02-05-2005, 11:00 | ||
Citaat:
Een groep die doorslaat en de goddelijke vervloekingen van niet-moslims (joden, christenen, heidenen (absolute ongelovigen)) zoals die in de koran voorkomen, letterlijk gaat nemen, bestaat meestal uit een groep jongemannen. Meestal heeft zo'n groep een goeroe van tegen de 50. Zo'n goeroe leert zijn mannen dat de islam om strijd vraagt - koranverzen te over die daartoe oproepen. Maar die strijd kan tegenwoordig niet meer via de staten en legers worden gevoerd. Dus zoeken ze andere wapens...
|
02-05-2005, 11:11 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:22 | ||
Citaat:
02-05-2005, 11:25 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:27 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:30 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:31 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:32 | ||
Citaat:
en waarom zou je je plannen niet onthullen? Mensen gaan je niet geloven en zeggen dat het slechts grootpraat is - en jij kunt in alle rust je plannetjes wel uitvoeren Het is een beetje het: Ben jij soms lid van de AIVD- vraag? En stel dit is het geval dan zal een <<Ja>> niet geloofd worden, evenmin een <<Nee>>
02-05-2005, 11:32 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:34 | |||
Citaat:
Citaat:
|
02-05-2005, 11:35 | ||
Citaat:
Uhm, anders was het voor hun makkelijker geweest hun plannen uit te voeren? Nu worden dit soort mensen toch streng bewaakt laatste snapk niet |
02-05-2005, 11:36 | |||
Citaat:
Natuurlijk heb ik hem gelezen. Hoezo niet professioneel? Omdat quotes uit de Koran uit verband waren gerukt? De boodschap was iig wel duidelijk en imo verontrustend. Citaat:
02-05-2005, 11:37 | ||
Citaat:
Het allerstomst vondk nog, dat de politici de oorlog tegen het moslim extremisme hebben uiitgeroepen. Een oorlog vallen slachtoffers aan beide kanten toch en er wordt gevochten enzo |
02-05-2005, 11:38 | |||
Citaat:
om de reden die ik aangeef: who knows gaat die gast wel de wet aan zn laars lappen. Citaat:
Zul jij mij geloven? Zul jij mij ook geloven als ik hierop JA antwoord?
02-05-2005, 11:38 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:38 | ||
Citaat:
War on terror is al lang aan de gang.
02-05-2005, 11:39 | |||
Citaat:
Citaat:
|
02-05-2005, 11:39 | ||
Citaat:
Is dit een subtiele hint? |
02-05-2005, 11:40 | ||
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
dat zegt niks over de inhoud en de bedoeling van de brief.
02-05-2005, 11:41 | ||
Citaat:
Achja, de poldermujahideen, neem ik niet serieus, en ik ken er genoeg. Veel jongens zijn idd wat gestoord, maar dat gaat echt wel over houd ze gewoon in de gaten. |
02-05-2005, 11:42 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:48 | |||
Citaat:
hij heeft vaak genoeg gewaarschuwd dacht ik zo iig waren de inlichtingendiensten in de VS onnodig aan het slapen. Citaat:
02-05-2005, 11:49 | |||
Citaat:
http://www.burgerschapskunde.nl/pol.html Citaat:
02-05-2005, 11:49 | ||
Citaat:
ja of nee? |
02-05-2005, 11:50 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:52 | |||
Citaat:
Er zijn ook andere kanalen dan Internet; zoals telefoon, fax, video, bandjes, etc.. Citaat:
02-05-2005, 11:52 | ||
Citaat:
Hoe zit het hier dan in Nederland?
02-05-2005, 11:53 | ||
Citaat:
ik wel |
02-05-2005, 11:55 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 11:58 | |||
Citaat:
Ten eerste heb je het hier wel over zowat het hoofd van alle cellen van al qaida en niet over 1 gast aan de onderste laag van cellen en ten tweede waren de inlichtingendiensten iig wel op de hoogte dat de dreiging reeel was en er hoogstwaarschijnlijk een aanslag zou komen. Citaat:
nee
02-05-2005, 11:59 | ||
Citaat:
hoe is het trouwens afgelopen met die madrid verdachten en dan met name met die gast die 18 uur lang filmopnamen had gemaakt van New York (twin towers, vliegvelden, e.d.) voor 11/9? Lijkt me erg interessant te onderzoeken
02-05-2005, 12:01 | ||
Citaat:
waarom begon je er dan over? |
02-05-2005, 12:08 | |||
Citaat:
Professioneel (met 1 f) ben je pas als je ergens heel ervaren in bent. Meestal ben je maar een 1-dags terrorist in deze gevallen. Die bommenriemdragers in Israel zijn ook vaak maar 1-dags terroristen en worden geleid door gasten die hen hiertoe brengen. Dát zijn de professionele terroristen, ja. Maar de gasten daaronder zijn wel degenen die het doen. En de doeners zijn hiermee even gevaarlijk als de denkers. Citaat:
02-05-2005, 12:11 | ||
Citaat:
waarom? waar wilde je naar toe gaan? |
02-05-2005, 12:16 | ||
Citaat:
2. omdat je de vraag "ben je lid van de aivd" kunt omdraaien naar "ben je een terrorist?" en dan hetzelfde principe ontstaat
02-05-2005, 12:19 | ||
Citaat:
Mensen geloven mij wel hoor, alsk dat beweer |
02-05-2005, 16:01 | ||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat dit soort imams er zijn is evident, zelfs in Nederland komen ze voor. Waar halen anders al die extremisten hun ideeën vandaan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
ha·dith (de ~) 1 overleveringen van het leven van de profeet Mohammed die door moslims als leidraad worden genomen 2 wetenschappelijke discipline die het leven van de profeet Mohammed bestudeert
02-05-2005, 16:02 | ||
Citaat:
02-05-2005, 16:05 | ||
Citaat:
02-05-2005, 16:13 | ||
Citaat:
|
02-05-2005, 16:32 | ||||||||||
Citaat:
Verder is Theo vermoord, omdat hij het bloed onder mohammeds b. nagels vandaan haalden. Daar heeft verder deze vers niet zo heel veel mee te maken. Verder mag je als moslim nooit het recht in eigen hand nemen. Dus de daad van Mohammed B. is islamitisch niet verantwoord. wtc werd aangevallen omdat dat amerikaans is. Amerikanen onderdrukken het midden oosten, en dat was voor de kapers de aanleiding dit te doen. Waar zij verkeerd waren, was onschuldige mensen aan te vallen. Dat is absoluut verboden. In een jihad mag je niet eens een boom vernietigen. Verder mag jihad alleen gevoerd worden, als er een islamitische staat en leider is, en die is er momenteel niet. Verder staat het kapitalisme hier buiten. Altijd meer, met het negatieve komen he, ookal als ik kom met de 'vredelievende' versen. Citaat:
Allah/God is fantastisch. Hij gaf ons de aarde om op te leven. Hij dekte ons toe met de hemel. Hij gaf jou en mij het leven. Jij en ik kennen honger noch dorst. Ik hoop oprecht dat ook Allahs barmhartigheid jou ontvangd, zoals vele bekeerlingen voor jou Citaat:
Ik vertel jou hoe ik mijn religie ervaar, en hoe veel mensen dat ook zo ervaren. Confronteer mijn aub niet steeds met de poldermujahideen Citaat:
Extremisten zijn meestal lui, die op eigen houtje werken. Of de situatie verkeerd interpreteren. Als je nadenkt dat maar 0.01 % van alle moslims extremistisch is, gaat er toch hopelijk bij jou wel een belletje rinkelen hoe de islam in elkaar zit of niet? Citaat:
Citaat:
Ik ken er geen eerlijk gezegd. De imam die het er dichts bij kwam, wasl el moumni, en die zei volgens mij alleen wat over homos. verder is een imam niet al wetend hoor. Het is ook maar een mens. Veel imams zijn zelfs wereldvreemd. Een imam is een voorganger in het gebed, en meer niet. Tis niet zo dat het een leider ofzo is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Net zoals het verschil tussen de woorden koran en qu'raan |
02-05-2005, 16:32 | ||
Citaat:
|
03-05-2005, 12:36 | ||
Citaat:
Uitgegeven: 3 mei 2005 11:25 Laatst gewijzigd: 3 mei 2005 12:17 ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag voor het eerst duidelijk gesteld dat de vermeende moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., in zijn visie een leidinggevende rol had in het zogenoemde terreurnetwerk de Hofstadgroep. Dat wordt voor justitie een van de belangrijkste pijlers om aan te tonen dat de Hofstadgroep daadwerkelijk een terroristische organisatie is, zo bleek dinsdag uit een pro forma-zitting bij de Haagse rechtbank in de extra beveiligde rechtszaal in Rotterdam. De moord op de filmmaker, de bijeenkomsten van radicalen in de woning van B. en het uitwisselen van materiaal dat oproept tot het doden van mensen uit radicaal islamitische motieven, tonen volgens aanklager K. Plooy het bestaan van deze terroristische organisatie aan. Om het bestaan van de Hofstadgroep nog duidelijker aan te tonen wees Plooy ook op de mogelijke plannen voor het plegen van aanslagen in Nederland van terreurverdachte Samir A. De rechtbank in Rotterdam sprak die 18-jarige man hier overigens onlangs voor vrij. Justitie is hiertegen in beroep gegaan. Ook A. behoort in de visie van het OM tot de kern van de Hofstadgroep. Zwaar geweld Plooy benadrukte dat naast de moord op Van Gogh ook bij de aanhouding van de Hofstadverdachten Jason W.en Ismail A. duidelijk naar voren is gekomen dat deze groep zwaar geweld niet schuwt. Bij een poging op 10 november vorig jaar om dit tweetal in een woning in het Haagse Laakkwartier aan te houden, gooiden de verdachten een handgranaat naar het arrestatieteam. Daardoor raakten leden van dit team gewond. Na een urenlange belegering wisten speciale antiterreureenheden de twee uiteindelijk toch in te rekenen. In de jassen van W. en A. vond de politie na hun arrestatie nog drie handgranaten. Volgens Plooy is het denken over moslimextremisme niet strafbaar. Maar een groep mensen gaat over de schreef als ze het oogmerk hebben om strafbare feiten te plegen. En dat is bij de Hofstadgroep inmiddels zeker duidelijk geworden, meent de aanklager. Geschriften Uit het onderzoek is gebleken dat bij meerdere verdachten geschriften zijn gevonden waarin het doden van mensen werd gepropageerd, onder meer bij Mohammed B. "Het geweld is ingebakken in de ideologie", concludeert Plooy. "Er is nergens een spoor te zien van een legale actie, zoals bijvoorbeeld het oprichten van een politieke partij." Het gaat "uitsluitend" om dodelijk geweld, het zaaien van angst en het ontwrichten van de samenleving, constateert hij. http://www.nu.nl/news/521086/15/Moha...stadgroep.html
03-05-2005, 19:45 | |
Mohammed B. schreef dreigbrief aan hele Nederlandse volk
Uitgegeven: 3 mei 2005 16:14 Laatst gewijzigd: 3 mei 2005 16:30 ROTTERDAM - Mohammed B. die wordt verdacht van de moord op Theo van Gogh, heeft in een "open brief aan het Nederlandse volk" geschreven dat het Nederlandse volk met het eigen bloed moet betalen voor de slachting van miljoenen moslims. Officier van justitie K. Plooy benadrukte dinsdag dat dit geen grap of grootspraak van hem was. B. begint de brief met lof aan Allah die de moslims heeft opgedragen "doodt hen", waarmee verwezen wordt naar "het ongelovige volk van Nederland". In de brief prijst hij de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten en vervloekt B. de samenwerking tussen Amerika en Nederland in "de strijd tussen wereldheerschappij van geloof en ongeloof". B. trekt verder onder meer de conclusie dat "het bloed van deze moslim broeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed". Ook schrijft hij: "als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen" en "het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het vermoorden en verkrachten van onze broeders en zusters". "Het zou niet verstandig zijn om de inhoud van deze brief te bagatelliseren", concludeert Plooy. "Want dan wordt de diepe ernst van deze brief niet begrepen, noch de context van de enorme bibliotheek die zorgvuldig onder de verdachten is verspreid, vol met onderbouwende radicaal-politieke literatuur, noch de wijze en het moment waarop deze brief naar boven kwam." Het document kwam immers aan het licht op het moment dat Mohammed B. zelf als eerste van de groep de uiterste consequentie van zijn ideologie trok, verduidelijkt de aanklager. Dit door "een exponent" van de ongelovigen, Theo van Gogh, daadwerkelijk te vermoorden. Het OM constateert dat de inhoud van deze brief kennelijk ook voor B. zelf zeer gevoelig ligt. Hij wijst er in zijn testament op (hij had dit opgesteld in het geval de politie hem zou doden), dat de open brief tot negatieve gevolgen voor de "broeders en zusters" zal leiden. Zij moesten in een vergadering maar beslissen of de brief na zijn dood wel of niet openbaar gemaakt zou moeten worden. http://www.nu.nl/news/521329/13/Moha...ndse_volk.html
04-05-2005, 12:06 | ||
Citaat:
je bent alwetend. Ik weet genoeg.
|
|
|