005, 13:00 | ||
Citaat:
|
28-04-2005, 13:02 | ||
Citaat:
28-04-2005, 13:04 | |
hier gaat het niet echt lekker, gister kreeg ik ook nog shoarma als avondeten met witte broodje, chips, ijs toe, niet light-frisdrank, vanochted een grote swirl op het station genomen, maar opzich kan dat geen kwaad omdat ik sport vanavond, maar toch. Ben nu anderhalve week vrij en dan heb ik al helemaal geen ritme meer ...
gister 2500 cal ongeveer... maar wel 90 gr vet . Refeed doe ik niet aan, maar dit kan er mooi voor door. Nu hopen dat het weekend beetje beperkt blijft, want dan let ik er normaal niet op en kom ik ook hoger uit. Nu heb ik komende weken geen wedstrijden, dus ik wil niet al te veel extra eten...
Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 13:23. |
28-04-2005, 13:06 | |
vandaag :
09.30 : 2bb met effi 10.00 : 2bb met effi (alle 4samen 100gram) 11.00 : 100 ml magere melk en 20 gram musli 12.00 : 100gram verse spaghetti (290cal) met 100 gram scapmi (zo een 15stuks) en een klein klein beetje worteltjes en erwtjes (was niets meer) 13.00 : een wijnappelsien (is dat hetzelfde als een gewone kwa cal ?)
28-04-2005, 13:08 | ||
Citaat:
28-04-2005, 13:14 | |
Vandaag:
2 boterhammen met kaas, thee met melk, bak aardbeienyoghurt Tussendoor: 4 Bambixkoekjes Lunch: Tomatensoep en weer aardbeienyoghurt [ik geloof dat het weleens potentieël verslavingsmateriaal kan zijn ] Drinken niet zo bijgehouden maar dat was ws. gewoon water en thee enzo. Zometeen even boodschappen doen want er is niet echt veel gezonds meer in huis. |
28-04-2005, 13:20 | ||
Citaat:
Vlees zal ik wel genoeg eten. En minder jus, dat doe ik uiteraard al de afgelopen dagen evenals dat er geen sousje aan te pas is gekomen... dat is wel het minste wat ik voor over kan hebben he Maar 1/3 minder avondeten wordt echt een offer en hel, maar het zal wel lukken... met het niet snoepen em niet drinken (bier heb ik het over) heb ik totaal geen moeite verder gehad de afgelopen dagen (ondanks het uitgaan) maar misschien komt dat nog Pff, en ik denken dat gewoon onthouding van snoepen wel voldoende zou zijn, blijkt mijn hele eetritme fout te zijn En van al dit praten over eten heb ik honger gekregen, dus ik zit nu een bak met yoghurt en cruesli te eten |
28-04-2005, 13:20 | ||
Citaat:
Daar komt bij dat je met meerdere kleine porties veel minder honger hebt |
28-04-2005, 13:23 | ||
Citaat:
28-04-2005, 13:23 | ||
Citaat:
maar moet ik dan 3 maaltijden eten en een heleboel tussendoortjes? Of allemaal kleine maaltijdjes eten als het ware? ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen wat ik dan heel de dag zou moeten eten..
28-04-2005, 13:24 | |
ik heb ook zo'n valtaf profiel aangemaakt, gewoon Gothic. MAar ik snap nog niet hoe ik mn lengte en gewicht enz kan aanpassen, en ook niet hoe ik voedsel kan toevoegen enz ...
28-04-2005, 13:24 | ||
Citaat:
Ow, en in die vruchtenyoghurt zit niet zo heel veel. Mijn moeder eet het op advies van dietiste, dus het zal wel het magerste van het magerste zijn + dat ik nog combineer met gewone magere yoghurt en eigenlijk maar klein beetje magere vruchtenyoghurt Maar al met al is het toch een aardige bak, en mijn moeder schatte het zo met die cruesli wel in op pakweg 250 kcal. Maar in principe is het dan ook wel een volledige maaltijd met banaan erdoor enzo. |
28-04-2005, 13:26 | ||
Citaat:
2 boterhammen Tussendoor: 1 boterhammen + fruit Lunch: 2 boterhammen Tussendoor 1 boterhammen, 2 eieren Avondeten Ik weet niet wat jullie normaal eten, maar probeer genoeg (mager) vlees te eten voor je eiwitten, veel groente is ook ok (weinig kcal, veel vitaminen!) en een normaal portie aardappelen. Avond Wat gebakken kipfilet, bereid in olie, stuk vis, wat kwark met fruit of yoghurt.
Verwijderd
|
Citaat:
|
Verwijderd
|
Citaat:
|
28-04-2005, 13:27 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
28-04-2005, 13:30 | ||
Citaat:
|
28-04-2005, 13:32 | ||
Citaat:
pfoe, wel veel boterhammen zeg, kan je ipv gewoon brood ook roggebrood nemen? ik heb zelf het idee dat daar wel meer calorieen inzitten, maar toch lijkt het me gezonder?
28-04-2005, 13:33 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 01:28 |