Oud 23-05-2005, 20:36
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
kebkebe schreef op 23-05-2005 @ 20:34 :
Enne, wie weet hoevel Factory Acts er zijn aangenomen? Toch niet alleen de vijf die in mijn boekje staan of wel?
Er zijn er zelfs meer dan vijf geweest, want de eerste was al in 1802. Volgens mij konden ze niet echt goed beslissingen nemen.
Advertentie
Oud 23-05-2005, 20:36
miss_isabella
miss_isabella is offline
Citaat:
cerys schreef op 23-05-2005 @ 20:22 :
FF een hele domme vraag..

maar hoe zat het ookalweer met die generaal (ofzo) Mccarthy? ik kreeg daar dus een vraag over in de vorige toets maar was het helemaal vergeten en weet het nu ook allemaal niet meer.

ben ik de enige bij wie het allemaal duizelt enzo?
Joe McCarthy was van de Red Scare... hij opende een heksenjacht in Amerika op iedereen die ook maar een beetje communistisch was... maar denk niet dat ze iets over hem zullen vragen..
Oud 23-05-2005, 20:37
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 23-05-2005 @ 20:35 :
Ja daaaag! Daar wordt echt geen woord over gezegd in mn boek en in de stofomschrijving niet!!

Mijn vraag: wat houdt de tonkin resolutie in?
Die resolutie werd in 1964 aangenomen. Daarin stond dat Johnson alles mocht doen om de agressie van Noord-Vietnam tegen te gaan. (oftewel: Vietnam platbombaderen)
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 20:37
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 23-05-2005 @ 20:34 :
betekent Calico danook echt iets?
Calico is een speciale soort bedrukt katoen die oorspronkelijk uit India komt, in je boek staat waarschijnlijk wel meer info (zeker als je Nijgh/Versluys hebt.. wat een stom gekwebbel is dat )
__________________
x
Oud 23-05-2005, 20:38
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 23-05-2005 @ 20:34 :
Vietnam had veel grondstoffen.
toch juist niet!!!! Was toch gewoon ingenomen door de tweede wereldoorlog... Duitsland+Japan... Duitsland nam Europa over, Japan de Kolonien....
__________________
Dromendief
Oud 23-05-2005, 20:38
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 23-05-2005 @ 20:35 :
Ja daaaag! Daar wordt echt geen woord over gezegd in mn boek en in de stofomschrijving niet!!
Je hebt kans dat je de verschillen en overeenkomsten moet noemen tussen Twente en Lancashire, maar dan krijg je er wel een bron bij. In mijn boek staat zo'n opgave genoemd en de leraar heeft nog extra benadrukt dat het een belangrijke opgave was.
Oud 23-05-2005, 20:38
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Citaat:
miss_isabella schreef op 23-05-2005 @ 20:36 :
Joe McCarthy was van de Red Scare... hij opende een heksenjacht in Amerika op iedereen die ook maar een beetje communistisch was... maar denk niet dat ze iets over hem zullen vragen..
Dat is de verkeerde McArthur. Ze bedoelt één van de senatoren, een pidgeon (duif) als ik me niet vergis. Of generaal MacArthur (maar die is uit WO II volgens mij, en de 'red scare' was in de jaren '50, i.t.t de strijd in de senaat tussen voor/tegenstanders van de Vietnam-oorlog).
__________________
x
Oud 23-05-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Supernova* schreef op 23-05-2005 @ 20:35 :
Mijn vraag: wat houdt de tonkin resolutie in?
de VS kreeg waanideen en vond dat hun schepen door noord-vietnam werden aangevallen (het tonkin-incident), waardoor ze toestemming kregen om zichzelf te beschermen en daarmee ook noord-vietnam aan te vallen.

zoiets toch?
Oud 23-05-2005, 20:40
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 23-05-2005 @ 20:38 :
Je hebt kans dat je de verschillen en overeenkomsten moet noemen tussen Twente en Lancashire, maar dan krijg je er wel een bron bij. In mijn boek staat zo'n opgave genoemd en de leraar heeft nog extra benadrukt dat het een belangrijke opgave was.
Ik heb ook al eens zo'n vergelijking teruggehad op een SE idd.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
vlindertjuh schreef op 23-05-2005 @ 20:38 :
Je hebt kans dat je de verschillen en overeenkomsten moet noemen tussen Twente en Lancashire, maar dan krijg je er wel een bron bij. In mijn boek staat zo'n opgave genoemd en de leraar heeft nog extra benadrukt dat het een belangrijke opgave was.
maar jouw leraar heeft het examen van morgen niet gezien, toch? maar nouja, zo'n vergelijkende vraag zal best mogelijk kunnen zijn.
Oud 23-05-2005, 20:42
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
werd het in Z-Vietnam vanzelf weer rustig toen Diem dood was en er een nieuwe regering kwam? Stond die onder leiding van uhm.... hoe heet die vs gezinde vietnamees ookalweer?!
Oud 23-05-2005, 20:42
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Om heel precies te zijn: de Amerikaanse kruiser Maddox is aangevallen door een aantal Noord-Vietnamese torpedoboten. Volgens de VS op neutraal terrein ('high seas'). Maar tegenwoordig denken historici dat de Maddox als eerste schoten heeft gelost, of te wel, het kwam Johnson handig uit om dit incident te misbruiken.
__________________
x
Oud 23-05-2005, 20:42
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-05-2005 @ 20:38 :
toch juist niet!!!! Was toch gewoon ingenomen door de tweede wereldoorlog... Duitsland+Japan... Duitsland nam Europa over, Japan de Kolonien....
De Mekong-delta is wel heel vruchtbaar. Ik zal het eens opzoeken, maar er was iets met dat Japan Vietnam vrij liet binnen hun invloedssfeer, maar dan kreeg Japan wel producten uit Vietnam.
Oud 23-05-2005, 20:43
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 23-05-2005 @ 20:42 :
werd het in Z-Vietnam vanzelf weer rustig toen Diem dood was en er een nieuwe regering kwam? Stond die onder leiding van uhm.... hoe heet die vs gezinde vietnamees ookalweer?!
Thieu?
Oud 23-05-2005, 20:43
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 23-05-2005 @ 20:42 :
werd het in Z-Vietnam vanzelf weer rustig toen Diem dood was en er een nieuwe regering kwam? Stond die onder leiding van uhm.... hoe heet die vs gezinde vietnamees ookalweer?!
Was dat niet Thieu nog iets? En nee, rustig is het er volgens mij nooit geweest. Want hoewel de vietcong zich uit het zuiden terug moest trekken, bleven er veel communisten achter om een ondergronds netwerk te vormen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 20:43
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Curunir schreef op 23-05-2005 @ 20:38 :
Dat is de verkeerde McArthur. Ze bedoelt één van de senatoren, een pidgeon (duif) als ik me niet vergis. Of generaal MacArthur (maar die is uit WO II volgens mij, en de 'red scare' was in de jaren '50, i.t.t de strijd in de senaat tussen voor/tegenstanders van de Vietnam-oorlog).
ik zou het eigenlijk mijn god niet meer weten, maar kreeg er wel een vraag over..
maar ja als jullie er verder ook niet echt iets over hebben gehad zal het wel niet belangrijk zijn.

volgens mij bedoel ik deze

"Intussen was men in Amerika ook bang geworden voor de Amerikaanse communisten. Een Senator genaamd Joseph McCarthy maakte hier handig gebruik van en begon een ware klopjacht op vermeende communisten in Amerika, later "McCarthyism" genaamd. Zelfs de Amerikaanse Senaat trapte erin en begon hoorzittingen, tot men erachter kwam dat McCarthy geen flauw benul had wie er communisten waren en mensen in het wilde weg beschuldigde.

Van 1950 tot 1954 heerste het McCarthyisme, daarna daalde de populariteit van de Senator even plotseling als hij gestegen was en werd de irrationele klopjacht op de communisten gestopt. McCarthy zelf stierf in 1957, en met hem stierf ook de angst voor de in Amerika aanwezige communisten."

maar ja whateverrrr
__________________
I'm in the forest
Oud 23-05-2005, 20:43
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 23-05-2005 @ 20:42 :
De Mekong-delta is wel heel vruchtbaar. Ik zal het eens opzoeken, maar er was iets met dat Japan Vietnam vrij liet binnen hun invloedssfeer, maar dan kreeg Japan wel producten uit Vietnam.
vruchtbaar is heel iets anders dan grondstoffen
__________________
Dromendief
Oud 23-05-2005, 20:43
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 23-05-2005 @ 20:43 :
Thieu?
ja die

klopt dat? of niet?
Oud 23-05-2005, 20:44
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Hoezenpoes schreef op 23-05-2005 @ 20:41 :
maar jouw leraar heeft het examen van morgen niet gezien, toch? maar nouja, zo'n vergelijkende vraag zal best mogelijk kunnen zijn.
Volgens mij niet, maar het zou wel leuk zijn als dat wel het geval is.
Oud 23-05-2005, 20:44
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
over dat twente gebeuren: daar hebben wij nooit aandacht aan besteed :/
__________________
I'm in the forest
Oud 23-05-2005, 20:45
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Citaat:
cerys schreef op 23-05-2005 @ 20:43 :
ik zou het eigenlijk mijn god niet meer weten, maar kreeg er wel een vraag over..
maar ja als jullie er verder ook niet echt iets over hebben gehad zal het wel niet belangrijk zijn.

volgens mij bedoel ik deze

"Intussen was men in Amerika ook bang geworden voor de Amerikaanse communisten. Een Senator genaamd Joseph McCarthy maakte hier handig gebruik van en begon een ware klopjacht op vermeende communisten in Amerika, later "McCarthyism" genaamd. Zelfs de Amerikaanse Senaat trapte erin en begon hoorzittingen, tot men erachter kwam dat McCarthy geen flauw benul had wie er communisten waren en mensen in het wilde weg beschuldigde.

Van 1950 tot 1954 heerste het McCarthyisme, daarna daalde de populariteit van de Senator even plotseling als hij gestegen was en werd de irrationele klopjacht op de communisten gestopt. McCarthy zelf stierf in 1957, en met hem stierf ook de angst voor de in Amerika aanwezige communisten."

maar ja whateverrrr
Ja,, maar da's dus de verkeerde
__________________
x
Oud 23-05-2005, 20:45
ST*R
Avatar van ST*R
ST*R is offline
Citaat:
Hoezenpoes schreef op 23-05-2005 @ 20:39 :
de VS kreeg waanideen en vond dat hun schepen door noord-vietnam werden aangevallen (het tonkin-incident), waardoor ze toestemming kregen om zichzelf te beschermen en daarmee ook noord-vietnam aan te vallen.

zoiets toch?
ja, bij het tonkin-incident werden ze angevallen. Daarna volgde de tonkin resolutie waarbij Johnson de vrije hand kreeg van het Congres, hij had geen toestemming van het Congres meer nodig.
Oud 23-05-2005, 20:46
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
cerys schreef op 23-05-2005 @ 20:43 :
ik zou het eigenlijk mijn god niet meer weten, maar kreeg er wel een vraag over..
maar ja als jullie er verder ook niet echt iets over hebben gehad zal het wel niet belangrijk zijn.

volgens mij bedoel ik deze

"Intussen was men in Amerika ook bang geworden voor de Amerikaanse communisten. Een Senator genaamd Joseph McCarthy maakte hier handig gebruik van en begon een ware klopjacht op vermeende communisten in Amerika, later "McCarthyism" genaamd. Zelfs de Amerikaanse Senaat trapte erin en begon hoorzittingen, tot men erachter kwam dat McCarthy geen flauw benul had wie er communisten waren en mensen in het wilde weg beschuldigde.

Van 1950 tot 1954 heerste het McCarthyisme, daarna daalde de populariteit van de Senator even plotseling als hij gestegen was en werd de irrationele klopjacht op de communisten gestopt. McCarthy zelf stierf in 1957, en met hem stierf ook de angst voor de in Amerika aanwezige communisten."

maar ja whateverrrr
Dat wordt bij mij niet genoemd.... wel de naam J William Fullbright
__________________
Dromendief
Oud 23-05-2005, 20:47
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
-=SammmY=- schreef op 23-05-2005 @ 20:45 :
ja, bij het tonkin-incident werden ze angevallen. Daarna volgde de tonkin resolutie waarbij Johnson de vrije hand kreeg van het Congres, hij had geen toestemming van het Congres meer nodig.
Ze werden niet aangevallen, das een leugen
Oud 23-05-2005, 20:47
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-05-2005 @ 20:46 :
Dat wordt bij mij niet genoemd.... wel de naam J William Fullbright
Die leidde een discussie over Vietnam.
Oud 23-05-2005, 20:47
kebkebe
kebkebe is offline
Citaat:
Curunir schreef op 23-05-2005 @ 20:38 :
Dat is de verkeerde McArthur. Ze bedoelt één van de senatoren, een pidgeon (duif) als ik me niet vergis. Of generaal MacArthur (maar die is uit WO II volgens mij, en de 'red scare' was in de jaren '50, i.t.t de strijd in de senaat tussen voor/tegenstanders van de Vietnam-oorlog).
Haal je nou niet McArthur en McCarthy door elkaar?

McCarthy was wel van de jacht op communisten. McArthur was dacht ik een belangrijke generaal in de Korea-oorlog en ook nog bevriend met Westmoreland.

En er was dus ook nog een senator McArthur?

Of ik lul onzin, kan ook.
Oud 23-05-2005, 20:48
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Curunir schreef op 23-05-2005 @ 20:45 :
Ja,, maar da's dus de verkeerde
haha nou snap ik er helemaal niks meer van



en ik zit helemaal in de stress, maar we kunnen het mensen
__________________
I'm in the forest
Oud 23-05-2005, 20:48
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
kebkebe schreef op 23-05-2005 @ 20:47 :
Haal je nou niet McArthur en McCarthy door elkaar?

McCarthy was wel van de jacht op communisten. McArthur was dacht ik een belangrijke generaal in de Korea-oorlog en ook nog bevriend met Westmoreland.

En er was dus ook nog een senator McArthur?

Of ik lul onzin, kan ook.
ja dat klinkt wel redelijk logisch
want ik heb het iig zeker over een mccarthy
__________________
I'm in the forest
Oud 23-05-2005, 20:48
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Citaat:
cerys schreef op 23-05-2005 @ 20:44 :
over dat twente gebeuren: daar hebben wij nooit aandacht aan besteed :/
Ik denk eigenlijk dat daar geen vragen over komen...;
Want het 'essay' gaat ook al over Lancashire, dus waarschijnlijk zijn de vragen wat minder lastig.
__________________
x
Oud 23-05-2005, 20:48
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 23-05-2005 @ 20:47 :
Ze werden niet aangevallen, das een leugen
of ze hebben de aanval uitgelokt
__________________
Dromendief
Oud 23-05-2005, 20:49
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
cerys schreef op 23-05-2005 @ 20:44 :
over dat twente gebeuren: daar hebben wij nooit aandacht aan besteed :/
Bij ons kon je dat doen als vervangende opdracht, zo hoefde je niet naar de les te komen. Volgens mij komt het er op neer dat alles 50 jaar later gebeurde, en ook eindigde.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 20:50
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Beste mensen ik heb er geen zin meer in!
Ik ga lekker douchen en nog ff de laatste bladzijdes van het boek doornemen en lekker slapen

Succes allemaal morgen!
__________________
Dromendief
Oud 23-05-2005, 20:52
toilet duck
toilet duck is offline
wat betreft chroestjov en zijn standpunt tov vietnam:

hij was toch de man die oost-europa feitelijk al een begin maakte aan het afbreken van het communisme? volgens mij wilde hij meekomen met het westen. daarom ook denk ik dat het wel klopte over z-vietnam: hij was volgens mij TEGEN de vietminh (correct me with arguments if i'm wrong )
Oud 23-05-2005, 20:52
ST*R
Avatar van ST*R
ST*R is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-05-2005 @ 20:48 :
of ze hebben de aanval uitgelokt
in mijn boekje (Malmberg) staat dat ze wel aangevallen zijn, maar later met de Pentagon Papers blijkt dat het tonkin-incident was opgeblazen om meer steun te krijgen voor Johnson.
dus ze zijn wel aangevallen, maar hebben het gewoon opgeblazen? want iemand anders zei weer dat ze niet zijn aangevallen
Oud 23-05-2005, 20:52
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb het voor het eten afgemaakt en ben er daarna niet meer mee begonnen En ik lees het topic ook niet meer helemaal, jullie posten ziek veel
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 23-05-2005, 20:54
.Pure
.Pure is offline
Vietnam is kut
Oud 23-05-2005, 20:55
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Citaat:
-=SammmY=- schreef op 23-05-2005 @ 20:52 :
in mijn boekje (Malmberg) staat dat ze wel aangevallen zijn, maar later met de Pentagon Papers blijkt dat het tonkin-incident was opgeblazen om meer steun te krijgen voor Johnson.
dus ze zijn wel aangevallen, maar hebben het gewoon opgeblazen? want iemand anders zei weer dat ze niet zijn aangevallen
Ze zijn wel aangevallen, maar ze hebben het zelf uitgelokt. De torpedoboten van de Vietminh voeren op de cruiser "Maddox" van de VS af en toen begon de VS met schieten.
__________________
x
Oud 23-05-2005, 20:56
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
.Pure schreef op 23-05-2005 @ 20:54 :
Vietnam is kut
Lancashire is kut.

Ik val in slaap en ik ben nog niet eens uit hoofdstuk 1.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 20:56
kebkebe
kebkebe is offline
Citaat:
toilet duck schreef op 23-05-2005 @ 20:52 :
wat betreft chroestjov en zijn standpunt tov vietnam:

hij was toch de man die oost-europa feitelijk al een begin maakte aan het afbreken van het communisme? volgens mij wilde hij meekomen met het westen. daarom ook denk ik dat het wel klopte over z-vietnam: hij was volgens mij TEGEN de vietminh (correct me with arguments if i'm wrong )
hij begon wel met de destalinisatie, maar hij wilde het communisme niet afbreken. hij was juist de man van 'vreedzame coexistensie': dus communisme en kapitalisme naast elkaar.

over de vietminh, dat weet ik niet precies.
Oud 23-05-2005, 20:58
ST*R
Avatar van ST*R
ST*R is offline
Citaat:
Curunir schreef op 23-05-2005 @ 20:55 :
Ze zijn wel aangevallen, maar ze hebben het zelf uitgelokt. De torpedoboten van de Vietminh voeren op de cruiser "Maddox" van de VS af en toen begon de VS met schieten.
ke, bedankt
succes allemaal morgen!
Oud 23-05-2005, 20:58
toilet duck
toilet duck is offline
en las dat er ook nog wat onduidelijkheid was wat betreft die thieu en het feit dat de vs Z-V niet steunde in '75...

Ngyyen Van Thieu was dus eerst vietminh, later Z-V president (vraag me niet hoe dat precies gekomen is...). hij werd afgezet omdat hij de vietnamisering niet kon afwenden

--> vietnamisering: onder het motto van 'zoek het zelf maar uit' verliet de VS onder druk van het thuisfront de oorlogsgebieden. het zou dus onlogisch zijn om daar later weer terug te keren!
Oud 23-05-2005, 20:58
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Wat is My Lai bahalve schending van de mensenrechten?
Oud 23-05-2005, 20:59
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
fractuur schreef op 23-05-2005 @ 20:56 :
Lancashire is kut.

Ik val in slaap en ik ben nog niet eens uit hoofdstuk 1.
lancashire gaat gewoon nergens over.

bij vietnam is er teveel gebeurd om het allemaal te onthouden..
ik heb echt het gevoel dat ik gek word nu
__________________
I'm in the forest
Oud 23-05-2005, 20:59
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
toilet duck schreef op 23-05-2005 @ 20:58 :
en las dat er ook nog wat onduidelijkheid was wat betreft die thieu en het feit dat de vs Z-V niet steunde in '75...

Ngyyen Van Thieu was dus eerst vietminh, later Z-V president (vraag me niet hoe dat precies gekomen is...). hij werd afgezet omdat hij de vietnamisering niet kon afwenden

--> vietnamisering: onder het motto van 'zoek het zelf maar uit' verliet de VS onder druk van het thuisfront de oorlogsgebieden. het zou dus onlogisch zijn om daar later weer terug te keren!
Giap was toch van de vietminh?
Oud 23-05-2005, 20:59
toilet duck
toilet duck is offline
Citaat:
kebkebe schreef op 23-05-2005 @ 20:56 :
hij begon wel met de destalinisatie, maar hij wilde het communisme niet afbreken. hij was juist de man van 'vreedzame coexistensie': dus communisme en kapitalisme naast elkaar.

over de vietminh, dat weet ik niet precies.



hij probeerde het westen in te halen qua welvaart. dat lukt natuurlijk niet met communisme he

hij zal het ongetwijfeld zo gebracht hebben, maar chroestjov was volgens mij absoluut geen communist.
Oud 23-05-2005, 21:00
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
toilet duck schreef op 23-05-2005 @ 20:52 :
wat betreft chroestjov en zijn standpunt tov vietnam:

hij was toch de man die oost-europa feitelijk al een begin maakte aan het afbreken van het communisme? volgens mij wilde hij meekomen met het westen. daarom ook denk ik dat het wel klopte over z-vietnam: hij was volgens mij TEGEN de vietminh (correct me with arguments if i'm wrong )
Dat was hij ook, maar hij heeft natuurlijk in die communistische organisatie nooit openlijk Zuid-Vietnam kunnen steunen. En ik betwijfel of hij meewilde komen met het westen. Wat betreft Industrialisatie en het ontwerpen van atoombommen: tuurlijk. Maar in de SU heerste het vijandbeeld van de VS: kapatilisme is slecht, en de VS wil de wereld veroveren. Lijkt me niet logisch dat Chroesjtov als leider van dat hele zaakje daar dat anders zag. Hij was iig de eerste die streefde naar vrede, en ik denk ook niet dat het zo zn bedoeling was om het communisme te ondergraven. Al heeft ie daar feitelijk wel een begin meegemaakt ja.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 21:03
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 23-05-2005 @ 20:58 :
Wat is My Lai bahalve schending van de mensenrechten?
Schending van de internationale regels voor oorlogsvoering (dat heeft een naam, alleen die ben ik even kwijt )?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 21:05
toilet duck
toilet duck is offline
Citaat:
fractuur schreef op 23-05-2005 @ 21:00 :
Dat was hij ook, maar hij heeft natuurlijk in die communistische organisatie nooit openlijk Zuid-Vietnam kunnen steunen. En ik betwijfel of hij meewilde komen met het westen. Wat betreft Industrialisatie en het ontwerpen van atoombommen: tuurlijk. Maar in de SU heerste het vijandbeeld van de VS: kapatilisme is slecht, en de VS wil de wereld veroveren. Lijkt me niet logisch dat Chroesjtov als leider van dat hele zaakje daar dat anders zag. Hij was iig de eerste die streefde naar vrede, en ik denk ook niet dat het zo zn bedoeling was om het communisme te ondergraven. Al heeft ie daar feitelijk wel een begin meegemaakt ja.
op zich gaan we nu al veel te diep op de stof in, maar we zijn het er in ieder geval over eens dat chroestjov wel degelijk aan de kant van het zuiden (en in dit geval dus mét de VS en tégen China) stond?
Oud 23-05-2005, 21:06
fractuur
fractuur is offline
Even iets heel anders.. Vlindertjuh, jij had het net toch over die langzame overgang van weven naar machinaal weven? Nijgh Versluijs blz 18-19.

En waarom golden al deze obstakels niet voor machinaal spinnen?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 21:09
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
toilet duck schreef op 23-05-2005 @ 21:05 :
op zich gaan we nu al veel te diep op de stof in, maar we zijn het er in ieder geval over eens dat chroestjov wel degelijk aan de kant van het zuiden (en in dit geval dus mét de VS en tégen China) stond?
Nou, dit was wel het niveau van onze SE's afgelopen jaar.

Ik ben het met je eens dat hij tegen de SU was, maar dat had een andere grond: beiden wilden marktleider communisme worden (laat ik het zo maar even noemen). Chroesjtov pleitte voor vreedzame coexistentie, dus het vredig samenleven van het communisme en het kapatilisme. Dat is iets anders dan vóór de VS zijn..
__________________
.. zegt de liberaal.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Geschiedenis
studentuser
3 14-01-2012 14:08
Algemene schoolzaken Jouw nieuwe rooster
Mr.Oizo
185 26-10-2005 18:42
Algemene schoolzaken leukste vak
afrutado
67 23-05-2005 18:14
Verhalen & Gedichten ERETOPIC II: P.C. Hooft
Halogeen
129 31-03-2005 18:35
Studeren Geschiedenis aan de VU, UU of UL
Verwijderd
13 22-03-2005 03:30
Verhalen & Gedichten Out father that art in heaven - Mark II
soulless
5 15-03-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.